[Outlook 6] .pst files importeren

Pagina: 1
Acties:
  • 6.875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een antieke pc van mijn ouders wordt vervangen. Ik heb van via de outlook op deze pc twee .pst bestanden gemaakt (contactpersonen/adresboek en de emails). Hoe importeer ik deze in godsnaam naar Outlook 6? Ik heb al de import opties geprobeerd maar de helft daarvan geeft foutmeldingen dat de client niet is geinstalleerd (alsof ik uit een client wil importeren? NEE! Maar dat bepaald Outlook alleen wel even voor mij...) en de andere helft wil geen .pst opeten. Google helpt ook niet echt want dit is een behoorlijke outdated extension laat staan dat er bekend is hoe je moet importeren naar een nieuwerwetse versie van Outlook (nummertje 6).

Betreft dus: een adresboek/contactpersonen (.pst bestand 1) en alle emails (.pst bestand 2) naar Outlook 6.

MVG,

Omitson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 16:35

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

jij bedoeld waarschijnlijk oulook expres 6
die kan inderdaad niet goed omgaan met het importeren van .pst files
daar heb je de volledige versie van outlook voor nodig.
het is naar mijn weten een feature die niet is ingebouwd in outlook express 6

of ben ik nou weer in de war met windows mail ingebouwd in vista!
dan heb ik niks gezegd! |:(

[ Voor 16% gewijzigd door piems op 06-11-2007 22:58 ]

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 09:53
Van Outlook naar Outlook Express is niet mogelijk. Simpel

van Outlook Express naar Outlook wel.

Verzin hier maar een mooie oplossing bij ;)
reageer dan niet 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Lustucru op 07-11-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou (met wat beperkingen) toch wel mogelijk moeten zijn.
Zie: Microsoft KB

En: Nieuwe migratiehulpmiddelen voor het automatisch importeren van bestaande e-mailinstellingen, adresboekvermeldingen en e-mailberichten uit Eudora, Netscape, Microsoft Exchange Server, het Postvak IN van Windows en Outlook zorgen ervoor dat u snel en eenvoudig kunt profiteren van alle mogelijkheden van Outlook Express.

Voor zover ik het snap moet je eerst op de oude computer in Outlook Express (Outlook moet nog steeds de default mailclient zijn) de Outlook berichten importeren. Daarna kan je met "Wizzard bestanden en instellingen overzetten" (Systeemwerkset) je Outlook Express naar de nieuwe computer overzetten.

Zie ook: U wilt berichten vanuit Outlook in Outlook Express importeren, maar u hebt Outlook van de computer verwijderd voordat u de berichten in Outlook Express importeert.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde inderdaad Outlook Express 6.

De oude computer is er nog gewoon met Microsoft Outlook erop. Ik heb wat andere extensies geprobeerd.

Ik heb nu ook bestanden met .csv en .xls gemaakt. De .cvs kan ik importeren (alleen contactpersonen) maar dan gaat het nog niet goed. Ik kan ipv alle gegevens van een contactpersoon alleen 1 veld (bijv. voornaam en achternaam, straat, emailadres etc.) importeren. Ik heb nu dus het hele adresboek maar met alle gegevens (voornaam, achternaam, emailadres etc.) in het naamveld.

Met de .xls bestanden voor het adresboek kan ik helemaal niets (wat een gedoe, wat een gedoe, waarom maken ze dit niet gewoon compatable, zucht).

Met het contactgegevens bestand en een derde bestand (met speciale mappen met daarin emails) kan ik in .cvs en .xls formaat niets.

De links van La Muis geven wel informatie over Outlook en Outlook Express maar een werkende oplossing staat er helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je probeert de oude emailberichten eerst te exporteren en dan in Outlook Express te importeren. En dat werkt niet.

Je moet in Outlook Express (niet ingesteld als default mailprogramma) via het menu Bestand -> Importeren -> Berichten -> Microsoft Outlook de mappen importeren.

Hoewel ik niet met Outlook werk, heb ik even een conceptmailtje gemaak en de Outlook mappen op bovenstaande manier in Outlook Express geïmporteerd. Bij mij ging het feilloos.
(Outlook 2000 -> Outlook Express 6)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 22:34 ]

Pagina: 1