Asus 7600 GT & Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Totdat ik de overstap maakte naar Vista ( Ultimate 32 bits ) was ik zeer tevreden over mijn Asus 7600 GT 256 mb maar nu ik Vista gebruik is het huilen met de pet op.

Ik heb tijdens het spel NFS Carbon een haperend beeld. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en in mijn NVidia configuratie scherm heb ik bij 3D instellingen NFS Carbon geselecteerd.

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om een lekker vloeiend beeld te krijgen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:11

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:31:
Hallo

Totdat ik de overstap maakte naar Vista ( Ultimate 32 bits ) was ik zeer tevreden over mijn Asus 7600 GT 256 mb maar nu ik Vista gebruik is het huilen met de pet op.

Ik heb tijdens het spel NFS Carbon een haperend beeld. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en in mijn NVidia configuratie scherm heb ik bij 3D instellingen NFS Carbon geselecteerd.

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om een lekker vloeiend beeld te krijgen ???
post je 3dmark scores van je kaart eens (3dmark 2005 nemen). Als dat heel erg afwijkt van een vergelijkbaar systeem (googlen voor vergelijkingswaarden) dan kan het ook ergens anders aan liggen dan je videokaart.

en houd in de gaten dat vista meer systeem vereist van xp dat deed. (voornamelijk in je ram geheugen). Dus zie je je harde schijf lampje constant branden als je een spelletje speelt en geen downloads oid aan hebt staan, dan zit je geheugen waarschijnlijk vol en is je pc aan het "swappen". Lezen en schrijven van een stukje virtueel ram geheugen op je harde schijf zal niet goed zijn voor het vloeiend verlopen van je spel.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-07 06:45
Hoort eigenlijk in het games forum maar vooruit: Ik heb een Go 7600 in mijn laptop en mijn tip is: Zet de blur uit die je krijgt. Ik kon alles wel proberen tot aan low toe. Toen ik die optie uitzette sprong het aantal FPS omhoog en kon ik de rest wel op high zetten geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M2M

Ik krijg de volgende uitslag met 3D Mark :

3DMark Score 5477 3DMarks

CPU Score 10323 CPUMarks

Hier lijkt mij niks mee vergeleken bij deze uitslagen :

GENETX wat bedoel jij met "Zet de blur uit die je krijgt" ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:18:

GENETX wat bedoel jij met "Zet de blur uit die je krijgt" ????
Wat hij bedoelt, is dat je de motionblur setting in het optiemenu van het spel moet uitschakelen. Dit is een feature die het beeld "wazig" maakt waardoor je een vals gevoel van snelheid krijgt...deze feature is waarschijnlijk teveel gevraagd van jouw gpu, wanneer je deze uitzet zal je fps toenemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Janssen op 20-11-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Janssen

Het was ff zoeken naar "motionblur" maar ik denk dat ik hem gevonden heb. Ik heb via Gameplay beeld in beeld uitgezet en hij draait nu iets beter. Maar ik vind het nog niet TOP.

Wat is jullie advies als ik een andere betere videokaart wil aanschaffen ?? Ik dacht zelf aan deze De prijs bevalt mij wel in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-07 06:45
Maar heb je nu "motionblur" uitgeschakeld, of alleen "Beeld in beeld"? Want dta laatste is absoluut wat anders. Weet neit of je in advanced settings moet ofzo want het is al weer even geleden dat ik NFSC speelde.

Die 8600GTS is opzich wel een leuk kaartje, maar je kan veel beter kijken naar een 8800GT en als die te duur is een ATI Radeon HD 3850 of HD 3870. Die kaartjes zijn iig nog 50-100% sneller als de 8600GTS.

[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 21-11-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de knoop doorgehakt ik heb zojuist bij OBCS een Asus EN8800GT/G/HTDP/512M gekocht.

Ik hoop dat Sinterklaas mij niet teleursteld :P :P

Begin de dag met een lach The one and only Funnykareltje !!! _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1