Software gezocht om je leven in bij te houden

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb al zitten zoeken, maar kan niet iets vinden wat aan m'n eisen voldoet.

Ik zoek een applicatie waarbij ik aan bepaalde dagen bestanden kan koppelen. Stel ik heb gister een prachtig feestje gehad en daar zijn mooie foto's en filmpjes van gemaakt. Dan wil ik een stukje tekst kunnen koppelen aan die dag, tezamen met de foto's en de filmpjes die gemaakt zijn.

Daarnaast wil ik de foto's en video's kunnen taggen. Dat ik per foto/video namen of steekwoorden kan invoeren. Enorm handig als je later even van die ene persoon wat beeldmateriaal zoekt.

Het is natuurlijk ook leuk om na een bepaald feestje een tekstje er in te kunnen zetten van die dag (dus geen foto's of video's).

Ik zie het voor me als een soort van Google Calendar (wat ik nu gebruik als agenda) maar dat je dan de applicatie op je computer hebt draaien en daar dan al het materiaal wat je hebt liggen van die dagen in invoert en je later gemakkelijk terug kan kijken/zoeken.

Iemand enig idee welke software hier bij in de buurt komt?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een wordpress blogje? Komt aardig in de richting denk ik.

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-07 16:39
Normale fotoalbum software? Die kan dat toch wel of niet dan?

Op www.download.com kun je heel makkelijk zoeken.

• Ed.
Het hoeft niet online (liever niet zelfs). Is ook niet handig want als ik een stukje tik, is het bedoeld dat ik over een jaartje of wat het terug kan lezen en denk: "ow jah, daar was ik destijds mee bezig". Of dat ik makkelijk even via foto's door een jaar heen kan 'scrollen'. De rest van de wereld hoeft mijn privé leven niet te kennen.

En om hele mappen van 8 megapixels foto's te uppen tezamen met allerlei grote videofiles, lijkt me niet bepaald handig ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ed. op 20-11-2007 23:38 ]

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Saegos schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:38:
En om hele mappen van 8 megapixels foto's te uppen tezamen met allerlei grote videofiles, lijkt me niet bepaald handig ;)
Je zou het eventueel lokaal kunnen draaien. Dus je eigen webservertje op je PC, via wampp oid.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-07 07:01

Nik

In Picasa (ook van Google) zit een mooie timeline functie.

Afbeeldingslocatie: http://www.gate303.net/wp-content/uploads/2007/06/picasa_timeline_small.png

[ Voor 3% gewijzigd door Nik op 20-11-2007 23:41 ]

• Ed.
Ben net ff een half uurtje dat Picasa aan het uitproberen en het werkt behoorlijk goed. Erg jammer alleen dat het (zoals al die foto album software) het enkel uitgaat van foto's en video's. Het zou leuk zijn als je ook tekst zou kunnen toevoegen en bijvoorbeeld audiofragmentjes.

Het gaat me er meer om dat ik een vervanging zoek van het terugbladeren in een oude agenda. Dat is wel eens leuk, dan zie je wat je dat jaar gedaan hebt. Met alle digitale bestanden tegenwoordig is het natuurlijk logisch dat je aan bepaalde gebeurtenissen niet alleen tekst koppelt, maar ook foto's video's en audio. Maar ik kan maar geen software vinden die dat allemaal combineert.

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:31

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Het lijkt alsof je een soort dagboek wil bijhouden? Met behalve tekst ook het hele multimediale spectrum? Dan zal blogsoftware misschien t beste aan je wensen voldoen...
Wordpress is al genoemd. Een andere optie is http://www.pivotlog.net/. Hiervoor heb je geen MySQL nodig. Met een klein webservertje lokaal geïnstalleerd voldoet dat waarschijnlijk prima. Een webserver is zo neergezet, blogsoftware als pivot ook. Foto's kun je lokaal kopieren, tags aanmaken naar de foto, tekst erbij typen in een editor net als hier bij tweakers en klaar!

Kijk bijvoorbeeld op http://www.kickfm.nl/weblog/ voor een idee van opmaak en mogelijkheden. Dat kan thuis ook.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

• Ed.
Hmm... don't know... Dat Picassa ziet er _erg_ slick uit en werkt (zoals photoalbum software hoort te werken) ideaal als je bijvoorbeeld 160 foto's van één event hebt je makkelijk even een aantal kan selecteren en die de zoektag 'groepsfoto' mee kunt geven. Als je dan de volgende keer zoekt op 'eventnaam' + groepsfoto, krijg je meteen alle goeie foto's erbij te zien. Kan me moeilijk voorstellen dat een web applicatie dat beter kan.

Daarnaast zijn die webapplicaties way too omslachtig en werkt een web applicatie die via html/php/js werkt, lang niet zo snel/fijn als een stukje software.

Wat ik eigenlijk 't liefst zou willen is naast de features van foto album software een agenda die die looks heeft van Google Calendar (of Outlook calendar/iCal) waarbij je in één oogopslag per maand/week kan zien welke events je hebt meegemaakt (met misschien max 1 regel text) en zodra je er op klikt, je te zien krijgt wat onder die event valt (tekst/foto's/video's/audio of een combi daarvan).

En dat je events ook kunt taggen, zodat als je alle uitstapjes die je gemaakt hebt de afgelopen jaren, je die events te zien krijgt als je op 'uitstapje' zoekt (moet je uitstapjes natuurlijk wel de correcte tag meegeven).

Om de foto's en data die ik heb op bovenstaande manier in te voeren ben ik wel een weekje fulltime bezig. Maar dan heb je daarna wel een super fijne database met je verleden waar je makkelijk en snel dingen in terug kan vinden of eens (uit nostalgische overwegingen) in terug kan blikken.

• Ed.
Weer een hele google sessie achter de rug, maar nog niets gevonden...

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Microsoft OneNote 2007 kent een dagboekstructuur.
Welcome to Microsoft Office OneNote 2007, the easy-to-use note-taking and information-management program in the Microsoft Office System. Use OneNote to capture your thoughts and ideas in electronic notebooks, where you can easily organize, search, and share them.
Free 60day trial beschikbaar zie ik: http://office.microsoft.c...enote/HA100325701033.aspx

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Op mijn mobiele telefoon (Nokia N73) zit "lifeblog" is een heel handig tooltje.
Als ik een bestand wijzig, een foto knip, een smsje krijg , of een gesprek opneem, word dat automatisch aan die dag gekoppeld, ik denk dat jij zoiets zoekt?
Als ik vandaag een smsje krijg, kan ik over (Bij wijze van) 2 jaar terug kijken naar dat smsje, als ik hem heb bewaard natuurlijk. Als ik een tekstbestandje maak ergens op de telefoon, of dat nou op een geheugenkaart is of op de C/D/E schijf, het word aan die dag gekoppeld, ook kan ik een tekstnotitie toevoegen of een audioclip.
Het is niet ideaal, maar het komt wel heel erg dicht in de buurt, het is zelfs mogelijk om het programma op je pc te installeren.
Je kunt lifeblog installeren voor op de pc, en zelf bestanden toevoegen. Je kunt ze dan wel niet uploaden naar je telefoon maar dat is op zich niet erg.
Op de telefoonversie heb ik geen zoekfunctie, ik ga zelf eens Nokia PC Suite installeren, en lifeblog voor op de pc, ik zal straks even kijken hoe het precies werkt en wat meer informatie geven.

Misschien wil je het zelf al proberen/bekijken?

http://r2.nokia.com/nokia/0,,71742,00.html

Update

Programma is 18MB

*Inhoudtag koppelen
*Locatietag koppelen
*Favorieten
*Naar datum
*Naar vandaag
*Handige tijdlijn
*Simpel maar mooi programma
*Textnotitie toevoegen
*Elk bestand een tag geven, rechts in de lijst komt op alfabetische volgorde te staan welke tags er zijn, en hoeveel bestanden er zijn met deze tag.

(Zoekfunctie nog niet gevonden)
Omg knuppel dat ik ben, onderin staat een enorme balk met "Zoeken".

Ik wou dat ik eerder naar de PC versie had gekeken, als ik mijn telefoon koppel is binnen een minuutje alles bijgewerkt en kan ik zo door mijn smsjes zoeken, en word alles in een tijdlijn weergegeven, ik kan bestanden toevoegen van mijn pc en zelf bepalen of dit naar mijn telefoon moet worden gekopieerd of niet.
Ik heb zelf al wat foto's gekopieerd, je kunt importeren vanaf de pc en dan kun je de volgende bestandssoorten selecteren ;

amr, jif, jpeg, jpg, 3gp, 3gpp, mp4, txt, vmg (smsjes), mms (mms) :p
Het nadeel is dus dat er geen bmp e.d word ondersteund, maar misschien is dit op te lossen.
Ik zoek nog even verder :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 12:28 ]

Pagina: 1