Kan Catalyst 7.11 niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hjb012
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-07 22:56
Heb problemen met installatie van Ati Catalyst 7.11.

Wanneer ik de drivers wil installeren krijg ik deze meldingen:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y34/hjb012/Ati%20install/notify.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y34/hjb012/Ati%20install/notifydatasize.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y34/hjb012/Ati%20install/setupkaninstallatienietuitvoeren.jpg

Op dit moment geinstalleerd Catalyst 7.1
Videokaart: Ati Sapphire x1950xt 256 mb
CPU Core2Duo E6600@3,28 ghz

Heb al geprobeerd d.m.v. drivercleaner alles schoon te maken en daarna te installeren en ook over de versie 7.10 heen te installeren. Beide methodes hebben niet gewerkt.

Wie kan mij helpen op dit probleem op te lossen?

Alvast hartelijk bedankt.

[ Voor 19% gewijzigd door hjb012 op 29-11-2007 20:47 . Reden: urls van afbeeldingen niet goed ingevoerd ]

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:58
je moet je videokaart ff in de wc hangen en dan door spoelen

of ons meer info geven..

• hjb012
LittleKiller schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:02:
je moet je videokaart ff in de wc hangen en dan door spoelen

of ons meer info geven..
Welke info wil je hebben?
Noem mij eens wat je wilt weten :+

Mijn systeem:
Asus P5W DH Deluxe, Zalman CNPS9500 AT,Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775 (B2 stepping), Sapphire Radeon X1950XT, 256 MB, GDDR3, Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz,
9293 Scythe S-FLEX, 120 x 120 x 25 mm, Geen LED (in een antec sonata II case)
laatste drivers van Intel chipset geinstalleerd.

[ Voor 40% gewijzigd door hjb012 op 29-11-2007 21:26 ]

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

Als je eerst de oude drivers verwijdert,en dan de standaard vga driver installeerd die in win xp zit
en dan de nieuwe werkt dat ?

Heb je gezocht naar een ati driver verwijder tool, ff google?

Wat heb je gedaan ! dat help ook met antwoorden. :)

• hjb012
rjf schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:35:
Als je eerst de oude drivers verwijdert,en dan de standaard vga driver installeerd die in win xp zit
en dan de nieuwe werkt dat ?

Heb je gezocht naar een ati driver verwijder tool, ff google?

Wat heb je gedaan ! dat help ook met antwoorden. :)
Hoe kan ik de standaard vga driver installeren die in Win XP zit?
Is de ati driver verwijdertool beter dan driver cleaner Platinum?

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06-2025

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Je kunt het beste eerst de drivers via de bijgeleverde cat. unistalltool verwijderen...dan de pc in veilige modus opstarten ( Start-> uitvoeren-> msconfig (enter)...dan in het menu even zoeken naar / SAFEBOOT en die aanvinken) dan de pc opnieuw opstarten en even driversweeper van (guru3d geloof ik) laten draaien. Dan weer even via msconfig /safeboot uitzetten en in het eerste blad de bovenste optie ( "gebruik standaard waarden" geloof ik dat het heet) en opnieuw opstarten. Dan dus Cat 7.11 installeren..zo zou het moeten werken.

• hjb012
Deathscythehell schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:19:
Je kunt het beste eerst de drivers via de bijgeleverde cat. unistalltool verwijderen...dan de pc in veilige modus opstarten ( Start-> uitvoeren-> msconfig (enter)...dan in het menu even zoeken naar / SAFEBOOT en die aanvinken) dan de pc opnieuw opstarten en even driversweeper van (guru3d geloof ik) laten draaien. Dan weer even via msconfig /safeboot uitzetten en in het eerste blad de bovenste optie ( "gebruik standaard waarden" geloof ik dat het heet) en opnieuw opstarten. Dan dus Cat 7.11 installeren..zo zou het moeten werken.
Allemaal geprobeerd, werkt nog steeds niet :'(

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:58
Ik heb hetzelfde probleem gehad en het enige wat hielp was windows opnieuw installeren.

• hjb012
koetsier88 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:13:
Ik heb hetzelfde probleem gehad en het enige wat hielp was windows opnieuw installeren.
Oke helaas :'( , bedankt voor je info. _/-\o_

Greetz,
HJ

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10-2025
Je kan ze handmatig installeren,
Even naar device manager, driver selecteren in de ATI map die de installer standaard aanmaakt.
Ook je AV stream driver even handmatig intallen op zelfde manier.
En dan handmatic CC instaleren als je die wilt hebben.
Allemaal te vinden in de c:/ATI map die de installer aanmaakt.
Suc6

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

• hjb012
NiTrO-EXILE- schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:15:
Je kan ze handmatig installeren,
Even naar device manager, driver selecteren in de ATI map die de installer standaard aanmaakt.
Ook je AV stream driver even handmatig intallen op zelfde manier.
En dan handmatic CC instaleren als je die wilt hebben.
Allemaal te vinden in de c:/ATI map die de installer aanmaakt.
Suc6
Het probleem is dat bij het installeren direct de foutmelding komt. D.w.z. dat het programma niet eens de gelegenheid krijgt om die c:\ati aan te maken :'(

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Wat staat er in apparatenbeheer? Probeer eens de installatie via appbeheer ongedaan te maken incl deinst. van de software. Dan rebooten en als het goed is, wordt dan de standaard VGA driver geinst. Dan weer rebooten en dan pas kan je de driver installeren.

edit, ow wacht even, je kan de setup ook al niet runnen, hmmm, probeer eens een ander pad? En is je download niet corrupt?

[ Voor 19% gewijzigd door edward2 op 01-12-2007 14:37 ]

Niet op voorraad.

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Download corrupt is het eerste waar ik ook aan denk. Die fout is nogal typisch. Probeer een link naar het bestand uit te vissen en download het dan met bijvoorbeeld wget: http://gnuwin32.sourceforge.net/packages/wget.htm. Probeer ook de "individual driver downloads" (die waar CCC niet bijzit), die bestanden zijn kleiner en hebben meer kans van slagen.

Staat DEP toevallig aan? Te vinden bij Systeemeigenschappen -> Geavanceerd -> Prestaties -> Instellingen (denk ik, ik heb de Engelse XP). Zo ja, kijken of uitzetten helpt.

De ATI drivers zijn verpakt in een self-extracting archive, maar het is gewoon een standaardformaat. Als je 7-Zip installeert kun je op de EXE rechtsklikken en de bestanden zelf uitpakken. Misschien dat je met die bestanden dan meer geluk hebt.

Tenslotte kun je ook nog altijd nog even een geheugen/processortest proberen om zeker te weten dat het probleem daar niet zit.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 11:53

Edgarz

Tweako-active since1986

Corrupte install package.

Misschien door een flubberend inet verbinding?

• hjb012
Edgarz schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:33:
Corrupte install package.

Misschien door een flubberend inet verbinding?
Het vreemde is, wanneer ik deze drivers wil installeren op een "clean" versie van Win XP Pro dwz zonder updates of andere software dat het wel lukt. Sterker nog deze 7.11 draait beter dan met 7.10 :*).
Automatische overklok stelt hem qua core hoger in. Van 655 naar 668 mhz :9~

Het mooiste zou zijn als ik de oorzaak zou kunnen vinden waarom het wel lukt in de "clean" versie en niet met de huidige. Waar alle instellingen en programma's goed zijn ingesteld.

Grtz,
HJ

• floppe
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Dit werkte bij mij: drivers via apparaatbeheer handmatig updaten..
start eerst de self-extractor op om de benodigde bestanden uit te pakken (als de setup vastloopt staan die bestanden wel al op je schijf)
Zie ATI driver installatie error voor uitleg

specs, hompage

• hjb012
floppe schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:27:
Dit werkte bij mij: drivers via apparaatbeheer handmatig updaten..
start eerst de self-extractor op om de benodigde bestanden uit te pakken (als de setup vastloopt staan die bestanden wel al op je schijf)
Zie ATI driver installatie error voor uitleg
HET IS GELUKT!!! _/-\o_
Pagina: 1