Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:45
Cect P168 iFone
Afbeeldingslocatie: http://www.metropolitanimports.com/iphone.jpg

Algemeen

CECT P168 is een fantastische mobiele telefoon met een bijna vergelijkend uiterlijk en features als de Apple Iphone. Waarom meer betalen voor Apple...

Website CECT:
[url]nog niet gevonden[/url]

Specificaties:
  • [b]Netwerk:[/b][br] GSM Dualband 900/1800, Unlocked,welke kan worden gebruikt op de meeste netwerken.[br] Het enige wat je hoeft te doen is het plaatsen van een sim card in de telefoon![br] Er is ruimte voor 2 simkaarten!!! Maar een nummer kan per keer worden geactiveerd![br] [br][br] [b]Display:[/b][br] 3.5 inch super size LCD Display (70mm X 50mm super size touch screen)[br] Zeer gevoelige Touch Screen[br] [br][br] [b]Bluetooth:[/b][br] Bluetooth is mogelijk, gemakkelijk en snel voor file transfer[br] [br] [b]SMS[/b][br] SMS/MMS/GPRS Functie bevattend,WAP/GPRS/MMS/SMS mogelijk[br] [br] [b]Camera:[/b][br] 2.0 (1.3) Megapixel Camera met Video Recording,Digital Voice Record[br] [br] [b]Games:[/b][br] Build in Games[br] [br] [b]Features:[/b][br] foto, opname,bewaren en verzenden: Communicatie tussen mobiele telefoons is makkelijk gemaakt[br] met MMS (Multimedia Messaging Service). Je kan foto's, tekst, stem en video tegelijk[br] opnemen. Bewaar die speciale momenten en stuur ze naar je geliefden. Speed Dial, Shortcuts.[br] [br] [b]Personal Assistant:[/b][br] Ebook, world king, Email,to do list, entertainment, Phone Book, Phone Editor, Photo Artist,[br] Slide Show, Photo Viewer,Sound Recorder, Health Check, Calculator, Alarm, Calendar, World Clock,[br] Tasks, Notes etc....[br] [br] [b]Ringtones:[/b][br] MP3 Music and Mp3 Ringtones[br] MP4 Player :Play Stereo 3GP/MP4 Movie[br] [br] [b]Speaker:[/b][br] Ingebouwde kwaliteits luidspreker[br] [br] [b]Internet:[/b][br] WAP/GPRS ondersteuning: Je kan op internet met deze telefoon. Plug and play in Windows XP,[br] geen besturing of software nodig.[br] [br] [b]USB:[/b][br] De telefoon wordt herkend als een Removable Disk (Mass Storage) door de computer, je kan elke[br] soort datafile kopieren en plakken tussen de computer en de telefoon.[br] [br] [b]T-flash card:[/b][br] Ondersteunt Externe T-flash card tot 1GB[br] [br] [b]Dimensions:[/b][br] 115 x 55 x 14mm[br] [br] [b]Weight:[/b][br] 105g[br] [br] [b]Ondersteunende talen:[/b][br] English en Chinees[br] bijgeleverde Engelse instructieboekje[br] [br] [b]Spreektijd:[/b][br] vermogen: 4-5 uur praten, 4-5 dagen stand by Time[br] Batterijen kunnen per stuk worden opgeladen met een oplaadsysteem geleverd bij de iFone.[br] [br] [b]Inbegrepen in de verpakking:[/b][br] 1 X Gloednieuwe Box Touch screen blue tooth PDA mobile Phone[br] 2 x batterijen[br] 1 x oplader[br] 1 x Stereo oortelefoon[br] 1 x USB kable voor PC connectie[br] 1 x GRATIS 256MB Trans Flash card[br] 1 x Handwriting Stylus (build in) [br]
Een goede review is hier te vinden.

Foto's
  • [img]http://img217.imageshack.us/img217/3460/iphone7ar3.jpg[/img] [img]http://files.ladoshki.com/data/news/2007-05/09.jpg[/img]

Video's

http://www.youtube.com/watch?v=_rMbS-ieWOQ
http://www.youtube.com/watch?v=UZ5cTo4jXHI
http://www.youtube.com/watch?v=f_8wuVEYMZ8
http://www.youtube.com/watch?v=n_m8-di0-Ww

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Mocht je nog meer interressante links weten die nuttig zijn voor de openingspost. PM me en ik voeg het toe.

Laten we het wel netjes houden in dit topic. Dus geen gebash op CECT of Apple. Het is een fake en kan ongetwijfeld niet tippen aan de iPhone. Die discussie is hier dus niet nodig.

Ik moet mijn P168 nog binnen krijgen. Lijkt mij een leuke telefoon voor een leuke prijs. Voor ongeveer 125 euro op Ebay te verkrijgen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 12:45

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Vooral door de dual-SIM mogelijkheid lijkt hij me redelijk interessant...

....Owja, maar 1 van de 2 SIM's kan actief zijn, jammer.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Ginz schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:14:

Dat is wel jammer inderdaad. Daar wilde ik hem in eerste instantie ook voor gebruiken maar dat gaat dus niet. Zit dan dus nog steeds met 2 telefoons. Of ik moet er 1 doorschakelen maar dat kost weer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb er ook eentje. Leuk toestel dat er goed uitziet en degelijk aanvoelt (heb hem pas een paar weken, dus niet heel veel over te zeggen).

Nadelen die ik tot nu toe ben tegengekomen is dat hij uit moet staan als je hem aan de usb wilt opladen of er bestanden op wilt zetten. Ook past het usbstekkertje op twee manieren in de telefoon maar werkt hij maar op een manier (staat een pijl op die boven moet zitten, als je het weet doe je hem er gewoon goed in).
De US-stekker (heb er een verloopding van 2 euro op gezet, adapter kan wel gewoon 220 Volt aan). De meegeleverde hoofdtelefoon is waardeloos. Maar ik had eigenlijk verwacht dat hij slechter was toen ik hem bestelde. Voor de prijs (heb er 120 euro voor betaald) een heel goed toestel.

Standby tijd is een paar dagen (nog echt getest maar ik denk dat hij 4/5 dagen wel haalt als je er geen filmpjes mee af gaat spelen) en alles wat er op zit werkt volgens mij (gprs/wap niet getest).
Alleen snap ik niet dat ze hem als iPhone verkopen, ik heb hem gekocht als Cect P168, maar kreeg hem geleverd met iPhone logo en Apple trademark. Vind ik persoonlijk jammer, want het is geen iPhone. De Chinese webwinkel waar ik hem besteld heb is daar ook niet zo blij mee, want ze willen hem eigenlijk niet verkopen als iPhone.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164668

Vet :)
Eindelijk een topic er over!
Ik wil er ook een gaan kopen op DHgate
Gratis verzenden etc. en komt neer op zo'n 130 euro...
1 ding dat ik nog wel zou willen weten is de agenda functie...is die een beetje goed?
En hebben meer mensen hem via DHgate besteld?...ik heb al contact gehad met de betreffende verkoper in de link, en hij kon hem met, en zonder logo leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 21:21

trimakassi

haapsie is eepsie!

Ik begrijp dat deze chinese namaak pda's WindowsCE based zijn? Weet niet wat voor interface/OS achtig iets eroverheen ligt, maar ik vraag me af hoe goed/slecht/niet pim synchronisatie werkt? Marzman ervaring mee? Thnx :)

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij de nadelen die ik opsomde wil ik nog toevoegen dat de menu's vrij rommelig zijn (interface ziet er wel netjes uit, maar lettertypes kunnen mooier en de indeling is niet overal even logisch) en dat de camera vrij langzaam is en niet 2.0 MP. Er staat wel op dat hij 2.0 MP is, maar hij is eerder vergelijkbaar met de camera's van VGA kwaliteit. Verder ben ik er nog steeds blij mee ;)
Anoniem: 164668 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:41:
Vet :)
Eindelijk een topic er over!
Ik wil er ook een gaan kopen op DHgate
Gratis verzenden etc. en komt neer op zo'n 130 euro...
1 ding dat ik nog wel zou willen weten is de agenda functie...is die een beetje goed?
En hebben meer mensen hem via DHgate besteld?...ik heb al contact gehad met de betreffende verkoper in de link, en hij kon hem met, en zonder logo leveren...
DHGate is een soort Chinese e-bay. Dus het ligt aan de verkoper of het betrouwbaar is. Volgens mij is de site vrij nieuw want bij alle verkopers is de history vrij kort.

Ik heb hem zelf bij Dealextreme gehaald. Het is een Chinese webshop die volgens mij vrij betrouwbaar is. Levering duurde precies een maand wat ik vrij lang vond, maar dat schijnt vaker voor te komen (kwam mede door een vakantieweek in China waarop de post schijnbaar ook stil ligt).

De agendafunctie daar kan ik weinig over zeggen, ik gebruik Google calendar en die stuurt bij belangrijke dingen een smsje. Dat vind ik makkelijker met invoeren (gewoon achter pc) :) De agendafunctie op zich is volgens mij wel prima, heeft ook een to-do list. Je kan hem alleen volgens mij nergens mee synchroniseren.
trimakassi schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:46:
Ik begrijp dat deze chinese namaak pda's WindowsCE based zijn? Weet niet wat voor interface/OS achtig iets eroverheen ligt, maar ik vraag me af hoe goed/slecht/niet pim synchronisatie werkt? Marzman ervaring mee? Thnx :)
Het is niet WindowsCE based en het is geen PDA. Je moet het meer zien als een multimedia telefoon (wat volgens mij de iPhone ook is). Je kan er ook geen applicaties op installeren, ze hebben een telefoonos van Cect.

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 30-10-2007 23:11 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Gebruik dit toestal nu ook al een redelijk tijdje en ben er erg tevreden over. Alle nadelen zijn hier eigenlijk al genoemd. Ik kan echter wel opladen via USB terwijl de telefoon aanstaat, gewoon op "no" drukken wanneer er gevraagd wordt of je wilt rebooten for mass-storage.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjcra
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09-2020
Ik heb de gsm nog maar net in handen en tot nu toe bevalt ie me wel. Ik heb wel een vraagje over de video's op de p168:

als ik videobestanden wil zien op de p168 kan ik ze enkel te zien krijgen indien ik ze converteer naar 3gp (176x144; qcif). Als ik kies voor een hogere resolutie bij 3gp, dan geeft ie de error dat het een "invalid video file" is. Mp4 bestanden wil ie ook niet lezen. Is dat ook zo bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Zelf heb ik eergisteren de telefoon binnen gekregen. Heb er al wat mee gespeeld. Zoals eerder gezegd is de interface niet het beste ooit uitgevonden. De engelse teksten passen niet geheel.

Het is jammer dat er geen aparte software voor te verkrijgen is. Er zouden toch genoeg mogelijkheden moeten zijn voor pda functies.

Wat ik grappig vond was dat mijn geheugenkaartje vol was gestopt met filmpjes en muziek. Stukjes van de Japanse MTV en andere shows. Versta er geen bal van maar ziet er wel grappig uit. De beled kwaliteit is redelijk goed.

Het bellen met de telefoon gaat redelijk simpel. Smsen is even wennen. Zelf vind ik dit het makkelijkste met de stylus.

Al met al ben ik wel redelijk tevreden. Het is geen top telefoon maar dat had ik ook niet verwacht. Het is en blijft jammer dat er geen updates of aparte software voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:04
Ik vind deze telefoon ook wel interessant, gewoon voor de gein eigenlijk, maar ik vind het wel moeilijk met garantie enzo. Jullie hebben geen van allen problemen gehad met dit toestel? En wat zouden jullie doen als je die wel krijgt? Of als je hem bijvoorbeeld kapot uit de doos haalt?

Waar hebben jullie hem allemaal besteld, ik las Dealextreme en DHgate. Wat zou het betrouwbaarst zijn?

Enne, is de headset te vervangen? Want eigenlijk wil ik hem ook wel gebruiken voor het luisteren van muziek.

Oh, en zouden er verbindingsproblemen kunnen zijn icm met KPN netwerk? Want op T-mobile netwerk kun je problemen hebben las ik.

En hebben jullie allemaal die hele zooi lelijke logo's op de achterkant, of gewoon een egaal zwarte achterkant zoals in het eerste plaatje in de TS?

[ Voor 33% gewijzigd door gambr0 op 04-11-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

gambr0 schreef op zondag 04 november 2007 @ 09:39:
Ik vind deze telefoon ook wel interessant, gewoon voor de gein eigenlijk, maar ik vind het wel moeilijk met garantie enzo. Jullie hebben geen van allen problemen gehad met dit toestel? En wat zouden jullie doen als je die wel krijgt? Of als je hem bijvoorbeeld kapot uit de doos haalt?
Het risico is natuurlijk groter dan bij een telefoon die je in Nederland in de winkel koopt. Zeker bij een DOA, al komt dat volgens mij weinig voor bij deze telefoon. (heb ook wat research gedaan voor ik hem bestelde)

Bij Dealextreme kun je hem terugsturen als hij kapot gaat. Het zal vast wel wat kosten (geen idee wat precies, zul je even bij TNT post moeten kijken als je het precies wilt weten) en reken er maar op dat je hem minimaal zes weken kwijt bent, misschien nog wel een paar weken langer. Bij dealextreme betaal je bij problemen ook de kosten voor het terugsturen naar Nederland (de eerste keer bij de bestelling is het opsturen gratis). Op zich allemaal wel logisch, het zijn Chinezen, het zijn erg goedkope producten, ze maken kleine marges en hebben niks te maken met buitenlandse consumentenorganisaties. Maar het is wel betrouwbaar volgens mij, er is ook een optie voor klanten om te reageren op hun website op artikelen en er is een forum op de website. Ze zullen ook vast af en toe wel wat hele negatieve dingen of flames verwijderen maar het geeft wel aan dat hun communicatie heel open is.
gambr0 schreef op zondag 04 november 2007 @ 09:39:
Oh, en zouden er verbindingsproblemen kunnen zijn icm met KPN netwerk? Want op T-mobile netwerk kun je problemen hebben las ik.
Wat voor problemen? Het is een tribandtelefoon die op alle Nederlandse GSMproviders zou moeten werken. Misschien heb je gekeken naar T-Mobile in een ander land waar ze een andere GSMfrequentie gebruiken?

Bij mij werkt het in ieder geval met Orange (GSM 1800) en Symio (GSM 900) en over een paar dagen verwacht ik dat hij het ook gaat doen met Vodafone :)

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 04-11-2007 10:03 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
Marzman schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:01:
[...]

Het risico is natuurlijk groter dan bij een telefoon die je in Nederland in de winkel koopt. Zeker bij een DOA, al komt dat volgens mij weinig voor bij deze telefoon. (heb ook wat research gedaan voor ik hem bestelde)

Bij Dealextreme kun je hem terugsturen als hij kapot gaat. Het zal vast wel wat kosten (geen idee wat precies, zul je even bij TNT post moeten kijken als je het precies wilt weten) en reken er maar op dat je hem minimaal zes weken kwijt bent, misschien nog wel een paar weken langer. Bij dealextreme betaal je bij problemen ook de kosten voor het terugsturen naar Nederland (de eerste keer bij de bestelling is het opsturen gratis). Op zich allemaal wel logisch, het zijn Chinezen, het zijn erg goedkope producten, ze maken kleine marges en hebben niks te maken met buitenlandse consumentenorganisaties. Maar het is wel betrouwbaar volgens mij, er is ook een optie voor klanten om te reageren op hun website op artikelen en er is een forum op de website. Ze zullen ook vast af en toe wel wat hele negatieve dingen of flames verwijderen maar het geeft wel aan dat hun communicatie heel open is.
Ik heb nu een Nederlandse eBayer gevonden die hem verkoopt voor 130 euro. Dus waarschijnlijk koop ik hem liever daar. Gewoon to be sure. Waarschijnlijk zal ik dan bij garantie hem alsnog zelf naar China moeten sturen, maar ik weet iig zeker dat ik inderdaad dat ding in handen krijg en binnen afzienbare tijd.
Wat voor problemen? Het is een tribandtelefoon die op alle Nederlandse GSMproviders zou moeten werken. Misschien heb je gekeken naar T-Mobile in een ander land waar ze een andere GSMfrequentie gebruiken?

Bij mij werkt het in ieder geval met Orange (GSM 1800) en Symio (GSM 900) en over een paar dagen verwacht ik dat hij het ook gaat doen met Vodafone :)
De problemen die ik las, gingen over T-mobile, maar weet niet zeker of dat in Nederland was, het had met de 850 frequentieband te maken geloof ik.

Gebruik je zelf de telefoon als dagelijkse telefoon? Of gewoon leuk voor erbij? Enne over de accu duur lees ik echt hele slechte verhalen, is het echt zo slecht of valt het mee?

En ik had net nog wat vragen toegevoegd aan mijn vorige post over de achterkant en de headset. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

gambr0 schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:19:
[...]
De problemen die ik las, gingen over T-mobile, maar weet niet zeker of dat in Nederland was, het had met de 850 frequentieband te maken geloof ik.

Gebruik je zelf de telefoon als dagelijkse telefoon? Of gewoon leuk voor erbij? Enne over de accu duur lees ik echt hele slechte verhalen, is het echt zo slecht of valt het mee?

En ik had net nog wat vragen toegevoegd aan mijn vorige post (A).
In Nederland wordt er geen 850 frequentie gebruikt voor GSM. Ik gebruik hem als dagelijkse telefoon. Accuduur is helemaal niet slecht. Met bluetooth uit en zonder heel de tijd filmpjes en muziek af te spelen gaat hij makkelijk 3/4 dagen mee (en er wordt een tweede batterij meegeleverd).

Op de achterkant staat bij mij een iPhone/Apple trademark. Maar ik geloof dat ze daar mee gestopt zijn, (Dealextreme levert die telefoons in ieder geval liever niet)ik had het ook liever niet omdat dat grote problemen (geen telefoon en extra kosten voor het vernietigen) bij de duane op kan leveren. Maar jouw telefoon is al in Nederland als ik het goed begrijp, dan is dat niet zo'n probleem.

De telefoon heeft een eigen formaat (ik heb het tenminste nog niet eerder gezien) usbaansluiting die lijkt op miniusb maar dat niet is. Daar moet ook de hoofdtelefoon in, dus die heeft ook niet echt een standaardaansluiting.

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 04-11-2007 10:27 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
Marzman schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:22:
[...]

In Nederland wordt er geen 850 frequentie gebruikt voor GSM. Ik gebruik hem als dagelijkse telefoon. Accuduur is helemaal niet slecht. Met bluetooth uit en zonder heel de tijd filmpjes en muziek af te spelen gaat hij makkelijk 3/4 dagen mee (en er wordt een tweede batterij meegeleverd).
Dan heb ik vertrouwen in de levensduur van de accu :).
Op de achterkant staat bij mij een iPhone/Apple trademark. Maar ik geloof dat ze daar mee gestopt zijn, (Dealextreme levert die telefoons in ieder geval liever niet)ik had het ook liever niet omdat dat grote problemen (geen telefoon en extra kosten voor het vernietigen) bij de duane op kan leveren. Maar jouw telefoon is al in Nederland als ik het goed begrijp, dan is dat niet zo'n probleem.
Zoals ik ze nu zie, staat er overal een groot bluetooth logo en allerlei andere troep achterop, een blauw vierkantje rond de camera en meer van dat soort dingen. Vind ik persoonlijk erg lelijk, maar goed als het er niet afgaat met wasbenzine of fijne polijst, is overspuiten misschien een optie.
De telefoon heeft een eigen formaat (ik heb het tenminste nog niet eerder gezien) usbaansluiting die lijkt op miniusb maar dat niet is. Daar moet ook de hoofdtelefoon in, dus die heeft ook niet echt een standaardaansluiting.
Dus als mp3-speler is dit apparaat vanwege de slechte headset sowieso niet geschikt?

Dan heb ik nog 2 vraagjes, namelijk of die transflash mini sd kaartjes, gewoon hetzelfde zijn als normale minisd kaartjes? Kunnen die er ook gewoon in?

En hoe gaat het smsen? Hoe ziet dat eruit? En de snelheid van de menu's is die acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

gambr0 schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:43:
Dus als mp3-speler is dit apparaat vanwege de slechte headset sowieso niet geschikt?
Nee eigenlijk niet. Tenzij je kan solderen en de aansluiting van de koptelefoon bevestigd aan een betere koptelefoon, dat hebben meer mensen gedaan en dan heb je wel goed geluid.
Dan heb ik nog 2 vraagjes, namelijk of die transflash mini sd kaartjes, gewoon hetzelfde zijn als normale minisd kaartjes? Kunnen die er ook gewoon in?

En hoe gaat het smsen? Hoe ziet dat eruit? En de snelheid van de menu's is die acceptabel?
Het is microsd.

Menu's zijn niet langzaam. Zeker acceptabel (afgezien van de indeling en de net niet passende fonts die gaan scrollen als je wat selecteert, maar dat is al genoemd ;)). Het enige wat irritant langzaam is dat is de camera, het lijkt wel of die een hele lange sluitertijd heeft want je moet hem echt twee seconden stil houden als je een foto maakt.

SMSen gaat volgens mij hetzelfde als bij elke touchscreen telefoon. Je hebt een qwerti-toetsenbord op je scherm en moet dan de stylus gebruiken om te sms-en. Tenminste, dat vind ik de makkelijkste manier (hij doet ook handschrift herkenning maar dat gebruik ik nooit eigenlijk).

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 04-11-2007 11:00 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
Marzman schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:57:
[...]
Nee eigenlijk niet. Tenzij je kan solderen en de aansluiting van de koptelefoon bevestigd aan een betere koptelefoon, dat hebben meer mensen gedaan en dan heb je wel goed geluid.
Toevallig een linkje waar iemand dat gedaan heeft?
Het is microsd.
Heb jij toevallig al een microsd kaartje geprobeerd groter dan 1 GB?
Menu's zijn niet langzaam. Zeker acceptabel (afgezien van de indeling en de net niet passende fonts die gaan scrollen als je wat selecteert, maar dat is al genoemd ;)). Het enige wat irritant langzaam is dat is de camera, het lijkt wel of die een hele lange sluitertijd heeft want je moet hem echt twee seconden stil houden als je een foto maakt.
Dat vind ik niet zo erg, van die lange sluitertijd, hebben wel meer telefoons last van. Hoe vind je de kwaliteit van de foto's? Te vergelijken met die van een 1,3 MP camera op bijvoorbeeld een samsung telefoon? Of minder?
SMSen gaat volgens mij hetzelfde als bij elke touchscreen telefoon. Je hebt een qwerti-toetsenbord op je scherm en moet dan de stylus gebruiken om te sms-en. Tenminste, dat vind ik de makkelijkste manier (hij doet ook handschrift herkenning maar dat gebruik ik nooit eigenlijk).
Zijn de toetsen groot genoeg om met je vingers te tikken, of pak je altijd je stylus voor smsjes?

Echt super bedankt voor je antwoorden op al mijn vragen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:09
Deze is zeker alleen te importeren? ;)
Of zal deze een keer verkrijgbaar zijn in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

gambr0 schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:35:
[...]
Toevallig een linkje waar iemand dat gedaan heeft?
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/4/544238#3404582
Heb jij toevallig al een microsd kaartje geprobeerd groter dan 1 GB?
Nog niet, maar genoeg anderen wel. Ik moet nog ergens een 2GB microsd kaartje bestellen. Grotere kaartjes zullen niet werken.
Dat vind ik niet zo erg, van die lange sluitertijd, hebben wel meer telefoons last van. Hoe vind je de kwaliteit van de foto's? Te vergelijken met die van een 1,3 MP camera op bijvoorbeeld een samsung telefoon? Of minder?
Ik weet niet wat voor foto's een Samsung maakt, maar ik denk dat die beter zijn. Op het schermpje zien de foto's er wel redelijk uit dacht ik, maar ik heb er nu een paar op mijn pc gezet en eigenlijk zijn eigenlijk bedroevend slecht. Niet scherp en erg korrelig. Misschien dat anderen hier hun ervaringen over kunnen geven want je kan wel wat dingen instellen op de camera dus misschien dat het beter kan.
Zijn de toetsen groot genoeg om met je vingers te tikken, of pak je altijd je stylus voor smsjes?
Die Stylus heb ik wel nodig. Voor bellen heb je vrij grote knoppen en je adresboek kun je doorheen scrollen met de knoppen onder het scherm maar SMSen dat lukt me niet met mijn vingers.
vandevorst schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:35:
Deze is zeker alleen te importeren? ;)
Of zal deze een keer verkrijgbaar zijn in de winkel?
Je moet hem inderdaad zelf importeren. Ik heb hem wel gezien in een paar vage Nederlandse webshops maar die halen hem ook gewoon uit China en vragen er veel meer geld voor..

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 04-11-2007 13:00 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Marzman schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:55:

[...]

Je moet hem inderdaad zelf importeren. Ik heb hem wel gezien in een paar vage Nederlandse webshops maar die halen hem ook gewoon uit China en vragen er veel meer geld voor..
Dat is wel jammer ;)
Ik heb namelijk een abbo afgesloten in een winkel (paar weken geleden), ik mag nog een gsm uitzoeken, maar daar zal dit niet onder horen ;)

volgende keer toch beter nadenken :P
ofja, nu mag ik een gsm van 300 euro uitzoeken, en daar heb je nog niet een gsm voor met volledig touch screen (150 euro te weinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
Hmm, ik denk dat ik zo'n iPhone kloon wel leuk vindt, alleen zit ik nog te twijfelen tussen deze en de Desay M888, die net wat meer opties biedt, namelijk ook de ondersteuning voor java 2.0, een echte 2 MP camera en een mooiere achterkant, heeft meer games en je kunt ook games toevoegen door de java-ondersteuning. Daarnaast kun je hem ook als webcam gebruiken (altijd leuk). Maar die is weer duurder en moet ik uit China laten komen...

De Cect p168 kan ik gewoon via een ebayer in Nederland kopen, net wat duurder, maar snellere levertijd en meer zekerheid.

Ow enne, Marzman, zou je alsjeblieft een fotootje geschoten met jouw p168 kunnen uploaden?

En is er al iemand die via een of andere pc suite in zijn telefoon heeft kunnen kijken? Om bijvoorbeeld de kalendar bij te werken? (misschien zelfs sync met outlook?)

[ Voor 18% gewijzigd door gambr0 op 04-11-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
gambr0 schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:39:
Hmm, ik denk dat ik zo'n iPhone kloon wel leuk vindt, alleen zit ik nog te twijfelen tussen deze en de Desay M888, die net wat meer opties biedt, namelijk ook de ondersteuning voor java 2.0, een echte 2 MP camera en een mooiere achterkant, heeft meer games en je kunt ook games toevoegen door de java-ondersteuning. Daarnaast kun je hem ook als webcam gebruiken (altijd leuk). Maar die is weer duurder en moet ik uit China laten komen...

De Cect p168 kan ik gewoon via een ebayer in Nederland kopen, net wat duurder, maar snellere levertijd en meer zekerheid.

Ow enne, Marzman, zou je alsjeblieft een fotootje geschoten met jouw p168 kunnen uploaden?

En is er al iemand die via een of andere pc suite in zijn telefoon heeft kunnen kijken? Om bijvoorbeeld de kalendar bij te werken? (misschien zelfs sync met outlook?)
Die is ook via ebay te krijgen hoor!
eerste resultaat als je bij google.nl zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Is het wellicht niet verstandiger even te wachten op de Meizu M8?
Misschien ietsje duurder, maar gezien de ervaringen met hun mediaspelertjes, waarschijnlijk kwalitatief wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Beuzelarij schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:33:
Is het wellicht niet verstandiger even te wachten op de Meizu M8?
Misschien ietsje duurder, maar gezien de ervaringen met hun mediaspelertjes, waarschijnlijk kwalitatief wat beter.
Leuke specs inderdaad. Of het echt een kwalitatief beter toestel is dat moet je natuurlijk afwachten (bouwkwaliteit en software). De bouwkwaliteit van de Cect P168 is goed, de software is zeker voor verbetering vatbaar.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
Marzman schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:47:
[...]

Leuke specs inderdaad. Of het echt een kwalitatief beter toestel is dat moet je natuurlijk afwachten (bouwkwaliteit en software). De bouwkwaliteit van de Cect P168 is goed, de software is zeker voor verbetering vatbaar.
Heel andere prijsklasse dan dit apparaat. Het zal vast een beter toestel zijn, maar voor dit "geintje" wil ik toch niet zoveel uitgeven.

Maarre, marzman, heb jij al met een of ander programma kunnen syncen ofzo met je telefoon? Of iig erin kijken (en dan bedoel ik niet als mass storage). Enne, zou je heel alsjeblieft een foto geschoten met de cect p168 kunnen uppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

gambr0 schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:44:
[...]

Heel andere prijsklasse dan dit apparaat. Het zal vast een beter toestel zijn, maar voor dit "geintje" wil ik toch niet zoveel uitgeven.

Maarre, marzman, heb jij al met een of ander programma kunnen syncen ofzo met je telefoon? Of iig erin kijken (en dan bedoel ik niet als mass storage). Enne, zou je heel alsjeblieft een foto geschoten met de cect p168 kunnen uppen?
Het adresboek is een soort tekstbestand (csv achtige opmaak met waarschijnlijk wat chinese tekens) dat zou je misschien in kladblok kunnen bewerken. Daar zouden op zich wel tools voor te maken moeten zijn op een niet al te moeilijke manier, maar ik heb ze nog niet gezien. De kalender weet ik niet, die staat op de phone en niet op de memorycard, ik weet ook niet hoe die is opgebouwd.

Een foto had ik al gepost voor je er om vroeg :) Onder "niet scherp en korrelig" zat een linkje: http://home.concepts.nl/~wbn0046/got/IMG0016A.jpg

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
Marzman schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:19:
[...]
Het adresboek is een soort tekstbestand (csv achtige opmaak met waarschijnlijk wat chinese tekens) dat zou je misschien in kladblok kunnen bewerken. Daar zouden op zich wel tools voor te maken moeten zijn op een niet al te moeilijke manier, maar ik heb ze nog niet gezien. De kalender weet ik niet, die staat op de phone en niet op de memorycard, ik weet ook niet hoe die is opgebouwd.
Werkt die kalendar een beetje? Wat kun je per afspraak invoeren? Locatie, tijd, alarm en datum ofzo?
Een foto had ik al gepost voor je er om vroeg :) Onder "niet scherp en korrelig" zat een linkje: http://home.concepts.nl/~wbn0046/got/IMG0016A.jpg
Oh, sorry, had ik niet gezien O-)

Enne, voelt dit toestel erg groot aan in je zak of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

gambr0 schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:33:
[...]
Werkt die kalendar een beetje? Wat kun je per afspraak invoeren? Locatie, tijd, alarm en datum ofzo?
Ik gebruik het niet, maar datum, tijd, notes, alarm en herhaling kun je instellen in de calendar en to-do-list. Ik gebruik het niet, dan moet je ook die Stylus weer te voorschijn halen. Ik gebruik zelf Google calendar en als ik mijn telefoon een alarm wil laten geven gebruik ik de gratis optie een smsje te laten sturen :)
Oh, sorry, had ik niet gezien O-)

Enne, voelt dit toestel erg groot aan in je zak of valt het mee?
Dat valt wel mee. Hij zit gewoon in mijn broek of jaszak.

Als iemand trouwens Chinees spreekt en dit toestel heeft. Ik vind die stem (geluid 2) erg leuk klinken als sms-geluid, maar ik heb geen idee wat ze zegt (hieasjiehatjatsietiemtuietjatsjo?). Dus als iemand het verstaat en deze telefoon heeft had ik graag een vertaling :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Upload 'm maar als je wil :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik weet niet hoe. Ik kan alle bestanden op de microsd normaal benaderen via mijn pc en de telefoon, maar de bestanden op de telefoon allen in bepaalde applicaties op de telefoon die dan weer geen verplaats of kopieerfunctie hebben :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Ik heb de telefoon nu een weekje uitgeporbeerd maar ben toch niet helemaal tevreden. Het is een leuk gadget maar meer ook niet. Het sms'en gaat niet echt lekker en in mijn 'oude' telefoon zit een betere camera. Heb hem inmiddels op marktplaats gezet.

Was in ieder geval leuk om er even mee te spelen.

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 20:06
WorkForce schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:55:
Ik heb de telefoon nu een weekje uitgeporbeerd maar ben toch niet helemaal tevreden. Het is een leuk gadget maar meer ook niet. Het sms'en gaat niet echt lekker en in mijn 'oude' telefoon zit een betere camera. Heb hem inmiddels op marktplaats gezet.

Wat wil je ervoor hebben ? :) Of issie al weg ? :)
Edit : al weg dus ;)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• Marzman
  • Niet online

Marzman

WorkForce schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:55:

Ik gebruik hem nog steeds eigenlijk. Hij werkt nog steeds even goed als toen ik hem net had. Bellen gaat er prima mee, voor sommige functies heb ik wel toetsen ingesteld omdat dit toch fijner werkt dan het touch screen. Ik denk dat dit een nadeel is voor al dit soort telefoons (waarschijnlijk nu even cool en een hype, maar straks hebben ze allemaal weer normale knoppen omdat dat toch fijner werkt ;) ). Ook wordt het touchscreen erg snel vet en smerig van je vingers (ook als je je handen wast ;)).

Verder heb je wel gelijk wat betreft de nadelen. Ik sms niet zo veel, maar sms-en met deze telefoon is niet fijn. Met de stylus gaat het wel, maar zonder echt niet. Zelf stuur ik meestal smsjes via de vodafone website (ik heb toch thuis en op mijn werk altijd een computer aan staan en dat typed wel zo handig, bovendien is het gratis). Ook bluetooth werkt volgens mij niet helemaal zoals het hoort, uiteindelijk krijg je wel bestanden verzonden en ontvangen, maar helemaal soepel gaat het allemaal niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 07-12-2007 19:55 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-05 22:54
Gebruik je hem nog? Ben je er nog tevreden over?

Ik heb ook gelezen dat er een nieuwe versie uit is de cect 599. Ik zit echt te twijfelen of ik er zo 1tje neem of een meizu m8, maar dan moet ik nog maanden wachten en het dubbele betalen ervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik heb hem ondertussen ook verkocht, het is een leuke gadget maar na een tijdje gaat hij wel vervelen. Zeker gezien het feit dat de echte iPhone ondertussen al een tijdje verkrijgbaar is, is de lol er wel een beetje af.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels een Desay N8 besteld, en deze moet over een week of 3 bij mij op de deurmat liggen :)

Deze vindt ik er toch net even wat gelikter uit zien, en heeft java ondersteuning etc....
Ik laat het wel weten als ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Dat is dus de cect 599 ;).
Ben benieuwd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xminator schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:57:
Dat is dus de cect 599 ;).
Ben benieuwd .
Nope...
Misschien dezelfde OS etc.
Maar de casing is echt anders.

Ben zelf ook wel benieuwd :)
Maar met deze dollarkoers is het gewoon moeilijk om zoiets te laten liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
. Ik dacht dat het hetzelfde was :P, alleen dan andere naam.
Nja daarom twijfel ik ook om er eentje te nemen, het is spotgoedkoop.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ze maken ook die clones van elkaar na in China. Gaat echt nergens over daar :)

Ik heb trouwens een phonesuite gevonden die met deze telefoon werkt via bluetooth:
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~wbn0046/phonesuite.png

Er staan ook andere handige dingen op die site (manual, ebookconverter voor deze telefoon).
http://zen2cool1.free.fr/download/dwld.php

Ik heb ook nu pas "ontdekt" dat je de telefoon ook normaal op kan laden via het stopcontact (zonder computer en zonder batterijen te verwisselen). Ik had helemaal niet gezien dat de oplader een usb aansluiting had :)

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 27-12-2007 19:07 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Hallo, Als ik nu op ebay bij bij zoeken invoer cect p168 dutch(en dan het zoekvelde zoek in titel en beschrijving aanvink) zijn er ook cect p168 toestellen met dutch langage in het nederlands dus ondersteuning. er is zelfs een niewe versie quad band cect p168. Weet iemadn of de firmwareupdates op een of andere manier te installeren zijn op oudere cect toestellen of heeft cect daar geen tooltje voor gemaakt. zou wel zo eerlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

dicksterk schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:42:
Hallo, Als ik nu op ebay bij bij zoeken invoer cect p168 dutch(en dan het zoekvelde zoek in titel en beschrijving aanvink) zijn er ook cect p168 toestellen met dutch langage in het nederlands dus ondersteuning. er is zelfs een niewe versie quad band cect p168. Weet iemadn of de firmwareupdates op een of andere manier te installeren zijn op oudere cect toestellen of heeft cect daar geen tooltje voor gemaakt. zou wel zo eerlijk zijn.
Nee, dit is niet mogelijk. Er is eigenlijk helemaal niets mogelijk op dat gebied, en CECT biedt ook geen ondersteuning in enige vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 16:38

LGU

Weet iemand voor dit toestel een betrouwbare verkoper op Ebay? Ik zie zeer veel aanbieders maar ik wil niet zomaar even € 150,- overmaken naar iemand die ik totaal niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Sinners schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:02:
Weet iemand voor dit toestel een betrouwbare verkoper op Ebay? Ik zie zeer veel aanbieders maar ik wil niet zomaar even € 150,- overmaken naar iemand die ik totaal niet ken.
Op Dealextreme.com vind je hem voor ongeveer 110 euro, inclusief verzendkosten. Ik weet natuurlijk niet wat je beweegredenen zijn om het toestel aan te schaffen, maar als ik je een beetje ongevraagd advies mag geven, kan ik het eigenlijk alleen maar afraden. Het is een grappige gadget, meer niet. Het is een telefoon die iets weg heeft van de iPhone, jekunt er mee bellen en smsen en daar houdt het ook wel een beetje mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

Famoso schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:36:
[...]

Op Dealextreme.com vind je hem voor ongeveer 110 euro, inclusief verzendkosten. Ik weet natuurlijk niet wat je beweegredenen zijn om het toestel aan te schaffen, maar als ik je een beetje ongevraagd advies mag geven, kan ik het eigenlijk alleen maar afraden. Het is een grappige gadget, meer niet. Het is een telefoon die iets weg heeft van de iPhone, jekunt er mee bellen en smsen en daar houdt het ook wel een beetje mee op.
Bedankt.

Mijn beweegredenen zijn eigenlijk heel eenvoudig. Ik ben van mijn abonnement af en heb een zeer goedkope sim only lopen momenteel. Ik wilde eigenlijk gaan voor de HTC Touch Cruise maar deze wordt momenteel om wat voor reden dan ook niet meer geleverd tot begin maart en misschien zelfs nog later.

Mijn huidige telefoon begint aardig wat slijtage te vertonen en voor een 150 110 euro vind ik dit wel een leuke gadget.

Is Dealextreme.com een betrouwbare leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Sinners schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:42:
[...]

Bedankt.

Mijn beweegredenen zijn eigenlijk heel eenvoudig. Ik ben van mijn abonnement af en heb een zeer goedkope sim only lopen momenteel. Ik wilde eigenlijk gaan voor de HTC Touch Cruise maar deze wordt momenteel om wat voor reden dan ook niet meer geleverd tot begin maart en misschien zelfs nog later.

Mijn huidige telefoon begint aardig wat slijtage te vertonen en voor een 150 110 euro vind ik dit wel een leuke gadget.

Is Dealextreme.com een betrouwbare leverancier?
Dealextreme is zeer betrouwbaar, ze leveren snel en voor een lage prijs. Een vervanger voor de HTC Touch Cruise is dit zeker niet, daarvoor kent het teveel beperkingen. Ik raad je aan even een kijkje te nemen op dit forum, hier wordt uitvoerig over de telefoon gediscussieerd en kun je zelf een oordeel over het toestel vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Als vervanger voor die htc zou ik je eerder een hitune t68 aanraden een windowsmobile toestel dat ook op ebay wordt verkocht. Die kan je het beste kopen bij winlans, deze verkoper heeft een shipment tracking systeem zodat je weet wanner je toestel verzonden is ook levere ze heel sne. IK heb nu sinds vorige week donderdag ook zo'n toestel in bestelling, kan mijn ervaringen erover wel posten maar dat komt wel als ik hem heb. De cect heeft als grote nadelen dat hij niet synchroniseerd met wat dan ook. Welke verkoper je voor de cect p168 neemt zou k voorla laten afhangen van het type dat ze bieden. Er zullen vast nog wel oude versies van de p168 rondzweven op ebay mar als je het toch wilt neem dan eentje met nederlandse menu's en quad band, ik denk dat uit deze versie fouten zijn gehaald ei in eerdere versies voorkwamen. die hitune t68 heeft windows mobile 5.0, een 196mhz processor 32mb geheugen maar uitbreidbaar tot 4gb minisd, die werkt gewoon met activesync enzo.
groeten, Dick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

dicksterk schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:22:
Als vervanger voor die htc zou ik je eerder een hitune t68 aanraden een windowsmobile toestel dat ook op ebay wordt verkocht. Die kan je het beste kopen bij winlans, deze verkoper heeft een shipment tracking systeem zodat je weet wanner je toestel verzonden is ook levere ze heel sne. IK heb nu sinds vorige week donderdag ook zo'n toestel in bestelling, kan mijn ervaringen erover wel posten maar dat komt wel als ik hem heb. De cect heeft als grote nadelen dat hij niet synchroniseerd met wat dan ook. Welke verkoper je voor de cect p168 neemt zou k voorla laten afhangen van het type dat ze bieden. Er zullen vast nog wel oude versies van de p168 rondzweven op ebay mar als je het toch wilt neem dan eentje met nederlandse menu's en quad band, ik denk dat uit deze versie fouten zijn gehaald ei in eerdere versies voorkwamen. die hitune t68 heeft windows mobile 5.0, een 196mhz processor 32mb geheugen maar uitbreidbaar tot 4gb minisd, die werkt gewoon met activesync enzo.
groeten, Dick
Thanks voor de moeite. Ik besef dat de Cect p168 van een totaal andere orde is dan de Touch Cruise dus vergelijken wil ik de toestellen helemaal niet. Ik heb gewoon een nieuw toestel nodig en als overbruggingstoestel vind ik deze wel (erg) leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 15:22
De Cect P168+ is nu ook te koop bij DealExtreme.
Er zijn een aantal verbeteringen zoals gsm moet niet uit bij opladen, soms quadband, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jeroenikke schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:16:
De Cect P168+ is nu ook te koop bij DealExtreme.
Er zijn een aantal verbeteringen zoals gsm moet niet uit bij opladen, soms quadband, ...
Er zullen vast voordelen zijn, maar de gewone cect P168 hoeft ook niet uit bij opladen, alleen om als externe harddisk herkend te worden onder windows moet hij uit.
Ik had ergens gelezen dat de nieuwe versie soms ook met NL als taal te krijgen is.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 14-01-2008 18:43 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
IK had beloofd om mijn ervaringen over de hitune t68 hier even te posten, staan ook i mijn eigen topic over dit toestel trouwens. De hitune t68 is een windows mobile smartphone vanuit china. Je ka ze kopne voor rond de 150 euro incl verzending kijk maar als je op ebay hitune t68 invoert. Ik heb hem zelf gekocht bi winlans. Ik bestelde hem op donderdag 3 januari en op vrijdag 11 januari had ik hem in huis. Ik en zelf blind en daarbij loop ik met spraak e.d. nog wel tegen wat problemen aan m.b.t. het touchscreen maar zienden in mijn omgeving zij erg tevreden er het ding. Het is en vrij plat toestel iets kleiner als een navigatiesysteem maar bijv wel breder als de i-mate sp5m(die ik ook heb). Het toestel heeft en helder touchscreen wat goed reageert. Het toestel beschikt over een normale standaard miniusb aansluiting waar zowel de oplader als de headset op aangesloten kunnen worden. het ding beschikt over een 196mhz processor 32mb intern gehuegen uitbreidbaar met microsd geheugen en draait een engelse windows
mobile 5.0. IKkreeg er een cdtje bij wat ik eerst moest installeren daarna werkte het perfect met activesync. Voor diegenen die een goedkope smartphone zoeken lijkt het me een goed toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Laatst online: 21:51
Iemand al ervaring met de Desay M888 of de CECT A380i?
Vooral over de A380i is nog weinig informatie te vinden, enkel op youtube wat filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dataSlut schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:35:
Iemand al ervaring met de Desay M888 of de CECT A380i?
Vooral over de A380i is nog weinig informatie te vinden, enkel op youtube wat filmpjes.
Weet je zeker dat die A380i een Cect is? Hij lijkt precies op de P168 op het eerste gezicht, maar elk detail is anders, ook de software. Is het geen clone van een Cect P168?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Nou nee dat weet ik niet zeker.
Als ik op eBay kijk, wordt die aangeboden als CECT toestel.

Maar op dealextreme, en op alibaba e.d. staat die alleen geadverteerd als A380i.

En er zit wel veel verschil tussen de p168+ en de A380i, qua uiterlijk maar ook qua functies en software.

- edit -

Geen CECT te zien op het volgende plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.bluelans.com/pictures/phone/A380i/4.jpg

- edit 2 -

Leuke vergelijking van afmetingen:
CECT p168+ vs m888 vs Apple iPhone vs a380i vs Desay N8

Afbeeldingslocatie: http://www.anthonyb.nl/sizeasy.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door dataSlut op 22-01-2008 10:29 . Reden: toevoegingen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dataSlut schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:05:
Nou nee dat weet ik niet zeker.
Als ik op eBay kijk, wordt die aangeboden als CECT toestel.

Maar op dealextreme, en op alibaba e.d. staat die alleen geadverteerd als A380i.

En er zit wel veel verschil tussen de p168+ en de A380i, qua uiterlijk maar ook qua functies en software.

- edit -

Geen CECT te zien op het volgende plaatje:
[afbeelding]

- edit 2 -

Leuke vergelijking van afmetingen:
CECT p168+ vs m888 vs Apple iPhone vs a380i vs Desay N8

[afbeelding]
Dat er geen Cect op staat zegt ook niks. Op die van mij staat Apple Inc en Iphone ;) Maar ik vond het vreemd dat hij er van buiten hetzelfde uitziet, tot je wat beter kijkt. Dan zie je dat eigenlijk alles anders is aan die telefoon. Ik had een tijdje gelezen dat het grootste probleem van de Chinese fabrikanten momenteel namaak van elkaars clonen is. Ze maken elkaars producten en fabrieken na waardoor niemand uiteindelijk meer weet wat echt is (al is de vraag in hoeverre je van echt kan spreken bij deze producten ;) )

Maar het zou best kunnen dat het wel een Cect is hoor, en als het dat niet is maakt het ook niet uit als het een goed toestel is natuurlijk want een Cect met Apple logo doet precies hetzelfde.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250416

Ik heb zelf net een besteld op http://www.specialphoneshop.nl ben erg benieuwd. kameraad heeft er ook een voldoet goed en voor dat geld is het een hardstikke mooie telefoon. alleen het menu is niet erg handig vond ik zelf maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 250416 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:24:
Ik heb zelf net een besteld op http://www.specialphoneshop.nl ben erg benieuwd. kameraad heeft er ook een voldoet goed en voor dat geld is het een hardstikke mooie telefoon. alleen het menu is niet erg handig vond ik zelf maar goed.
Dat is nog vrij duur. Op dealextreme was die vier maanden geleden al 110 euro inclusief verzendkosten (en nu waarschijnlijk nog minder, want de dollar blijft maar dalen en ook de prijs in dollars in daar gedaald).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Ik ben nu eigenaar van de Desay M888.
En ben over het algemeen erg positief!

De behuizing voelt erg degelijk aan, en ziet er goed uit.
Het bellen en smsen doet die goed, ook JAVA en de NES & GB emulator is leuk.

Touchscreen is gevoelig genoeg en goed te bedienen met je vingers, maar komt wat dat betreft nog niet in de buurt van het gebruik gemak van de iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ik zit hier te kijken voor een n95 of iphone look-a-like.

Het belangrijkste is dat het een goede gsm is die in Nederland werkt (is dit nu 850 of 900 of...?)
Het zou ook mooi zijn als deze in amerika werkt ivm mogelijke stage.

Heeft er iemand een gsm die goed werkt, evt. goede calender, en wat gewoon al maanden werkt zonder dat deze na 2 weken kapot is. Zijn deze namaak gsm's echt goed om als primaire telefoon te gaan gebruiken. En, zijn er site's, of modellen waar je voor op moet passen.

Ik lees dat er hier veel mensen zijn met ervaring van deze gsm's en zo kan ik hopelijk ook enkele goede telefoontjes voor een mooi prijsje kopen

edit:
Ook leuk: ChinaIphone
Lijkt echt goed: http://www.specialphones.eu/en/store/10173

Zit echt weinig verschil in zover ik zie! :) en voor 144 euro
Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://img.m8cool.com/2pic/chinaiphone//01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.m8cool.com/2pic/chinaiphone//02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.m8cool.com/2pic/chinaiphone//03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.m8cool.com/2pic/chinaiphone//04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.m8cool.com/2pic/chinaiphone//05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.m8cool.com/2pic/chinaiphone//06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.m8cool.com/2pic/chinaiphone//07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.m8cool.com/2pic/chinaiphone//08.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Tonkey op 08-02-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

gaaf ding opzich!

Kan je er ook mee internetten enzo, en heeft iemand er al filmpjes van gespot?

Wat is sowieso de type-aanduiding want op chinaiphone kan ik weinig vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkW800i
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
MellyVille1 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:04:
gaaf ding opzich!

Kan je er ook mee internetten enzo, en heeft iemand er al filmpjes van gespot?

Wat is sowieso de type-aanduiding want op chinaiphone kan ik weinig vinden..
Zoek maar eens op Hiphone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
De Hiphone is een andere versie hoor!
Dit is echt de chinaiphone!

Kijk hier maar eens naar,
chinaiphone:
Specifications
Frequency Dualband 900 / 1800 MHz
Display 3.5" LCD, 16'000'000 true colors, 240 x 400 px
Languages Simplified Chinese, English, some other languages according to the quantity
Ringtone MP3, MP4, MIDI
Music support to download and play MP3 games; support equalizer
Video 3GP, MP4
Camera max output 640 x 480 pixels, support to shoot with sound, the time is depended on storage
File formats JPG, GIF, MP3, MP4, MIDI, 3GP, MP4

Hiphone:
Specifications
Frequency Quad-band 900 / 1800 / 1900 MHz or 850 / 1800 /1900 MHz GSM Frequency
Display 3.5", LCD, 16'000'000 true colors, 480 x 320 px
Languages Simplified Chinese, English, some other languages according to the quantity
Ringtone MP3, MP4, MIDI
Music support to download and play mp3 game; support equalizer; Bluetooth stereo and remote control
Radio FM stereo, can play outside directly with earphone
Video MP3 with motion control, Video player MP4, 3GP with motion control display, Photo display Zoom in and zoom out
Camera max photo output 640 x 480 px, support to shoot with sound, the time idepends from storage
File formats JPG, GIF, MP3, MP4, MIDI, 3GP, MP4

Ook verschillen de prijzen (chinaiphone 144, hiphone 185 ongeveer)
En er zitten vast nog wel verschillen aan.

Ze staan op specialphones.eu ook als apparte telefoons. De hiphone is echter wel bekender, en over de chinaiphone is weinig te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252636

Marzman schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:01:
[...]

[...]

Hoi ik heb deze telefoon ook net een paar dagen binnen maar werkt niet op het netwerk van vodafone of kpn (beide via debitel). Weet iemand van dit probleem?? P.S. T-mobile pakt hij als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 252636 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 02:48:
[...]

Hoi ik heb deze telefoon ook net een paar dagen binnen maar werkt niet op het netwerk van vodafone of kpn (beide via debitel). Weet iemand van dit probleem?? P.S. T-mobile pakt hij als een speer.
Ik gebruik hem op het Vodafone netwerk, dus nee ik weet niks van dat probleem.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241024

Ginz schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:14:

Ik gebruik nu ook 2 nummers intensief (binnen en buitenland).
En zit me toch een eind te googlen voor een phone die 2 sims online support.
Het is echt niet mogelijk met deze P168?
Ook niet bijvoorbeeld bereikbaar op 2 nummers, maar dat je maar met 1 kan bellen.

Heeft iemand al een andere phone gevonden die dit wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 241024 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 08:42:
[...]

Ik gebruik nu ook 2 nummers intensief (binnen en buitenland).
En zit me toch een eind te googlen voor een phone die 2 sims online support.
Het is echt niet mogelijk met deze P168?
Ook niet bijvoorbeeld bereikbaar op 2 nummers, maar dat je maar met 1 kan bellen.

Heeft iemand al een andere phone gevonden die dit wel kan?
Nee, dat gaat niet, of je moet het ene nr doorschakelen naar het andere maar dat kost je geld. Op SK stond een tijdje geleden een telefoon die twee simkaarten tegelijk aan kon, ik weet niet of die actie nog bezig is maar je zou het in de gaten kunnen houden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

een subtiele kick maar eens , heeft iemand deze foon nog? het ziet er wel grappig uit , maar is er al eentje uit elkaar gevallen (ontploft misschien? :> )

is eigenlijk alles in het chinees ? of hoe doen jullie dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326389

Ik heb een cect p168 maar kan op geen wijze kpn als internet installeren.
wie kan me helpen?
Pagina: 1