Toon posts:

Waar kan je nog nieuwe CRT schermen kopen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus met een probleem, TFT schermen zijn niet mijn ding (ghosting, inkijkhoek, te fel voor mij, kleurechtheid, native resolution enkel ...), zelfs de snelste tft's komen nog niet in de buurt van een CRT qua snelheid (speel maar es een RTS spel). Het enige TFT voordeel voor mij is dat ze qua uiterlijk veel mooier zijn en lichter van gewicht.

Anyway, waar kan je nu nog nieuwe crt schermen kopen ?
ik heb me rotgezocht, maar ik kan op geen enkele online shop wat vinden
Het liefst had ik een 19" of meer , in zwart of grijs
Die viewsonics lijken me intressant of dan toch die zwarte 17" philips , maar die blijkt niet meer gemaakt te worden...

Is er trouwens een oplossing komende voor mensen die niet aan TFT schermen zijn ? Ik bedoel voor wanneer zou oled zijn? en zouden die de problemen van TFT's kunnen oplossen ? :)

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-07 09:57

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Lang leve de SED schermen... als die ook nog komen...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Verwijderd

Topicstarter
Wat is SED ? :-S

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

Mediamarkt, Vobis, Expert, Megapool ;) etc

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

Topicstarter
CRT monitors in de pricewatch heb ik wel gevonden, nu alleen nog hopen dat ze ergens iets op voorraad hebben of dat leverbaar is

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:06

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

http://en.wikipedia.org/w..._electron-emitter_display :)
A surface-conduction electron-emitter display (SED) is a flat panel display technology that uses surface conduction electron emitters for every individual display pixel. The surface conduction emitter emits electrons that excite a phosphor coating on the display panel, the same basic concept found in traditional cathode ray tube (CRT) televisions. This means that SEDs use tiny cathode ray tubes behind every single pixel (instead of one tube for the whole display) and can combine the slim form factor of LCDs and plasma displays with the superior viewing angles, contrast, black levels, color definition and pixel response time of CRTs. Canon also claims that SEDs consume less power than LCD displays

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
in belgie heb ik niks gevonden in winkels als Mediamarkt, Photohall, Krefel ...

Verwijderd

Topicstarter
kom dan maar op met SED :)
zou er dan geen ghosting meer zijn ook ? :)

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 12:11

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Volgens mij heb ik er ook nog wel een paar zien staan in de showroom bij Alternate.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Viewsonic P227fB. 22" CRT, max resolutie 2048 x 1536 @ 80 Hz, 1600 x 1200 @ 120 Hz. Zwart. Stijlvol. Extreem royaal om op te gamen.

Heb hem zelf nu iets meer dan een jaar. Ik heb hem gekocht bij 4Launch, weet niet of ze 'm daar nu nog hebben, maar destijds was-ie bij meerdere webshops leverbaar. Kost denk ik rond de 500 euro inclusief verzendkosten. Wel raad ik je aan een afspraak te maken voor levering, want hij komt afzonderlijk op een minipallet en is nogal zwaar.

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 19:44
Waarom moet het eigenlijk nieuw zijn? :) 2ehands kun je voor een paar tientjes een high end 21" CRT kopen die een paar jaar geleden nog voor 1000 euro over de toonbank gingen... heb ik ook gedaan :D (zie sig).

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Topicstarter
wel zelf heb ik atm een 22" CRT van dell (ja wat is ie zwaar)
maar ik wil nog een reserve hebben voor als ie uitsterft (want crt's worden steeds moeilijker te krijgen) en m'n vriendin is ook op zoek naar een CRT

Maar damn SED mogen ze morgen uitbrengen, da's echt CRT in een TFT design !!
20 microseconds reactie tijd

• sies34
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 19:55
Problemen zoals; ghosting, inkijkhoek, kleurechtheid en native resolution zijn verleden tijd voor de nieuwe generatie tft's. Dus dat zijn geen argumenten meer om een crt te kopen.

Kijk eens voor wat meer info op:

http://www.prad.de/new/monitore/testberichte.html
http://www.hardware.info/nl-NL/video/wmeTYMQ/Monitoren_Special

• sies34
en SED komt niet echt van de grond door patent ruzie.

OLED zal een goede opvolger zijn van CRT en TFT. Deze heeft de voordelen van TFT en CRT.

Verwijderd

sies34 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:16:
en SED komt niet echt van de grond door patent ruzie.

OLED zal een goede opvolger zijn van CRT en TFT. Deze heeft de voordelen van TFT en CRT.
Precies. Jammer maar helaas liggen Canon en Toshiba overhoop met de patenten op SED en zal het er waarschijnlijk ook nooit van komen. Zonde want op papier klinkt het best goed.

• sies34

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:16
sies34 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:10:
Problemen zoals; ghosting, inkijkhoek, kleurechtheid en native resolution zijn verleden tijd voor de nieuwe generatie tft's. Dus dat zijn geen argumenten meer om een crt te kopen.

Kijk eens voor wat meer info op:

http://www.prad.de/new/monitore/testberichte.html
http://www.hardware.info/nl-NL/video/wmeTYMQ/Monitoren_Special
Wilde het net zeggen, weer zo'n illusie dat alles niet beter is dan CRT.

BTW als je er echt een wilt zou ik rondneuzen op MP, zullen er genoeg staan :)

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:27
STIMPPYYY schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:25:
[...]

Wilde het net zeggen, weer zo'n illusie dat alles niet beter is dan CRT.

BTW als je er echt een wilt zou ik rondneuzen op MP, zullen er genoeg staan :)
Of de V&A van tweakers. Daar komt wat minder meuk langs, meer echt proffessioneel spul, wat een privepersoon nieuw nog steeds niet kan/wil betalen. Die Eizo's zoals hierboven bijvoorbeeld.

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-07 13:19
Ga gewoon voor een mooie TFT, de problemen die jij noemt zijn al een tijdje verholpen.

• ekoningg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-05 20:02
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 08:40:
Ik zit dus met een probleem, TFT schermen zijn niet mijn ding (ghosting, inkijkhoek, te fel voor mij, kleurechtheid, native resolution enkel ...), zelfs de snelste tft's komen nog niet in de buurt van een CRT qua snelheid (speel maar es een RTS spel). Het enige TFT voordeel voor mij is dat ze qua uiterlijk veel mooier zijn en lichter van gewicht.
Zo dacht ik ook tot ik recent zelf een TFT kocht, komt nog bij dat een tft ook geen elektronenkanon heeft die recht in je gezicht blaast, en bijna geen ruimte in beslag neemt.
Ik game UT2004, Crysis, Gears of War..en ik was gewend op een CRT Iiyama 19"VMP 450,
de kleuren op de TFT zijn veel voller en dieper met die spellen, ik wist niet wat ik zag, en absoluut geen ghosting of inputlag hier, ik speel net zoals ik ook op mijn CRT gewend was.
De native resolution hoeft ook geen probleem meer er bestaat nu Pixelmapping 1 op 1 bijv.
Belangrijk is wel dat je er niet zomaar eentje besteld, ga eerst eens in de winkel kijken en er zijn nu genoeg reviews te lezen.
En let op een return policy ivm dode pixels.
CRT heeft gewoon zijn tijd gehad nu.

Had jij trouwens niet al een TFT?
in het topic:

TFT] Het nieuwe HP W-Serie topic Deel 1
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:06:
vraagje, kan deze monitor automatich uitgaan (autosleep ?) als je je pc uitzet?
ik kan enkel een sleep timer on / off (dus op bepaald tijdstijd aan of uit) vinden , als ik m'n pc uitzet blijf het scherm steeds aanstaan...

ik heb de w2408

[ Voor 45% gewijzigd door ekoningg op 29-11-2007 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ! ik heb die hp2408 (maar niet lang meer)

maar damn, die ghosting valt toch wel erg op (vooral bij rts spellen, C&C 3 etc)
bij Warcraft en shooters ook , maar daar hindert het niet zo

die inkijkhoek is ook vervelend, de bovenkant van m'n scherm is altijd donkerder (ja ik zit recht voor m'n scherm)

m'n muis beweegt veel vlotter en sneller op m'n 22" crt (inputlag ?)

te kleuren zijn me ook wat te fel en lezen op een crt scherm is veel leuker

en mss het belangrijkte, ik krijg gewoon pijn aan m'n ogen als ik een tijdje een tft gebruik (zware ogen), en ja m'n helderheid staat laag

Verwijderd

Topicstarter
ps speel ook es pro evolution soccer, ook perfect om de ghosting te testen...
ik heb tft's meerdere kansen gegeven maar helaas...
Afwachten op oled dan maar

Verwijderd

Heb helemaal geen last van de opgenoemde negatieve kijk op TFT's.
Ik heb een Samsung Syncmaster 931bw, het enige nadeel wat ik tegen ben gekomen is de resolutie, bij een TFT kun je maar 1 resolutie echt goed weergeven.
That's it?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:47
Ik zou me niet teveel verkijken op OLED, ook daar zitten patenten op die voor problemen kunnen zorgen en het heeft een relatief korte levensduur (bron). 20000 Uur is ongeveer 7 jaar.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• ekoningg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-05 20:02
Veel succes met je zoektocht dan maar..wellicht is er tweedehands wat te versieren..Marktplaats bijv.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-07 23:32
mister_S schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:40:
Ga gewoon voor een mooie TFT, de problemen die jij noemt zijn al een tijdje verholpen.
Onzin, ik heb hier een Eizo S2100, niet bepaald een goedkoop tft schermpje en qua zwartweergave, inkijkhoek, ghosthing haalt die het echt niet bij een crt scherm. Ok, het grootste gedeelte van de mensen zal het niet zien.

Overigens komt er binnenkort bij nog een tft scherm bij om mijn 2e scherm (een Iiyama welke ondertussen behoorlijk brak is) te vervangen, gezien ik de voordelen toch op vind wegen tegen de nadelen.

[ Voor 12% gewijzigd door robbert op 29-11-2007 18:42 ]

• sies34
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:36:
ja ! ik heb die hp2408 (maar niet lang meer)

maar damn, die ghosting valt toch wel erg op (vooral bij rts spellen, C&C 3 etc)
bij Warcraft en shooters ook , maar daar hindert het niet zo

die inkijkhoek is ook vervelend, de bovenkant van m'n scherm is altijd donkerder (ja ik zit recht voor m'n scherm)

m'n muis beweegt veel vlotter en sneller op m'n 22" crt (inputlag ?)

te kleuren zijn me ook wat te fel en lezen op een crt scherm is veel leuker

en mss het belangrijkte, ik krijg gewoon pijn aan m'n ogen als ik een tijdje een tft gebruik (zware ogen), en ja m'n helderheid staat laag
Ik heb hier nog een Eizo F931 staan. Die wil ik wel ruilen met jou hp2408 :)
Pagina: 1