X1950pro AGP

Pagina: 1
Acties:

• vtwin-mo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-07 15:04
Dacht mijn systeem nog een kleine boost te geven voordat ik een nieuwe aanschaf.
Heb nu een Athlon64 3000+ socket 754 op een K8T Neo moederboard. Helaas krijg ik de videokaart niet soepel lopend. Mijn voeding is 500 Watt (Konig) maar het probleem ligt volgens mij aan de drivers. Ik heb na een volledige nieuwe installatie de volgende drivers geprobeert. Catalyst 7.6, 7.9, 7.10 en 7.11 ook heb ik de drivers van 7.7 geprobeert in combinatie met ATI tray tools.
Met Via hyperionpro _v513a heb ik de drivers van mijn AGP en dergelijke verniewd.
Kortom wat ik ook probeer het systeem wordt niet stabiel! Is er nog iets wat ik over het hoofd zie? Heb uit armoede nu mijn 6800GT teruggeplaatst want ik kon zelfs niet meer internetten, liep vast!
O ja, Windows XP pro heb ik tegelijkertijd met het plaatsen van de nieuwe kaart geinstalleerd.

Ideeen?

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 09:52
Ik hoop dat je Windows hebt geinstalleerd na het plaatsen van jouw videokaart :+

ff serieus dan, ik ken je voeding merk niet. Waarschijnlijk is het een B-merk en trekt je pc meer energi dan je voeding kan leveren.

Hoe heb je de drivers geinstalleerd? Probeer zo eens:

Windows installeren
Moederbord drivers installeren
Videokaart drivers installeren

Welke versie van Catalyst heb je meegekregen op CD? Probeer dat versie ook eens.

Wazaa?

• vtwin-mo
Ik heb het geinstalleerd volgens jou opgave, de versie die ik mee gekregen heb is 7.9.
Geeft een flikkerend beeld en op een gegeven moment valt gewoon het scherm uit.
De reden dat ik denk dat het niet aan de voeding ligt is dat de twee monitors zonder drivers te installeren gewoon aangestuurd worden. Pas wanneer ik de drivers installeer komen de grote problemen. Ik heb bij de kaart wel zo'n briefje met Trouble shooting erop. Deze zegt dat ik de AGP fastwrite in mijn BIOS moet uitschakelen. Ook heb ik nog een paar pogingen ondernomen om mijn AGP bus te verlagen maar dat was geen succes!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

vtwin-mo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:41:
Helaas krijg ik de videokaart niet soepel lopend. Mijn voeding is 500 Watt (Konig) maar het probleem ligt volgens mij aan de drivers.
Konig staat niet in het lijstje van A-Merken in het Voedingentopic, en ik weet ook uit ervaring dat het een merk is vergelijkbaar met Sweex en Q-tec. Andere voeding dus.

[ Voor 42% gewijzigd door marcieking op 28-11-2007 21:26 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• vtwin-mo
De Voeding is een HKC USP-5580, geen A-merk oke maar 70% van 580 Watt is nog altijd 400 Watt.
Ben electronisch genie maar het zou toch wel toereikend moeten zijn. Ik heb namelijk gewoon snel beeld op beide schermen wanneer ik de computer inschakel zonder drivers.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Warmteprobleempje?

Ik heb een stapeltje X1600 PRO's in een week tijd erdoorheen gejaagd. Werden allemaal te warm, met veel vastlopers tot gevolg. Computer werd echt retetraag. Weet het niet precies te verklaren, maar de kaart werd erg warm, dus zal dat wel de oorzaak geweest zijn. (ik brandde me handen aan de heatsink...) Voeding was het in ieder geval niet, heb een Zalman van 400 Watt. Systeemkast was voorzien van een stapeltje intake en outtake fans.

Waren overigens kaarten van Sapphire, gekocht via diverse leveranciers, allemaal hetzelfde probleem. Ik zeg niet dat Sapphire een klotemerk is, heb ook een Sapphire 9600 PRO als testkaart die niet kapot te krijgen is.

Daarna een 7600GS in mijn PC geprikt die het nu al een jaar naar volle tevredenheid doet!

Misschien heb je wat aan mijn info.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-07 20:32

M2M

medicijnman

ik vind het ook redelijk onzinnig om zulke voedingsconclusies te trekken zonder er eerst eens goed over na te denken. zo'n systeem (ik weet niet hoeveel schijven e.d. je nog hebt hangen,) zal echt nooit 500 watt trekken, en ook al is het een b-merk voeding dan nog zal het gewoon werken.

als je het zeker wilt weten, zet je pc dan aan met de drivers waarbij het wel een beetje werkt, check snel de voltages van je voeding en als iets meer dan 10% afwijkt dan zit het fout. (uiteraard wel onder load checken).

ooit had ik ook een sweex, 400 watt gold big fan geval op mijn oude P4 3.0 @ 3.4 icm 5 hd's, een GF 7800 GS op een p4p800 en een berg toeters en bellen. op een gegeven moment zakte de 3.3 volt naar 2.9, hij deed het nog wel maar erg gezond zal het niet geweest zijn. stabiel liep het toen ook niet meer :D

enfin, een verse goede A-merk voeding kan nooit kwaad, maar als iets gewoon werkt moet je er niet aan lopen prutsen of vervangen.

check eens voor bios updates, chipsetdrivers etc. etc. wie weet!

-_-

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

vtwin-mo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:57:
De Voeding is een HKC USP-5580, geen A-merk oke maar 70% van 580 Watt is nog altijd 400 Watt.
Ben electronisch genie maar het zou toch wel toereikend moeten zijn. Ik heb namelijk gewoon snel beeld op beide schermen wanneer ik de computer inschakel zonder drivers.
Een B-merk betekent niet direct dat je het opgegeven vermogen met 0,7 moet vermenigvuldigen, maar ook dat je rekening moet houden met spanningen die kunnen varieren, en dat lijkt me een reden tot instabiliteit.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
het zijn de drivers bekend probleem bij de x1950 pro agp als het goed is moeten de nieuwste drivers werken maar dat heb ik zelf nog niet getest. Ik draai zelf 7.7 zonder problemen.

Verwijderd

Het is je K8T800 chipset die de boel ophoudt. Sommige chipsets gaan gewoon NIET samen met een x1950. Ik had hetzelfde met mijn x1950 met een Asus A8V met een K8T800 chipset. Andere drivers en instellingen gaan ook niet werken, het is puur je chipset op je moederbord.
Ik heb nu een ander moederbord met een andere chipset en geen problemen verder.

Verwijderd

Inderdaad , KT chipset geven problemen met de laaste AGP kaarten van ATI , dit was al bekent vanaf de Saphire 9800XT 256MB en KT moederborden voor AMD procesors

Helaas is dat niet op te lossen met een bios of driver ,zit niets anders op om een ander moederbordje te kopen .

Deze problemen heb ik namelijk zelf ook gehad in ATI kaart in combenatie met een KT moederbord.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:59
Zou aan je moederbord kunnen liggen of je voeding. Je hebt al genoeg drivers geprobeerd. Maar de meegeleverde 7.9 geeft iig problemen met de 1950pro AGP. Misschien even de kaart bij een vriend/kennis proberen om te kijken of die daar ook probs geeft.

Ik draai hier een 1950pro AGP met een 380W voeding met een S939 3500+ @ 2.4Ghz moederbord heeft alleen een andere chipset dus.

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-04 21:10
vtwin-mo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:41:
.....
Heb nu een Athlon64 3000+ socket 754 op een K8T Neo moederboard. Helaas krijg ik de videokaart niet soepel lopend. Mijn voeding is 500 Watt (Konig) maar het probleem ligt volgens mij aan de drivers. Ik heb na een volledige nieuwe installatie de volgende drivers geprobeert. Catalyst 7.6, 7.9, 7.10 en 7.11 ook heb ik de drivers van 7.7 geprobeert in combinatie met ATI tray tools.
Ideeen?
Voor wat betreft die K8T moederbord: dat hoeft totaal geen probleem te zijn. Ik gebruik immers ook een K8T mobo. De ASUS A8V i.c.m. een X1950Pro is daarentegen wél een NO-GO.

Je komt van een nV. Je zou derhalve het volgende kunnen proberen:
  • ATi software nogmaals verwijderen
  • nV software verwijderen (mocht je dit nog niet hebben gedaan)
  • Booten in safe mode
  • DriverCleaner laten lopen om je laatste restjes nV software te verwijderen
  • Booten in safe mode
  • Omegadriver (gebaseerd op de Catalyst 7.9) laten lopen
Succes.

-edit-
Tijdens de Omega drivers installatie wordt gevraagd FastWrites uit te zetten: toestaan, daar FW geen zichtbare prestatiewinst oplevert maar wel de mogelijke instabiliteit.

-edit 2-
De X1950Pro vereist een minimaal aantal Ampères op de 12V lijn(en).
Veel X1950Pro gebruikers (waaronder ikzelf) hebben de kaart aangesloten middels 2 x 12V molex aansluiting --> naar 1 x PCI-E om de kaart meer prik te geven.
Als je deze kabel (2 x molex naar 1 x PCI-E) niet hebt, kun je deze voor een paar Euri's verkrijgen bij je plaatselijke Paradigit vestiging.

[ Voor 20% gewijzigd door Indy91 op 29-11-2007 21:03 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Verwijderd

Dan ben jij een gelukkig man met je KT :-)

Hier enkel ander moederbord gekocht en in de zelfde kast gebouwd met de zelfde voeding van 480watt en het probleem was opgelost.

Zijn zat forums waar dit al x aantal jaar bekent is met een KT chipset

Maar goed er zullen best uitzonderingen zijn waar er geen problemen zijn met een ATI kaart en een KT

Als meneer een 500watt voeding heeft en ook al is dat een B-merk moet dat nog voldoende zijn om zijn systeem te voeden op de 12volt lijn.
maarja daar is hij nog niet mee geholpen..

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-07 21:35

Wokschotel

Op 6 wielen

Hmm, beetje vreemd verhaal over die voeding. Ik heb dezelfde configuratie maar dan met een 3400+, MSI K8N Neo Platinum 2 en een 350 watt no-name voeding. Loopt tot nu toe perfect.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Mijn vermoeden gaat uit naar ofwel de voeding, aangezien de problemen ontstaan na driverinstallatie.
Die drivers zorgen er ook voor dat de kaart zijn werk kan gaan doen, en dus meer vermogen nodig heeft. Voeding is dan een logische gedachte. Ben het wat dat betreft eens met de heren hier boven.

Maar ook de compatibiliteit tussen kaart en mobo klinkt erg aannemelijk.

Denk dat het voor de TS het makkelijkst te testen is door "even" een andere voeding aan de machine te hangen, en te kijken of de boel dan wel wil werken. Als het dan nog niet fatsoenlijk loopt, is het wel vrij duidelijk dat kaart en moederbord niet goed samen werken.

• vtwin-mo
OK, heb een beetje lui gedaan.
Heb nu maar een nieuw moederbord aangeschaft ASRock AM2NF3-VSTA. Alles draait nu perfect.
Pagina: 1