Batchgewijs datum reeks foto's wijzigen?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.848 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed Ease
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-04 10:32
Onlangs heb ik met mijn Lumix TZ3 een hele reeks foto's gemaakt in Thailand en Maleisië. Ik heb toen de vakantietijdmodus aangezet, waardoor de foto's de lokale datum als eigenschap kregen (ook in de EXIF). Dat was achteraf geen goed idee: wanneer ik de foto's samenvoeg met die van een andere camera (IXUS 50) krijg ik ze nu niet op de goede volgorde gesorteerd. Daarom wil ik nu batchgewijs de tijd van alle (ruim 500) foto's de Nederlandse tijd geven.

Ik heb natuurlijk op Google en GoT uitgebreid gezocht, maar ik heb tot nu toe alleen tools gevonden als NewNamePro, Exifer en JPEG Japery. Allemaal prima programma's waarmee je of één voor één de eigenschappen van een foto kan wijzigen of alle foto's exact dezelfde datum kan geven. Dat is niet wat ik wil, de foto's moeten als eigenschap de opgeslagen tijd minus zeven uur krijgen.

Weet iemand een progje waarmee ik in één keer een batch kan draaien waarmee ik de klok zeven uur terug kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb het niet uitgezocht, maar misschien dat iets dergelijks met IrfanView mogelijk is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed Ease
pven, dank voor je reactie.

Helaas heeft IrfanView dezelfde beperking als de andere genoemde progjes. Er is een optie Batch Conversion/Rename, maar daarmee kun je geen bewerking loslaten op de datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:06

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Je kunt met Exiv2 wel de datum in de Exif aanpassen. Misschien dat je hiermee verder komt?

Edit: En met Exifer kun je vervolgens met de Exif datum de bestandsdatum aanpassen. Beide zijn gratis programma's.

[ Voor 30% gewijzigd door antonboonstra op 08-12-2007 16:33 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 20:52

RBouman

René

Exif Pilot 2.00
Exif Pilot - exif software. The program allows you to edit Exif data or to add it to the JPG files that didn't have it before. You can take a lot of images and set timestamps for every one of them ahead or back a certain number of hours. You can sort your photos by EXIF info.

Price: USD $19.95; File Size: 1438 KB;
Platform: Windows XP, Windows 2000, Windows Me, Windows 98

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrOetker
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 23:10

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Heb ongeveer het zelfde probleem gehad. De camera van mijn vriendin had z'n tijd verloren wat ze niet meteen door had en dus had ze tijdens de vakantie ongeveer 200 foto's uit januari 2006 :D

Het kan met ACDSee pro 8.0, alleen is dat ook niet een gratis prog.

foto's selecteren >> rechter-muis op geselecteerde foto's >> batch tools >> batch adjust time stamp >> dan wijst het zich vanzelf

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lightroom kan dit perfect, even de trial downen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-08 15:55

Floor-is

5.2

En een zetje naar Fotografie Workflow. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-08 12:16

Nic

Vrij

Wat je wilt kan perfect met jhead, een open source command line utility
http://www.sentex.net/~mwandel/jhead/
Je kunt daarmee o.a. de exiftijd een aantal uur/minuten/seconden vooruit of achteruit zetten.

-ta<timediff> Adjust time stored in the Exif header by h:mm backwards or forwards.
Adjust time one hour forward (you would use this after you forgot to set daylight savings time on the digicam):
jhead -ta+1:00 *.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed Ease
Iedereen dank voor de reacties, gaat lukken zo!
Pagina: 1