Statisch IP adres @Home

Pagina: 1
Acties:
  • 1.665 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:46
Hi,

Via verscheidene manieren heb ik al geprobeerd een statisch IP adres te configureren om een game (Rfactor) te kunnen hosten vanaf mijn pc. Echter, ik krijg het niet voor elkaar!!! Ik heb een goedkoop Sweex routertje, waar een @Home verbinding op is aangesloten (bedraad). Op de router is ook nog een SIP telefoon aangesloten, maar dat zou uiteraard niet uit moeten maken.

Ik loop vast bij Stap 11 van de portforward guide...

Wat moet ik hier nu PRECIES invullen? Wat is wijsheid? Wat zijn de DNS-servers van @Home (Groningen)?

Ik zou denken:

IP-adres: 192.168.2.15 oid (is dit verstandig?)
Subnet: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.2.1 (als ik dit intyp in mijn browser kom ik uit bij mijn router)

DNS:

212.120.66.204
213.51.129.97 (van internet geript. Kloppen deze?)

Mocht ik dit allemaal aan de praat krijgen, kan ik vervolgens in mijn router poorten forwarden naar 192.168.2.15 zodat ik spellen kan hosten?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor wat betreft de DNSservers kun je in principe iedere pakken die je wilt, ook al zijn die niet van @home. Bijv die van http://www.opendns.com/ werken ook heel prima. Zelf zet ik als sec DNS altijd eentje van een andere ISP, of een service als openDNS, minder kans dat ze beide eruit liggen.

Verder is het zo dat als jij een router aan je inet hebt hangen die altijd aanstaat je in principe je IP niet verandert, dus wat dat betreft hoef je niet bang te zijn dat je IP verandert (toen ik bij @home zat is het IP in 2.5 jaar tijd niet verandert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 14:05
Ja en nee,

Ja dat kan, maar je router krijgt helaas geen statisch vast IP van @home. @home werkt nog altijd met DHCP en je IP kan dus zomaar veranderen. Ik heb al zeker 4 verschillende gehad op mijn router (en ja die staat ook 24/7 aan). Internet eruit, modem en router rebooten en tadaa: ander IP.
Je kunt uiteraard wel services als dyndns.org gebruiken om een 'vaste' naam voor je server te fixen.

[ Voor 22% gewijzigd door bazkar op 23-10-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Deze?

Our nameservers are 208.67.222.222 and 208.67.220.220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Hmmm, ik lees op de site van @Home:

Wat voor soort IP-adres krijg ik?

De IP-adressen voor internet van @Home worden toegewezen door @Home. @Home gebruikt dynamische adressen (DHCP). Het voordeel hiervan is dat IP-adressen eenvoudig gewijzigd kunnen worden, mocht dat nodig zijn. Het is daarom niet mogelijk gebruik te maken van een statisch IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Waarom zou je een statisch internet IP adres nodig hebben om een game te hosten? Als het adres 1 keer in het jaar veranderd is het niet echt een groot probleem om dat even door te geven, anders is er nog het reeds genoemde dyndns.org.

Ik zou eerder je eigen PC een statisch IP adres in het LAN geven zodat je niet elke keer de portforwarding hoeft aan te passen.

Verder hoef je bij portforwarding toch ook niks aan je DNS instellingen te veranderen? Tenminste, dat is mijn ervaring altijd geweest (ook met oa een goedkope router).

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:16
Of je gaat naar een site die ook je externe hostname ziet en dan kan je je vrienden vertellen dat ze altijd naar die hostname moeten verbinden. In tegenstelling tot je IP verandert je hostname namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, bij een (kabel) provider krijg je tegenwoordig vrijwel nooit meer een vast IP Adres.
Dat je dmv DHCP vrijwel altijd hetzelfde IP adres krijgt is iets anders.

Je kunt gokken dat je voor de komende lange periode hetzelfde IP adres krijgt, en die gebruiken.
Een andere optie is om iets via dyndns te gebruiken om je gebruikers op die naam binnen te laten komen (mits de game connecten op FQDN ipv IP adres toestaat).

Wat nu eigenlijk je probleem is, is mij niet helemaal duidelijk ?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Ik d8 dat, telkens als je het internet op ging, een nieuw IP adres kreeg |:( . Vandaar leek een statisch IP adres mij wel handig.

Het punt is juist dat mijn router dus geen doel-IP heeft om poorten te forwarden. Daar ligt het probleem.

Als het niet héél vaak verandert, wil ik het best ff steeds aanpassen op mijn router bij de portforwarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-05 16:49

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik weet niet hoe je in die game moet connecten, maar als je niet verplicht bent om het ip-adres in te vullen zou je kunnen gaan voor eigen adres die je van @home krijgt.
inlognaam.plaats.provincie.nl
cc??????-b.kampe1.ov.nl

of met bijvoorbeeld dyndns en dan bestaat er software voor op je pc die jouw huidige ip adres controleert en die stuurt naar dyndns zodat die altijd goed is.
Ook is het mogelijk met sommige routers, met al dan niet de juiste Firmware. Het kan in iedergeval met de WRT54g met tomato firmware die controleert je ipadres en stuurt die naar dyndns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
OK,

DIT is wat ik wil:

Ik zou eerder je eigen PC een statisch IP adres in het LAN geven zodat je niet elke keer de portforwarding hoeft aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sandrioni schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:16:
OK,

DIT is wat ik wil:

Dat is dus gewoon een kwestie van DHCP server in de router uit en in elke pc een vast ip invullen + subnetmasker en standaardgateway. En je zult dan ook de DNS adressen handmatig in moeten geven in de pc's.

Heeft dus helemaal niet te maken met het externe ip van @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Juist! En als ik dit even terugrouteer naar mijn openingspost.... hoe doe ik dit? Vul ik mijn TCPIP instellingen van mijn pc dat, zoals genoemd, in? Is dat goed?

En hoe zet ik DHCP uit op mijn router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ja die vul je in TCP/IP , die instellingen :) Scheelt ook elke keer opnieuw zoals al geroepen was de port forwarding in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sandrioni schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:14:
Juist! En als ik dit even terugrouteer naar mijn openingspost.... hoe doe ik dit? Vul ik mijn TCPIP instellingen van mijn pc dat, zoals genoemd, in? Is dat goed?

En hoe zet ik DHCP uit op mijn router?
Dat kunt ge lezen in de handleiding.

In Windows (I presume dat ge Windows draait), bij netwerkinstellingen. Geef uzelf een IP hoog in de range, dan kan u DHCP mooi blijven aanstaan.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Hoog in de range? Ik vind het best, maar bedoel je dan iets van:

192.168.2.99?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sandrioni schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:07:
Hoog in de range? Ik vind het best, maar bedoel je dan iets van:

192.168.2.99?
Waar het om gaat is dat je geen twee keer hetzelfde ip-adres in een netwerk kunt hebben. Dus niet dat je vaste ip's ook nog een keer uitgedeeld worden door de DHCP server.

Eigenlijk moet je, om zeker te zijn dat je geen dubbele ip's hebt, er gewoon voor zorgen dat je de DHCP server een beperkte poule geeft en dat je de vast ip's buiten die poule kiest, bijvoorbeeld door de DHCP server te laten starten op 192.168.2.100 en dan zelf vast ip's kiezen onder de 100 (bijvoorbeeld 192.168.2.10 enz). 192.168.2.1 kun je niet gebruiken want dat is de router en dus de standaardgateway.

Nu zou het toch moeten lukken eventueel m.b.v. de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Heren, het is gelukt!

DHCP server uitgezet, mezelf een vast IP adres gegeven (192.168.2.15), poorten geforward in router naar 192.168.2.15 en gaan met die banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312907

Hoi allemaal,

Ik heb een vage probleem met hosten van server met rFactor 1255
Ik probeer een server te hosten, mijn firewall staat uit en de poorten in de router staan goed ingesteld
(34447 TCP
34397 UDP
34297 UDP
34384 TCP/UDP)

en ik host via Dedicated Server.

Iedereen kan in mijn server joinen behalve ik zelf

Ik heb sinds gisteren nieuwe NetGearWNR2000 router gekocht, sindsien kan ik niet meer joinen.
Wanneer ik de pass intyp krijg ik daarna telkens Join Timed Out.

Bij mijn vorige oude router , ook van NetGear ging het probleemloos.

Waar kan dat aan liggen?

Hopende op snelle reactie

Grtz Mika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verbind je naar je eigen publieke internet-IP-adres? Zo ja, dan kán het zijn dat nat loopback nog uit staat op je nieuwe router of dat ie 't überhaupt niet kan of dat 't om de een of andere reden niet goed werkt. Echter, je hebt 't ook over 'wachtwoord invoeren'.. Betekent dat dat je client in het begin wél verbinding kan maken met je server? Of is dat het spel wat denkt 'laat ik meteen maar even om het wachtwoord vragen, ook al heb ik nog geen verbinding'?

En wellicht zou je kunnen proberen om naar 't interne private IP-adres van je server te kunnen connecten.

Verzeker je d'r ook ff van of je toevallig niet iets vergeten bent in eventuele firewalls op je server of client oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is niet verstandig om zo'n oud topic omhoog te schoppen, alleen maar omdat een aantal dingen over hetzelfde gaan.
Ik stel voor dat je een nieuw topic opent, met eventueel wat meer informatie.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.