Toon posts:

Augidy geluidskaart - logitech 5.1 @ vista

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb deze geluidskaart:
- Creative sound blaster Augidy se

En dit geluidssysteem:
- Logitech X530 5.1

Ik heb laatst Vista(home premium) geinstalleerd, alleen nu doen alleen 3 boxjes de basbox het, de andere 2 boxjes niet.

Bij configuratiescherm staat gewoon 5.1 ingesteld, bij Creative Mediasource heb ik eens gekozen voor test 5.1, zodat er dan van 'linksvoor, rechtsachter etc' door de boxjes gebleerd wordt. alleen als die de laatste 2 uitspreekt, gaat die niet naar boxje 4 en daarna 5, maar begint die terug bij boxje 1 en gaat die daarna naar 2.

Hoe kan ik er voor zorgen dat alle 5 mijn boxjes het doen?

Bedankt :)

Verwijderd

Je moet je afspeelsoftware configureren om gebruik te maken van je kaart. Bijv bij winamp heb je 2 keuzes, dat is meestal DirectSound device, en de tweede optie is de naam van de kaart zelf bijv SB Live! , mijn ervaring is met dit soort software altijd op de naam van je hardware te zetten, want somehow wil DirectSound ook niet meer dan 2 kanaals aansturen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dan eens een kijkje gekeken bij apparaatbeheer, en 'Sound blaster Augidy' staat er wel in bij 'besturing voor geluid, spelletjes'. als ik kijk via WMP extra->opties->apparaten ,dan zie ik daar wel 'Luidsprekers' staan, oke, ik klik er eens op, dan zie ik onder luidsprekers staan 'Sound blaster augidy'.

Maar als ik via WMP dan wil testen de luidsprekers dan kan ik maar voor 2 luidsprekers kiezen, huh?

Dus ik zou niet weten waar ik ergens in windows kan configureren dat je 5.1 hebt?

Verwijderd

Heb je als default apparaat wel je Logitech kaart ? Dus niet een Directsound device oid... Ook in het control panel even instellen (maar las al dat je het gedaan had) dat je een 5.1 setup hebt, en natuurlijk in de control panel van je geluidsdrivers (mits die er is).

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-06 00:44
voor die kaart moet je onder vista software kopen van creative anders werkt het niet goed meen ik.

edit het heet Creative Alchemy Audigy Edition, maar ik zie nu dat dat vooral voor oudere spellen is. hoewel ik dart niet zeker weet.

[ Voor 40% gewijzigd door bastian433 op 14-10-2007 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads/4712206e3d5f5/screenshot3.JPG

zoals je ziet is bij de luidsprekers wel de Sound blaster augidy ingesteld. Alleen die 5.1 setup kan ik dus zo 123 niet vinden. wel heb ik via Creative Mediasource dit ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads/47122159023d5/screenshot4.JPG

Alleen als ik dan daar kies voor Kanaal, dan hoor je dus die bla van rechtsvoor etc, alleen bij de 4e keer begint die dus weer bij nr 1.

En omdat ik daar 5.1 heb geselecteerd, en synchroniseren met configuratiescherm heb aangevinkt, zou het toch moeten werken alle 5 de boxen(op deze manier werkte het namelijk @ xp wel).

Dus waar moet ik dan dat 5.1 ergens instellen/wijzigen ?
bastian433 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:58:
voor die kaart moet je onder vista software kopen van creative anders werkt het niet goed meen ik.

edit het heet Creative Alchemy Audigy Edition, maar ik zie nu dat dat vooral voor oudere spellen is. hoewel ik dart niet zeker weet.
Als ik het goed snap moet ik dus deze:
meuktracker: Creative ALchemy (X-Fi Edition) 1.00.07

installeren om het te laten werken ?, dan ga ik dat eens proberen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 16:13 ]

• bastian433
ik denk echt dat je dat programma nodig bent gezien ik meende dat een Audigy onder Vista maar half werkte.
1 van de vele redenen om vooral niet over te stappen vind ik.
ik meende dat het 20 euro moest kosten.

Verwijderd

Topicstarter
bastian433 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:09:
ik denk echt dat je dat programma nodig bent gezien ik meende dat een Audigy onder Vista maar half werkte.
1 van de vele redenen om vooral niet over te stappen vind ik.
ik meende dat het 20 euro moest kosten.
Dus deze:
meuktracker: Creative ALchemy (X-Fi Edition) 1.00.07

Moet ik dan installeren om het te laten werken?, alleen ik zie toch nergens terug dat het 20 kost? of is dat hardware van 20 wat moet gekocht worden ?

Als ik dat wil installeren krijg ik de foutmelding dat er geen ondersteunend product is gevonden :X ?
En spellen speel ik niet, het is gewoon puur voor muziek af te spelen.

De basbox vindt die wel, de voorste 3 boxjes ook, maar die achterste 2 niet :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 16:16 ]

• bastian433
dit is de X-FI variant en niet de audigy, de audigy moet je voor betalen, 10 dollar zie ik nu.
(of euh ff googlen he O-) )

Verwijderd

Topicstarter
bastian433 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:20:
dit is de X-FI variant en niet de audigy, de audigy moet je voor betalen, 10 dollar zie ik nu.
(of euh ff googlen he O-) )
oke :) Creative ALchemy Audigy Edition v1.00.05 Windows Vista neem ik aan toch ;) ?

Dankje voor iedereen's antwoorden :) ik laat het nog weten als dat programmaatje werk :>

• bastian433
ja die op deze pagina staat he http://buy.soundblaster.com/ O-)

Verwijderd

Topicstarter
oke Gekocht O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde het zojuist installeren, maar hier krijg ik ook de foutmelding dat er geen ondersteunende hardware gevonden, en dat ik dit moet nagaan.

Dusja, nu weet ik echt niet meer waar ik moet zoeken waar het fout gaat, kan iemand mij helpen?

• bastian433
Dat is raar gezien die wel op de lijst staat op:

http://buy.soundblaster.c...e&pid=F2222X767VHL73GYR38
Pagina: 1