Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 04 januari 2002

quote:
Palomar schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:19:
Ik kreeg bij die van mij uit Taiwan wel een verloopstukje, alleen 'klikt' die niet echt goed in de stopcontacten hier (ding is vierkant, terwijl stopcontacten rond zijn, geaarde stopcontacten zijn helemaal no-go). Heb daarom ook maar een reisadapter gebruikt die ik nog had liggen. Echter, vanwege de vreemde vorm van de Asus-adapter pastte die er ook niet op. Heb hem daarom maar wat gemod ;)

[afbeelding]
[afbeelding]

Koop tzt. als het ding uit is in NL wel es een normale NL adapter. Ik wil sowieso 2 adapters hebben, dan kan ik er 1 altijd thuis laten liggen bij mn bureau en 1 in mn tas ofzo.
Zoiets had ik ook gedaan, maar dan gewoon het hele stuk plastic er af.

Ik gebruik nu deze:
http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/images/Reis%20Stekker%20US-EU/1.jpg
Hier te verkrijgen: http://cgi.ebay.nl/US-EU-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Het is overigens niet mijn bedoeling om reclame te maken voor betreffende webshop. Ik heb verder geen aandelen of banden met hen behalve dat ik weleens wat daar bestel.

Specs T.Net Profile | Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

quote:
TRRoads schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:13:
Ik heb gewoon de standaard XP erop en dat draait echt top, dus een uitgeklede versie moet helemaal goed werken.

(Al kun je nogal eens compatibility issues krijgen bij wat oudere games in een stripped XP weet ik uit ervaring)
Dan heb je iets te veel gestript. :+ (als je het goed doe functioneert hij 100%)
Be Original, Be Yourself.

quote:
Jozz schreef op maandag 31 december 2007 @ 10:38:
[...]

Zoiets had ik ook gedaan, maar dan gewoon het hele stuk plastic er af.

Ik gebruik nu deze:
[afbeelding]
Hier te verkrijgen: http://cgi.ebay.nl/US-EU-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Het is overigens niet mijn bedoeling om reclame te maken voor betreffende webshop. Ik heb verder geen aandelen of banden met hen behalve dat ik weleens wat daar bestel.
Kijk, die bedoelde ik dus, dank. Gelijk maar even wat bestellen :)

www.tjeerd.net - Zij die weten spreken niet, zij die spreken weten niet.

Reg. datum: 20 augustus 2005

quote:
Heb deze ook voor ¤2 gekocht bij Gamma. Ik heb heel die plastic eraf gezaagd en dan bijgevijld zodat het mooi plat was.

quote:
Palomar schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:19:
Ik kreeg bij die van mij uit Taiwan wel een verloopstukje, alleen 'klikt' die niet echt goed in de stopcontacten hier (ding is vierkant, terwijl stopcontacten rond zijn, geaarde stopcontacten zijn helemaal no-go). Heb daarom ook maar een reisadapter gebruikt die ik nog had liggen. Echter, vanwege de vreemde vorm van de Asus-adapter pastte die er ook niet op. Heb hem daarom maar wat gemod ;)

[afbeelding]
[afbeelding]

Koop tzt. als het ding uit is in NL wel es een normale NL adapter. Ik wil sowieso 2 adapters hebben, dan kan ik er 1 altijd thuis laten liggen bij mn bureau en 1 in mn tas ofzo.
Lijkt erg op mijn mod hahaha...en het werkt goed!!

Reg. datum: 31 december 2007

Heb mijn 8G + 2G Ram ontvangen uit taiwan.
Toch mischien beter gewacht tot hij in België te koop was, want hij is toch wat duur uitgevallen als ik de richtprijzen wat hij hier zal kosten bekijk. Namelijk ¤ 509,36 ( inc. ¤24 douane kosten )
Voor die prijs heb ik dan nog een qerty met chinese tekens i.p.v. een gebruikelijk azerty klavier in België. De voeding met amerikaanse stekker nemen we er dan maar bij, om dan nog maar te zwijgen over de garantie.
De stekker heb ik ook opgelost met een verloopstekker.

Das wel vrij duur idd als alleen in feite de 4GB extra het verschil is tov. de 4G-versie (1GB ram kun je zelf wel kopen voor 2 tientjes). Betaal je bijna 200 euro voor alleen 4GB extra :o Voor dat geld kun je over een tijdje ook een leuke 32GB SD-kaart oid kopen ;)

Palomar wijzigde dit bericht 31-12-2007 13:10 (3%)

Reg. datum: 29 november 2007

Even een vraagje m.b.t. de nieuwe accesoires die zijn aangekondigd.. mag ik aannemen dat de extra accu's ook gewoon in de Surf versie zullen werken en dat de Surf versie hierdoor alleen nog verschilt door de webcam die ontbreekt? Alleen weet ik niet hoe duur zo'n accu zou moeten zijn en of het zich dus wel loont om een Surf te kopen met aparte accu :|

Reg. datum: 11 december 2000

quote:
AdPatat schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:23:
Even een vraagje m.b.t. de nieuwe accesoires die zijn aangekondigd.. mag ik aannemen dat de extra accu's ook gewoon in de Surf versie zullen werken en dat de Surf versie hierdoor alleen nog verschilt door de webcam die ontbreekt? Alleen weet ik niet hoe duur zo'n accu zou moeten zijn en of het zich dus wel loont om een Surf te kopen met aparte accu :|
ik zit er ook aan te denken om een surf te kopen
(volgens mijn info zijn die accus uitwisselbaar', maar nog niet in het echt gezien)

in alle surf versies zit tegenwoordig ook 512mb ram , en deze is upgradable , maar niet met het luikje, je moet dan je hele eee pc openhebben (niet vastgesoldeerd volgens franse fora)

ik wilde dan de 2G surf kopen van 299,- dollar ipv de 4G (normaal) 399,- dollar

De verschillen (ook te vinden met de zoekfunctie) nog eens op een rijtje:

- 2G surf in verschillende kleuren verkrijgbaar (ik wil toch zwart dus geen voordeel)
-Geen Webcam (gebruik ik nu toch ook nooit)
-lagere mah waarde van de accu , dus minder accutijd (ja wel jammer, minpunt)
-geen accesoires zoals een beschermhoes. (wilde toch een hoes van pdair aanschaffen)
-512mb ram moeilijker upgraden (winxp draait ook prima met 512mb??, surfen , mp3)
-laatste nadeel en belangrijkste NADEEL hieronder waarover ik nog zit te tobben:

Nu is mijn enigste reden om een 4G te kopen omdat ik graag XP erop wil zetten.
Nu draait Xp wel vanaf een SDHC kaartje , maar vele malen trager (gezien op t filmpje dat hier werd gepost)

Volgens mij kan ik geen windows installeren op een 2G versie ? (correct me if i am wrong)
ik heb namelijk geen ervaring met WinXp lite , kortom hoeveel mb is een winxplite ? Weet iemand dit?
Dus winXP normale versie installen en later strippen is geen optie , want ik heb dan maar 2Gb tot mijn beschikking.

Als windowsxp gewoon op een 2G kan (qua schijfruimte) , is er voor mij geen reden meer om een normale te kopen en ga ik voor de 2G surf (!

xdc wijzigde dit bericht 31-12-2007 15:27 (3%)

PC Specs - HT Specs :B&W 600 S3, Rotel 1066+1075

Reg. datum: 24 augustus 2001

voor hoeveel verschil ook weer?
om nog maar te zwijgen over restwaarde...

Denk dat een default XP nog net wil op een 2G. Op mijn 4G EeePC gebruikt (een ietswat nLited) XP, incl. een paar geinstalleerde programma's, op dit moment 1,5GB (heb de swap-file wel uitstaan). Dé 'WinXP lite' bestaat niet, maar als je hem zelf wat kleiner maakt dmv. nLite dan moet het volgens mij makkelijk lukken op een 2GB. Met nLite strip je hem van te voren en daarna brand je je eigen 'Lite' CD.

Verder is 512MB ram ook eigenlijk wel genoeg. Ik heb zelf 1GB omdat het bijna niks kostte, maar denk er ook aan om die 512MB module er weer in te zetten, omdat hibernate (slaapstand) nu ook 1GB van mn schijf opslokt (en hibernate is eigenlijk wel ideaal).

Verder moet je er wel even op letten dat de 2G (soms?) vastgesoldeerd geheugen heeft. Kun je dan niet upgraden.

ik zit met een gepimpte gestripte versie (nlited maar wel XPize en inmiddels alle updates en IE7) met virusscanner en trillian op 1,45 GB schijfruimte verbruik.
in idle (wifi, scanner en trillian aan) ongeveer 165 MB werkgeheugen.

Ik heb als naabje een paar vragen, is er iemand zo aardig om me een beetje te helpen? :)

Ik las dat er maar 1,4gig overblijft(bij de 4G versie) met de linux installatie, KLOPT dit? is er een manier om meer ruimte vrij te maken en lukt dat ook redelijk zonder teveel programma's te verwijderen?

Hebben alle 4G versies nou een webcam?

Iemand in Amsterdam (op de VU of uva?) met zo'n eee PC, dat ik hem mogelijk zou kunnen zien of ie wel zo prettig is voordat ie besteld wordt over the web?

Gaat ie zeker weten 350euro kosten straks hier in NL? En is er een mogelijkheid dat ie VOOR maart komt? Ik twijfel heel erg of ik hem bij komplett moet halen of moet wachten op de NL versie.

Hoe warm wordt ie? Want ik haat dat ik mn macbook niet op schoot kan houden. Wordt ie ook zo warm of valt het wel mee?

Gsus is my homeboy

Al je vragen die je tig en tig keer stelt zijn gewoon easy peasy op te zoeken in dit topic/ Google |:(

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

eh ik heb de topic goed gelezen en veel links, ik vraag ook ter bevestiging, klopt dit?

Bovendien meld de ene dat ie wel warm wordt de ander weer van niet. en de ene heeft een luidruchtige fan ect. Daarom vraag ik het.

Als je de antwoorden op de vragen toch zo goed weet waarom help je me dan niet eff ipv evenveel tijd kwijt te zijn aan een comment die niemand helpt?

Badname wijzigde dit bericht 01-01-2008 12:20 (70%)

quote:
xdc schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:23:
[...]

ik zit er ook aan te denken om een surf te kopen
(volgens mijn info zijn die accus uitwisselbaar', maar nog niet in het echt gezien)

in alle surf versies zit tegenwoordig ook 512mb ram , en deze is upgradable , maar niet met het luikje, je moet dan je hele eee pc openhebben (niet vastgesoldeerd volgens franse fora)

blablah...
Klopt niet helemaal, mijn USA 4g surf heeft gewoon een luikje waardoor je het geheugen simpel kan vervangen. Heb er zelf 1GB ingezet.
Surf versies hebben idd geen webcam maar dat staat ook in de topicstart.

Nou volgend jaar het jaar van de EEE pc he :P Gelukkig nieuwjaar iedereen!
(vanaf z'n EEE :P)

hahaha hier ook :P

Nog even wat leuks:
http://eeepc.asus.com/global/product.htm#acc
Ik wil wel zo'n accu hebben.

die accu gaat alleen wel uitsteken (vergelijk de vorm maar met je huidige accu). Ben benieuwd of je eeepc er dan nog wel zo mooi gestroomlijnd uitziet :P
Reg. datum: 13 december 2007

Er zijn 2 types accu's verkrijgbaar. Een normale 5200 Nah zoals die in de 4g zit en een 7800 Mah die dus wat groter is. Bij een engelse internet leverancier zijn ze bij voorintekening te verkrijgen. Voor respectievelijk 47 pond en 58,75 pond ((¤ 60 vs ¤ 75) vind ik ze stevig aan de prijs.

Marco

Het is weer eens zo ver; een EEE pc met groter scherm wordt half aangekondigd. link!

ik heb me EEE nog steeds niet is al vanaf vorige week maandag op schiphol en is pas vanaf eergister te tracen op track&trace op nummer

3sepge8397695

https://securepostplaza.tntpost.nl/tracktrace/

hoelang moet ik nog wachten? :(

quote:
xdc schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:23:
Volgens mij kan ik geen windows installeren op een 2G versie ? (correct me if i am wrong)
ik heb namelijk geen ervaring met WinXp lite , kortom hoeveel mb is een winxplite ? Weet iemand dit?
Dus winXP normale versie installen en later strippen is geen optie , want ik heb dan maar 2Gb tot mijn beschikking.
Het kan vast wel, maar je houdt niet veel over. Bij mij was XPLite een paar honderd MB. Het grootste probleem zijn Windows updates je je OS steeds groter maken waardoor het Lite effect weg gaat. Mijn XP directory zit inmiddels op 2,2 GB (wel een install die er al meer dan 5 jaar op staat). Volgens mij is het enige Lite dat er nu nog aan is dat de default XP theme met groene startknop ontbreekt, voor de rest merk ik er vrij weinig meer van omdat je met iedere update een stukje volwaardige XP meekrijgt.

Marzman wijzigde dit bericht 01-01-2008 17:33 (13%)

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

Reg. datum: 04 januari 2002

quote:
Marzman schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 17:32:
[...]

Het kan vast wel, maar je houdt niet veel over. Bij mij was XPLite een paar honderd MB. Het grootste probleem zijn Windows updates je je OS steeds groter maken waardoor het Lite effect weg gaat. Mijn XP directory zit inmiddels op 2,2 GB (wel een install die er al meer dan 5 jaar op staat). Volgens mij is het enige Lite dat er nu nog aan is dat de default XP theme met groene startknop ontbreekt, voor de rest merk ik er vrij weinig meer van omdat je met iedere update een stukje volwaardige XP meekrijgt.
je kunt wel bepaalde mappen/bestanden verwijderen, bijvoorbeeld de map ServicePackFiles in C:\Windows. Gevolg is wel dat je dan niet het laatste geïnstalleerde servicepack meer kan verwijderen.

Specs T.Net Profile | Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws