[XP] FM Radio Streamen

Pagina: 1
Acties:

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 19:26
De korte samenvatting is dat ik op zoek ben naar een manier om de FM Radio die ik kan ontvangen door de Hauppauge PVR-350 kaart te streamen over het netwerk.

Na wat zoekwerk heb ik al enkele dingen geprobeerd :
1. Ik heb de TVServer van MediaPortal geinstalleerd om te proberen of ik hiermee ook radio kan streamen, maar als ik wat lees op het forum van MP dan lees ik al dat dit niet echt mogelijk is. Ik heb momenteel nog een probleempje met het instellen van de TVServer, maar ik heb wat hints gekregen op het MP forum dus ik hoop dit morgen te kunnen oplossen. Maar nogmaals, ik vrees dat dit niet gaat helpen.
2. Met VLC Player heb ik geprobeerd om het te streamen, maar ook dit werkt heel hard tegen. Het TV beeld krijg ik gestreamed, maar het lukt me op geen enkele manier om de radio gestreamed te krijgen. Ik heb zelfs al zitten proberen met een Belkin USB VideoBus II (http://www.belkin.com/sup...?lid=en&pid=F5U208&scid=1), omdat VLC Player dit wel vindt als audio device, maar ook hier heb ik geen geluk gehad.

Het kan toch niet zijn dat het onmogelijk is om dat radiosignaal te streamen? Iemand nog tips/denkpistes voor me?

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 19:26
Echt niemand een idee? Ik heb nog zitten zoeken of het niet mogelijk is om eender wat er binnenkomt op mijn geluidskaart te streamen, maar ook hier vind ik niks voor...

HELLUP !