Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)
Kan je ook iets zeggen over de read/write speeds?quote:GekkePrutser schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:02:
[...]
Ik heb net de 16GB Transcend SDHC Class 6 gekocht en die werkt in elk geval prima!
Edit: (Ik zeg dit even voor het geval iemand er een zoekt die al getest is dus)
Reg. datum: 20 november 2004
In Frankrijk kan je hem toch ook gewoon gaan halen over een paar dagen. Of staan daar allemaal Franse progjes op?
Nee dit is geen stomme vraag, en roel stelt ook geen domme vragen, dit is gewoon een topic over de EEE, dus als je niets te vertellen hebt tegen mij zwijg dan.
Thandor wijzigde dit bericht 23-01-2008 20:38 (18%)
M.I.C.H
Die laptops zijn allemaal identiek, behalve het toetsenbord.. Dat kan verschillen!
En die progjes.. dat is allemaal 't zelfde. Taal is gewoon in te stellen in die jij wil
En met al 9 posts op GoT, zal je het denk ver schoppen met zo'n instelling
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)
Ik zie het trouwens al
OcGuru wijzigde dit bericht 23-01-2008 17:44 (23%)
Bl44t
Reg. datum: 14 november 2007
EDIT: je had het zelf al gevonden!
roel17 wijzigde dit bericht 23-01-2008 17:44 (16%)
Het punt is echter da de meesten hier QWERTY zullen zoeken.quote:miboe schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:45:
Jij zal ook niet veel vrienden maken met je 'Im-the-man' instelling
Een Frans toetsenbord is voor zover ik weet ook azerty, dus allemaal naar Frankrijk, zo ver is dat niet.
Franstalige toetsenborden zijn inderdaad azerty ja. (als in, tobo's uit Franstalige landen)
Progjes zijn inderdaad Frans. Bij mij waren zee chinees, dit is, als je dat wilt, aan te passen.
Wat betreft links naar verkoopplaatsen. Er zijn al een paar webshops genoemd. Gbax, qbitonline, en een australische webshop.
Er staat al heel veel informatie in deze thread, en ook de 2 voorgaande delen. Bovendien is er een zoekfunctie. De vragen zijn misschien niet dom, maar het is dom om ze te stellen voordat je zelf een antwoord zoekt.
Marantz SR4300 | Marantz CD53 | Wharfedale Valdus 400 (x2) | AKG K701
Al met al is 90% van de GoTters op zoek zijn naar US-keyboards en die zijn moeilijker te vinden
Reg. datum: 29 november 2005
Het wordt dus nog maar even wachten totdat hij daadwerkelijk leverbaar is hier in Nederland. Iemand contactgegevens voor Asus? Wil ze even dolgraag vragen wanneer ze ze denken te leveren.
Waarom kan Asus hier niet even een reactie achter laten of bij de heren van tweakers.net ? Kleine moeite
quote:Madzib schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:12:
Ik heb eens even de stoute schoenen aangetrokken en Asus gemaild wanneer de Eee PC naar Nederland komt.
Hun TSD antwoorde mij net dit:
Geachte,
Ja hij komt ook in Nederland en het laatste nieuws is begin februari dat hij in Nederland uitkomt.
Met vriendelijke groet,
Asus Tsd
Reg. datum: 29 november 2005
TSD? niet echt bekend met die benaming, wellicht als ik die snap dat het kwartje valtquote:
Klopt niet helemaal!quote:roel17 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:44:
Wat ik heb gehoord van de surf is dat die vast zit gesoldeerd dusd at je die niet kan upgrade!
EDIT: je had het zelf al gevonden!
4g surf heeft gewoon een klepje hoor en kan worden geupgrade.
Mijn US qwerty surf in elk geval (nu 1gb geheugen).
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Technical Support Department denk ikquote:MSoft06 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:37:
[...]
TSD? niet echt bekend met die benaming, wellicht als ik die snap dat het kwartje valt
Profiel | http://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Technische Service Dienst? Maar een gokje hoorquote:MSoft06 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:37:
[...]
TSD? niet echt bekend met die benaming, wellicht als ik die snap dat het kwartje valt
V350!
PS: Wie maakt er nu 'ns zoiets voor ons Dutchmen? Prijs en voorraad van Duitse webshops, Franse webshops, ebay-aanbieders, Nieuw-Zeeland....
Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.
Reg. datum: 20 mei 2004
(http://www.pcscomputers.nl/index.php)
memmo wijzigde dit bericht 24-01-2008 10:00 (10%)
Eergister heb ik succesvol Windows XP erop geïnstalleerd, maar gisteravond sloeg XP vast en wilde niet meer opnieuw opstarten. Nu dacht ik: geen probleem, formatteren die handel en opnieuw beginnen. Ik was immers toch nog bezig met inrichten. M'n probleem wordt alleen groter op het moment dat tijdens de installatie er na een tijdje niks naar de harddisk geschreven kan worden vanwege een disk error. Scandisk draaien gaat ook niet, want bij de uitgebreide controle loopt deze vast op 5%, bij sector 115000 ongeveer.
Heeft of kent iemand een idee of een gratis tooltje waarmee ik de ssd in dos kan controleren en repareren (behalve scandisk dus) of heeft iemand een idee wat ik hiermee zou kunnen doen? Ik heb al gezocht op google, maar word er niet veel wijzer van...
Nikon D70s | AF-S Nikkor 18-70mm 1:3,5-4,5G ED | AF-S VR Nikkor 70-300mm 1:4,5-5,6 IF-ED | Tokina AT-X 124 AF Pro DX | Nikkor 50mm 1:2 MF | Nikon SB-600 | Kata 3N1-20
Nog steeds vertrouw ik PCS niet compleet, maar als ze 8G's voor die prijs kunnen regelen, dan heb je wel een goede deal!quote:memmo schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:58:
Ik heb mijn bestelling bij PCS Computers gedaan en die verwachten de 8g elk moment. dus ik weet niet of ik hem ook daadwerkelijk krijg maar voor 349 wil ik daar best op wachten
(http://www.pcscomputers.nl/index.php)
Mnemosyne X58
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ik vertrouw ze zelfs compleet niet. Vind 't maar een vage website en ze kunnen alle prijzen noemen die ze willen zolang het om pre-orders gaat en ze nog niks kunnen en hoeven leveren.quote:XanderDrake schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:39:
Nog steeds vertrouw ik PCS niet compleet
"Met een raket op 't dak!"
Reg. datum: 10 juni 2001
Ik snap dat je (en ik ook) een beetje gek word van al die reacties over toetsenborden, verkooppunten, shipping etc. Maar mischien is het een idee om de TS aan te passen. Mensen lezen nu de TS en denken terecht: die wil ik hebben! Ondertussen staat er in de TS niets over het feit dat hij nog helemaal niet officieel beschikbaar is in nederland. Er staat wel een link naar komplett en een paar pre-order links maar uit de TS word niet echt duidelijk waar je hem vandaan kan halen en dat je moet letten op het toetsenbord. Ik heb toevallig beide topics helemaal gelezen (toen was het ook nog niet zoveel) maar ik snap best dat mensen nu zo reageren. Een kopje "Beschikbaarheid" zou wel op z'n plaats zijn.quote:CLB schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:59:
[...]
Ik geef helemaal niks, je moet uberhaupt al blij zijn dat ik tot nu toe nog normaal heb gereageerd
Ze moeten in Monster zitten, een aangezien dat ook de plaats is waar ik werk..quote:Exirion schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:45:
[...]
Ik vertrouw ze zelfs compleet niet. Vind 't maar een vage website en ze kunnen alle prijzen noemen die ze willen zolang het om pre-orders gaat en ze nog niks kunnen en hoeven leveren.
Ik heb ze toendertijd weleens gemailed of ik er eentje op kon halen en contant kon betalen en kreeg toen zo'n wazig mailtje teruggestuurd die iedereen toen kreeg. 'Blabla binnenkort leverbaar blabla'
Als ik hier lees dat ze al Eee's hebben uitgeleverd (wat ze toch nooit doen maar dat terzijde) zal ik er wel eventjes langsgaan om er een eentje voor mezelf op te halen
@ Hendr-X-n: Je kan hem niet voor niets pre-orderen, wat gewoon inhoudt dat hij er nog niet is... Toetsenborden.. tsjaa iedere tweakers weet wel dat er tig verschillende toetsenborden zijn (qwerty/ azerty/ qwertz enzovoort) en als er dan een paar n00bs komen die hier niet eens op Tweakers
thuishoren en zulke vragen gaan stellen.. Achja daar zou ik m'n mooie TS niet voor gaan aanpassen
Ja, hij werkt vrij vlot, ik heb World of Warcraft er op geinstalleerd (veel te groot voor de ingebouwde SSD) en dat draait tot mijn verbazing redelijk vlotquote:LearnDriver schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:21:
[...](16GB SDHC)
Kan je ook iets zeggen over de read/write speeds?
Het is een Class 6, volgens de specificaties 6 MB/s read en write en ik denk dat hij dat wel haalt want het laden van een de map in WoW gaat bijna even snel als op mijn PC.
Niettemin is een Class 6 wel een stuk trager dan de ingebouwde SSD, die 20MB/s zou kunnen halen. Je merkt dat ook wel als je er van opstart (ik heb op een andere 4GB Class6 de Xandros distro gezet, en die boot ongeveer 2x zo traag als normaal).
Ik weet alleen zo gauw niet hoe ik de r/w speed echt precies zou kunnen testen... Maar gevoelsmatig vond ik het erg meevallen in elk geval, er is prima mee te werken.
Als ik 'm hier binnen heb gooi ik al m'n moeders documenten op de SSD (4GB is meeeer dan zat)
alleen als ik 'm mee wil nemen wil ik ook nog wat muziek / documenten meenemen dus dan is de oplossing een extra SD-kaartje van 4GB of 8GB.. Nu heb ik wat prijzen vergeleken/ bekeken van SD's:
4GB Class 6? Sandisk Ultra II + USB-reader: 36,- & 8GB Class 6? Sandisk Ultra II + USB-reader: 63,-
Iemand ervaring met 1 van deze 2 kaartjes... of iemand een linkje (bv eBay) naar 8GB (of 16GB)
SD-kaartjes die van zwart plastic zijn, net zoals de Ultra II's en de Extreme III's van SanDisk..
Zelf heb ik deze nog op eBay gespot: 16GB Class 2? voor 65,-
Zit ook een readertje bij, alleen of die werkt bij 16GB kaartjes staat er niet bij (wel bij 4GB / 8GB)
Iemand ervaring met dat eBay-kaartje en zoja hoe bevalt het
EDIT: Ik weet dat dit een Class 2 kaartje is, maar volgens deze test zegt dat niet zoveel...
EDIT II: Ondersteunt Linux ook gewoon een externe HD of niet...
Dat een externe HD werkt in XP begrijp ik wel, maar als ik er eentje aanhang in Linux.. kan ik dan van die HD ook m'n muziek/ filmpjes afspelen op de Asus Eee? Searchen bracht me geen oplossing!
Nog een ander vraagje... Ik laat er waarschijnlijk Linux opstaan, ziet er wel simpel uit en lijkt me wel easy om mee te werken voor m'n moeder.. Maar als ik die laptop gebruik om wat te MSN'en, werkt die geintegreerde webcam dan ook al of is die niet aan de praat te krijgen met Linux icm MSN-messenger?
(gewoon de standaard 'messenger' client die op het tabblad 'internet' staat)
En kan iemand misschien een filmpje (liever geen foto's) maken met de webcam.. Kan niks vinden op 't gehele www en ben wel beetje benieuwd naar de kwaliteit van zo'n cameraatje!? Leuk of gewoon troep?
CLB wijzigde dit bericht 24-01-2008 12:47 (10%)
Reg. datum: 10 juni 2001
Het gaat natuurlijk niet per definitie om "n00bs die niet eens op tweakers thuishoren" maar om iedereen die interesse heeft in een Eee. Niet iedereen heeft zoveel tijd om twee complete topics door te lezen. Andere updates zoals nieuwe releases van de Eee etc worden namelijk wel bijgehouden in de TS, dus waarom dit niet?quote:CLB schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:43:
[...]
@ Hendr-X-n: Je kan hem niet voor niets pre-orderen, wat gewoon inhoudt dat hij er nog niet is... Toetsenborden.. tsjaa iedere tweakers weet wel dat er tig verschillende toetsenborden zijn (qwerty/ azerty/ qwertz enzovoort) en als er dan een paar n00bs komen die hier niet eens op Tweakers
thuishoren en zulke vragen gaan stellen.. Achja daar zou ik m'n mooie TS niet voor gaan aanpassen
Pagina: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 last
Dit topic is gesloten.