[Excel] als waarde zoveel, tel dan op

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 09:44

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik ben nu al een uur bezig, maar het lukt mij niet. Niet met de Excel hulpfunctie en niet met Google.

Een eenvoudig probleem.

Ik wil als kolom A een bepaalde waarde bevat, dat hij het getal naast in kolom C optelt.

Dus:
Stel in cel A2, A4 en A9 staat "appel", dan wil ik dat hij de waarden in B2, B4 en B9 bij elkaar optelt en weergeeft.

Hoe doe ik dit?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Galois schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:56:
Ik ben nu al een uur bezig, maar het lukt mij niet. Niet met de Excel hulpfunctie en niet met Google.
Dan ben je denk ik meer geholpen bij een korte uitleg excel help ;) / got-search of google. Welke zoektermen gebruik je?

iig: als je in excel het rijtje functies bekijkt zie je daar sum.if (som.als) tussenstaan. Selecteren en help bij deze functie aanklikken...

of zoek eens in de search op bv excel + optellen + voorwaarde :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 09:44

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Potjandorie!
Die functie ben ik meerdere malen tegengekomen (som.als).
Maar hij wordt heel apart beschreven, alsof je als je in A2, A4 en A9 "appel" tegenkomt hij dan B1:B30 optelt, ipv alleen B2, B4, B9.

Maar hij werkt wel (=SOM.ALS(F1:F30;"appel";I1:I30).

TNX!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.