Toon posts:

HD2900XT Crossfire wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers.. na 8 uur vraag ik hulp.

Mijn verhaal,

Ik heb een systeem:
Afbeeldingslocatie: http://www.sidewinder.nl/System%20screen.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sidewinder.nl/Vid.jpg

Als moederbord heb ik een ASUS P5W64 WS Proffesional. Ik heb de eerste kaart in de bovenste blauwe slot gedaan. Voor de 2de 1 slot overgeslagen (anders zitten ze vreselijk dicht op elkaar) en in het 3de slot gedaan. Ik heb ze hardwarematig via 2 crossfire kabeltjes aan de bovenkant verbonden.

Via Catalist Control Center Crossfire aan gezet maar werken doet die niet.
Beide hebben stroom. Geven geluid en een syncroom lampje bij booten. Maar de onderste is volgens mij alleen aan het luchtverplaatsen. Al lijkt die wel warm te worden.

Ik denk dus niet dat het aan mijn kaarten ligt. Mischien aan het moederbord dan?
Er staat geen crossfire optie in de bios. Vreemd want hij is competeble.

Nu heb ik de manual doorgepluist en vond ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.sidewinder.nl/manual.jpg

Heeft iemand evaring met dit moederbord. Of weet iemand welke stap(pen) ik vergeten ben?

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update:
Hij zit in een blauw en zwart slot. Zodra ik ze beide in een zwart slot doe is er wel beeld echter geeft Ati Catalys geen crossfire optie.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:36

HugoBoss1985

Xenotech

Ondersteunt je moederbord wel crossfire?

Inmiddels gevonden dat het wel het geval is.

Je kaarten zouden volgens mij dan in het bovenste en in het onderste slot moeten.

Post even een plaatje van exact hetzelfde moederbord als jij hebt!

Het is toch wel handig als je wat meer informatie geeft denk ik.

[ Voor 148% gewijzigd door HugoBoss1985 op 30-10-2007 23:14 ]

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:33
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:07:
Je moet ook de doorluskabel gebruiken die de kaarten verbind en uiteraard moet je voeding het zaakje aankunnen.
Crossfire maakt sinds de 1950-serie geen gebruik meer van een doorluskabel, maar van een interne brug (a la SLI).
Edit: aha je bent er ook achter.

Maar geef eens je volledige specs, met name voeding zoals HugoBoss aangeeft kan een probleem vormen.

[ Voor 3% gewijzigd door Daaaaf op 30-10-2007 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daaaaf schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:16:
[...]

Crossfire maakt sinds de 1950-serie geen gebruik meer van een doorluskabel, maar van een interne brug (a la SLI).
Edit: aha je bent er ook achter.

Maar geef eens je volledige specs, met name voeding zoals HugoBoss aangeeft kan een probleem vormen.
Cooler Master RC-850-EMBA Real Power Pro, 850W (ATX 12V 2.2)
Corsair 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL4 (TWIN2X2048-6400C4) x2 dus 4gig
Intel Core 2 Quad Q6600 (S775, 4x 2.4GHz, 8MB, 1066MHz FSB, Boxed) (G0 stepping)
Microsoft Windows Vista Ultimate EN OEM 1 pack, 64-bits
Hitachi 500GB SATA II 7200RPM 16MB T7K500 (50VLA360) x2
Asus P5W64 WS Professional, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)

Vid kaart weten jullie.. Anyway.. Ik had een BIOS update gevonden dat met videoplankjesupdate. Ik had die update gedraaid via een ASUS proggie. En dat proggie heeft het verkloot dus ik heb een MB zonder bios. Net een RMA aangemaakt bij Coolprices.

Windows ziet de 2 kaarten wel. En catalyst geeft de crossfire optie (als ik er mar 1 kaart in doe dan geeft hij die niet) en de kaarten zitten (zaten) in de bovenste blauwe en onderste zwarte slot.

Echter had ik geen beter prestaties.

Edit
Oh plaatje. Bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.ru/images/lab/2006/10/08/ws/p5w64ws-b.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 09:21 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 22:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij gaat het niet werken als je de kaarten zover uitelkaar zet. Zover ik weet heb je nog een soort bridges waarmee je de beide kaarten moet verbinden en dan bedoel ik niet een "doorlus" kabel aan de buitenzijde, maar intern. Deze bridges zijn over het algemeen niet lang genoeg om dit twe overbruggen, waardoor de VGA kaarten in de sloten gezet dienen te worden die het dichtst bij elkaar liggen of misschien één slot er tussen. (maar dan zou ik niet weten hoe je een quad opsteliing wilt crieëren.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 31-10-2007 11:26 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:25:
Volgens mij gaat het niet werken als je de kaarten zover uitelkaar zet. Zover ik weet heb je nog een soort bridges waarmee je de beide kaarten moet verbinden en dan bedoel ik niet een "doorlus" kabel aan de buitenzijde, maar intern. Deze bridges zijn over het algemeen niet lang genoeg om dit twe overbruggen, waardoor de VGA kaarten in de sloten gezet dienen te worden die het dichtst bij elkaar liggen of misschien één slot er tussen. (maar dan zou ik niet weten hoe je een quad opsteliing wilt crieëren.
Ik begrijp je redenatie enkel zoals op het plaatje boven zijn alleen de Zwarte en Blauwe PCI-E 16x sloten. De rest (de witte) 8x. Heb ik mij laten vertellen daar naast. De kaarten zijn zo breed dat ze het slot er onder overkoepelen. Dus het zal niet mogenlijk zijn om ze echt naast elkaar te hebben.

EDIT
Quad is ook niet mogenlijk. Dit bord ondersteunt enkel ati en de enige toekomst muziek wat ik hoor vanuit die hoek is dat je er een 3de bij kan hebben voor rendering.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 11:35 ]

• RhodesMK1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10-2025
Volgens mij moeten de kaarten in het blauwe slot en het witte, zodat er een zwarte tussenzit. In het stukje handleiding dat je daar hebt gezet, staat dat in crossfire-mode de twee slots toch op 8x werken. Volgens mij zijn die interne crossfire-brugjes op die afstand voorzien.

Verwijderd

Topicstarter
RhodesMK1 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:39:
Volgens mij moeten de kaarten in het blauwe slot en het witte, zodat er een zwarte tussenzit. In het stukje handleiding dat je daar hebt gezet, staat dat in crossfire-mode de twee slots toch op 8x werken. Volgens mij zijn die interne crossfire-brugjes op die afstand voorzien.
Dat zou ook koelingsproblemen geven want de koeler van de bovenste zou zijn luchtzuigen op nog geen 1mm van de onderste kaart.

EDIT
En die bruggen geven ruimte van 2 sloten. Dan zitten ze recht anders zijn ze gebogen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 11:47 ]

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-07 01:09
Je hebt hopelijk wel de Crossfire/SLI Hotfix op vista erop gezet aangezien crossfire anders niet gaat werken?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:41:
[...]
Dat zou ook koelingsproblemen geven want de koeler van de bovenste zou zijn luchtzuigen op nog geen 1mm van de onderste kaart.
Dat kan kloppen, wanneer je de kaarten verder uitelkaar zet passen zogezegd je bridges niet passen of heb je die zo-ie-zo niet gebruikt. Zover ik weet kun je software matige CF gebruiken, dus zonder de bridge's, maar dan gaat alle data over je PCI-e sloten. De hardware vairant heeft de voorkeur dus met de hardware bridge.

Daarnaast zijn er volgens mij inmiddels ook moederborden (of deze komen er aan) welke Quad CF ondersteunen, CF schaald overigens ook nog velemalen beter dan SLi.
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:41:
[...]
EDIT
En die bruggen geven ruimte van 2 sloten. Dan zitten ze recht anders zijn ze gebogen.
Oke, SLi heeft bridges dien niet zo lang zijn. :D

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 31-10-2007 11:49 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
speeder1988 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:47:
Je hebt hopelijk wel de Crossfire/SLI Hotfix op vista erop gezet aangezien crossfire anders niet gaat werken?
Kijk... Dat weet ik niet. Jammer dat momenteel mijn moederbord dus niet werkt. Dit zou iets zijn wat ik over het hoofd gezien kan hebben..
Maar indien die hotfix standaart geinstaleerd word met de updates heb ik hem wel. Als ik hem moest aanvinken heb ik hem niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken dat ik anders een ander moederbord neem omdat ik op asus zeer veel drama zie over dit mb in combi met Vista 64bit.
SLI is niet mogenlijk op dit bord.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:54:
SLI is niet mogenlijk op dit bord.
Dat weet ik. ;)

Pagina: 1