Toon posts:

Meerdere dvi apparaten op één scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 1.452 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al het hele internet afgestruind maar ik kom niet op een concrete oplossing voor mijn probleem: mijn dell 2007wfp heeft maar één dvi-d ingang en daardoor moet ik steeds van draad wisselen als ik pc, mac of playstation 3 via dvi op mijn scherm wil hebben. Nu dacht ik, het kan toch niet zo moeilijk zijn om gewoon een soort hub te hebben waar ik de dvi snoeren van de drie apparaten insteek en waar dan weer één dvi snoer uitkomt, met een knopje op het apparaat om van op het scherm weer te geven input te wisselen. Maar ik kan niks concreets vinden op peperdure professionele apparaatjes na, waar tal van snufjes opzitten die ik helemaal niet nodig heb.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat dacht je van een KVM switch met DVI poorten :)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-07 17:57

IEF

Why so serious?

Je hebt ook DVI switchboxes als je een minimalistische oplossing zoekt.

KVM doe je dan ook weer Keyboard en Muis mee :)

http://www.zisshop.nl/ZIS...tikel?ARTIKELNUMMER=39248
http://www.maplin.co.uk/M...954&&source=14&doy=search

keuze genoeg lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat bedoel ik nu juist, ik vind het vervelend om de draad steeds te wisselen maar om nu ineens 179 pond neer te leggen is wel een beetje overdreven. en die minimalistische dvi switchboxes kan ik maar nergens vinden.

wat ik natuurlijk ook kan doen is zo'n dvi-d verlengsnoer kopen, dan hoef ik niet elke keer achter de monitor te kruipen om de draad om te wisselen. nu vraag ik mij alleen af of dat in kwaliteit scheelt, een kabel vanaf het scherm waar je dan weer de kabel van de pc, dan weer die van de ps3 in steekt, of maakt het niet zo veel uit zo lang ik maar een korte verlengkabel neem?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 19:33 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

denk dat dat iid wel mee valt als je een relatief korte verlengkabel neemt, dit gezien het een digitaal signaal betreft dat is: of goed of goed fout. echter betwijfel ik of je connectors het wel zo lief vinden om steeds aan en afgekoppeld te worden

overigens op google 1e link al een 2 naar 1 voor 26 euro (2x dvi en 2x hdmi is echter al veel duurder) dus zo moeilijk kan het toch niet zijn, zoek gewoon op DVI switch ;) kun je altijd nog switch aan switch zetten :+ of je minst gebruikte PC aan VGA gooien

edit, betere oplossing, via kelkoo
http://www.nl.bol.com/is-...99&PrdID=9000000005736537
een 4poorts dvi switch voor 40 euro

[ Voor 28% gewijzigd door GoldenSample op 02-12-2007 20:02 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Ik zit met exact hetzelfde te tubben.. Werkt de kvm-switch voor je? :) De vraag is eigenlijk eerder, werkt het van PS3 => DVI naar KVM => DVI naar HDMI ?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 14:12 ]

Pagina: 1