Toon posts:

x1950PRO msi cooler op asus a8n-e

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een Asus A8N-E mobo met een zalman passief blokje op de northbridge (ca. 5cm hoog) nu ben ik van plan om een MSI X1950 PRO te kopen, deze heeft een dualslot cooler, maar als ik m'n mobo zo bekijk zie ik dat er weinig plek is voor een lange videokaart, een lange kan wel, maar ervoor is weinig plek voor de dualslot cooler... heeft iemand hier een x1950 PRO met een dualslotkoeler en de A8N-E, en kan hij/zij mij vertellen of het goed past. (Als je geen NB blokje hebt, schat het ongeveer in, de hoogte is ~5cm)

Of weet iemand misschien het exacte formaat?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand dit? anders kan ik beter voor de 7900GS gaan, die is korter.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 15:25 ]

Verwijderd

Gast haal je mn post weg? ik wil je namelijk aan aanbieding van een webwinkel linken

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 07:14
Ik heb een PEAK Ati 1950 pro , deze was de goedkoopste in de pricewatch en zie dat je daar nog ruimte zat hebt bij je northbridge :).Nadeel is dat het geheugen 50 mhz langzamer draait.

Verwijderd

die kost 67 euro

Verwijderd

Topicstarter
De peak maakt erg veel lawaai, en ivm mijn northbridge kan ik de koeler niet vervangen. (ik heb nu de x800GTO met de v700-ALCU en deze moest ik al een beetje ombuigen).

En de standaard van sapphire wordt erg heet, en maakt ook nog redelijk lawaai, en er zijn nog steeds probleem-modellen op de markt met de oververhitte vrm's. Daarom kies ik voor de MSI, deze is maar 5 euro duurder dan de sapphire, alleen moet ik dus even de maat weten, het mag ook van een andere 1950pro kaart zijn, dan meet ik 't zelf wel even op.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 16:25 ]

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Gamo heeft deze op zijn southbridge (meest nutteloze uitgave ooit volgens mij):

Afbeeldingslocatie: http://www.pctuning.cz/ilustrace3/mitrega/pimp1/thermalright_deska.jpg

http://www.thermalright.com/a_images/pic/hr-05%20sli.jpg

Thermalright HR-05 SLI, iets van 14 euro.

[ Voor 30% gewijzigd door Gamo op 21-10-2007 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm dan past ie misschien wel, als ik die zeg maar koop en dan zo draai dat de vidkaart het meeste ruimte heeft, maarja er zit net zo'n mooi zalman dingetje op ... :p

even uitrekenen...

67euro videokaart
20 euro zalman v-700-CU
21 euro blokje
= 108 euro.. en omdat ze mijn andere onderdelen niet bij cool-prices hebben, ook nog is 7 á 8 euro verzendkosten..
dan koop ik beter gewoon de msi versie bij salland + dat blokje, dan heb ik nog garantie erop..

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 16:56 ]

Verwijderd

Ik snap je stelling niet helemaal... :P
Wil je nou de afstand tussen de dual-slot cooler en het Mobo/NB? Of hoe lang die kaart is?
Ik zal wel even voor je kijken hoe groot beide afstanden zijn :P

Edit:
Ik heb geen A8N-E, Maar het lijkt me sterk dat het PCI-E slot veel hoger staat etc.
De afstand tussen mobo en de cooler is ongeveer 2~3 cm

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Asus A8N-E met een zalman blokje op de NorthBridge, met een x800GTO + V700-ALCU, deze koeler past er net (een beetje omgebogen) op. De x1950pro is een stuk langer.. en ik wil weten hoelang. Misschien past het wel gewoon.
Als ie niet past dan koop ik óf dat blokje dat jij ook hebt + de MSI versie
óf ik koop de 7900GS... dat is wel een stuk goedkoper...
óf die rare combo met peak versie bij de cool-prices en blokje bij salland en cooler maakt niet uit bij welke winkel :O

Dat laatste idee iig niet.. denk ik

EDIT: lol dat dus niet :P

EDIT: het scheelt 26 euro..
maar dan heb ik wel garantie op de kaart, óf als die past natuurlijk maar 4 euro, dan koop ik gewoon de msi zonder poespas.

EDIT: Hmm die ene valt ook af, msi +blokje das 144 euro, kan ik net zo goed de club3d versie kopen met de x2 accelero. Die neemt niet veel ruimte in :p

mm laatste edit: óf ik koop gewoon de Sapphire versie.. wordt wel beetje heet.. en maakt nog steeds beetje lawaai... mmmm moeilijk..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 17:36 ]

Verwijderd

Dus je wilt weten hoe lang de kaart is? De kaart zelf is namelijk iets van 24~25 cm(heb hem niet precies opgemeten :P) Maar de MSI versie zal denk ik niet goed samengaan met een NB koelblokje van 5 cm ;) Dus dan zul je eentje met een single-slot koeler moeten halen(sapphire oid), want dan zal het net wel passen denk ik(als ik op een screenshot van een A8N-E kijk dan :P) of een ander koelblokje nemen die niet 5cm hoog is...

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar beetje duur, 21 euro, dat blokje die jij ook hebt, msi versie +21 euro = 145
voor +- 155 heb ik de club3d versie/ sapphire ultimate = goede koeler en niet zo groot. Dan koop ik liever die :)

of de asus versie, is nog wat goedkoper dan die 2

maar dan is de 7900GS weer 55 euro goedkoper... of zal ik meegaan met de hitte, het geluid en de kans op oververhitte rvm's met de sapphire x1950 pro

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 18:44 ]

Verwijderd

Ik heb een M2NPV-VM en hem geen gekoelde NB/SB onder mijn dual-slot cooler.
Ik had alleen wat problemen met me IDE aansluiting door de lengte van de kaart...
En de oververhitte VRMs zijn al opgelost dacht ik met de nieuwe revisie van de X1950 pro :)
In Bang for the Buck is de 7900GS wel weer beter dan de X1950, als je uitgaat van de VGA charts...
http://www23.tomshardware...=712&model2=725&chart=318

En volgens mij valt het geluid van de coolers best wel mee hoor :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb toch besloten de 7900GS te halen :), nog nooit eerder een nvidia kaart gehad, en prijs scheelt veel, voor een normale 1950 pro > 150 euro. En ik houd m'n pc liever een beetje koel, de sapphire versie haalt echt hoge temps (op verschillende sites gelezen). Ik wil zoiezo niet te veel investeren, want volgend jaar koop ik een hele nieuwe pc. (na de zomer)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
wacht! ik heb toevallig ergens de powercolor x1950 pro gezien! voor maar 120 euro, weet iemand of deze wel 5cm ruimte heeft boven de NB? de koeler is een stuk korter namelijk! (x2 accelero versie)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 09:36 ]

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-07 22:56
Je hebt ook een Jetway X1950Pro @dollarshops voor € 96. Misschien iets voor je?

Verwijderd

Topicstarter
Zijn die stil? Weinig reviews over te vinden. Bij 1 goede review krijgt hij bij het geluid als cijfer een 6, dan zit ik toch weer te denken aan die powercolor versie, ik heb het zelf een beetje ingeschat, en als het goed is past ie, maar dan ook echt net met minder dan 1cm speling..

amerikaanse/engelse reviews zeggen dat de koeler een herrie maakt, maar dat is een andere versie

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na lang wikken en wegen dus toch voor de garantie dichtbij + redelijkstille fangarantie + minder hitte + Hitman BloodMoney gegaan > eVGA 7900GS K.O. 256MB. En deze heb ik ook eerder (lokale winkel). Erg bedankt voor al jullie reacties!

Kan ik met dit alles (2gbddr,7900GS KO,1hdd,2xdvd) een x2 4600+ draaien? Deze kan ik namelijk 2ehands krijgen.

Dit is de normale versie niet de EE versie ofzoiets, wat is het verschil tussen de EE versie en de "normale" x2 4600+?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
NEEEEh, de 7900GS KO is uitverkocht... toch wel.. op de site stond het fout :S. welke optie is nu het beste dan.

-Sapphire x1950 PRO (~120 euro)> maakt deze veel lawaai? wordt deze erg heet?... kans op oude versie..
-PEAK versie + NB blokje + koeler (~110 euro) > geen garantie > lang wachten 2 winkels.
-Jetway versie (~95 euro) > 1 review te vinden, maakt deze veel lawaai? koeler niet te groot?..
-Sapphire x1950 GT (~100 euro) > goedkoper maar een stuk slechter?
-PowerColor x1950 PRO bij een winkel 120 euro, past deze wel..?

-hij mag niet meer lawaai maken dan de Arctic Freezer 64 PRO @ 2000~2200 rpm..

of misschien past de accelero versie erop... deze kan ik ergens voor 126 euro bestellen.. Ik heb het ingeschat en óf het kan nét wel of het kan nét niet

of iets anders...? bijv. een dx10-kaart...

EDIT: Peak versie valt af, cool-prices heeft de prijs weer omhoog geslingerd

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 11:40 ]

Verwijderd

7991 PEAK Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) € 67,95 1 € 67,95

Sowwiej :-(

Verwijderd

Topicstarter
Die kost nu 95 euro, en maakt teveel lawaai (dan moet ik een zalman koeler erop zetten + zo'n speciaal blokje voor m'n northbridge, dit kost dan veel meer dan alle andere opties, en ik ben m'n garantie kwijt)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik voor de PowerColor x1950 PRO gaan voor 126 euro (incl. vk)? En als ie niet past de HR-05 SLI (19 euro) bestellen bij salland...?.
Pagina: 1