Aleen lokale verbinding in Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 2.252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe laptop gekocht met windows vista. Ik ben hiermee aan de slag gegaan, maar naar verloop van tijd kon ik geen verbinding meer maken met internet. In het begin lukte dit wel. Ik heb zowel draadloos als bedraad alleen lokaal toegang tot mijn netwerk, maar dus geen internet verbinding.

Dit probleem is volgens mij ontstaan nadat ik de trail versie van norton internet security heb verwijderd en nod32 heb geïnstalleerd. Echter heb ik nu nod 32 ook weer verwijderd maar nog steeds geen verbinding met internet kunnen krijgen.

Andere computer die verbinding maken met hetzelfde draadloze netwerk krijgen wel lokaal en internet toegang van de router (LINKSYS WRT54GS).

Hebben meer mensen dit probleem en kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?

Alvast hartstikke bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ooit wel met de vista notebook op internet gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:17:
Heb je ooit wel met de vista notebook op internet gezeten?
Ja ik heb met de vista notebook op internet gezeten, het is plotseling gebeurt na een herstart.
Met 2 andere notebooks heb ik met vista wel verbinding met internet op hetzelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op deze site is een programmaatje te downloaden om NOD32 te verwijderen. Ik heb geen idee of die ook met de nieuwere versie's goed werkt.

http://www.hitmanpro.nl/hitmanpro/content/view/8/12/lang,nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Auke schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:52:
Op deze site is een programmaatje te downloaden om NOD32 te verwijderen. Ik heb geen idee of die ook met de nieuwere versie's goed werkt.

http://www.hitmanpro.nl/hitmanpro/content/view/8/12/lang,nl/
NOD32 heb ik verwijderd volgens de beschreven meethode. Dus via configuratiescherm, software, verwijderen.
Maar nog steeds dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem inmiddels opgelost.

Het schijnt een bekend probleem te zijn binnen weindows vista en kan met een eventuele update verholpen worden, dit was bij mij niet gevale en heb systeemherstel moeten uitvoeren. Hierdoor is het probleem ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-07 15:49
Toch raar dat het 'plots' niet meer gaat en dat er geen aanwijsbare oorzaak is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:04
Ik heb thuis hetzelfde fenomeen sinds kort. (normale desktop pc, sitecom WL181 N draft NIC en een WRT300N router) Bij mij helpt het wel om via netwerkcentrum de verbinding handmatig te verbreken en daarna opnieuw te maken, voor de rest word het afwachten blijkbaar..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die laptop misschien van het merk acer ?.

Ik heb dit zelf namelijk bij iemand opgelost door het wireless programma van acer te verwijderen en het programma te gebruiken dat bij vista zit. Hiermee was in mijn geval het probleem in een keer opgelost.

mvg,
Jeroenvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hogervp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-01-2010
Ik heb inmiddels ook de problematiek meegemaakt zoals hier beschreven. Alleen een lokale draadloze verbinding onder Vista. Zomaar spontaan ontstaan. Mijn andere draadloze verbindingen hadden geen probleem. Modem resetten, laptop opnieuw starten losten niets op. Tips gevolgd die in diverse forums beschreven zijn: zoals vast IP adres en DNS adres invoeren. Firewall uitgezet op de laptop. Vaste verbinding ge[probeerd op de laptop. Ook dit bood allemaal geen soelaas. Vervolgens in veilige modus met netwerkmogelijkheid opgestart. Wel verbinding met internet. Daarna even de firewall aangezet en prompt alleen nog maar lokale verbinding. Firewall (zonealarm) van het systeem verwijderd, Opnieuw opgestart en tot nu toe gewoon verbinding.
Mogelijk dat een recente update van de firewall roet in het eten heeft gegooid. Aan de instellingen van het programma was echter niets verandert. Vreemde is wel dat de andere laptop nog steeds zonder problemen draait. Dit fenomeen met een draadloze verbinding onder XP nog niet meegemaakt.

Patrick

configuratie: 2 laptops onder Vista, draadloos.
2 desktops onder XP, een vast, een draadloos.

[ Voor 7% gewijzigd door hogervp op 08-02-2009 15:26 ]

Pagina: 1