Casema modem

Pagina: 1
Acties:
  • 2.870 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keroner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-07 10:08
Ik ben op zoek naar een router met WIFI welke werkt met het Motorola kabelmodem van casema.
Afbeeldingslocatie: https://services.telenet.be/isps/be/telenet/afe/images/motorola5100E.gif
Ik heb al een sweex router en een acces point geprobeerd beide zonder resultaat (Draadloos netwerk werkt prima maar geen internet).

Misschien heeft iemand een opstelling met een router (met WIFI) werkend.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

je hebt een speciaal l2tp supporting device nodig Een goede is te verkrijgen bij casema webshop.

casema webshop (dus inclusief helpdesk support op producten)

[ Voor 66% gewijzigd door Four op 23-01-2008 13:38 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

keroner schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:26:
Ik ben op zoek naar een router met WIFI welke werkt met het Motorola kabelmodem van casema.
[afbeelding]
Ik heb al een sweex router en een acces point geprobeerd beide zonder resultaat (Draadloos netwerk werkt prima maar geen internet).

Thanks!
Waarom werkt dat niet? :)

Je kan toch het werkende Mac-adress van je pc kopieren, en vervolgens de juiste hostname in je router zetten? Anders reset je het modem via de webinterface, en koppel je je router er direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-07 11:33
Hmmz, heb de zelfde modem, en heb er gewoon een Linksys WRT350N aan hangen. En daarvoor een Linksys WRT54 en daarvoor een Linksys BEFSW11 ofzo.

En staat op DHCP, geen L2TP.

[ Voor 10% gewijzigd door m00n op 23-01-2008 13:31 ]

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:11
keroner schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:26:
[afbeelding]

Thanks!
Alles werkt op die modem, misschien een sitecom als ik het goed heb geeft Casema hier ook ondersteuning op. Ik heb zelf een linksys wrt54g die werkt ook perfect met casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij mijn ouders staat gewoon een Edimax routertje (vergelijkbaar met de Sweex) op dit kabelmodem. Instellen op dynamic IP, MAC-adres van PC kloneren en gaan met die banaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

sorry voor de flame maar:
dhcp, l2tp... vraag me toch af hoe je hem uberhoubt aan de praat gekregen hebt.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145396

Heb een wrt54G en daarvoor een Sitecom WL143. Dat werkt prima i.c.m. Casema modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keroner
gambieter schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:32:
Bij mijn ouders staat gewoon een Edimax routertje (vergelijkbaar met de Sweex) op dit kabelmodem. Instellen op dynamic IP, MAC-adres van PC kloneren en gaan met die banaan.
Dit heb ik tot 3 maal toe gedaan, maar echt niet werken.
Als ik de beide achter mijn eigen (het is voor een vriendin) router hang werkt het als een trein.
Begrijp het zelf ook niet echt. 8)7

Ik zal een van de genoemde routers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233468

Nog een paar mogenlijke oplossingen:

PC's uit, Stekker uit router, stekker uit modem. Wacht 30 sec. Steek de stekker in het modem, wacht weer 30 seconde. start router. weer 30 sec. en vervolgens de pc (bedraad).

Stel dan de WAN kant in op een dynamic adres, en de LAN kant op dhcp. (andere rance.)

Mocht het niet werken, kijk ff of er een firmware update is... Wil ook wel eens helpe;)

(Zelf vorige week met UCP kabelmodem ziten te rootzooien met een sitecom WL-143)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb nog nooit problemen gehad met routers icm deze modem. Ik heb er al 2 keer een linksys achter gehangen, werkte beide keren direct. Alleen met een B merk router (sweex dacht ik) moest ik het macadres clonen van de pc. (dit kon de router gelukkig wel). Maar ook toen had ik meteen verbinding met het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Vreemd, die modem had ik vroeger ook, alles wat ik erachter kletste werkte meteen. sweex netgear linksys e.a. :?

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 22:42

3DDude

I void warranty's

BAS80 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:42:
Vreemd, die modem had ik vroeger ook, alles wat ik erachter kletste werkte meteen. sweex netgear linksys e.a. :?
precies hier hetzelfde volges mij is het een koekebakker haha :P
ik heb ook casema, gewoon achter dat modem gooie, standaard instellingen werkt ut -_-'

[ Voor 13% gewijzigd door 3DDude op 23-01-2008 16:05 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 16-07 22:05
Ik heb dezelfde modem en deze werkt perfect met de simpele Sitecom routertjes met 4 poort switch. Ik heb hem thuis aan een bedrade Sitecom router hangen met daar aan een Belkin access point en bij m'n pa aan de draadloze variant van deze router...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 20:20

job

Alle routers werken met een "casema" modem.
Niets instellen, gewoon aansluiten en het werkt.
Het enige wat je dan nog moet doen is je netwerk beveiligen (hernoemen).

Zoals Corno1990 zegt kan het zijn dat je het modem moet resetten (deze onthoud namelijk het mac adres van het apparaat wat er aanhangt en werkt dan alleen met dat apparaat). Stroom er een tijdje af is een reset van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:16

ralpje

Deugpopje

job schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:10:
Zoals Corno1990 zegt kan het zijn dat je het modem moet resetten (deze onthoud namelijk het mac adres van het apparaat wat er aanhangt en werkt dan alleen met dat apparaat). Stroom er een tijdje af is een reset van het modem.
En Casema gebruikt een mac-table van twee, dus als je maar één pc achter je modem hebt gehad, gaat de router gelijk werken. Pas bij een 3e device moet je je mac-table een schop geven.
Heb ik me ooit 'ns door een Casema helpdesker laten vertellen

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 12:52
Ik gebruik sinds 2 weken een D-Link 635 (D-Link DKT-410) icm het Mega pakket van Casema. Werkt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
ik zou ook ff je netwerkkaart opnieuw installeren, kan zijn dat daar ook een instellinkje is blijven hangen ...........

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:11
Wat ik me eigelijk afvraag doet internet het uberhaud wel als je de pc direct op de modem aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145396

Dan zou die gelijk op internet kunnen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanner je bedraad gelijk op internet kan, welk IP adres krijg je?

Wat is het IP van je modem en wat van je Router?

Dit kan nl ook conflicteeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 20:20

job

Anoniem: 233468 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:59:
Wat is het IP van je modem en wat van je Router?

Dit kan nl ook conflicteeren...
Een kabelmodem (althans degene waar we hier over spreken) heeft (als het modem online is) geen ip. Het staat als bridge ingesteld. Het doet niets anders dan alle data die er binnenkomt doorgeven naar het apparaat wat er achter staat.

hang je er een pc achter, dan krijgt die het wan ip.
Hang je er een router achter, dan krijgt die het wan ip.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 23-01-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dat klop wat je zecht.

Van de week ben ik er mee bezig geweest. het bleek dat wanner je de pc beraad aan de router hing, de pc het IP van de ISP krijgt. Dus daarom is het wel handig om te weten welk ip de pc heeft/krijgt en het ip van de modem (lees extern ip).

alles even uitsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keroner
[/quote]Nog een paar mogenlijke oplossingen:

PC's uit, Stekker uit router, stekker uit modem. Wacht 30 sec. Steek de stekker in het modem, wacht weer 30 seconde. start router. weer 30 sec. en vervolgens de pc (bedraad).

Stel dan de WAN kant in op een dynamic adres, en de LAN kant op dhcp. (andere rance.)

Mocht het niet werken, kijk ff of er een firmware update is... Wil ook wel eens helpe;)

(Zelf vorige week met UCP kabelmodem ziten te rootzooien met een sitecom WL-143)
[quote]

Zojuist op deze manier nog een poging gewaagd het acces point, echter geen succes.
Van het weekend probeer ik het nog een keer met de router. Het hele zooitje opnieuw opstarten is het enige wat ik nog kan proberen.

Nog 1 keer voor de duidelijkheid.
WAN instellingen
Dynamic IP user.
Clone Mac adres.
(volgens Casema hostname niet invullen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 15:48
any will go
advies: Linksys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-07 11:33
Four schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:32:
[...]

sorry voor de flame maar:
dhcp, l2tp... vraag me toch af hoe je hem uberhoubt aan de praat gekregen hebt.
Np for the flame:

Niks, Modem, aangesloten op Router.

Internet Connection Type: Automatic Configuration: DHCP

Klaar...

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287903

Hallo, heb hier Casema Modem, dan Sweex Wireless 54 mbps router extended range (LW050v2) , en daarop de wan kant casemamodem, DHCP aan, en werkend!!

Groet DJ Baze
Pagina: 1