film wordt op 2e scherm altijd fullscreen, ongevraagd!

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hey, Ik heb een laptop (dell m90 met een quadro 1500m) en daarop een crt aangesloten als 2e scherm.
Als ik nu een filmpje afspeel, wordt die op het andere scherm fullscreen weergegeven! En ik kan dat dus niet wegklikken, rechtermuisknop: geen context menu, niks! Zodra ik het filmpje naar n andere monitor sleep wordt het omgedraaid, dan heb k op de andere monitor fullscreen film en de een in n venster.
Als ik mediaplayer of quicktime niet geselecteerd heb, dus in n ander venstewr bezig ben, blijft het fullscreen beeld staan op het andere scherm, maar staat het stil! Pas als ik de player weer selecteer gaat het beeld op het andere scherm verder.
Hoe kan ik dit uitzetten?
Ik ben nu een tutorial aan het volgen en die is absoluut onwerkbaar op deze manier 8)7

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Das dacht ik een 'feature' van je video drivers. Ik heb het ook gehad maar geen idee hoe het ook alweer heette. Check de opties.

[ Voor 34% gewijzigd door Room42 op 07-12-2007 03:09 ]

Koop al mijn ads!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 21:03
Als je een ATI video kaart hebt staat het onder theatre mode; view fullscreen oid even uitzetten

Verwijderd

in het geval van ATI kaarten of het nou onboard of een losse kaart is, in de software zit een optie die ervoor zorgt dat een film op het mainscherm standaard op fullscreen naar het 2e scherm wordt gecloned. open catalyst en kijk even rond en probeer hem op gewoon "dualview" te zetten dan is je probleem opgelost

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of als je een Nvidia kaart hebt moet je eens kijken of je een iets oudere driver kunt pakken. Op een van de pcs op m'n werk met een 7950GT erin hebben we eenzelfde soort probleem. Video wordt altijd fullscreen op beide monitoren afgespeeld. Van de 4 identieke pcs is dat de enige die dat doet en ook de enige met geupdate videodrivers.

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 10:53

phemelrijk

Wat is dat dan ?

blacknoise schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 03:01:
Hey, Ik heb een laptop (dell m90 met een quadro 1500m) en daarop een crt aangesloten als 2e scherm.
Als ik nu een filmpje afspeel, wordt die op het andere scherm fullscreen weergegeven! En ik kan dat dus niet wegklikken, rechtermuisknop: geen context menu, niks! Zodra ik het filmpje naar n andere monitor sleep wordt het omgedraaid, dan heb k op de andere monitor fullscreen film en de een in n venster.
Als ik mediaplayer of quicktime niet geselecteerd heb, dus in n ander venstewr bezig ben, blijft het fullscreen beeld staan op het andere scherm, maar staat het stil! Pas als ik de player weer selecteer gaat het beeld op het andere scherm verder.
Hoe kan ik dit uitzetten?
Ik ben nu een tutorial aan het volgen en die is absoluut onwerkbaar op deze manier 8)7
Moet je even in je instellingen van je videokaart programma kijken. Dan staat er een vinkje aan dat bij die optie die daar voor zorgt :) Ik had het ook met mijn nvidia kaart. Vinkje uit en weg full screen.

Hier heette het modify full screen options...en daar stond het vinkje aan.

• blacknoise
mensen mensen, ik heb niets voor niets in de TS gezet welke videokaart ik heb he ;) !! een nvidia quadro 1500m en dus geen ati enzo.

@ phemelrijk, kinkt goed :) , waar staat die optie precies, en heb jij dat met n quadro driver gehad of met geforce ( maakt nogal verschil aangezien de control panels vast anders zijn. )

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het woordje nvidia had je niet in je TS staan, hoor. En als je dan niet zo in de grafische kaarten zit, zoals ik, weet je niet dat een quadro 1500m een nVidia is. ;)

Koop al mijn ads!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Onder video zoom. Fullscreen overlay device uitzetten. Staat nu op secondary device.

• blacknoise
Hmm ok true that, k nam aan dat n beetje tweakert (zeker die hier post) wel s van n quadro gehoord had.
Maar thanx iedereen! het werkt nu! Geen last meer van wat voor auto fullscreen dan ook. Hij stond trouwens op nog iets ergers (voor mij dan) dan secondary.. namelijk autoselect! 8)7 Dus vandaar dat bij t slepen de fullscreen automatisch overging naar n ander scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door blacknoise op 08-12-2007 12:51 ]

Verwijderd

blacknoise schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:50:
Hmm ok true that, k nam aan dat n beetje tweakert (zeker die hier post) wel s van n quadro gehoord had.
[...]
Ik dacht dat een beetje tweakert de optie 'show video full-screen in secondary display' al kende voordat hij uit de luiers kwam.

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 10:53

phemelrijk

Wat is dat dan ?

blacknoise schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:32:
mensen mensen, ik heb niets voor niets in de TS gezet welke videokaart ik heb he ;) !! een nvidia quadro 1500m en dus geen ati enzo.

@ phemelrijk, kinkt goed :) , waar staat die optie precies, en heb jij dat met n quadro driver gehad of met geforce ( maakt nogal verschil aangezien de control panels vast anders zijn. )
Je hebt het al gevonden, netjes! Daar dus ;)
Pagina: 1