Toon posts:

[Lacie] Slechte support?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.526 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Onlangs is mijn 2 maanden oude harde schijf van LaCie (een exterene 1 TB model) defect geraakt. He probleem licht echter niet aan de harde schijf zelf volgens mij, alleen de voeding (dus de adapter) doet niets meer.

Ik heb al 3 weken twee support tickets lopen op de LaCie site, maar heb tot op heden nog geen reactie ontvangen. De tickets staan op hun site nog steeds als onbehandeld, terwijl volgens die site zelf ik binnen 24 uur een reactie zou moeten ontvangen.

Zijn er mee mensen die zulke slechte ervaringen hebben met de LaCie support? Ik zit nu al bijna een maand zonder m'n externe hardeschijf, wat toch erg jammer is.

Ik heb ook helaas nog geen telefoon nummer kunnen ontdekken, dus als iemand mij daaraan zou kunnen helpen zou ik erg dankbaar zijn!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:32:
Ik heb ook helaas nog geen telefoon nummer kunnen ontdekken, dus als iemand mij daaraan zou kunnen helpen zou ik erg dankbaar zijn!
Waarom vind ik het binnen 3 seconden met Google?

http://www.lacie.com/nl/contact/

Hint: lacie support nederland

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Heb geen ervaringen met LaCie, maar dit is idd geen porem |:(

Heb wel adres/telefoongegevens gevonden voor je:

LaCie Benelux
Postbus 134
3480 DC Harmelen
Nederland
• Tel: 0900-2252243 (lokaal tarief)
• Fax: 0900-1152243 (lokaal tarief)

Sales:
• sales.benelux@lacie.com
Technical Support:
• support request form
• support.benelux@lacie.

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-12 18:17
Wat tips om het eventueel zelf te fixen zonder support:

Zo'n LaCie 1 TB kan je redelijk makkelijk openschroeven, de twee 500 GB hdd's in je PC inbouwen en met een Linux live cd booten. Dan is simpel de RAID array (spanning mode) te mounten en je kan weer bij je bestanden.

Als je vermoed dat de externe adapter kapot is (kan je die niet doormeten om er zeker van te zijn?), kan je een andere adapter proberen. Mogelijk dat je ergens een S-Video aansluiting eraan moet knutselen die LaCie gebruikt als voedingsconnector.

Bij de schijf die ik had opengeschroefd (ging niet meer aan) was trouwens niet de voeding kapot maar alleen de "aan" knop of iets in dat mechanisme. Dus misschien hoef je hem alleen maar open te schroeven en wat te prutsen met de "aan" schakelaar.

Verwijderd

Topicstarter
matthijsln schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:49:
Wat tips om het eventueel zelf te fixen zonder support:

Zo'n LaCie 1 TB kan je redelijk makkelijk openschroeven, de twee 500 GB hdd's in je PC inbouwen en met een Linux live cd booten. Dan is simpel de RAID array (spanning mode) te mounten en je kan weer bij je bestanden.

Als je vermoed dat de externe adapter kapot is (kan je die niet doormeten om er zeker van te zijn?), kan je een andere adapter proberen. Mogelijk dat je ergens een S-Video aansluiting eraan moet knutselen die LaCie gebruikt als voedingsconnector.

Bij de schijf die ik had opengeschroefd (ging niet meer aan) was trouwens niet de voeding kapot maar alleen de "aan" knop of iets in dat mechanisme. Dus misschien hoef je hem alleen maar open te schroeven en wat te prutsen met de "aan" schakelaar.
De adapter maakt al eerder rare hoge piep tonen en gaf een harde tik, waarna de harde schijf wegviel. Het lampje op de adapter brandt ook niet meer, waardoor ik dus vermoed dat het aan de adapter ligt.
Exirion schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:34:
[...]

Waarom vind ik het binnen 3 seconden met Google?

http://www.lacie.com/nl/contact/

Hint: lacie support nederland
Ja, daar kan je support tickets aanmaken, waar vervolgens niet op gereageerd wordt zoals ik in de TS al meld ;)
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:37:
Heb geen ervaringen met LaCie, maar dit is idd geen porem |:(

Heb wel adres/telefoongegevens gevonden voor je:
Thanks, ik zal zodirect even bellen :)

Edit:
Ik heb net gebeld met LaCie, naar het nummer dat je gegeven had en ze hebben mij morgen een nieuwe adapter beloofd :)

Bedankt voor je hulp!!

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 15:34 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Die adapters kan je sowieso los bestellen, ik zou zeggen aangezien het ding pas 2 maanden oud is, dat de winkel waar je hem gekocht hebt, dit voor je zou kunnen/moeten doen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Er staat ook een telefoonnummer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een faxnummer..
Haan schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:22:
Die adapters kan je sowieso los bestellen, ik zou zeggen aangezien het ding pas 2 maanden oud is, dat de winkel waar je hem gekocht hebt, dit voor je zou kunnen/moeten doen.
Ik krijg gelukkig al een nieuwe van LaCie zelf :)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 18:42 ]

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het telefoonnummer is inmiddels weggehaald en het oude nummer werkt niet meer.
Wil Lacie niet praten met haar klanten?
Ik krijg steeds meer spijt van die LaCie Ethernetdisk.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-12 17:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Twixx, een beetje onzinnig om op deze manier een topic te kicken, ik begrijp dat je gefrustreerd kunt zijn ver een bedrijf meteen slechte support afdeling, maar dit heeft weinig zin. :) Er staat overigens nog altijd een fax nummer bedelf ze onder het papier zou ik zeggen. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door _Dune_ op 09-10-2008 17:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.