Gitaar aansluiten op geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 2.133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinall
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08-2023
Hallo,

Ik heb onlangs een kabel gekocht voor mijn gitaar.
De ene kant gaat in mijn gitaar (jack), de andere kant (mini-jack) gaat of in de input of in de microfoon ingang van mijn geluidskaart.
Vervolgens gaat er vanuit mijn geluidskaart een optische geluidskabel naar mijn steroeset.

Wat ik graag wil is, op het moment dat ik mijn gitaar aansluit en ik het geluid aan heb staan en begin te spelen op de gitaar, dat ik het geluid direct op de boxen van mijn stereoset hoor.
Dit werkt standaard niet

Wat wel werkt, is als ik de standaard windows geluidsrecorder op opnemen zet en begin met spelen. Dit neemt hij wel op, maar ik wil het geluid direct over de boxen horen.

Ik heb al in alle instellingen gezocht maar kan het niet vinden.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Ik draai op dit moment windows Vista en mijn geluidskaart is realteck 7.1 on-board geluidskaart op een abit ab9pro deluxe

bij voorbaat dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinall
Dus wat ik dus eigenlijk wil, is de gitaar aansluiten op mijn pc en mijn pc dus eigenlijk gebruiken als versterker.

is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Je PC is niet bedoelt als versterker en dus zeker niet optimaal. Voor dat soort praktijken zijn er apparaatjes als een Line6 Toneport.

Tevens is er in het NSTM forum een Het Grote Gitaar-topic. Beter kun je daar je vraag stellen hoe je je pc als versterker kunt gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 08-01-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07 01:23
of. als je dan toch hier een tip wilt; kijk eens of je de mic ingang niet gemute hebt in de volume control... ;)

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:24
Wat je kan doen is een programma als Amplitube aanschaffen, en de ASIO4ALL drivers gebruiken.
Dat werkt niet optimaal, maar het is best te doen.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Als jij graag je interen soundcard om zeep wilt helpen met je pci sloten erbij raad ik je zeer aan om er mee door tegaan hoe je het nu doet. Een standaard mic ingangtje van standaard geluidskaart kan niet goed de overweg met voltage/spanning die een gitaar afgeeft. Een kaart zoals m-audoi/toneport line6 zoals hier wordt genoemd/edirol van ongeveer 50 a 200euro kunnen dat wel omdat hun ingang betere marge heeft.
En kijk dan nog eens goed uit dat je versterker niet omzeep helpt. Een gitaar versterker is echt niet het zelfde als een hifisetje. Zoek maar eens door de gitarentopic/producertopic/djtopic door. Daar staan heeeeel veel info.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinall
Bedankt voor alle info,

Wat ik hieruit begrijp, gitaar direct aansluiten op mijn geluidskaart is dus absoluut een No-Go.

Dus ik ben aangewezen om een versterker te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Punt zit hem erin dat je iets analoog aansluit, dit wordt blijkbaar niet omgezet naar digitaal...

Grote kans dat als je je analoge uitgang aansluit op je versterker, je wel geluid hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-07 19:52

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Dan nog zou ik het niet doen. Ik speel ook gitaar en heb voor de lol het eens op mijn hi-fi setje aangesloten en het klinkt echt voor geen meter. Het kan waarschijnlijk wel rechtstreeks aangesloten worden op je stereo/versterker. Maar deze kan gewoon niet goed overweg met het geluid van een gitaar. Koop een degelijke gitaarversterker, dat klinkt veel beter.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Pagina: 1