[Vista] bootmgr ontbreekt

Pagina: 1
Acties:
  • 9.043 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204857

Topicstarter
hoi iedereen,

ik heb sinds een maand een probleem met mijn vista.
na een vastloper (niks speciaals verder, een van de vele keren dat ie vastliep).
dus de reset knop ingedrukt. maar nadat ie de harde schijven had herkend kwam het bericht : Bootmgr ontbreekt
druk ctrl + alt + delete.

de enige manier om het systeem op te starten is met de vista dvd erin, en de boot priority op cd-disk staat. het gaat om vista home premium. ik heb in mijn systeem 3 harde schijven (1x500gb waarvan ie hoort op te starten en 2x250gb in raid 0 met muziek, films en spellen enz erop).

wat heb ik zelf al geprobeerd : de opstartherstel van de vista dvd geprobeerd, maar deze vind niks.
vista opnieuw geinstalleerd, werkt ook niet. blijft hetzelfde bericht geven.
ook vele forums doorgespit, met ook veel oplossingen die op het bovenstaande neerkwamen.
ik hoop dat iemand er een oplossing voor heeft, want ik word er helemaal gek van! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-04 00:02

tim427

Turbulence!

Opnieuw geinstalleerd en dan nog niet :? Is het een recovery dvd :? Heb je wel geformateerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Heb je je niet mistyped ofzo ? Bij een re-install zou normaal alles terug naar behoren moeten werken.
Zou mij héél erg verbazen moest dat niet het geval zijn...
Tenzij het natuurlijk gaat om een Recovery-DVD. Daar heb ik niet zo veel ervaringen mee, maar dat zou eventueel kunnen. Probeer eens eerst je Harde Schijf te formatteren.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee is wel een originele dvd.
en heb voor het opnieuw installeren alleen de c schijf geformateerd, terwijl de 500 gb schijf uit 3 partities bestaat. zou dit de fout kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 204857 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:49:
nee is wel een originele dvd.
en heb voor het opnieuw installeren alleen de c schijf geformateerd, terwijl de 500 gb schijf uit 3 partities bestaat. zou dit de fout kunnen zijn?
Neuh; al heb je 24 partities, dan heb je er maar eentje nodig om op te installeren.

*edit*
Late brainwave, maar zijn is er op je andere partities wel minimaal 50MB vrij? Heb dat probleem ook eens gehad waardoor hij een paar bestanden tijdelijk niet kon wegzetten en niet verder wilde met installeren.

* MAX3400 moet vaker zijn zooi opruimen...

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 26-12-2007 18:55 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214834

Bij het installeren windows de boot partitie (c:) weg laten halen en opnieuw laten aanmaken/formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja zoiets zou het misschien wel zijn.
ik ben daarom nu bezig alle partities te verwijderen en daarna vista opnieuw te installeren.
morgen laat ik weten of het gelukt is.
bedankt voor de reacties tot nu toe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11-2017
Ik heb exact hetzelfde probleem. 4 dagen geleden heb ik extra geheugen (2x 512 MB vervangen door 2 x 1 GB Kingston) ingebouwd in de PC van mijn pa en de PC heeft probleemloos gewerkt voor 4 dagen.

Gisterenavond echter gaf hij opeens de melding 'bootmngr' ontbreekt tijdens het opstarten.

Heeft het inbouwen van dit geheugen er iets mee te maken? Lijkt mij sterk?

Maar hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
opgelost!

het is bij mij opgelost door alle partities te verwijderen en windiws opnieuw te installeren.
daarna kreeg ik de melding niet meer. bedankt voor alle hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
Het is echt ONGELOOFLIJK, maar ik heb de afgelopen weken het volgende meegemaakt:

Ik had de 2 x 512 MB bankjes uit de Medion MD8818 vervangen door 2 x 1 GB Kingston 533MHz PC4200 geheugenbankjes. Alles prima. Totdat na 4 dagen de PC de volgende melding gaf tijdens het opstarten:

Bootmgr ontbreekt.

Ik op Tweakers en rest van internet gezocht. Bleek dat je met de Vista DVD de bootsector kan repareren, maar ik besloot zelf eerst eens in het BIOS een kijkje te nemen. Ik ging naar de boot-sequences en dan naar de harddisk priority. Ik heb nl. 2 sata harde schijven en wat bleek?!! :

1 : Seagate 320 GB
2 : WD 160 GB
3 : other devices

De 320 GB is de data schijf, zonder OS. De 160 GB is de Vista opstartschijf. De 320 stond uiteraard altijd op postitie 2 en de 160 GB op positie 1

Maw: de BIOS harddisk priority was plotseling automatisch door de PC aangepast!!

Ik heb de volgorde weer veranderd en jawel hoor, de PC startte weer probleemloos op! Totdat na 4 dagen hetzelfde euvel weer optrad. 'Bootmgr ontbreekt'.... dus ik weer BIOS gecheckt en jawel hoor.... de PC had wéér de harddisk prio aangepast!!

Ongelooflijk. Ik heb het oude memory teruggeplaats en een week geen problemen ondervonden. Nieuwe geheugen er weer in en jawel... weer na een paar dagen hetzelfde euvel.

Ik heb 3 computerzaken gebeld (oa Medion en Paradigit) en iedereen beweerd dat het niet het geheugen kan zijn, want dit staat helemaal los van de harddisk prio / bootsequence. Niemand weet wat het kan zijn. Ik heb dit in mijn hele ICT carriëre ook nog nooit meegemaakt ....

Wie o wie kan me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
Op advies van Medion de 2 x 1 GB Kingston 533MHz PC4200 geheugenbankjes vervangen door 2 x 1 GB bankjes met dezelfde specificaties van Corsair (te koop via Medion site).

Dit bracht niet de oplossing voor dit specifiek probleem. Op advies van Medion de BIOS geupdate, dus nu een weekje testen of dit werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106918

Het bootmgr probleem heeft mij ook een weekje bezig gehouden, en ook hier: opnieuw installeren van vista ultimate (32 bit) hielp niet.

Ik ben er na veel spitten achtergekomen wat er gebeurd:

Vista wordt geinstalleerd op (in mijn geval) de C:\ schijf. een schijf van 40 gb. (geen partitie van een grotere schijf dus!)

na de installatie van vista heb ik mn drivers, benodigde programma's etc geinstalleerd, en niets aan de hand. Totdat ik mijn andere schijf (160 gb, andere schijf, andere kabel, andere ATA controller) ging formatteren. (stond nog oude meuk op, en wilde ruimte). Na formatteren: Bootmgr ontbreekt, doe iets met ctrl+alt+delete.

Ik balen. Sterker: Ik boos.

Na veel gelees, ge-probeer en voornamelijk veel gezeik met vista heb ik het opgelost door het volgende te doen: de vista-dvd herstelopties vonden dat er geen probleem was, dus repareerde ook niet. Ook in de opdrachtprompt met bootrec /rebuid bcd en bootrec/fixmbr ( en bootrec/fixboot) geen verbetering.

Ik heb alle schijven ontkoppelt, behalve mijn 40 gb opstartschijfje, en vista laten repareren. Wonderbaar-o-wonderbaar: vista had iets gerepareerd en had een reboot nodig. natuurlijk, die had ik nog niet gezien vandaag... maargoed, inderdaad vista kon gewoon opstarten zonder de dvd in de speler. Nu weer langzaam schijf voor schijf aan het aankoppelen, en wachten tot het weer misgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heeft dat niet meer te maken met de bootvolgorde van je controllers in de BIOS? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348871

Bij mij werkte idd het omwisselen van boot device priority in BIOS. Dat staat nu als volgt:

1st Boot Device: Hard Disk
2nd Boot Device: CDROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Een vrij universele oplossing is:

- Booten van Windows cd (vista of 7, doet er niet toe).
- Installatie repareren kiezen
- Opdrachtprompt / commandprompt kiezen
Voer het volgende uit:
code:
1
2
cd boot
bootsect /nt60 ALL

Hoewel het goedzetten van de boot priority in de bios natuurlijk beter is is dit een alternatieve makkelijke oplossing.
Vooral voor mensen die (onbewust) windows op de 2e schijf geinstalleerd hebben die wel C:\ heet en dus voor nogal wat verwarring zorgt. Omwisselen van de schijven op je moederbord resulteerd netjes in een BSOD en het formatteren van de eerste schijf (waarschijnlijk D: of E: in windows) resulteert in het feit dat daar geen bootsector meer opstaat waar de pc wel naar kijkt; bovenstaande stappen lossen dat probleem op.
Pagina: 1