8800GT: PCI-E x16@x2

Pagina: 1
Acties:
  • 1.079 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe basis voor mijn pc:
E2180
4gb ram
8800gt
ds3r

Het probleem is dus dat ik in gpu-z zie dat ie op x2 draait, ook zie ik dit in cpu-z.
Kan iemand dit verklaren:S?

Gedaan:
Bios update
nieuwste intel inf drivers 24-9-2007

Eric Muijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb p35 chipset he, geen 650. Daarbij heb ik mijn pci-e speed ook op 110mhz geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er zal wel een foutje zitten in bepaalde 8800gt kaarten. Zie ook hier http://www.tomshardware.co.uk/forum/...dth-goin-crazy

Wel vreemd dat ie op x8 liep op mijn nforce 4 mobo
Ga vandaag nog testen bij een vriend. Als het dan niet goed is zend ik hem per direct RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor 8800GT heb je? Je geeft erg weinig informatie weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je geeft hier echt erg weinig informatie en je lijkt ook nog niet veel geprobeerd te hebben.
Begin eens met het maken van een completere lijst van de onderdelen van je PC, die bestaat uit meer dan 4, tevens onzettend beknopt, beschreven onderdelen.

Wat heb je al geprobeerd? Pak naast CPU-Z ook eens wat andere utils. Zegt het nVidia Control Panel misschien zelf nog wat nuttigs er over?
Al andere drivers geprobeerd? Videokaart opnieuw geplaatst?

Met een wat beter onderbouwd en uitgevogelt geheel krijg je mogelijk ook meer gerichte tips ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 16:39
In je oudere topic Verwijderd in "Jetway 8800GT en A8N-SLI" draaide je systeem nog op 8x, wat heb je in de tussentijd gedaan dat het op 2x draait ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
mhoogendam schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:31:
In je oudere topic Verwijderd in "Jetway 8800GT en A8N-SLI" draaide je systeem nog op 8x, wat heb je in de tussentijd gedaan dat het op 2x draait ?
Daar had ie nog een ander systeem. Ik vind het maar een raar verhaal, vraag me af of het niet aan de bios van die kaart ligt. Ik heb gister mijn Asus 8800GT binnengekregen en die werkte in één keer op mijn A8N-SLI op 16x met bios 1014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:45

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:47:
ik heb p35 chipset he, geen 650. Daarbij heb ik mijn pci-e speed ook op 110mhz geprobeerd.
Hou die eerst eens op 100Mhz en probeer het eens opnieuw. :)

Als je die boven de 100 brengt word de kaart van 16x terug gezet naar 8x, 4x, 2x of zelfs maar 1x.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
standaard staat ie op auto, dus die zal wel goed zitten, dan draait ie wel 100 denk ik:D. Ik heb de kaart RMA gestuurd omdat deze ook al niet werkte (op pci-e x1 weliswaar). Mijn oude setje heb ik verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:10:
er zal wel een foutje zitten in bepaalde 8800gt kaarten. Zie ook hier http://www.tomshardware.co.uk/forum/...dth-goin-crazy

Wel vreemd dat ie op x8 liep op mijn nforce 4 mobo
Ga vandaag nog testen bij een vriend. Als het dan niet goed is zend ik hem per direct RMA.
Die link doet het helaas niet, heb je misschien de complete link, ben namelijk wel benieuwd naar dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is niet zo bijzondere link hoor.
Wat ik zie is dat veel mensen problemen hebben met niet goeie linkwidth en niks lijkt te werken om het op te lossen. RMA is dan enige optie
http://www.tomshardware.c...gts-link-width-goin-crazy
I was building two computers at the same time. One for me, and one for my dad. He has the DS3L, 8800GT and an Allendale processor. I put the 8800GT in my PC and it was fine. The 8800GT is also fine on his computer. The 8800GTS 512 read x2 on both of our computers. I thought maybe it was a problem with the P35 chipset, but it now appears it is definately the card. I put in an RMA and am sending it back today.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:59
Ik zat vandaag met exact hetzelfde probleem. Nieuwe Jetway 8800GT binnengekregen en deze draaide op x16@x1 ... Ook op een P35 chip (Gigabyte P35-DS4). Ik heb het opgelost;

- In je BIOS, Load Optimized Defaults en restart
- Kijk of je 8800GT nu wel op x16 draait, zo ja restart en ga weer naar je BIOS
- Pas overige BIOS instellingen naar eigen gelang aan (vcore, oc, etc etc...)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had ook load optimized gedaan zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:59
Dan ligt het aan je kaart zelf waarschijnlijk. RMA'tje dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ultraman had het er al over dat je veel te weinig info postte. Helaas heb je dat alsnog ook niet gedaan. Zo heeft dit topic weinig zin.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.