Ik heb twee maanden geleden een laptop aangeschaft met de onderstaande Specs. Het is een custom build. Ik heb een vraag over de nVIDIA GeForce 8600M GS. (letop! ik spreek dus over de Mobile versie) Wat mag ik verwachten van dit kaartje? Ik moet eerlijk toegeven dat ik teleurgesteld ben in deze Geforce. Ik wilde er graag games mee gaan spelen die ik de afgelopen jaren ben mis gelopen door een verouderde pc maar ook een aantal nieuwere games die ik volgens onderstaande specs zou moeten kunnen spelen. De kaart kan ze over het algemeen niet aan. ik denk aan games als, MOD - airborne, Fear, HL2 - episode 1 & 2, Stalker, Bioshock, etc
Specs laptop:
PROCESSOR: Intel Core 2 Duo T7500 (2,2GHz, 800MHz FSB, 4Mb cache)
CHIPSET: Intel GM965 + ICH8M (van het merk Crestline)
VIDEO: nVIDIA GeForce 8600M GS 256MB 128bit interface met TurboCache (max. 511MB met 1GB RAM, max 1023MB met >2GB RAM) DirectX 10.0 compatible
AUDIO: Intel High Definition audio 7.1 digitaal (SP/DIF) en 5.1 analoog 2 stereo speakers + subwoofer Ingebouwde microfoon
WERKGEHEUGEN: 4GB DDR2 667MHz (2x 2GB)
Geinstalleerd OS: WinXP 32bit
Drivers voor de 8600M GS zijn moeilijk tot niet te vinden, maar ik ben uiteindelijk nog het meest geslaagd op http://www.laptopvideo2go.com/. en draai nu met de 156.55 van 23/8/2007 (een beetje ouwe driver voor zo`n een nieuwe kaart als je het mij vraagt)
Zijn er mensen met ervaring op het gebied van de Geforce 8600M GS? Draait de kaart alleen lekker op Vista of is XP ook goed? Zijn er betere locaties voor het vinden van drivers en vooral wat zijn jullie ervaringen met games e.d. met deze kaart? Vraag ik er misschien simpelweg te veel van? Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben, dat m`n post een beetje correct is maar vooral dat ik hulp vindt, want ik overweeg m`n toppie weer te verkopen.
Specs laptop:
PROCESSOR: Intel Core 2 Duo T7500 (2,2GHz, 800MHz FSB, 4Mb cache)
CHIPSET: Intel GM965 + ICH8M (van het merk Crestline)
VIDEO: nVIDIA GeForce 8600M GS 256MB 128bit interface met TurboCache (max. 511MB met 1GB RAM, max 1023MB met >2GB RAM) DirectX 10.0 compatible
AUDIO: Intel High Definition audio 7.1 digitaal (SP/DIF) en 5.1 analoog 2 stereo speakers + subwoofer Ingebouwde microfoon
WERKGEHEUGEN: 4GB DDR2 667MHz (2x 2GB)
Geinstalleerd OS: WinXP 32bit
Drivers voor de 8600M GS zijn moeilijk tot niet te vinden, maar ik ben uiteindelijk nog het meest geslaagd op http://www.laptopvideo2go.com/. en draai nu met de 156.55 van 23/8/2007 (een beetje ouwe driver voor zo`n een nieuwe kaart als je het mij vraagt)
Zijn er mensen met ervaring op het gebied van de Geforce 8600M GS? Draait de kaart alleen lekker op Vista of is XP ook goed? Zijn er betere locaties voor het vinden van drivers en vooral wat zijn jullie ervaringen met games e.d. met deze kaart? Vraag ik er misschien simpelweg te veel van? Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben, dat m`n post een beetje correct is maar vooral dat ik hulp vindt, want ik overweeg m`n toppie weer te verkopen.