[XP] Windows taakbalk volledig verwijderen *

Pagina: 1
Acties:
  • 2.217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nika
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb een vraag waar ik na uitgebreid zoeken niet direct antwoord op kan vinden.

Hoe kan ik de windows taakbalk (incl. startmenu) volledig verwijderen. Dus niet de hide optie in de settings van de taakbalk, maar gewoon niet tonen.

Kan wel icontray uitzetten, context menus uitzetten etc, maar niet tonen. Hoe?

Iemand een oplossing?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-07 13:30

Sebazzz

3dp

Taakbalk vergrendelen uitzetten. Dan je taakbalk naar beneden slepen, er blijft nog wel een streepje over.

Je had ook kunnen zoeken voordat je het hier kwam vragen, dat is forumpolicy ;)
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:34
De Windows Explorer shell afschieten?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nika
  • Niet online
@Sebazz: Ja en je had ook mijn post even echt kunnen lezen...doh!

Ben op zoek naar registry entries o.i.d. om de taakbalk niet te laden, een optie wellicht om een dll te unregistreren waardoor de taakbalk niet meer verschijnt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nika
  • Niet online
Jaap-Jan schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:31:
De Windows Explorer shell afschieten?
Ja! Waar vind ik die tool? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:59
nika schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:33:
[...]

Ja! Waar vind ik die tool? :P
Hier misschien?. Ben je echter ook meteen het bureaublad kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Heeft u geen behoefte aan de Taakbalk, dan kunt u deze ook uitschakelen. De ervaring leert echter dat deze behoorlijk standvastig is: hij komt elke keer weer terug. U kunt de taakbalk daarom beter op de volgende manier verwijderen:
Klik met rechts op de taakbalk en kies Instellingen. Kies vervolgens de knop Taakbalk en schakel de optie "Taakbalk op bureaublad weergeven" uit.
Of via: Configuratiescherm > Landinstellingen > Talen > bovenin, bij Tekstservices en invoertalen: Details > onderin, bij Voorkeursinstellingen: Taakbalk > vinkje weghalen bij: "Taakbalk op bureaublad weergeven".

(heb ut ook maar van Google..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:34
Taakbalk, geen taalbalk :P

[ Voor 184% gewijzigd door Jaap-Jan op 18-11-2007 16:42 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:59
Nick39 schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:36:
Heeft u geen behoefte aan de Taakbalk, dan kunt u deze ook uitschakelen. De ervaring leert echter dat deze behoorlijk standvastig is: hij komt elke keer weer terug. U kunt de taakbalk daarom beter op de volgende manier verwijderen:
Klik met rechts op de taakbalk en kies Instellingen. Kies vervolgens de knop Taakbalk en schakel de optie "Taakbalk op bureaublad weergeven" uit.
Of via: Configuratiescherm > Landinstellingen > Talen > bovenin, bij Tekstservices en invoertalen: Details > onderin, bij Voorkeursinstellingen: Taakbalk > vinkje weghalen bij: "Taakbalk op bureaublad weergeven".
Hij wil af van de taakbalk, niet de taalbalk (dat blauwe ding waar je de invoertaal mee kan veranderen).

Overigens; Als je milde voorkennis hebt met programmerenscripten dan doe je het gewoon natuurlijk gewoon in AutoIt. Even compileren naar een .exetje en je kan de tray gewoon aan uitzetten zonder dat het ten koste gaat van je bureaublad e.d. Moet je alleen niet vergeten om de Windows Key uit te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Moeilijke is.. de figuur van de googlepage die ik er over vond heeft het de ene keer over taakbalk dan weer taalbalk..
http://www.kcst.nl/tipsentrucs.php#taakbverw

Dacht al dat ie per ongeluk een keer had misgetyped dus ik even de taalfout er uit gehaald..... de K en de L zitten nogal dichtbij...
Mijn excuus.

Wha.. tis notabene van iemand die computertrainingen doet _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 18-11-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 15:35

Zeror

Ik Henk 'm!

Succes :Y)
XP: Remove the Taskbar from your screen
Disable/Remove the Taskbar

The following script saved as removeTaskbar.reg will remove all of the items individually, forcing them not to show up on the desktop.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
REGEDIT4

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StuckRects2]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSetTaskbar"=dword:00000001
"NoTrayItemsDisplay"=dword:00000001
"HideClock"=dword:00000001
"NoToolbarsOnTaskbar"=dword:00000001
"NoTrayContextMenu"=dword:00000001
"NoSaveSettings"=dword:00000000

*NOTE if you wish to have this only applied until your next reboot, run this with:
"NoSaveSettings"=dword:00000001 instead.

this will keep windows from saving these settings, and the taskbar should reappear on your next reboot :)

**If it doesn't, change all the values to 000000 to disable ALL features, also remove the - from the first path line. This will return the taskbar and it's components.
*NOTE you may have to re-add any toolbars, etc you had previously added to the taskbar.
[google=remove taskbar]

[ Voor 94% gewijzigd door Zeror op 18-11-2007 16:53 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Je kunt ook objectdock gebruiken als vervanger en daarbij in de opties aangeven dat je de windows taakbalk wilt "hiden" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nika schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:31:
@Sebazz: Ja en je had ook mijn post even echt kunnen lezen...doh!
Als we toch met vingers gaan wijzen: zou je dan in het vervolg ook in je topictitel willen zetten welke Windows versie je gebruikt?

Je hebt nu een XP oplossing aangereikt gekregen, maar of dat de goede is ligt er ook maar aan, en het is wel zo netjes om zelf even iets meer in je topicstart te zetten wat je zelf al geprobeerd hebt.
Daarom staan beide zaken ook in de Windows Clients - Policy genoemd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nika
  • Niet online
@moderator: I will next time.

De XP oplossing hierboven had ik overigens als gevonden. Is idd de eerste of tweede hit in Google met zoektermen: XP remove taskbar.

Echter: werkt niet. Verwijdert de tray, verwijdert de contextmenu's, maar toont de taakbalk nog altijd. :(

Bedankt voor alle reacties overigens. Gebruik nu RK Launcher, die een optie heeft hide taskbar. Vraag me echer af hoe deze werkt. Persoonlijk denk ik dat de handle van de taskbar wordt gezocht en vervolgens een HIDE PANEL message wordt gestuurd.

Voor de volledigheid overigens: XP SP2.
Pagina: 1