[NIS2008] beveiliging zonder reden uit

Pagina: 1
Acties:
  • 828 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb twee zeer vreemde problemen met Norton Internet Security 2008

1) Vanavond heb ik voor de derde maal het programma opnieuw moeten installeren omdat mijn beveiliging van de één op ander moment ineens helemaal stopt. Het lijkt erop alsof mijn licentie verlopen is en opnieuw activeren lukt op geen enkele manier behalve met een reïnstall.

ik heb het vanavond verwijderd met behulp van de symantec-tooltjes die beschikbaar zijn en nu maar hopen dat de beveiliging het nu wel blijft doen.

2) Misschien heeft het een verband, maar bij de LiveUpdate wil hij een bepaalde update niet installeren. Hij hangt op een update van "submission control data" en Google leert dat veel meer mensen dit probleem hebben. Een reïnstall met behulp van de software remover (aanbevolen oplossing door symantec) lost het probleem niet op.
Submission Control Data
Het installatiescript voor deze update kon een benodigd bestand niet starten. De installatie van de update is door LiveUpdate afgebroken. (Foutcode 1812)

Technische ondersteuning: http://service1.symantec....error=1812&build=Symantec
Mijn vragen zijn

- hebben meer mensen dit probleem?
- hoe kun je dit oplossen?

Ik gebruik Norton zelf eigenlijk niet, is van de pc van mijn ouwe en voor hem het makkelijkste programma in gebruik. Maar dit is toch echt een keer de laatste keer Norton. Ik heb al veel te vaak problemen met installatie gehad van dit produkt en dit is echt heel wat druppels teveel.

[ Voor 14% gewijzigd door SURFivor op 25-10-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 2008 upgrade (officieel gekocht) toegepast. Regelmatig staan alle beveiligingen uit met grote rode kruizen en waarschuwingen. Ik snap hier niets van.

Als je op repareer knop drukt dan wordt product weer opnieuw geactiveerd en is alles weer O.K. Maar dat kan alleen door het hoofd account (Win XP Home).

Andere gezinsleden werken met eigen account met beperkte rechten en worden iedere keer geconfronteerd met uitgeschakelde Norton 2008.

Ik heb het vermoeden dat het optreedt als na opstarten PC er als eerste ingelogd wordt met een account met beperkte rechten. Ga het in de gaten houden.

Nog meer lotgenoten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 11:49

chromeeh

the Gnome

Ik mag toch hopen dat dit een probleem is wat bij Symantec bekent is, zo niet:
1. melden
2. clean install?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• ijskonijn2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-02-2022
Lotgenoot aanwezig :)

Op twee totaal verschillende pc's precies hetzelfde probleem. Één met Internet Security 2008 en één met Antivirus 2008. Na upgraden naar de 2008 versies is het denk ik begonnen. Na het activeren van de software werkt het een tijdje goed, soms enkele dagen maar soms ook nog niet eens één dag. Na het opstarten van de pc geeft Norton dan gelijk aan dat ie niet geactiveerd is.

Op de pc met Internet Security heb ik al een reinstall van Norton gedaan, en ook alles verwijderd mbv Norton Removal Tool. Ook dit is niet de oplossing, daarna doet hetzelfde probleem zich voor. Ik heb daar nog niet de patch, zoals hieronder vernoemd, geinstalleerd, dat zal ik één dezer dagen nog doen.

Op de pc met Norton Antivirus heb ik contact gehad met helpdesk van Norton en die adviseerden mij om deze patch te installeren. Hierna wilde de software helemaal niet meer activeren. Van alles en nog wat geprobeerd maar het wou maar niet. Vanochtend weer erachter gaan zitten met de intentie om maar weer met de helpdesk in de clinch te gaan, maar nu slaagt de activering in één keer |:( Het activeringsscherm geeft dan echter wel aan dat de activering mislukt is omdat hij geen verbinding kan krijgen met de Symantec server. 8)7 De grap is dat ditzelfde probleem zich voordeed bij de NIS pc. Ook hier wilde de software de ene dag van geen activatie weten, terwijl de dag erna het in één keer werkte.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in de patch oplossing nog niet heel vertrouwen heb, het zou mij niets verbazen als deze pc morgen weer hetzelfde probleem aangeeft.

Bij beide pc's geeft hij geen problemen met LiveUpdate. Alle updates ed worden gewoon verwerkt als de software geactiveerd is. Ook wordt op beide pc's geen gebruik gemaakt van accounts, er is maar één account aanwezig.

De enige overeenkomsten die ik op dit moment kan vinden tussen beide pc's is dat ze beide automatisch geupgrade zijn naar de 2008 versies en dat recentelijk het abbonement op updates vernieuwd is, beiden eind oktober. Het eerste probleem is denk ik niet de oorzaak aangezien ik op de NIS pc Norton al volledig verwijderd heb en een verse 2008 versie install gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn2
Gezien het feit dat de oplossing (zeer waarschijnlijk) gevonden is, denk ik dat een nieuwe post wel gerechtvaardigd is. :+

Afgelopen vrijdag gaven beide pc's weer dezelfde foutmelding dus het installeren van de patch alleen had niet geholpen. Ik ben toen maar weer in de chat gegaan met een Norton medewerker voor een andere oplossing. Na een uurtje diverse oplossingen doorgelopen te zijn, d:)b voor de goede assistentie en ideeen, kwam hij met een nieuwe oplossing die zou moeten werken.

Ik heb uiteindelijke het volgende gedaan:
1. Alle Norton producten verwijderd met removal tool.
2. Norton 2008 versie geinstalleerd met behulp van trailware versie. Als je hier na de installatie inlogd met de Norton account wordt automatisch je productcode eringezet.
3. Hierna alles ge-update en geactiveerd en dergelijke.
4. Gewacht tot de foutmelding terug kwam.
5. Nog wat gewacht. ;)
6. Deze patch gedownload. Installeer deze nog niet gelijk, de oplossing zit namelijk in het terugzetten van de tijd voordat je deze patch installeert.
7. Zet de tijd van de Windows klok vijf dagen terug.
8. Installeer patch.
9. Opnieuw opstarten, daar wordt om gevraagd.
10. Na opnieuw opstarten tijd weer goed zetten.

In mijn geval gaf Norton gelijk na het opstarten al aan dat deze geactiveerd was, dus zonder deze weer via het internet te moeten activeren. Vandaar dat ik er alle vertrouwen in heb dat dit de juiste oplossing is. :*)

De belangrijkste stappen in deze zijn dus het wachten tot de foutmelding zich voordoet en de tijd vijf dagen terugzetten voordat je de patch installeert. Hopelijk werkt dit bij jullie ook en blijft het hier ook werken :)

EDIT:
Deze oplossing werkt dus niet :(

Vandaag na wat nalezen op het internet kwam ik bij de volgende link uit.
klik

Ik heb nu al deze stappen doorgelopen en nu maar weer duimen. 8)7

Het handmatig downloaden van LiveUpdate is trouwens overbodig, dit werkt niet meer in NIS 2008 en het is misschien handig om een registry cleaner te gebruiken om alle laatste restjes uit het register te krijgen. Dit is een voorbeeld van een programma wat handig kan zijn. klik

[ Voor 14% gewijzigd door ijskonijn2 op 20-11-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem heeft zich niet meer voor gedaan, tot nu toe. Ik heb geen enkele actie ondernomen, dus ik weet niet wat er nu aan de hand is/was . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn2
Op alletwee de pc's lijkt (even afkloppen |:( ) het ook allemaal nog te werken. Misschien dat in één van de recente updates de oplossing verwerkt zat oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te vroeg gejuicht. Laatst heeft 't zich toch weer een keer voorgedaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn2
Op beide pc's heb ik er nu geen last meer van gehad. Bij de ene heb ik echt alle registerverwijzingen verwijderd, zoals ik al eerder postte, maar bij de ander heb ik dat niet gedaan.

Wat ik wel bij beide pc's heb gedaan heb is Hitman Pro eroverheen laten lopen. Sindsdien heb ik van beide pc's geen klachten meer ontvangen dus misschien zit de oplossing in spyware oid die erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij krijg je dit gewoon als Norton's abonnementserver om wat voor reden down is. Dit is gewoon niet acceptabel. Volgend jaar stap ik over op Kaspersky.
Pagina: 1