Toon posts:

Beeld kleiner maken zonder hogere resolutie

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje vage topictitel, maar ik zou zo niet weten hoe ik het anders zou moeten noemen, maar het zit zo. Ik heb vandaag een supermooie lcd tv gekocht die ik ook van plan was om als monitor te gebruiken. Nu had ik wat navraag gedaan bij een kameraad van me, en die vertelde me dat je via hdmi de monitor wel op 1900x1080 kon laten draaien. Helaas blijkt dit toch niet zo te zijn, en nu zit ik met een best wel lage resolutie voor een 32" scherm.

Hierbij dus mijn vraag, is het mogelijk om het beeld kleiner te krijgen zonder dat je de resolutie hoger zet ? Of zou je toch nog kunstmatig de resolutie omhoog kunnen krijgen ?

Mijn tv is een HD Ready model met HDMI en ondersteuning t/m 1080i, en nu krijg ik met de vga kabel maar beeld t/m 1360 x 768 pixels. De HDMI kabel heb ik nog niet echt veel meer geprobeert nadat ik merkte dat 1900x1080 niet werkte.

Zoeken met google was niet echt succesvol, omdat het nogal een redelijk lange vraag, hierdoor kreeg ik pagina's over totaal andere onderwerpen.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Wat voor computer heb je aangezien je daar de instellingen in moet wijzigen?

Self reflection is the school of wisdom

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:24:
Misschien een beetje vage topictitel, maar ik zou zo niet weten hoe ik het anders zou moeten noemen, maar het zit zo. Ik heb vandaag een supermooie lcd tv gekocht die ik ook van plan was om als monitor te gebruiken. Nu had ik wat navraag gedaan bij een kameraad van me, en die vertelde me dat je via hdmi de monitor wel op 1900x1080 kon laten draaien. Helaas blijkt dit toch niet zo te zijn, en nu zit ik met een best wel lage resolutie voor een 32" scherm.

Hierbij dus mijn vraag, is het mogelijk om het beeld kleiner te krijgen zonder dat je de resolutie hoger zet ? Of zou je toch nog kunstmatig de resolutie omhoog kunnen krijgen ?

Mijn tv is een HD Ready model met HDMI en ondersteuning t/m 1080i, en nu krijg ik met de vga kabel maar beeld t/m 1360 x 768 pixels. De HDMI kabel heb ik nog niet echt veel meer geprobeert nadat ik merkte dat 1900x1080 niet werkte.

Zoeken met google was niet echt succesvol, omdat het nogal een redelijk lange vraag, hierdoor kreeg ik pagina's over totaal andere onderwerpen.
Wat je had moeten doen is goed kijken wat de specs van de tv zijn die je gekocht hebt.

HD ready houd in dat hij een signaal binnen kan krijgen dat tot 1080i gaat. Maar dit wil nog niet zeggen dat dit ook zijn eigen resolutie is. Hij downscaled het dan naar zijn eigen resolutie.

En de computer zal de max van je scherm pakken wat dus 1360 x 768 is.
Hoger kan gewoon niet.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

Ik dacht dat er geen een 32" lcd tv was die een pc resolutie had van 1920 bij 1080. Daar had je dan een Full HD tv voor nodig. (vanaf 37")
De "standaard "resolutie was 1360 bij 768 voor een normale 32 ".
Correct me if I'm wrong.

edit: zoals geforce5_guy zegt dus.

[ Voor 10% gewijzigd door bratos op 13-12-2007 23:29 ]

eerst kijken dan zeiken

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:24:
Sowieso kan de resolutie niet hoger dan de native resolutie van dat scherm, dat zou er ook niet uit zien en niet werkbaar zijn.
En omdat de huidige besturingssystemen op bitmaps en niet op vectoren gebaseerd zijn kun je ook niet alles kleiner maken. TV terugbrengen dan maar, en deze keer wel een echte HD kopen :)

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, het is wel te doen op die resolutie daar niet van. Maar een lagere resolutie zou mooier zijn.

Ik heb nog excpliciet gevraagt aan die kameraad van er staat wel resolutie is dit en dit bij, maar volgens hem was dat alleen als je vga gebruikte. Helaas niet dus.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft dus niets te maken met hardware en puur hoe je je software instelt. Ik zou het met alle liefde moven naar het juiste subforum, maar je laat na te melden welk OS je draait, dus gaat hij gewoon dicht :o

En wat is al dat gepraat over "kameraad"? Het is niet Soviet Russia, tovarich :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.