Canal Digitaal sataliet goede argumenten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.025 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235291

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik moet volgende week Canal digitaal vertegenwoordigen in winkels. Daar heb ik natuurlijk een training over gehad (VAN CANAL DIGITAAL ZELF). Ik wil zo goed mogelijk voorbereid zijn en daarbij heb ik jullie hulp dus nodig. Ik sta er alleen voor de informatie dus ik hoef NIKS te verkopen. Alhoewel het toch wel een pluspunt zou zijn als ik toch dingen kan verkopen. Ik wil niemand oplichten of mensen dingen in hun handen gaan zitten duwen die ze niet nodig hebben. Want zo'n iemand ben ik dus niet.

Het gaat overigens over digitaal satelliet van canal digitaal. De voordelen die ik meegekregen zijn:
- Je bent goedkoper uit dan kabel.
- Je hebt de beste beeld en geluids kwaliteit. (vergeleken met kabel en digitenne)
- Je kan HD signaals ontvangen (vanaf Januari 2008 op de 23,5graden sateliet)
- Je ontvangt honderden televie en radio zenders.
- Je hebt een elektronische programma gids + je ontvangt extra informatie tijdens het zappen.
- Je hebt een kinderslot. (dus jij bepaalt wie wat kan kijken)

(edit:
- en digitaal satelliet heb je pas nodig wanneer je een 28 inch scherm of groter hebt)

Hebben jullie misschien nog meer pluspunten/sterke argumenten die ik eventuel kan gebruiken?

Verder verwacht ik natuurlijk allerlei vragen die mij zou kunnen worden gestelt. Ik zou toch zo behulpzaam mogelijk voor de consument willen zijn en al hun vragen kunnen beantwoorden. Zou jullie eventueel de GOEDE vragen die jezelf kan bedenken ook willen posten? Er bestaan geen domme vragen. (dat is mij vertelt dan ;) ;) :p). De standaard vragen die elk consument kan stellen hoef ik natuurlijk niet te zien. Ik ga ervan uit dat jullie zelf wel weten welke dat zijn. Het gaat mij om de unieke vragen die je net niet verwacht.

Ik heb op google en andere sateliets sites gekeken en uiteraard hier ook nog op tweakers.net gekeken met behulp van de zoekmachine. Ik heb nog een week de tijd dus zelf zal ik ook gewoon door zoeken.

Voor degene die reageren, hou het graag netjes. Als je niks positiefs te melden hebt of alleen zit te klagen.. post dan niks.

Mvg,
Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

• Ik woon in een flat, balkon op het westen, kijk uit op een veldje vol met bomen, zie zomers niets anders dan bomen, in de winter (zoals nu) zien ik wel een uitzicht door de takken. Ik mag overigens niets aan de balustrade hangen. Kan ik uberhaupt iets ontvangen?
  • Kost dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

Je bent ingehuurt door een bedrijf wat dit soort dingen wilt verkopen. Dan moet je bij hun aankloppen. Als je baas deze zaken niet eens geregelt heeft voor jouw kom je echt heel erg slecht over,

Nu is wat je post alleen maar spam en als je serieus bent zou ik een keer in gesprek gaan met je baas dat hij geheel de foute weg in gaat.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Moet ik zo'n kastje kopen voor elke TV die ik thuis heb? (nee, dan heb je een groot plus punt :P)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:41
SinergyX schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 01:45:
Moet ik zo'n kastje kopen voor elke TV die ik thuis heb? (nee, dan heb je een groot plus punt :P)
Dat is dan ook meteen het nadeel :)

Je moet voor elke tv een ontvanger kopen, helaas is dat niet alles. Je moet ook nog een satteliet kop hebben die meerdere ontvangers kan aansturen. Het nadeel daarvan is weer dat je per ontvanger een kabel naar de satteliet hebt lopen! Je kan het oplossen door een GSO installatie te kopen, maar die zijn over het algemeen prijzig. Het appartement waar ik vroeger woonde had zo'n installatie op het dak staan, werkte perfect! (dat was dus één schotel -eigenlijk 2 afgestemd op astra 1 en 2- voor het hele complex.

En even voor de TS. Voordat je uberhaupt een product gaat vertegenwoordigen lijkt mij een training door je baas niet meer dan normaal. Als ik in een winkel kom waar jij zou staan als 'satteliet noob' was ik meteen weer weg. Ik kom namelijk voor betrouwbare informatie, niet voor iemand die een avondje heeft gegoogled.

[ Voor 9% gewijzigd door Racemol op 30-11-2007 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
disjfa schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 01:42:
Je bent ingehuurt door een bedrijf wat dit soort dingen wilt verkopen. Dan moet je bij hun aankloppen. Als je baas deze zaken niet eens geregelt heeft voor jouw kom je echt heel erg slecht over
Ik zeg toch dat ik een training heb gehad. (van canal digitaal zelf nog wel). En daarbij heb ik ook nog gezegd ik hoef NIKS te verkopen. Ik STA er voor INFORMATIE.
RaZ schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 01:41:
  • Ik woon in een flat, balkon op het westen, kijk uit op een veldje vol met bomen, zie zomers niets anders dan bomen, in de winter (zoals nu) zien ik wel een uitzicht door de takken. Ik mag overigens niets aan de balustrade hangen. Kan ik uberhaupt iets ontvangen?
  • Kost dat?
Je schotel richt je op het zuiden. Staan daar wel bomen :p?
SinergyX schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 01:45:
Als je op elk tv een appart zender wilt kijken wel ja :p anders niet :)
Racemol schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 02:03:
[...]

En even voor de TS. Voordat je uberhaupt een product gaat vertegenwoordigen lijkt mij een training door je baas niet meer dan normaal. Als ik in een winkel kom waar jij zou staan als 'satteliet noob' was ik meteen weer weg. Ik kom namelijk voor betrouwbare informatie, niet voor iemand die een avondje heeft gegoogled.
Ik weet niet waar jij je betrouwebare informatie vandaan heb gehaald dat ik een training van mijn baas heb gehad of je vandat bent uit gegaan? maar dat klopt dus niet. Ik heb het niet bijgezet maar ik heb dus een GOEDE training van canal digitaal zelf gehad. Natuurlijk heb ik zoveel mogelijk informatie van canal digitaal zelf gehad. Natuurlijk heb ik aantekeningen gemaakt. Maar het kan toch zijn dat ze iets niet hebben vermeld wat misschien wel zo is dat ik kan gebruiken. Is dat verkeerd om te vragen? Ik wil niet dicht klappen tijdens een gesprek en dingen bij elkaar gaan zitten lullen wat niet zo is.

anyway bedankt voor jullie reacties tot zo ver.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 235291 op 30-11-2007 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Anoniem: 235291 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 01:34:
-1 Je bent goedkoper uit dan kabel.
-2 Je hebt de beste beeld en geluids kwaliteit. (vergeleken met kabel en digitenne)
-3 Je kan HD signaals ontvangen (vanaf Januari 2008 op de 23,5graden sateliet)
-4 Je hebt een elektronische programma gids + je ontvangt extra informatie tijdens het zappen.

-5 en digitaal satelliet heb je pas nodig wanneer je een 28 inch scherm of groter hebt
-1 Je bent inderdaad goedkoper uit als je puur het basis pakket wilt kijken van CD voor 8,95 p/mnd t.o.v. kabel zo'n 16 euro p/mnd. Punt is wel dat dan de publieke Belgen ontbreken die zitten alleen in het Familie pakket a 12,95 bij CD. Dus 3 euro goedkoper. Blijft wel dat je dan standaard geen BBC 1,2 kijkt. Dit kan uiteraard wel weer gratis mits je een schotel shop binnenloopt en 3 LNB koppen neemt zodat je Astra 19.2 (gewone CD pakket), Astra 23.5 (publieke omroep), Astra 28 oost (UK kanalen) en een schotel van 80cm neemt dus de aanschaf ligt wel een stuk hoger. Denk aan minimaal zo'n 300-400 euro. Bij kabel kun je al een decoder kopen voor 100 euro of huren voor 2a3 euro.

-2 als je kijkt naar een basis digitaal kabel abo krijg je in het geval van @Home/Casema/Multikabel en UPC bij Ned 1,2,3 en alle RTL zenders een hele hoge bitrate van 8 Mbps per zender. Bij schotel/digitenne ligt dit een heel stuk lager. Zie ook een recente post in het schotel topic. Uiteraard valt erover te discusseren of 4-5 eigeinlijk niet al afdoende is maar 2-3 is dat zeker niet naar mijn idee. Dus of het nu echt beter beeld en geluid is valt te betwijfelen in geval van de Nederlandse zenders. Kom je aan met kanalen die we free to air van schotel af plukken dan zullen zenders als RTL, ProSieben maar ook via de andere UK Astra de BBC zenders een hogere bitrate geven dan via de analoge/digitale kabel. Al heb ik hier recentelijk geen vergelijking over gezien. Ik heb het idee dat de digitale kabel wat betreft kwaliteit inmiddels voorloopt op het basis pakket van CD.

-3 die HD kanalen die daar te zien zullen zijn zitten bij de grotere kabel aanbieders al in het pakket. Weliswaar tegen een meerprijs van zo'n 4/5 euro p/mnd. Wat het overigens zeker niet waard is naar mijn idee.. omdat er slechts Discovery HD, Nat Geo HD en nog zo'n 2/3 andere worden doorgegeven. Het wachten is op SBS of RTL in HD. De series die ze aankomen worden toch al veelal in HD in US of UK uitgezonden.

-4 zo'n programma gids heeft de digitale kabel/digitenne ook. Maar ten opzichte van de analoge kabel is het een kleine plus.

-5 Snap even niet waarom je een 28inch tv nodig hebt om schotel tv te kijken? Maakt toch totaal niet uit. Je kunt hooguit zeggen dat digitale tv er altijd vele malen beter uitziet op een LCD/Plasma dan analoge tv. Al hoewel Digitenne ook digitale tv is zou ik dat nooit aan een LCD/Plasma hangen vanwege lage bitrate en gevoeligheid van bijv. elektrische garage deuren/brommers e.d.

overigens al gekeken op deze sites: sattelitemagazine, sat4all, satplaza/sattelietnieuws.
staat hier nu ook wel leuke column omtrent de nodigheid van hogere bitrate.

[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 30-11-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
funrider schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:19:
[...]

-1 Je bent inderdaad goedkoper uit als je puur het basis pakket wilt kijken van CD voor 8,95 p/mnd t.o.v. kabel zo'n 16 euro p/mnd. Punt is wel dat dan de publieke Belgen ontbreken die zitten alleen in het Familie pakket a 12,95 bij CD. Dus 3 euro goedkoper. Blijft wel dat je dan standaard geen BBC 1,2 kijkt. Dit kan uiteraard wel weer gratis mits je een schotel shop binnenloopt en 3 LNB koppen neemt zodat je Astra 19.2 (gewone CD pakket), Astra 23.5 (publieke omroep), Astra 28 oost (UK kanalen) en een schotel van 80cm neemt dus de aanschaf ligt wel een stuk hoger. Denk aan minimaal zo'n 300-400 euro. Bij kabel kun je al een decoder kopen voor 100 euro of huren voor 2a3 euro.

-2 als je kijkt naar een basis digitaal kabel abo krijg je in het geval van @Home/Casema/Multikabel en UPC bij Ned 1,2,3 en alle RTL zenders een hele hoge bitrate van 8 Mbps per zender. Bij schotel/digitenne ligt dit een heel stuk lager. Zie ook een recente post in het schotel topic. Uiteraard valt erover te discusseren of 4-5 eigeinlijk niet al afdoende is maar 2-3 is dat zeker niet naar mijn idee. Dus of het nu echt beter beeld en geluid is valt te betwijfelen in geval van de Nederlandse zenders. Kom je aan met kanalen die we free to air van schotel af plukken dan zullen zenders als RTL, ProSieben maar ook via de andere UK Astra de BBC zenders een hogere bitrate geven dan via de analoge/digitale kabel. Al heb ik hier recentelijk geen vergelijking over gezien. Ik heb het idee dat de digitale kabel wat betreft kwaliteit inmiddels voorloopt op het basis pakket van CD.

-3 die HD kanalen die daar te zien zullen zijn zitten bij de grotere kabel aanbieders al in het pakket. Weliswaar tegen een meerprijs van zo'n 4/5 euro p/mnd. Wat het overigens zeker niet waard is naar mijn idee.. omdat er slechts Discovery HD, Nat Geo HD en nog zo'n 2/3 andere worden doorgegeven. Het wachten is op SBS of RTL in HD. De series die ze aankomen worden toch al veelal in HD in US of UK uitgezonden.

-4 zo'n programma gids heeft de digitale kabel/digitenne ook. Maar ten opzichte van de analoge kabel is het een kleine plus.

-5 Snap even niet waarom je een 28inch tv nodig hebt om schotel tv te kijken? Maakt toch totaal niet uit. Je kunt hooguit zeggen dat digitale tv er altijd vele malen beter uitziet op een LCD/Plasma dan analoge tv. Al hoewel Digitenne ook digitale tv is zou ik dat nooit aan een LCD/Plasma hangen vanwege lage bitrate en gevoeligheid van bijv. elektrische garage deuren/brommers e.d.

overigens al gekeken op deze sites: sattelitemagazine, sat4all, satplaza/sattelietnieuws.
staat hier nu ook wel leuke column omtrent de nodigheid van hogere bitrate.
Ik heb mee gekregen dat je het verschil van analoog naar digitaal (satelliet) pas echt gaat merken met een scherm die groter is dan 28 inch. Of dat zo is dat weet ik zelf niet. Maar ik neem aan dat ze mij dat niet zomaar dat vertellen en het lijkt mij ook wel een beetje logisch.

Over die astra 28 oost daar weet ik helemaal niks van. Ik heb dat niet gehad. Maar toch goed dat je het bij heb vermeld. Ik zal zelf zo ff naar kijken. Zo'n vraag kan ik dus ook krijgen. Maar je hebt daar dus een minimaal schotel van 80 cm nodig dus om amerikaanse zenders te ontvangen. In nederland heb je minimaal een schotel van 60-65 cm nodig om echt goed te gaan ontvangen zonder storingen.

Verder bedankt voor de sites. Ik heb er wel op 1 gekeken inderdaad ja. Ik zal de andere ff doornemen als ik tijd ervoor heb.

Bedankt voor je reactie en tijd dat je reageert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04 09:30
Voor degene die reageren, hou het graag netjes. Als je niks positiefs te melden hebt of alleen zit te klagen.. post dan niks.
het is niet positief, misschien vind jij het klagen:

maar misschien kun je beginnen met het juist spellen van het product wat je aan gaat bieden:

sataliet/sateliet/satteliet = satelliet

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:52
Anoniem: 235291 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:16:
[...]

Over die astra 28 oost daar weet ik helemaal niks van. Ik heb dat niet gehad. Maar toch goed dat je het bij heb vermeld. Ik zal zelf zo ff naar kijken. Zo'n vraag kan ik dus ook krijgen. Maar je hebt daar dus een minimaal schotel van 80 cm nodig dus om amerikaanse zenders te ontvangen. In nederland heb je minimaal een schotel van 60-65 cm nodig om echt goed te gaan ontvangen zonder storingen.
Ja die Astra2 op 28 oost daar moet je juist geen CDS ontvanger voor hebben die zijn zo gecastreerd dat je vaak moeilijk of helemaal geen Astra2 kan krijgen.
Met iedere andere ontvanger kan dat wel en bij CDS ben je vrij in het kiezen van je hardware.
Ook is het een misverstand dat je dan Amerikaanse zenders kan ontvangen behalve misschien een enkele in het pakket van "Sky Difgitaal" maar dat heeft met CDS niets te maken het gaat op die sateliet om de FTA zenders zoals BBC en ITV kanalen neem een kijkje op Kingofsat

http://nl.kingofsat.net/tv-28.2E.php

Ook neem je dan gelijk alle kanalen van Eurobird1 mee dat gaat op dezelfde lnb.
http://nl.kingofsat.net/tv-28.5E.php

Maar misschien begint het nu te duizelen zoveel kanalen maar het kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 14-04 16:30
Je kunt zoals aart44 ook al aangeeft overigens niet Amerikaanse zenders in Europa ontvangen. Hoe groot je schotel ook is. Er zijn alleen nieuws kanalen als Fox News en CNN te kijken. Dat is het. Het meest interessant is die Astra 28 oost waar de Engelse/UK kanalen zitten zie eerdere links welke zenders FTA (gratis te ontvangen zijn) voornamelijk BBC/ITV. Zoals eerder gezegd heb je minimaal 80cm schotel nodig om ook die UK kanalen erbij te zien en meerdere LNB koppen zijn nodig.

Mocht je overigens een webshop/winkels willen aanpraten aan mensen dan zou ik Cardwriter noemen. Die konden mij in ieder geval zeer goed te woord staan ondanks dat ik uiteindelijk niet stap heb genomen naar schotel.

[ Voor 34% gewijzigd door funrider op 30-11-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Geachte tweakers,

De voordelen die ik meegekregen zijn:

- Je hebt de beste beeld en geluids kwaliteit. (vergeleken met kabel en digitenne)
Een grof leugen, Daniel. ;) Tenminste, de vergelijking met kabel betreft.

Zoals al eerder is geopperd levert de digitale kabel sinds enige tijd significant hogere bitrates dan
satelliet (factor 2 á 3!) op vrijwel alle Nederlandse zenders, incl. commerciëlen/regionalen/themazenders/Film1&Sport1, dankzij een rechtsstreekse aanvoer via de Mediagateway over glasvezel.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 30-11-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 24-04 20:08

Mentalist

[avdD]

Begin maar met de startpost van Televisie via de satelliet: DVB-S uit je hoofd te leren ;).
Anoniem: 235291 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 02:50:
[...]

Je schotel richt je op het zuiden. Staan daar wel bomen :p?
Niet proberen. Gewoon naar http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=308 verwijzen. Meten is weten.
[...]

Als je op elk tv een appart zender wilt kijken wel ja :p anders niet :)
En dat wil dus eigenlijk iedereen.

Vraag die je kan krijgen:

>"Ik wil in de woonkamer, de slaapkamer en de kinderkamer een televisie neerzetten. Overal moet NED123, RTL, SBS, MTV, Discovery en de VRT beschikbaar zijn. Beeldkwaliteit interesseert me niet. Wat ben ik kwijt bij de goedkope schotel, en wat zou ik bij de kabel kwijt zijn?"

< "Een complete set voor 1 TV: €200. DUO LNB 60 QUAD: €60. Twee extra ontvangers: 2x €120. Twee startpakketten met smartcard: 2x €65. Exclusief extra coaxkabels en activatiekosten komt u dan op een totaal van slechts 530 euro. Hierbij moet u drie abonnementen nemen voor totaal slechts €38,85 per maand."

> "Oei. Wat zal het op de kabel dan wel niet kosten?"

< "€15,56 per maand, u heeft dan geen extra apparatuur nodig."

> "Oh ik snap het al, digitale kabel is dan natuurlijk reteduur."

< "Inderdaad, dat zou u 3x €115 = €345 kosten aan ontvangers en smartcards exclusief bekabeling, en dan totaal €17,23 per maand kosten. Schandalig èh. CanalDigitaal is dus veel goedkoper, neem CanalDigitaal!"

Om een lang verhaal kort te maken, CanalDigitaal hoeft helemaal niet goedkoper dan kabel te zijn. Een groot voordeel van CanalDigitaal is wel de vrije hardwarekeuze, maar dat kan de meeste consumenten (helaas) weinig schelen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-04 22:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Gedeeltelijk waar. Dit is een stelling die afhankelijk van de zenders die je wilt ontvangen zomaar omgedraait kan zijn.
Dit is waar als er had gestaan: analoge kabel signalen. (en dan heb ik soms zelf nog m'n twijfels... vanwege de magere bitrate op satelliet)
Dit is niet waar als er had gestaan: digitale kabel signalen.
Het is echt heel erg belangrijk dat je dit soort dingen duidelijk communiceerd en niets aan het toeval overlaat. Want een klant voelt zich al heel erg snel bekocht.
Dat kan ook via de digitale kabel, ook nog eens op hogere bitrates.
Helaas is het aanbod op satelliet nog veel te weinig.
Ik zie liever hogere bitrates van de huidige nederlandse publieken en commercielen.
Dat hele HD zou zowat niet nodig zijn als we de huidige zenders wat hogere bitrates geven.
- Je ontvangt honderden televie en radio zenders.
Dat is een pronkstuk waar Canal Digitaal onterecht mee adverteerd. Ze doelen hiermee op de honderden FTA kanalen. Alsof die er niet zouden zijn zonder Canal Digitaal.
Als je een schotel setje bij de Gamma koopt, zonder Canal Digitaal abbo of specifiek geselecteerde ontvangers, dan heb je die honderden zenders ook.
- Je hebt een elektronische programma gids + je ontvangt extra informatie tijdens het zappen.
Dat heb je ook bij digitenne en digitale kabel.
De meeste nieuwere tv's doen zelfs bij analoge kabel nog een soort EPG tonen, van teletekst geript.
- Je hebt een kinderslot. (dus jij bepaalt wie wat kan kijken)
Dat zit op elke TV, ontvanger, whatever gebouwd.

Je vraagt je misschien af waarom ik eigenlijk Canal Digitaal klant ben.
Dat komt omdat er op satelliet gebied geen andere aanbieder voor nederland is. Als die er was dan was ik misschien allang overgestapt. Analoge kabel is veelal om je janken, digitaal is hier (nog) niet beschibaar en digitenne is ook een ramp met z'n baby bitrates en storingsgevoeligheid.
Dus voor mij is Canal Digitaal nog steeds de beste optie. Maar vooral niet omdat het de goedkoopste is.

Ik heb nog wel wat voordelen kunnen bedenken, waarvan sommige voor mij niet zozeer als voordeel tellen:
- Kort geleden hebben ze een aantal thema kanalen gelanceerd op 23,5 oost. /Geschiedenis e.d. Ik kan me voorstellen dat mensen daar naar willen kijken. Maar ik weet niet of dergelijke kanalen ook op analoge / digitale kabel zitten.
- Veeeeeeeeeeeeeeel minder storings gevoelig dan digitenne
- Veeeeeeeeeeeel beter beeld dan digitenne
- Meer kanalen dan digitenne (maar dan ook duurder...)

Wat je je klanten misschien wel moet vertellen:
- Bij een regenbui kans op beelduitval, vooral met een 60 CM schotel en een yonkitonki LNB.
Ik heb een 80CM schotel, met duur LNB en ik mis bij uitzonderlijk zwaar regenweer soms even bij momenten beeld. Bij 60CM gebeurd dat sneller. En dan overleeft Digitenne het weer beter.
- Dat de lengte en de kwaliteit van de coax kabel daar ook een doorslaggevende faktor in speelt.
- De klant hoeft natuurlijk niet perse 1 van de door Canal Digitaal geselecteerde ontvangers te kopen. Ik heb een Dreambox 7025S - voor geen GOUD zou ik daarvoor in de plaats een andere ontvanger zetten. O.a. omdat het gadget gehalte van dat ding erg hoog ligt.

Er zijn een paar dingen die mij als klant veel tevredener zouden maken:
1. Verdubbel de bitrates van TV en verhoog de bitrates van Radio naar 256kbps (waar dat nog niet was)
2. Ga Dolby digital (DTS 5.1) meesturen als dat bij een film beschikbaar is
3. Stop met de jaarlijkse prijsverhogingen. Want die gaan CD de das omdoen en zijn ze straks de duurste.

Als 1 en 2 worden uitgevoerd, mag 3 nog een paar jaar worden uitgesteld. :)
En die eerste 2 punten hebben ze in het buitenland uitermate goed begrepen.

Zo, ik merk dat mijn bijdrage over het algemeen best negatief overkomt. Is niet echt m'n bedoeling ofzo, maar ik kan er slecht tegen als bedrijven min of meer onwaarheden verkondigen.

*kuch*

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:25
voordelen:
- compleet onafhankelijk van infrastructuur van anderen, geen last van bijv. een slechte kabel in de grond naar de meterkast.
- goedkoper, wel degelijk, ook met het familie pakket van 12,95.
- overal te krijgen; ook op het platteland of in niemandsland; bovendien easy bij ev. verhuizen, want je richt gewoon je zaakje op dezelfde plek...
- ik heb dan geen 28" tv en kan alleen een vergelijking maken tussen analoge kabel en satelliet, maar de kwaliteit is wat mij betreft gewoon subliem!
- (indien linux ontvanger) zelf leuke dingen op je netwerk bouwen, met zenderlijsten spelen en veel support op internet.

nadelen:
- bij slecht weer wel eens signaalverlies waar je dan niks aan kan doen dan wachten
- aanschafkosten zijn natuurlijk hoger
- wellicht wat meer technische kennis nodig om e.e.a. aan de gang te krijgen? (in geval van een linux doos natuurlijk sowieso)

Met een draaibare 1.20m schotel kan ik duizenden zenders ontvangen....de vrijheid, het gemak, de kwaliteit; ik zou niet meer zonder willen...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
En, hoe is het gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geachte tweakers,

Ik moet volgende week Canal digitaal vertegenwoordigen in winkels. Daar heb ik natuurlijk een training over gehad (VAN CANAL DIGITAAL ZELF).....

......

......
Het is nu medio januari, en ik heb nog geen HDTV via Canaldigitaal gezien. Was dit
weer de zoveelste loze belofte? Het is namelijk niet de eerste maal dat CDS HDTV heeft uitgesteld, het begint een beetje vervelend te worden. :O

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 14-01-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242906

1. wat zijn HD signaals? bedoel je misschien signalen?
2. waarom beweer je dat ik vanaf een 28 inch canal digitaal nodig zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 24-04 18:11
Anoniem: 38733 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:49:
[...]

Het is nu medio januari, en ik heb nog geen HDTV via Canaldigitaal gezien. Was dit
weer de zoveelste loze belofte? Het is namelijk niet de eerste maal dat CDS HDTV heeft uitgesteld, het begint een beetje vervelend te worden. :O
Daar heb je een HD-ontvanger voor nodig. Met een 'normale' sattelietontvanger ontvang je geen HD kanalen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 24-04 20:08

Mentalist

[avdD]

rimave schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 05:45:
[...]

Daar heb je een HD-ontvanger voor nodig. Met een 'normale' sattelietontvanger ontvang je geen HD kanalen.
Moet CDS wel eerst HD-kanalen op de satelliet zetten hoor.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rimave schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 05:45:
[...]

Daar heb je een HD-ontvanger voor nodig.
Ja dat snap ik, die heb ik dan ook. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 15-01-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan nu ook al wel hd kanalen ontvangen zonder CD

anyways nu ff een vraag waar ik wel antwoord op wil hebben

Waarom gaat film 1.3 altijd op zwart overdag ik weet niet precies wanneer ze uitzenden maar volgens mij iets als van 22:00 tot 10:00 ofzo? anyways terwijl dit kanaal op zwart is geeft mijn epg info aan dat er wel films spelen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en wat is in hemelsnaam SATALIET

ik krijg t idee dat canal digitaal broekies van 8 hun bedrijf laat vertegenwoordigen als ik dat zo lees :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242906 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:13:
Je kan nu ook al wel hd kanalen ontvangen zonder CD
Ja, maar daar gaat het niet om. De kabelaars zenden al een behoorlijk tijdje op Nederland
gerichte HD zenders
uit (Discovery-HD, NGC-HD, Film1-HD, Sport1-HD). Deze (interessante) zenders zijn niet via CDS te ontvangen.
De zenders die je via sat kunt ontvangen zijn op BBC-HD na allemaal meuk.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 16-01-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 38733 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:51:
[...]
Ja, maar daar gaat het niet om. De kabelaars zenden al een behoorlijk tijdje op Nederland
gerichte HD zenders
uit (Discovery-HD, NGC-HD, Film1-HD, Sport1-HD). Deze (interessante) zenders zijn niet via CDS te ontvangen.
kort door de bocht gokje, niemand koopt toch zo'n HD-decoder? :P
(kabel versie is 300-350 euro ofzo?)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:54:
[...]

kort door de bocht gokje, niemand koopt toch zo'n HD-decoder? :P
(kabel versie is 300-350 euro ofzo?)
Voor 199,- is de Samsung360 wel te krijgen die geschikt is voor het Zesko netwerk. Bij UPC hoef je
niets te kopen, de huurprijs van de HDTV decoder zit bij het abonnement inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik keek enkel even naar Caiway, waar je ook nog apart abbo moet nemen voor de HD kanalen. Ik dacht dat Casema (alphen a/d rijn) op zelfde principe werkt. imho.. te duur.

Pagina: 1