[Homeplug] Sweex 85Mbit Homeplug set -> traag

Pagina: 1
Acties:
  • 1.716 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-07 00:20
Sinds vandaag heb ik een Sweex Homeplug set in mijn bezit (85Mbit variant) en heb deze als volgt aangesloten:

Homeplug #1: Op 1e etage in huis direct in een stopcontact gestoken. Daaronder komt uit de muur een UTP kabel die rechtstreeks is aangesloten op mijn 100 Mbits router/switch in de meterkast op de begane grond.

Homeplug #2: Op de zolder direct in het stopcontact gestoken. De UTP kabel uit deze Homeplug gaat naar een XboX met daarop XBMC.

Volgens de bijgeleverde software is alles goed aangesloten en zou het op ongeveer 78 Mbits moeten draaien, zie foto.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~neuro/homeplug.JPG

Nu merk ik dat er tijdens het streamen van media het geheel toch niet helemaal vloeiend loopt, en als ik een bestand van mijn PC naar mijn Xbox via FTP verstuur, kom ik niet ver boven de 900 Kbyte/sec uit.
[21:03:02] Transferred 1 file totaling 32,00 MB in 40,09 seconds (909,0 KB/s)
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik de zaak wat sneller krijg? Het huis waar ik in woon is overigens 8 jaar oud, dus aan de bekabeling zal het wel niet liggen....

[ Voor 9% gewijzigd door Schweino op 17-11-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

[energie-direct reclame]
Die stroom is niet meer goed, die is vast en zeker bedorven
[/energie direct modus einde]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb je een laptop ?
Je zou die er eens aan kunnen hangen ipv je xbox en dan eens kijken wat voor snelheid je haalt.

Misschien de ftp op de xbox erg traag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
geforce5_guy schreef op zondag 18 november 2007 @ 01:24:
Heb je een laptop ?
Je zou die er eens aan kunnen hangen ipv je xbox en dan eens kijken wat voor snelheid je haalt.

Misschien de ftp op de xbox erg traag :?
Lijkt me niet, mijn xbox haalt 10Mb/s met kabel. Ik heb geen ervaring met homeplugs, maar je zou kunnen proberen zo min mogelijk apparaten te hangen aan je electrische installatie. Misschien dat er een apparaat moeilijk doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Homeplug dingen zijn allemaal prut en al helemaal als je ze van Sweex koopt.

Je had beter een Devolo kunnen kopen en dan de AV 200mbit versie, als je geluk hebt haal je daar 80mbit mee,

http://www.diskidee.be/20...ia-het-stopcontact/7458/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-07 00:20
Laptop geeft hetzelfde verhaal. Als ik de xbox aan mijn bekabelde netwerk hang dan haal ik inderdaad veel hogere snelheden (de volle 100Mbps). Aan FTP ligt het niet, zoals ik al vermeld had heb ik ook problemen met het streamen van video en dat gaat via SMB.

Deze Sweex adapters waren goedkoop (30 eur per stuk) vandaar dat ik voor deze ben gegaan. Maar dit neemt nog niet weg dat volgens de diagnostische software er een snelheid van 78 Mbps moet worden gehaald terwijl er in praktijk niet eens 10 Mbps wordt gehaald.
Pagina: 1