ATI Mobility Radeon HD 2600 - Crysis Demo Draait niet

Pagina: 1
Acties:
  • 7.167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112330

Topicstarter
Hello,

Ik ben op zoek naar de recenste drivers voor deze grafische kaart .. Ik heb problemen voor het spelen van de "Crysis"-demo. Alle andere spelen -> Bioshock, UT3-demo, etc.. werken uitstekend.

Zijn er nog mensen die problemen hebben met de Demo ? Ik heb een "ATI Mobility Radeon HD 2600" , maar vindt niet de recenste drivers voor deze kaart. De gewone "HD 2600" willen niet installeren -> Niet compatibel error..

Mijn systeem :
Toshiba Satellite P200
2046MB RAM
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T7100 @ 1.80GHz (2 CPUs)
Directx 9.0c (4.09.0000.0904)
Windows XP Pro met SP2

ATI Mobility Radeon HD 2600 -> versie : 6.14.0010.6698

Hopelijk hebben jullie genoeg informatie .. & hopelijk staat dit hier juist ;)
Merci op voorhand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan de gewone Catalyst drivers hacken zodat ze wel werken op mobility kaarten. Ik heb het eens gedaan voor een oude mobility 9000.

Voor de "officiële" drivers moet je zijn op de website van de fabrikant van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:24:
Je kan de gewone Catalyst drivers hacken zodat ze wel werken op mobility kaarten. Ik heb het eens gedaan voor een oude mobility 9000.

Voor de "officiële" drivers moet je zijn op de website van de fabrikant van de laptop
IS dit dan niet gevaarlijk als je begint met de "catalyst drivers" te hacken ? Werken die dan nog altijd correct .. Zou het daaraan liggen (drivers) dat crysis niet wilt runnen ... Want ik denk dat de officiële drivers wat outdated zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02 22:40
Volgens de systeem eisen worden grafische kaarten uit laptop niet ondersteund

Minimale systeemvereisten
# Besturingssysteem: Windows XP of Windows Vista

# Processor: 2,8 GHz of sneller (XP) of 3,2 GHz of sneller* (Vista)

# Geheugen: 1,0 GB RAM (XP) of 1,5 GB RAM (Vista)

# Videokaart: 256 MB**

# Vrije ruimte op de vaste schijf: 12 GB

# Geluidskaart: compatibel met DirectX 9.0c

* Ondersteunde processors: Intel Pentium 4 2,8 GHz (3,2 GHz voor Vista) of sneller, Intel Core 2,0 GHz (2,2 GHz voor Vista) of sneller, AMD Athlon 2800+ (3200+ voor Vista) of sneller.

** Ondersteunde chipsets: NVIDIA GeForce 6800 GT of hoger; ATI Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro voor Vista) of hoger. Je kunt dit spel misschien spelen op een laptop, maar houd er rekening mee dat de chipsets van laptops niet worden ondersteund Geïntegreerde chipsets worden niet ondersteund. Je moet de stuurprogramma's van je video- en geluidskaart mogelijk bijwerken.

Aanbevolen systeemvereisten
# Besturingssysteem: Windows XP / Vista

# Processor: Intel Core 2 DUO @ 2,2GHz of AMD Athlon 64 X2 4400+

# Geheugen: 2,0 GB RAM

# GPU: NVIDIA GeForce 8800 GTS/640 of gelijkwaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een maat van mij heeft de demo ook geïnstalleerd op zijn "Laptop", en daar werkt het wel... Zijn laptop is een oudere laptop dan de mijne die zelf geen "Directx 10" ondersteunt. Dus normaal zou het moeten werken op mijn laptop denk ik. Want aan de minimale systeem vereisten wordt zeker voldaan. Mijn laptop werd in Augustus 2007 in productie gebracht...

Dus mss toch kijken voor zo'n HD2600 gehackte drivers te installeren of is dit niet aangeraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 112330 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:35:
Een maat van mij heeft de demo ook geïnstalleerd op zijn "Laptop", en daar werkt het wel... Zijn laptop is een oudere laptop dan de mijne die zelf geen "Directx 10" ondersteunt. Dus normaal zou het moeten werken op mijn laptop denk ik. Want aan de minimale systeem vereisten wordt zeker voldaan. Mijn laptop werd in Augustus 2007 in productie gebracht...

Dus mss toch kijken voor zo'n HD2600 gehackte drivers te installeren of is dit niet aangeraden ?
Dit werkt gewoon goed. Ik heb het ook gedaan bij mijn oude dell met een ati 9600 pro er in.
En nu heb ik voor mijn nieuwe met een 8600M GT ook gemodde drivers.
Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 112330 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:28:
[...]

IS dit dan niet gevaarlijk als je begint met de "catalyst drivers" te hacken ? Werken die dan nog altijd correct .. Zou het daaraan liggen (drivers) dat crysis niet wilt runnen ... Want ik denk dat de officiële drivers wat outdated zijn ...
De officiële drivers zijn ook niets meer dan de standaard catalyst drivers. Alleen de laptopfabrikanten willen voor één of andere reden de controle over de drivers houden.

Je kan dus gewoon de catalyst drivers "hacken". Dit is niet meer dan er voor zorgen dat de installer jouw kaart wel aanvaardt. En als het niet werkt dan boot je in veilige modus en verwijder je ze weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
geforce5_guy schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:38:
[...]

Dit werkt gewoon goed. Ik heb het ook gedaan bij mijn oude dell met een ati 9600 pro er in.
En nu heb ik voor mijn nieuwe met een 8600M GT ook gemodde drivers.
Werkt prima.
Is mijn eerste laptop van mij ... :$ Dus ik ben nieuw in zo'n dingen .. Is het zoiets dat jullie willen zeggen -> http://www.driverheaven.net/modtool/ ??? Daar staat mijn kaart vermeld ... Of is dit geen goeie site en driver ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Anoniem: 112330 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:41:
[...]

Is mijn eerste laptop van mij ... :$ Dus ik ben nieuw in zo'n dingen .. Is het zoiets dat jullie willen zeggen -> http://www.driverheaven.net/modtool/ ??? Daar staat mijn kaart vermeld ... Of is dit geen goeie site en driver ???
Je kan ook de drivers van NGO of OMEGA nemen.

Ik heb beide gehad en draaiden toen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik gebruik voor mijn ATi GPU in mijn laptop altijd de Omega drivers deze zijn "voor" gehacked om te gebruiken op een laptop. :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:45
Of je download de 7.10 drivers. Installeer die driver. Dan krijg je een foutmelding. Dan ga je naar apparaat beheer en installeer je handmatig de driver voor een HD2600 XT of Pro kaart. Deze staat op de c:\Ati. En in die map kun je dan ook de CCC install vinden en dan heb je cat 7.10 op een mobility draaien. Zo heb ik dit ook gedaan met de HD2600 van me vriendin. Heb daar geen crysis op getest.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_Dune_ schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:47:
Ik gebruik voor mijn ATi GPU in mijn laptop altijd de Omega drivers deze zijn "voor" gehacked om te gebruiken op een laptop. :D
Waar vind je deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
hier

Beetje zelf zoeken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-06 10:55
Ik kan zelfs crysis draaien op mijn laptop met geforce 7300 go die 64 MB dedicated heeft... Dus zijn kaart moet dat zeker kunnen.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt Placeholder
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-10-2023
Astennu schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:48:
Of je download de 7.10 drivers. Installeer die driver. Dan krijg je een foutmelding. Dan ga je naar apparaat beheer en installeer je handmatig de driver voor een HD2600 XT of Pro kaart. Deze staat op de c:\Ati. En in die map kun je dan ook de CCC install vinden en dan heb je cat 7.10 op een mobility draaien. Zo heb ik dit ook gedaan met de HD2600 van me vriendin. Heb daar geen crysis op getest.
Heb dat een keer geprobeerd op mijn laptop (X700 Mobility) maar dan geeft ie de melding dat de driver niet op die manier geïnstalleerd mag worden. Kon het overigens wel installeren toen ik de IDs van de chip toevoegde aan het .inf bestand.

Gebruik overigens Omega drivers op dit moment, zijn ietsje sneller dan de normale. Kan nog net TF2 draaien zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 11:29
Ik heb ook een probleem met de demo,

alles draait, totdat ik ga spelen, ik zie dan zwevende ogen en ik kan door rotsen e.d. heenkijken. ik heb alles ook maar op low geprobeerd en zelfs de resolutie verlaagd, maar niets helpt. als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag.

mijn(nieuwe) systeem:
q6600 @3.0 ghz
8800gts 320mb
4gig ram
raptor hd
win xp pro

net als topicstarter werken bij mij alle andere games vlekkenloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
ben er achter:

I had the exact same problem, and fixed it!

Here's how to fix it:

Go to nVidia Control Panel > Manage 3D Settings > Antialiasing - Transparency > Off (None)

You can access your nVidia control panel by right clicking on the little nvidia icon in the taskbar and select NVIDIA Control Panel. You may have to be in advanced mode to see the Antialiasing settings.

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
nop, toch niet gelukt... dit zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239181

Anoniem: 112330 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:23:
Hello,

Ik ben op zoek naar de recenste drivers voor deze grafische kaart .. Ik heb problemen voor het spelen van de "Crysis"-demo. Alle andere spelen -> Bioshock, UT3-demo, etc.. werken uitstekend.

Zijn er nog mensen die problemen hebben met de Demo ? Ik heb een "ATI Mobility Radeon HD 2600" , maar vindt niet de recenste drivers voor deze kaart. De gewone "HD 2600" willen niet installeren -> Niet compatibel error..

Mijn systeem :
Toshiba Satellite P200
2046MB RAM
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T7100 @ 1.80GHz (2 CPUs)
Directx 9.0c (4.09.0000.0904)
Windows XP Pro met SP2

ATI Mobility Radeon HD 2600 -> versie : 6.14.0010.6698

Hopelijk hebben jullie genoeg informatie .. & hopelijk staat dit hier juist ;)
Merci op voorhand :D
freeetje, wat is precies het probleem bij jou?

Ik heb nl ook een Toshiba laptop met de HD 2600 kaart, maar wel met Vista. De Crysis demo doet t wel, maar vraag niet hoe! Zelfs met de settings op Low en AA en AF uit, wil ie niet écht vloeiend draaien, wat ik toch wat vreemd vind. Even voor de duidelijkheid mijn systeem:

Toshiba Satellite A200
2046MB RAM
Intel Core 2 Duo CPU T5450 @ 1.66GHz
Windows Vista Home Premium met DirectX 10
Ati mobility Radeon HD2600 met 256 MB dedicated, en tot 1021 MB shared

Mijn CPU is dus wat langzamer maar moet volgens mij wel voldoende zijn om deze game te draaien.

Weet iemand of het feit dat er zoveel ramgeheugen gedeeld wordt met de Videokaart, misschien de reden is dat de game niet vloeiend wil draaien? Kan die hoeveelheid ook worden aangepast? Of ligt het aan Vista of DirectX 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 15:40

Pubbert

random gestoord

Anoniem: 239181 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:21:
[...]

freeetje, wat is precies het probleem bij jou?

Ik heb nl ook een Toshiba laptop met de HD 2600 kaart, maar wel met Vista. De Crysis demo doet t wel, maar vraag niet hoe! Zelfs met de settings op Low en AA en AF uit, wil ie niet écht vloeiend draaien, wat ik toch wat vreemd vind. Even voor de duidelijkheid mijn systeem:

Toshiba Satellite A200
2046MB RAM
Intel Core 2 Duo CPU T5450 @ 1.66GHz
Windows Vista Home Premium met DirectX 10
Ati mobility Radeon HD2600 met 256 MB dedicated, en tot 1021 MB shared

Mijn CPU is dus wat langzamer maar moet volgens mij wel voldoende zijn om deze game te draaien.

Weet iemand of het feit dat er zoveel ramgeheugen gedeeld wordt met de Videokaart, misschien de reden is dat de game niet vloeiend wil draaien? Kan die hoeveelheid ook worden aangepast? Of ligt het aan Vista of DirectX 10?
Ik heb ook een A200 met zelfde specs, en bij mij draatie op 1280x800 alles medium eigenlijk prima, rond de 30fps :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thund3r schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:46:
[...]

Ik heb ook een A200 met zelfde specs, en bij mij draatie op 1280x800 alles medium eigenlijk prima, rond de 30fps :)
Draai je ook op Vista, of XP? Als je Vista draait ben ik wel benieuwd wat t dan kan zijn. Gebruik je de originele videokaart driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 15:40

Pubbert

random gestoord

Ik draai Vista met de nieuwste driver van de toshiba site (volgens mij de 3.9)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Hoi,

Ik ben effe inactief geweest doordat ik werk in overvloed had ...

Ik heb XP geinstalleerd op mijn laptop, doordat vele programma's die ik nodig had voor mijn werk niet draaide onder vista..

Dus Onder XP wilt "Crysis" niet draaien, alsook wilt "Gears of war" niet goed draaien .. Ik krijg als error :

To run Gears of War with your current hardware setup, you must install the following software update or updates:

+ ATI Catalyst driver revision 8.411.0.0

If you do not install this software, at some point the game will stop and your progress will be lost.

En veel lag bij het gamen .. Kheb dan die omega geinstalleerd, maar niets is verandert, ik blijf nog steeds dezelfde problemen vertonen .. Dus best :

1) verwijderen van oude drivers
2) Installeren van de nieuwe omega drivers

Zo moet men toch te werk gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oude drivers eerst verwijderen wordt meestal wel aangeraden.

Ik heb ook de nieuwste driver geinstalleerd (8.413.3.0) maar krijg maar een fps van hoogstens 10.

Thunder, hoe heb jij je catalyst instellingen staan? Mss ligt t daar aan bij mij?

Topicstarter
Hoi,

Dus voordat ik Crysis ging kopen testte ik es de versie van mijn maat, maar die gaf dus zelfde problemen als demo...

Als ik het spel opstart moeti k 20 sec wachten en als ik dan het logo zie van "EA" gaat het supertraag .. Dus de game start super super traag op ... En alles gaat in schokken bij het opstarten.. Dus is het niet mogelijk de effectieve game zelf op te starten :s

Dus ondertussen heb ik de volgende games kunnen spelen ---> "Call of duty 4", "Bioshock", .. Dus alle grote games... Dus het is raar dat hij crysis niet wilt draaien .. Als een hotfix voor mijn HD2600 kaart wil installeren komt hij terug af met niet compatibel drivers ...

Zijn er nog mensen met gelijkaardige problemen die het hebben opgelost ?? Normaal zou de game moeten draaien ..

T'is nog altijd op mijn laptop, --> Dit zijn de specs --> http://be.computers.toshi...vice=BE&PRODUCT_ID=133275

Kort samengevat :
Intel® Centrino® Duo processor technology featuring Intel® Core™2 Duo Processor T7100 Intel® Wireless WiFi™ Link 4965AGN network connection and Intel® PM965 Express chipset
klok snelheid : 1.8 GHz
front side bus : 800 MHz
2nd niveau cache : 2 MB

RAM: 2,048 (1,024 + 1,024) MB
technologie : DDR2 RAM (667 MHz)

fabrikant : ATI
type : ATI Mobility™ Radeon® HD2600 supporting HyperMemory™ technology
geheugengrootte : 256 MB dedicated VRAM (up to 1.023 MB total available graphics memory using HyperMemory™ technology with 2 GB system memory)
geheugentype : DDR Video RAM (resp. DDR Video RAM and DDR system memory combined)
aangesloten bus : 16x PCI Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Problem solved :)

1) Haal nieuwste drivers af van de site van ati
2) haal MobilityDotNET af
3) Extract de drivers van ati en annuleer de setup
4) patch de drivers van ait met MobilityDotNET
5) Voer de setup uit en problem solved

Daarna moet je nog de patch afhalen op site van Ati voor Crysis en doe je hetzelfde als hierboven ;)

Grtz,
Frederic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150119

Heb zelf een HP 8510p en Crysis draait toch redelijk vlot op "medium" settings. Heb ook een Mobility Radeon HD2600, mét gehackte catalysts 7.10

Grtz,
Thanis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zybertweak
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-06 20:28
Ik speel het spel crysis niet maar heb een tip om toch de laatste radeon HD2600 driver(de niet mobiele versie zeg maar) te installeren. Dit kan met Mobility Modder 1.0 Final: http://www.techpowerup.co...ity_Modder_1.0_Final.html

Daarna de installatie bestanden die de installer uit pakt naar C:\ati aanpassen en je kunt dan wel de laatste driver installeren! Dit werkt ook voor andere mobility kaarten. :)
Pagina: 1