1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Dan ben je denk ik meer geholpen bij een korte uitleg excel helpGalois schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:56:
Ik ben nu al een uur bezig, maar het lukt mij niet. Niet met de Excel hulpfunctie en niet met Google.
iig: als je in excel het rijtje functies bekijkt zie je daar sum.if (som.als) tussenstaan. Selecteren en help bij deze functie aanklikken...
of zoek eens in de search op bv excel + optellen + voorwaarde
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Potjandorie!
Die functie ben ik meerdere malen tegengekomen (som.als).
Maar hij wordt heel apart beschreven, alsof je als je in A2, A4 en A9 "appel" tegenkomt hij dan B1:B30 optelt, ipv alleen B2, B4, B9.
Maar hij werkt wel (=SOM.ALS(F1:F30;"appel";I1:I30).
TNX!
Die functie ben ik meerdere malen tegengekomen (som.als).
Maar hij wordt heel apart beschreven, alsof je als je in A2, A4 en A9 "appel" tegenkomt hij dan B1:B30 optelt, ipv alleen B2, B4, B9.
Maar hij werkt wel (=SOM.ALS(F1:F30;"appel";I1:I30).
TNX!
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.