Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC-775]Gigabyte X38-series

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 januari 2007
Geen matches

Ervaringen met DQ6 :

- RAID drivers van de cd @ GIGA RAID werkte voor mij niet. Heb ze uiteindelijk van de site gehaald.

- Mijn E6850 overgeclocked naar 3.4 Ghz @ 1.280 Vcore. Ging allemaal erg makkelijk en weet zeker dat ik nog heel wat verder kan. Stressed komt de CPU temp niet boven die 30 graden...luchtgekoeld.

- Diverse tweak progs die op de cd staan, zoals EasyTune vind ik wat minder en niet echt overzichtelijk. Geven ook allemaal verschillende waardes aan m.b.t. CPU temp, Mobo temp en Vcore. Gewoon de overclock programma's gebruiken dus zoals elke clocker @ CPU-Z.

Krijg spoedig mijn nieuwe HD binnen (DOA geval) en HD3870. Wanneer ik eindelijk alles binnen heb ga ik nog ff wat tweaken, wil uiteindelijk op de 3600Ghz (9*400) zitten met een divider van 2:3.
Post dan wel ff CPU-Z screens.

HD3870 CF

PA120.3 in Tt Armor ftw xD
Reg. datum: 12 december 2007
Geen matches

hou ik je aan^^

Reg. datum: 16 februari 2003
Geen matches

Mijn ervaringen:

-ichr9 raid drivers ging met mijn xp installatie ook al verkeerd, heb ze met F6 tijdens de installatie geladen, maar was een no go, in xp zelf de drivers installeren werkte gewoon wel weer. (no shit)

-mijn bordje kwam met de F4 bios, dit bios heeft de neiging dingen @random niet op te slaan, gelukkig wist ik hiervan dus meteen naar de F6b gegaan met de @bios tool en nergens meer problemen mee.

- crazy cool backplate is super makkelijk te verwijderen als je met een custom cooler werkt die zelf al een backplate heeft. Staat keurig netjes stap voor stap in je manual, laat dit geen reden zijn om niet een DQ6 te nemen. Hier keek ik persoonlijk tegenop, maar een kind kan de was doen.

Tja qua overclocking heb ik dit bordje nog niet echt kunnen laten zweten, het wachten is hier ook op de q9450 :)

Kojoottii wijzigde dit bericht 18-12-2007 21:39 (4%)

x3360@3680 (433x8.5) | Thermalright 120 Ultra Extreme | GA X38 DQ6 (f9f) | 4x1G D9GMH @ 860 4-4-4-12, 2x1G Corsair 8500C5D+2x1G Cell Shock 8500 | Gainward GS HD4870 1024MB@ 800/1000 | Creative X-Fi Extreme Music | Corsair 620HX

Nee, da's m'
Reg. datum: 07 november 2007
Geen matches

Maarja, zie dan maar een 3600GHz te halen :+

In the deepest dungeons of the underworld, our headmistress gave birth to a devilish twin...

Reg. datum: 15 november 2001
Geen matches

Dat haal ik hier al met de E6420 :)

Reg. datum: 13 juli 2006
Geen matches

Mijn Q6600 G0 doet op dit bord met gemak 3.6 Ghz, 9 x 400.

Ik heb alleen een randow koude start probleem.

Bios gaat naar default en als ik vervolgens mijn 3.6 Ghz profiel laad dan is alles weer ok.

Schijnt te maken te hebben met de Geheugen strap, die houdt ie niet goed vast.

Mijn bios is F7d.

Op 3.6 draait alles super, idle temps ongeveer 39 graden bij een Vcore van 1.37 V.

Er kan nog veel meer uitgehaald worden maar dit is voor mij voldoende om vrijwel alle default geklokte Quads voor te blijven, en dat voor een CPU van net iets meer dan 200 euro.

T.net-verslaafde
Reg. datum: 02 april 2007
Geen matches

Hmm, spijtig genoeg stelt Intel hun chips uit :(

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

PA120.3 in Tt Armor ftw xD
Reg. datum: 12 december 2007
Geen matches

dit gaat alleen over een paar quad cores.
De wolfdales komen gewoon in januari, en bovendien zijn er op dit moment al 45nm quad cores.
dat extra maandje,, ach ik zie het probleem niet zo

Coredome wijzigde dit bericht 20-12-2007 16:45 (21%)

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004
Matched: gigabyte, x38

Heb de X38-dq6, kwam met F3-bios, geupdate naar F4.
Tot nu toe (iig) niks dan lof :)
Op 1 ding na:

De ICH9R wou niet meewerken, nu wel... Info: linkje
Intel hier al over gemaild, uit de reacties haal ik dat die lui mails niet (volledig) lezen....
Schiet lekker op :/ En gigabyte rade een biosopdate aan naar de meest recente beta... Is dus niet nodig.

Zit te wachten op de Yorkfields... :O Een Celeron 420 overklokken zou wel niet kunnen :P

Raven wijzigde dit bericht 23-12-2007 15:09 (47%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Marion2U

Optimaliseren!
Reg. datum: 04 juni 2004

quote:
bartgrefte schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:48:
Heb de X38-dq6, kwam met F3-bios, geupdate naar F4.
Tot nu toe (iig) niks dan lof :)
Op 1 ding na:

De ICH9R wou niet meewerken, nu wel... Info: linkje
Intel hier al over gemaild, uit de reacties haal ik dat die lui mails niet (volledig) lezen....
Schiet lekker op :/ En gigabyte rade een biosopdate aan naar de meest recente beta... Is dus niet nodig.

Zit te wachten op de Yorkfields... :O Een Celeron 420 overklokken zou wel niet kunnen :P
Dat m'n DVD drive het niet goed deed op de ICH9R was bij mij ook zo. Waarschijnlijk door missende sata drivers denk ik, alhoewel het wel merkwaardig is dat het dan nog überhaupt werkte aan het begin, en dan later afhaakte. Dus als hij het nu doet, waarom doet hij het dan dalijk ook niet :P

Oh well, het werkt allemaal prima op de JMicron :Y)
Reg. datum: 13 november 2006
Geen matches

quote:
Welke fsb draai je dan :o ?

Denk dat je fout leest ;)

Marion Raven fan
Geen matches

quote:
MensionXL schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 19:46:
[...]

Dat m'n DVD drive het niet goed deed op de ICH9R was bij mij ook zo. Waarschijnlijk door missende sata drivers denk ik, alhoewel het wel merkwaardig is dat het dan nog überhaupt werkte aan het begin, en dan later afhaakte. Dus als hij het nu doet, waarom doet hij het dan dalijk ook niet :P

Oh well, het werkt allemaal prima op de JMicron :Y)
:? Ik heb/had het niet over DVD-drives...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Marion2U

J@MBEK!_
Reg. datum: 11 december 2005
Matched: x38

hier een aantal resultaten die ik gehaald op dit moederbord:

Validatie cpu
Validatie geheugen
Superpi 1M

Max FSB houd je nog van me tegoed!

Edit: Owja het gaat om de X38-DS5 en niet de DQ6 zoals in de screens staat. Cpu-z geeft het verkeerd aan.

shinchan03 wijzigde dit bericht 25-12-2007 22:48 (14%)

Marion Raven fan
Matched: gigabyte

Blijkbaar loopt die ICH9R toch nog niet helemaal lekker hier. Als ik over een 100MBit netwerk een stel grote (1.5GB) bestanden verplaats naar die pc dan brand de HD led cóntinu en starten van programma's gaat tráág danwel niet totdat de filetransfer voorbij is.
Via de Gigabyte SataII chip duurt het starten van programma's wel wat langer maar niet zoveel + dat de HDled nu knippert ipv constant brand bij zelfde filetransfer.

:?

Raven wijzigde dit bericht 26-12-2007 18:58 (7%)

Marion2U

Reg. datum: 23 december 2006

youpie eindelijk een draadje over mijn X38-DQ6 *O*

Jammer genoeg moet ik ff commentaar leveren: je hebt het de hele tijd over ''deze moederbord heeft''
dat is niet echt foutloos nederlands.

Dus mss wil je het veranderen in: ''De GA-X38 serie'' (staat wat netter ;) )

Verder netjes in elkaar gezet d:)b

Over het mobo:

Nouja ik had hem als één van de eersten dus heb hem al een poosje in mijn kastje.

Heb er een cellie 420 opgeprikt. Overclocked tot 8x 400. Jammer genoeg kan dit rare cpu'tje geen stap harder. Na 8x 405 kan is het afgelopen. Kan wel een hogere fsb instellen maar dan gaat ie gewoon op 8x 404 draaien. Ligt aan de cpu volgens velen dus ik wil dat graag geloven haha. Schijnt vaker voor te komen bij de conroe-l based celerons.

Heb dus geen hogere fsb kunnen testen dan 404 |:( . Hopelijk komt de E8400 in january op de markt en niet in maart pas zoals de meeste quads 8)7 Draait trouwens 1600mhz fsb zonder extra voltage op andere chips dan de cpu. Bios heeft voldoende opties.

Geheugen heb ik ooit op 1200mhz gehad. Aangezien er geen eer te halen valt aan de cpu heb ik weinig zin om het geheugen te testen tot hoever het exact kan.

Koeling: ff voelen.... waardeloos. Chipset koeling is voldoende maar dan heb je het ook wel weer gehad, chipset zal het nooit koud hebben. Wat dat betreft... geef mij maar een ATI chipset :>
Zit wat te denken aan chipset en mosfet blockjes voor mijn mobo :9. Jammer genoeg tel je daar zo weer 120 euro voor neer... Word een duur bordje dan...

Overigens heeft Gigabyte dit zelf ook al ondervonden? De X48T-DQ6 heeft op het eerste gezicht dezelfde heatpipe maar de oplettende tweaker ziet dat het blokje op de nb langwerpig is ipv vierkant bij de X38 serie. Dus ze hebben hem ff wat meer koelings oppervlakte gegeven.

Verder erg tevreden over het bordje. Lekker stabiel. Jammer genoeg geen power on/of switch op het mobo. Bios resetten is ook een gepruts. Beetje krap om met je hand net onder je dualslot graka het jumpertje dr op te drukken. Gelukkig heeft me nieuwe kast daar de oplossing voor...

Waiting for E8400....

Jut wijzigde dit bericht 27-12-2007 21:08 (4%)

Reg. datum: 13 juni 2006

Bios resetten? Dan doet ie toch automatisch mochten je OC instellingen niet werken?

Anyways, iemand hier toevallig een CPU met een 9x multi op een X38 DS5 of DQ6 geprikt? Heb nu zelf een P35-DS3R, maar die wil geen stap hoger dan 430Mhz. PC reboot dan gewoon spontaan onder het Orthos stressen. 3,9Ghz doet ie op 1.4v dus er moet nog genoeg uit te krijgen zijn. Misschien dat de X38 bordjes harder lopen? :)

Xbox 360 Gamertag - Sp33dFr34k85 || PSN - Sp33dFr34k27

Reg. datum: 15 november 2001
Geen matches

quote:
bassie schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 21:19:
[...]

Welke fsb draai je dan :o ?

Denk dat je fout leest ;)
Op moment dit:
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=291482

Reg. datum: 27 november 2007

Nieuw x38 bord van gigabyte: GA-X38-DS4
Verschillen met de ds5 zijn zo te zien 2 sata aansluitingen minder en andere koeling.

Zie ze nergens in nederlandse webshops maar wel in Duitsland: http://www.heise.de/preisvergleich/a299145.html Ik vind het een erg aantrekkelijke prijs vergeleken met andere x38 borden. 8)

Reg. datum: 13 juni 2006

quote:
MaartenBons schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 08:08:
Nieuw x38 bord van gigabyte: GA-X38-DS4
Verschillen met de ds5 zijn zo te zien 2 sata aansluitingen minder en andere koeling.

Zie ze nergens in nederlandse webshops maar wel in Duitsland: http://www.heise.de/preisvergleich/a299145.html Ik vind het een erg aantrekkelijke prijs vergeleken met andere x38 borden. 8)
Erg interessant inderdaad! Ben benieuwd hoe ze clocken...

Xbox 360 Gamertag - Sp33dFr34k85 || PSN - Sp33dFr34k27

Reg. datum: 02 januari 2007
Geen matches

quote:
Zoals beloofd : klik
Heb 'm 24 uur gestressed met SP2004. Geen errors of iets in die aard. Leuke is dat ik op precies hetzelfde voltage werk als voorheen, toen draaide die op 3,4 ghz @ 1.3 volt. Zowel cpu-z als mijn bios (alleen onder de health tab, niet onder de tweaking tab) geven verkeerde waardes aan wat betreft de cpu voltage. Idle liggen de temps rond de 24/29 graden en stressed komt ie niet boven de 45 graden. Dat alles met een Scythe Infinity en de nodige case fans ;)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*EDIT*
Nadat een maat van mij vol lof sprak over de bios versie f6b dacht ik: laat ik dat ook ff doen.
Dat is meteen de laatste keer dat ik mijn bios flash..... Na de reboot voor de flash in windows wilde die niet meer opstarten... na 10 pogingen kwam die eindelijk weer in de bios. Leuke nieuwe opties m.b.t. tweaking. Ik zet alles zoals t was in mijn F3 bios en restart.Vervolgens komt die weer voor geen meter verder en maakt mijn comp de ene reboot poging na de ander. Ik denk, dan zet ik 'm wel ff op 3.4ghz maar weer niks. In de bios onder tweaking begint die meteen te blaten dat je je voltages op auto moet zetten na het clocken. Heb dat uiteindelijk geprobeerd en dit keer onder 3.6 ghz startte de bios wel goed op. Ik drukte meteen op delete om te kijken welke voltage de bios dan wel niet gebruikte....."slechts" 1.4volt!!! Meteen naar mijn pc health bar gegaan en ik zag de cpu temp al oplopen 30/31/32. Meteen alles op standaard clocks gezet en een andere bios geprobeerd, F5F. Precies hetzelfde verhaal. Na veel gezeik, mijn oude bios geload en geen problemen. Nu vraag ik me af of iemand met een E6850 en een hogere bios dan F3 wel de boel normaal aan de praat krijgt na het clocken..... tjeez 8)7

voodoos wijzigde dit bericht 07-01-2008 01:46 (49%)

HD3870 CF

Reg. datum: 27 november 2007
Geen matches

quote:
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:45:
[...]

Erg interessant inderdaad! Ben benieuwd hoe ze clocken...
Heb azerty gemailed en ze hebben em op de site gezet. Meteen besteld met E8400 :) Ik ben niet van plan veel te gaan overclocken, sterker nog zal m'n eerste overclock ervaring worden, maar ga toch zeker wel kijken wat ik er op stock voltage uitkrijg.

Gigabyte heeft de final F7 bios op zijn site staan nu voor de X38 DQ6. Je hebt nu o.a. loadline calibration, wat houdt dat precies in ? EDIT : ok goede beschrijving gevonden; Loadline Calibration

Setting this to Enabled reduces Intel's specification voltage droop to the CPU when significant power is drawn. Setting enabled places more strain on the PWM circuit and increases voltage overshoot (within the corrective feedback loop) and settling time from load oscillation, which in turn can affect CPU overclock stability. The trade off is that disabling this setting will require a higher Vcore increasing idle CPU temperatures. Vdroop under load is in the region of 0.06V. Therefore, if a full load voltage of 1.35V is required for stability, a setting of 1.41V will be required for Vcore with Loadline Calibration set to Disabled. The Enabled setting gives a Vdroop of around ~0.02V under load. Users are advised to pick a method that suits their cooling, and use common sense to work out how much voltage is safe at idle if Loadline Calibration is set to Disabled.

http://www.gigabyte.eu/Su...Model.aspx?ProductID=2665 <-- F7 bios

Kojoottii wijzigde dit bericht 09-01-2008 10:12 (91%)

x3360@3680 (433x8.5) | Thermalright 120 Ultra Extreme | GA X38 DQ6 (f9f) | 4x1G D9GMH @ 860 4-4-4-12, 2x1G Corsair 8500C5D+2x1G Cell Shock 8500 | Gainward GS HD4870 1024MB@ 800/1000 | Creative X-Fi Extreme Music | Corsair 620HX

Reg. datum: 10 augustus 2000

Heb zelf nu sinds vrijdag de Gigabyte X38 ds5 draaien.
Op zich zeer tevreden alleen wat mij op viel waren de temperaturen.
Volgens oa everest is mijn mobo gemiddeld 38 tot 40 graden en de cpu ergens tussen de 34 en 37 graden bij normale belasting en bij stressed heb ik hem nog niet boven de 47 graden gezien. Dit is trouwens een E6850 met stock cooler en niet oc.
Mijn vragen zijn dan ook, waar wordt de mobo temp uitgelezen, zelf vermoed ik bij de nordbridge.
De stockcooler koelt op zich goed en maakt geen hinderlijk lawaai, alleen het blaast van boven naar beneden over de socket en dus ook over het mobo, zou dit de hoge temp verklaren van het mobo?
Als dit zo is, zou een Scythe mini of een artic freeze 7 een positieve invloed hebben op beide temps en passen ze op het mobo?

Gigabyte x38 DS5, Intel core 2 duo E6850, 2x 2gb OZC ddr2 800, Sapphire HD 3870, Plextor 760a

Geen matches

Dat die ook over je socket heen blaast kan weinig kwaad denk ik. Een betere cpu koeler zal vast wel iets helpen, maar hoeveel, .. dat zal je toch moeten uitproberen. Vrijwel alle highend cpu coolers passen gewoon, als je die crazy cool backplate hebt op je mobo , zul je die moeten verwijderen als je een cooler neemt met z'n eigen backplate, zoals de thermalright ultra extreme.

Overigens zijn mijn NB temps omlaag gegaan met de F7 bios. F6b was mobo zo rond de 33C, met F7h werd dit al 30C en nu met F7 zit ik rond 26-27 C. Dus wat dat betreft ben ik wel tevreden met de F7 bios :)

Reg. datum: 10 augustus 2000

Txs voor je reply.
Ik zie trouwens in je sign dat je de dq6 heb, ik heb de ds5.
Draai nu de f4b, volgens @bios is dit ook de laatste, zag echter dat er op de site er een versie F5 staat.
Die maar eens proberen.
Op zich klinkt het mij inderdaad als een niet correcte uitlezing van de temp, tenzij die x38 echt een heet hoofd is.

Gigabyte x38 DS5, Intel core 2 duo E6850, 2x 2gb OZC ddr2 800, Sapphire HD 3870, Plextor 760a

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: