Toon posts:

DX10 kaart, of tijdelijk DX9?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik twijfel..
Ik heb een 2900 Pro 512MB in bestelling staan..een DX10 kaart dus..
Nou hoor/lees ik erg veel over DX10.1, het schijnt dat de huidige DX10 kaarten, niet met DX10.1 kunnen werken? Is dit waar?

Nou vond ik een XFX 7950GT 512MB voor 135 euro, is dit geen betere keus? Aangezien ik geen zin heb om een kaart te kopen, die eigenlijk niet meer gaat werken met de upcoming DX10.1

Ik ben zoiezo van plan, om in 2008 dan een super kaart te gaan kopen, en de games die ik wil gaan spelen( COD,BF2,FSX,FS9,NFS MW,Bioshock) moet makkelijk kunnen met de 7950GT, op een reso van 1280x1024, lijkt mij..

Iemand een sugestie? Tips?

Hoor het graag!

Verwijderd

Niet waar. Natuurlijk werken ze wel met DX10.1. Google verteld alles..

http://www.next-gen.biz/i...ask=view&id=6824&Itemid=2

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 11:28 ]

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-07 10:00
Je weet wat ze zeggen, als je wacht op iets beters kan je altijd blijven wachten :).
Als je echter toch een groot budget hebt en even kan wachten, zou ik nu nog even voor de 1950 gaan, en als straks de nieuwe videokaarten uitkomen voor die gaan.

Maar dat is echt een keuze die je zelf moet maken, ook met de 2900pro kan je goed games spelen en dx10 word nog nauwelijks toegepast, laat staan 10.1. Pas als dat echt mainstream is wil je misschien alweer ene nieuwe videokaart kopen..

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. Het blijft een erg moeilijke keuze voor mij..
Ik ben wel benieuwd hoe de rest van de Tweakers hier over denken;) Ik wacht nog even af

Verwijderd

kan je het niet een maandje uitzingen met je huidige kaart? want dan komt de HD 2950XT uit en die heeft dx 10.1 aan boord :)

Verwijderd

Topicstarter
Huidige kaart erger ik me vreselijk aan, spelen op 1280x1024 gaat maar net, met een beetje leuke settngs.
is een 6800XT met 128mb
Ik moet voor 29 Oktober eigenlijk een nieuwe kaart in mijn systeem hebben hangen, aangezien ik 2/3/4 November naar een Flight Simulator Weekend ga, en ik wil daarvoor toch wel die kaart goed kunnen testen.
de 2950XT lijkt mij geen goede keus, aangezien een 256Bit Interface. Geen idee of dit uitmaakt, maar het lijkt mij geen goede keuze:

http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=3481&Itemid=34

In mijn vorige systeem had ik een AGP 1950Pro hangen, misschien dat dit een goede tijdelijke keuze is maar dan een PCI-E versie.
En dan kan ik begin 2008 nog altijd zien..
Wel wil ik dat COD4 er op te spelen is..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 12:58 ]

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 21:10
Een 2900Pro is een leuke kaart, als je het ervoor over hebt zou ik het gewoon doen. Je kan er wel even mee vooruit (afhankelijk van je eisen qua graphics ;) ), en ik meende dat Ati gewoon DX10.1 aan boord had, itt de 8-serie van nVidia.
Tegen de tijd dat die niet meer voldoen een nieuwe halen :)

[ Voor 1% gewijzigd door FereiDON op 11-10-2007 18:46 . Reden: emoticons vergeten ]

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Fractal Design North

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:26:
Niet waar. Natuurlijk werken ze wel met DX10.1. Google verteld alles..

http://www.next-gen.biz/i...ask=view&id=6824&Itemid=2
Nee hoor, deze kaarten hebben écht geen DX10.1 ondersteuning :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik eis wel veel graphics, ik moet gewoon alles op het hoogste kunnen draaien op 1280x1024..
En misschien over een tijdje een 22Inch scherm, wat overigens pas in 2008 word ;)

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:02:
Ik eis wel veel graphics, ik moet gewoon alles op het hoogste kunnen draaien op 1280x1024..
En misschien over een tijdje een 22Inch scherm, wat overigens pas in 2008 word ;)
Dan zul je even moeten wachten en een 8800GT of een 2950XT kopen over een maandje! ;)
(precies wat ik, en vele anderen ook gaan doen) maar als je nog geen kacheltje of stroomverbruiker hebt? en er 1tje wilt dan zou ik voor een 2900pro gaan :9

A world without gadgets is no world ;)

Verwijderd

Koop een tweedehands (vraag en aanbod) DX9 videokaart aangezien de snellere varianten van de 7xxx series steeds minder of al erg slecht te krijgen zijn. Ze zijn snel genoeg voor de meeste games die jij noemt.

Wellicht overbodig maar je bent dus wel van plan Vista te gaan draaien wil je een DX10.x kaart gaan kopen?
En CPU lijkt mij ook wel belangrijk om te weten, de CPU moet geen bottleneck worden natuurlijk is ook zonde van het geld van de videokaart.

Imho zou ik wachten met high end videokaart kopen tot minimaal SP1 voor Vista er is (kijken of Vista dan wel de irritaties eruit heeft en wat snelheid heeft gewonnen).

Imho is momenteel ook de prijs/prestatie verhouding niet gunstig van de DX10 kaarten. En dan bedoel ik met name high end want trager is het qua prijs/prestatie helemaal zonde om geld eraan te besteden (bovendien zullen de huidige tragere DX10 kaarten moeite hebben alles voluit te kunnen spelen onder Vista).

Je hoort vrijwel altijd in dit soort discussies "je kunt altijd wel blijven wachten" maar waarom nu wel? De huidige generatie is nieuw en te duur, wacht totdat de markt wat meer verzadigt is met DX10 kaarten (ATI ook wat meer marktaandeel hierin krijgt vanwege concurrentie) en Nvidia met een nieuwe generatie komt (wat ze al hebben aangekondigd). Crysis om maar 1 van de op 1 hand te tellen echte DX10 games te noemen bestaat over een half jaar nog steeds, hopelijk een betere en sneller Vista, hardware goedkoper en sneller en de drivers die beter zijn door ontwikkeld (met name belangrijk voor Vista).

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik zou gewoon tot november wachten. 15 November komt de RV670 en vlak daarvoor komt de G92 als ik me niet vergis.

Het is nog maar een maandje wachten, maar dan betaal je wel veel minder geld, heb je een kaart die veel minder stroom verbruikt, DirectX10.1 ondersteunt, en gelijke performance biedt.

Verwijderd

Topicstarter
Lighteye, super uitleg!

Processor is een E6750 draaiende op 3,6Ghz

Vista ga ik pas draaien als SP1 er is, zoals jij al zei.. Eerder niet.
Ik wil/wou een DX10 kaart kopen, aangezien de prestatie in games beter is dan de huidige DX9 kaarten.. als ik de verhalen moet geloven.

Ik ga wel even in de V&A snuffelen!

Bedankt allemaal!

EDIT,
leonpwner1, zoals ik een paar posten terug al zei.. Ik moet een snelle kaart hebben voor 2/3/4 November..
Dus met deze 6800XT prul kaart kan ik niet blijven zitten.. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 21:27 ]

Verwijderd

denk dat je beter af bent met een ati x1950serie (135euro en zelfs goedkoper)
Verder de directx10 kaarten nu kopen voor directx9 heeft totaal geen meerwaarde

Zal persoonlijk nu een ati x1950serie kopen en mee game tot dat de kaart niet meer voldoende is.
En later een directx10 kaart kopen die daarna wel voldoende is.

Nvidia directx10 kaarten kunnen geen soft aaf aan via de shaders. (geen directx10 versie wel directx9 versie)
Bij directx10 aaf mode zakt nvidia in elkaar

Ati kan alleen aaf via zijn schaders aan (vol directx10 maar geen directx9)
Alleen in directx9 mode zak de ati in elkaar en dan is elke kaart zowat sneller.

Meer info kan je op tweakers frontpage vinden

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-07 18:12

KoffieNT

banaan

Tijdelijk een dx-9 toelie :*)

En dan dadelijk een 8800GT of nog even wachten op de 9800GTS/GTX (maar die zijn wel duur)

Voor een wat goedkopere oplossing kun je dan beter een dx-10 ati kopen, redelijke prestaties/redelijk goede prijs. :O

Ik ben meer van de Nvidia's dus ATI zal ik nooit kopen. 8)

}:O

:D

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 19:44
Geen 2900 Pro nemen vanwege DX10.1 vind ik niet zo'n belangrijk argument, tegen de tijd dat er echt DX 10.1 games zijn ben je zeker een jaar verder... en ook met die 2900 pro zul je prima Crysis en UT3 kunnen spelen. Ook als DX10.1 uit is zal dit weer worden opgevolgd door DX10.2... dus jezelf voorbereiden op de toekomst kun je altijd maar beperkt.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Pagina: 1