[Medial Mall] Motorola decoder: andere doeleinden inzetbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.932 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117098

Topicstarter
Mijn ouders hebben meegedaan met een proefproject van Media Mall (http://www.mediamall.nl/c...=watishet&submenu=product), een pilot van o.a. de Rabobank waarmee gebruikers in de omgeving van Sittard-Geleen via een kastje TV, IPTV en thuisbankieren konden combineren.
Het systeem bestaat uit een Motorola VIP1710 decoder (H.264 MPEG 4, MPEG 2 decoding, USB 2 en LAN en smartcard, component, s-video en scart aansluiting), een Hauppage WinTV-PVR USB2 (kabelTV en radio in, composite en s-video in, USB2 uit), een Eminent xLINE Homeplug kit (LAN over het lichtnet) en alle benodigde kabels:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.digitaleportfolio.nl/albums/userpics/10001/veel_meuk.jpg
van: Rinkel weblog, Rienk Jan Schurer

Je kon je tot voor kort opgeven om gratis en vrijblijvend mee te doen aan het project. Een installateur sloot de apparatuur aan waarna je TV kon kijken, ondersteund door een digitale TV gids, lokaal nieuws uit de streek bekijken (kabelkrant en videos), bankieren via de TV, een speelfilm uit een beperkt aanbod bekijken (video-on-demand) en zelf filmpjes en foto's op Media Mall plaatsen en die van anderen bekijken (soort lokaal Youtube idee). Op regelmatige storingen na werkte het best aardig. De content van de TV gids en IPTV werden via internet binnen gehaad, TV werd gecodeerd van de analoge TV kabel.
De pilot is gestopt per 1 december en via een bedankbrief werd ons verteld dat we de apparatuur mogen houden. Nu weet ik met de Eminent Homeplug kit en de WinTV-PVR wel raad 8) , maar is er een manier om de Motorola VIP1710 decoder (http://www.motorola.com/c...ObjectId=7462-10536-10545) voor andere doeleinden te gebruiken? Het is best een geavanceerd kastje met veel mogelijkheden en ik vermoed dat het met wat aanpassingen mogelijk moet zijn om hem voor bijvoorbeeld KPN Mine of Interactieve TV in te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09-2022
Hey interessant... Ik zit met zo'n zelfde set hardware, maar dan van het proefproject in Enschede. Exact dezelfde hardware, power-plug netwerk adapters, Hauppauge WinTV PVR-USB2 en een Motorola VIP1710 :)

Ben momenteel druk aan het kijken wat voor mogelijkheden er zijn met dit ding. Persoonlijk wil ik gaan proberen hem als mediacenter in te gaan zetten op een of andere manier, in de vorm van streaming video over het interne netwerk. Het uitdaging wordt het OS vervangen, standaard draait het ding op BusyBox 1.01. Als je dit OS kunt vervangen en kunt zorgen dat de settop box geen verbinding meer maakt met de servers van MediaMall (i.v.m de software die van die servers gehaald word), ben je er in principe.

De settop doet eigenlijk niet veel meer dan X draaien en daarin een aantal instanties van FireFox.

Wat betreft de hardware van de Motorola VIP1710:
Het systeem is gebouwd rond een ATI Xilleon STW 210D chip. De processor draait op 300MHz. Er zit 128MB geheugen in (vermoedelijk storage + werkgeheugen, maar dat heb ik nog niet kunnen uitvogelen hoe het precies zit). Wat betreft geluid word 5.1 surround ondersteund (S/PDIF). Verder zit er nog een USB2 poort op, dus in theorie zou het mogelijk moeten zijn een externe harddisk aan te sluiten.

Mocht ik iets interessants ontdekken of het voor elkaar krijgen met de settop box te doen wat ik wil, laat ik het hier weten :)

=( Protected by witchcraft )=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117098

Topicstarter
Kijk jij weet al een hoop meer over dit kastje :) BusyBox 1.01 en Firefox onderdelen, dat klinkt wel interessant. Enig idee hoe je toegang kunt krijgen tot het systeem van het kastje, bijv via ip of met een usb-naar-usb stekker?
Houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09-2022
Via Telnet kun je sowieso gewoon op de console van de box inloggen (open login). Echter bij de meeste dingen die je probeerd zul je waarschijnlijk constateren dat allerlei guards voorkomen dat je er heel concreet direct mee aan het hacken kunt slaan. Kill je de browser, word deze automatisch herstart. Kill je andere onderdelen (b.v. X win) kan het maar zo zijn dat de box automatisch reboot...

Vooralsnog ben ik vooral aan het kijken naar wat de mogelijkheden zijn om het standaard OS te vervangen, aangezien het niet heel waarschijnlijk is dat het echt mogelijk is de configuratie van de standaard software dusdanig te verbouwen dat je er custom urls in kunt laden ipv de mediamall site.

=( Protected by witchcraft )=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomkleijkers741
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-02 14:00
Iemand al verder hiermee? Ook ik heb zo'n ding en wil er bijv. een videolan streaming client van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrud7
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Ben ook benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64505

same here heb het spul namelijk ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPFeijen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04 19:42
Ik heb ook een VIP1710 maar ik ben benieuwd op welke poort je met telnet kan inloggen en of er misschien een manier is om met ssh in te loggen op het os. Heb gelezen dat het een aangepaste Linux distro is. Ik hoop dat iemand bezig is om te zien hoe de instellingen van het os veranderd kunnen worden.
Pagina: 1