[Crysis] artifacts?

Pagina: 1
Acties:
  • 789 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 19:53
Hallo, :)

Ik heb nogal wat problemen met Crysis, of zelfs de Crytek engine (aangezien ik het met Far Cry ook hebt en die maakte ook gebruik van een Crytek engine, CryENGINE). Ik heb namelijk verschrikkelijk veel last van artifacts, het spel wordt echt onspeelbaar door het. Aangezien plaatjes meer zeggen dan woorden:
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/6716/crysis2fj6.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/3691/crysis11ex8.th.png

Beide plaatjes zijn genomen vanaf de dezelfde positie. De plek is waar je je eerste enemy ontmoet in de demo. Zoals je ziet kijk ik door een rots heen, niet echt handig voor de gameplay, en als ik langs een fles loop dat blijft die fles 'haken' in mijn beeld, alsof een Windows toepassing vaststaat en je er een ander venster overheen sleept. Als ik naar boven kijk dat vult water de hele omgeving, of zo lijkt het tenminste.

Het vreemde is dat ik dit soort dingen op mijn vorige Vista installatie met Far Cry ook had. Dan moet je gaan sluipen, maar afhankelijk van naar wat ik keek was de grond pikzwart, alsof de textures niet geladen konden worden, en je kan op die manier dus niet sluipen. Dit is ook de reden dat ik het hier zet en niet in VB.

In andere games heb ik geen problemen, geen artifacts, niets. Nu heb ik GoT gezocht, maar het enige dat ik vind is mensen waarbij Far Cry niet eens start dus daar heb ik niet bijster veel aan. Weet iemand raad?

Bedankt, Sebas

Systeemspecs:
Asus M2N-SLI Deluxe moederbord,
Asus 8800GTS 320MB videokaart,
AMD Athlon 6000+ @ 3,1 GHz,
Samsung Syncmaster 205BW
XP Home SP2

EDIT: Ik kom er nu achter dat als ik na het level geladen te hebben in het menu 'level herstarten' kies, alle textures geloof ik oke zijn. Maar er zijn wel veel errors in de console als de textures niet geladen zijn. En door iedere keer het level te herladen los je het probleem niet echt op...?

[ Voor 24% gewijzigd door Sebazzz op 27-10-2007 13:41 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236859

Ik had/heb hier ook last van, ik heb gereboot en toen deed hij het weer.

Toen ging ik even later weer spelen had ik er weer last van, wat zitten klooien met de graphic settings en hij deed het weer, erg vreemd.

AMD Athlon x2 4000+
Radeon X1950 Pro
2GB Kingston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
De nieuwste beta Forceware, die door Crysis is aangeraden loste het probleem op, denk ik.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04:42

the mod man

iets van beeldmaker

ik zit met hetzelfde probleem... net als een vriend van mij.
beta forceware is voor nvidia helaas.
Heb zelf
E66
4GB ram (3GB zichtbaar)
x1900XT

alle setting op low medium of high zetten heeft niet gewerkt.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
The Triad schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:07:
De nieuwste beta Forceware, die door Crysis is aangeraden loste het probleem op, denk ik.
Ondertussen blijven de artifacts weg, ik heb Crysis Demo uit kunnen spelen met alles op High @ 1680x1050 (Very High is niet beschikbaar?) maar zonder AntiAliasing. Mijn kaart doet het in vrijwel altijd heel goed, ik heb het niet nagemeten maar op het oog ging alles soepel, behalve de laatste scene. Geen artifacts gehad. Wel heel even, maar met Alt-Tabben was dat weer over.

Voor mensen die zich zorgen gaan maken om hun eigen prestaties: Mijn GTS was wel overgeklokt, namelijk met 600 op de core en 906 op het geheugen (wel een goed kaartje heb ik wat betreft dat, hij wordt maar 80 graden (fan op 60% Auto) met deze settings dus er zit nog rek in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
the mod man schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:35:
ik zit met hetzelfde probleem... net als een vriend van mij.
beta forceware is voor nvidia helaas.
Heb zelf
E66
4GB ram (3GB zichtbaar)
x1900XT

alle setting op low medium of high zetten heeft niet gewerkt.
Jij moet beginnen aan een 64 bits OS. Kun je tenminste al je geheugen gebruiken.

PS, Ik had dit probleem met Splinter Cell: Double Agent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236859

Moe_Szyslak schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:20:
[...]

Jij moet beginnen aan een 64 bits OS. Kun je tenminste al je geheugen gebruiken.

PS, Ik had dit probleem met Splinter Cell: Double Agent.
Lijkt me vrij sterk dat dit een geheugen probleem is, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:32
Ik had gister gigantische texture corruption in crysis en heb toen de 7.10 drivers voor mn X1900XT geherinstalleerd. Dit verhielp het probleem. Nu probeer ik het spel weer te starten vanmorgen en weer precies hetzelfde probleem! Dus maar weer geherinstalleerd en het werkt weer goed.... Hoe kan dit?? Hoe kan dezelfde driver na een dag al niet meer werken?

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166325

Ik heb ook 'ergens' last van. Ik heb het nog niet ergens anders voorbij zien komen, maar misschien dat het iemand bekend voor komt?

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07430/28102.jpg

E6750, 4 Gig ram, 8800GTS 320 (169.01 beta drivers), Vista 32 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Heb je alles op Low Quality staan?
Noot: Je kan ook gewoon PrintScrn drukken in plaats van je fotocamera pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 14:56

Appie

F1RST Racing

anathema schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:26:
Ik had gister gigantische texture corruption in crysis en heb toen de 7.10 drivers voor mn X1900XT geherinstalleerd. Dit verhielp het probleem. Nu probeer ik het spel weer te starten vanmorgen en weer precies hetzelfde probleem! Dus maar weer geherinstalleerd en het werkt weer goed.... Hoe kan dit?? Hoe kan dezelfde driver na een dag al niet meer werken?
Precies hetzefde hier (x1900GT). Ik ben overgens terug gegaan van 7.10 naar 7.4. Toen deed die het goed (demo uitgespeeld). Volgende dag nog een keer proberen: texture problemen. Het rare is dat de textures goed blijven wanneer ik in een hoek van ~30 graden naar de grond kijk. Zodra ik naar boven kijk 'versplintert' mijn scherm door texture fouten.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166325

The Triad schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:27:
Heb je alles op Low Quality staan?
Noot: Je kan ook gewoon PrintScrn drukken in plaats van je fotocamera pakken ;)
Nee, medium, maar hij doet het echt met álle planten, ziet er niet uit. In DX9 trouwens nergens last van, behalve dan dat daar de framerate niet eens veel hoger ligt dan in DX10. :o
Had ik gedaan, maar ik kon het niet terugvinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
Anoniem: 236859 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:31:
[...]

Lijkt me vrij sterk dat dit een geheugen probleem is, maar dat terzijde.
Klopt. Ik doelde ook op het feit dat hij 4GB er in heeft gepropt terwijl hij dat helemaal niet gewoon kan gebruiken ;)

Het probleem kan aan de shadows liggen. Ik kwam er laatst achter dat dat het probleem was met SC: Double Agent. Ik had daarbij exact dezelfde problemen. En ook bij GRAW 2. Als je de schaduwen uit zet zou het weer goed kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-06 18:12

Knaak

It's me, Mario!

Syytön schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:24:
Ik heb ook 'ergens' last van. Ik heb het nog niet ergens anders voorbij zien komen, maar misschien dat het iemand bekend voor komt?

[afbeelding]

Ooit gezocht op glowing trees bug? ;) Het ligt aan de nvidea drivers, dit is alleen met de 169.02 dacht ik. Even de 163.75 downloaden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6352

Ik heb denk ik hetzelfde probleem als de TS... vaak na verloop van tijd grote balken in het beeld, ook in de demo. 8800GTS en WinXP.

Waar het allemaal niet aan ligt:
- Temperatuur. De core wordt tijdens het spelen 62 graden, maar als ik er een grote ventilator op richt wordt het 57 graden en is het probleem er nog steeds.
- Overclocking. Het is een standaard overgeklokte MSI, maar ook als ik terugklok naar 500 / 800 (onder de specs!) verandert er niets. Ook zijn CPU/FSB niet overgeklokt.
- Drivers. Ik heb zowel twee van de meest recente beta drivers geprobeerd als de meest recente WHQL.
-Settings. Ook zonder de very-high-quality hack en zonder autoexec.cfg komt het voor. Verder onafhankelijk van resolutie en in-game settings.

Ik was er heilig van overtuigd dat het de temperatuur moest zijn omdat heel even alt-tabben het altijd (tijdelijk) oplost. Maar dat is dus echt niet de oorzaak. Iemand ideeën...?

Afbeeldingslocatie: http://gimira.net/~bas/raar1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gimira.net/~bas/raar2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 6352 op 24-11-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:21

HKS-Skyline

Vroooom ?

hier ook zelfde probleem als de ts, 163.75 forceware draaien op een 8800gts acs3 van evga (stock overgeclocked) en mn proc is een q6600 os = XP pro
settings en resolutie maakte ook niets uit.
ik snap er niets van, iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
HKS-Skyline schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:51:
hier ook zelfde probleem als de ts, 163.75 forceware draaien op een 8800gts acs3 van evga (stock overgeclocked) en mn proc is een q6600 os = XP pro
settings en resolutie maakte ook niets uit.
ik snap er niets van, iemand ideen?
Nvidia heeft speciaal voor Crysis beta drivers uitgebracht. het is aan jou om te bepalen of je beta's wil installeren. Ik draai nu de allernieuwste 169.12 zonder problemen. Maar dat is natuurlijk geen garantie voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Waar heb jij die vandaan? :s Ik zie op de site van nVidia alleen maar 169.09 staan maar die draai ik al. Of zijn die alleen voor Vista?

Nu in principe de grafische problemen zijn opgelost, heb ik een probleem dat crysis soms hangt. Dan gaat het geluid door, maar de beelden blijven hangen. En dat ligt niet aan mijn videokaart, ondanks ik op high speel, en ook niet aan mijn processor, want het gebeurd namelijk in redelijk lichte scenes.
spoiler:
Bijvoorbeeld: als je net op het vliegdekschip bent gekomen, en je moet naar de generaal, en in die kamer gaat het mis. Als de tekst van de generaal is afgelopen, dan gaat de camera terug van het display naar zijn gezicht. Dan zie je hem uitspreken en daarna start wel op tijd de tekst en het praten van Helena Rosenthal.

Of: Als ze een atoombom op de sphere willen afsturen (dus op de brug) da gaat het beeld ook heel langzaam. Pas als je weer controle over je karakter krijgt is het beeld weer soepel.
Zijn dit bugs of is er toch iets anders aan de hand?

En er zijn nog meer bugs: Soms wil een karakter niet dood gaan, en dat is voor sommige objectives heel vervelend. Dan is de AI van het karakter al gestopt, en dan hangt het karakter stil in de lucht (in het geval van een alien) en dan blijven je medemilitaren maar schieten erop maar dood wil het niet terwijl de AI al dood is. Ook een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Sebazzz schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:47:

Nu in principe de grafische problemen zijn opgelost, heb ik een probleem dat crysis soms hangt. Dan gaat het geluid door, maar de beelden blijven hangen. En dat ligt niet aan mijn videokaart, ondanks ik op high speel, en ook niet aan mijn processor, want het gebeurd namelijk in redelijk lichte scenes.
spoiler:
Bijvoorbeeld: als je net op het vliegdekschip bent gekomen, en je moet naar de generaal, en in die kamer gaat het mis. Als de tekst van de generaal is afgelopen, dan gaat de camera terug van het display naar zijn gezicht. Dan zie je hem uitspreken en daarna start wel op tijd de tekst en het praten van Helena Rosenthal.

Of: Als ze een atoombom op de sphere willen afsturen (dus op de brug) da gaat het beeld ook heel langzaam. Pas als je weer controle over je karakter krijgt is het beeld weer soepel.
Zijn dit bugs of is er toch iets anders aan de hand?

En er zijn nog meer bugs: Soms wil een karakter niet dood gaan, en dat is voor sommige objectives heel vervelend. Dan is de AI van het karakter al gestopt, en dan hangt het karakter stil in de lucht (in het geval van een alien) en dan blijven je medemilitaren maar schieten erop maar dood wil het niet terwijl de AI al dood is. Ook een bug?
Heb je wel een legale versie van Crysis? Klinkt als Starforce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226494

[afbeelding]

HEhe zet je AF in het controlpannel eens uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Anoniem: 69767 schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:14:
Heb je wel een legale versie van Crysis? Klinkt als Starforce.
Ja daarom heb ik hem ook gekocht, voor de patches e.d. Ik heb de eerste bug waar ik het over hebt steeds in die specifieke scenes.

Starforce is toch kopieerbeveiliging? Crysis maakt gebruik van SecuROM.

[ Voor 11% gewijzigd door Sebazzz op 26-11-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
Sebazzz schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:47:
Waar heb jij die vandaan? :s Ik zie op de site van nVidia alleen maar 169.09 staan maar die draai ik al. Of zijn die alleen voor Vista?
Vul hier de gegevens van je pc in en je krijgt vanzelf de nieuwste beta te zien. Hij staat sinds de 21ste online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:21

HKS-Skyline

Vroooom ?

thnx, maar dat zijn dan zeker vista drivers :/ ik heb namelijk nog gewoon xp en ik krijg max 169.09 te zien, en die werken niet :(
het zal vast uiteindelijk wel goed komen, maar ik vind het nogal jammer dat ik hier mn centen aan uit geef, het is het zelfde als een auto kopen zonder wielen, want die moeten nog gemaakt worden 8)7
zo lang zijn ze bezig met de ontwikkeling, en nog is t niet goed, ik ga ut2007 spelen tot er een oplossing is denk ik, dat draait namelijk wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
HKS-Skyline schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:53:
thnx, maar dat zijn dan zeker vista drivers :/ ik heb namelijk nog gewoon xp en ik krijg max 169.09 te zien, en die werken niet :(
het zal vast uiteindelijk wel goed komen, maar ik vind het nogal jammer dat ik hier mn centen aan uit geef, het is het zelfde als een auto kopen zonder wielen, want die moeten nog gemaakt worden 8)7
zo lang zijn ze bezig met de ontwikkeling, en nog is t niet goed, ik ga ut2007 spelen tot er een oplossing is denk ik, dat draait namelijk wel :p
Vista in mijn geval ja.

• Sebazzz
Even hierop terugkomend. Ik hoorde dat ze een patch gingen uitbrengen? Das mooi want ik heb weer denk ik een insect gevonden.
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/8881/underworldcw6.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/4716/underworld2tb9.th.jpg

Wat je hier ziet is de onderwereld van Crysis waar ik in zwemde. De bug kan je reproduceren door het harbor level te openen, naar het kamp te gaan waar je intel moest krijgen, en dan achter de uitkijktoren staan naar de gele stip op je radar kijkend. Gooi in het midden van de tower een fraggrenade en schuil achter zo'n groene plaat. De frag grenade gaat af, en de toren zakt in elkaar en verschaft je toegang tot de onderwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak

[afbeelding]

Heb je in de NVcontrol panel AF aangezet? Als dat forced is krijg je dat soort effecten.
Pagina: 1