[Vista] WIndows update mislukt: foutcode 80070643

Pagina: 1
Acties:
  • 3.576 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:18
Sinds half december biedt Microsoft via Windows Update oa update 942763 aan, die te maken heeft met gewijzigde regelgeving op gebied van zomer- en wintertijd in een aantal landen. Geen idee of de regels in Nederland gewijzigd zijn, maar Microsoft zelf betitelt de update als "belangrijk".

Het installeren van deze update mislukt echter steeds, met foutcode 80070643. Doorklikken op de foutcode en ook Googlen leert me dat de fout wordt veroorzaakt doordat de service Office Source Engine uitgeschakeld zou zijn - ik heb echter helegaar geen Microsoft Office geinstalleerd op mn pc, en ook nooit geinstalleerd gehad.

Het gekke is dat het mij niet helemaal duidelijk is voor welk product de update nou precies bedoeld is - Vista of Office?

Je zou denken voor Vista, omdat de update in de Windows Update meedraait en ook in de knowledge base van Microsoft wordt gezegd dat hij betrekking heeft op Vista (en XP, en server, maar daar gaat het nu even niet om).

Toch draait de reden waarom ik de update niet kan installeren blijkbaar om een service uit MS Office. Die service heb ik niet, want ik heb geen MS Office en er kunnen ook geen sporen uit oude installaties zijn overgebleven want er heeft nog nooit MS Office op deze pc gestaan.

Wat ik echter het belangrijkste vind is dat ik nu elke dag wordt lastiggevallen met meldingen dat er een update niet geinstalleerd kon worden. Mocht ik die update nou echt niet geinstalleerd krijgen dan is dat tot daar aan toe, als de tijden in Nederland maar goed worden weergegeven vind ik het wel prima verder, maar kan ik die update dan niet deselecteren, dat ie er niet steeds weer mee komt leuren?

Ik draai Vista home premium, specs van de hardware lijken me minder relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209435

Okee,

Office Source Engine is idd office.

Wat ik je aanraad is de update uitzetten. Dit kan je doen door op de update icoon te klikken rechts onderin. Dan krijg je een scherm naar voren. In dit scherm kan je kiezen (Normale Installtie) om de updates als aanbevolen te installeren. Dus zonder te weten welke update alles installeren.
Je kan natuurlijk ook de optie (Aangepaste Installatie) kiezen om de updates te selecteren die geinstalleerd moeten worden. Zet het vinkje uit voor de update en deze zal niet meer mee draaien in je updates.

Als je het dan toch nog een keer wil proberen om deze update te installeren. Ga dan naar de microsoft site en doe de site update.

Dit is hoe ik het in XP doe. Ik hoop dat het in vista ook precies zo kan.

Weet ook niet of dit in vista het zelfde is maar dit vond ik:

• Microsoft Office Professional Edition 2003
• Microsoft Office Student and Teacher Edition 2003
• Microsoft Office Small Business Edition 2003
• Microsoft Office Standard Edition 2003
• Microsoft Office Basic Edition 2003
• Microsoft Office Access 2003
• Microsoft Office Excel 2003
• Microsoft Office FrontPage 2003
• Microsoft Office OneNote 2003
• Microsoft Office Outlook 2003
• Microsoft Office PowerPoint 2003
• Microsoft Software Update Services 1.0
Ik weet dat jij geen office heb maar toch moet je even kijken.

1. Click Start, click Run, type services.msc, and then click OK.
2. In the list of services, double-click Office Source Engine.
3. View the Startup type list.
4. If the startup type is set to Disabled, change the startup type to Manual. To do this, click Manual in the Startup type list, and then click OK.
5. Try to install the Office update again.

Doe dit even. Lukt dit niet. Raad ik je aan om die ene update eruit te halen.

Gr, Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:18
Anoniem: 209435 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:13:
Okee,

Office Source Engine is idd office.

Wat ik je aanraad is de update uitzetten. Dit kan je doen door op de update icoon te klikken rechts onderin. Dan krijg je een scherm naar voren. In dit scherm kan je kiezen (Normale Installtie) om de updates als aanbevolen te installeren. Dus zonder te weten welke update alles installeren.
Je kan natuurlijk ook de optie (Aangepaste Installatie) kiezen om de updates te selecteren die geinstalleerd moeten worden. Zet het vinkje uit voor de update en deze zal niet meer mee draaien in je updates.

Als je het dan toch nog een keer wil proberen om deze update te installeren. Ga dan naar de microsoft site en doe de site update.

Dit is hoe ik het in XP doe. Ik hoop dat het in vista ook precies zo kan.

Weet ook niet of dit in vista het zelfde is maar dit vond ik:

• Microsoft Office Professional Edition 2003
• Microsoft Office Student and Teacher Edition 2003
• Microsoft Office Small Business Edition 2003
• Microsoft Office Standard Edition 2003
• Microsoft Office Basic Edition 2003
• Microsoft Office Access 2003
• Microsoft Office Excel 2003
• Microsoft Office FrontPage 2003
• Microsoft Office OneNote 2003
• Microsoft Office Outlook 2003
• Microsoft Office PowerPoint 2003
• Microsoft Software Update Services 1.0
Ik weet dat jij geen office heb maar toch moet je even kijken.

1. Click Start, click Run, type services.msc, and then click OK.
2. In the list of services, double-click Office Source Engine.
3. View the Startup type list.
4. If the startup type is set to Disabled, change the startup type to Manual. To do this, click Manual in the Startup type list, and then click OK.
5. Try to install the Office update again.

Doe dit even. Lukt dit niet. Raad ik je aan om die ene update eruit te halen.

Gr, Jack
Bovenstaande tip geeft Windows zelf ook in t helpscherm, maar ik heb heel die service niet, dus ik kan hem ook niet op manual zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 09:16

job

Wat vaak helpt is de update zelfstandig downloaden.
En dan de update installeren (dubbelklik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209435

Ik zal ffies kijken waar deze update precies betrekking op heeft en of dit ook voor nederland geld.

December 2007 cumulative time zone update for Microsoft Windows operating systems Hier staat de update. Dit geld niet voor onze tijdzone.
Nederland komt ook nergens in voor.

Goed zover ik zie heeft deze update geen betrekking op nederland. Dus je zou hem wel uit kunnen zetten.

Zoals in me andere post :

--------

Anders zou ik het niet meer weten.