Toon posts:

scherm callibiratie dual screen setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
greetings.

ok, even bij het begin beginnen: een half jaar geleden (ongeveer) kocht ik een acer al 2216w.
op het eerste zicht best content van het scherm in combinatie met een 17" medion scherm ernaast.
na achter nood te hebben aan een grotere setup kocht ik voor 200€ een tweedehands acer van hetzelfde type. hier begint echter het geklooi.

blijkbaar heeft acer, zonder enige verwijzing op de verpakking, zowel het design, als de hoogte van de voet EN het paneel aangepast. die eerste twee dingen storen mij op zich niet (hoewel ik er toch eens voor zal bellen naar acer). het probleem is dat mijn kleuren op beide schermen natuurlijk totaal niet overeenkomen. ik ben al een hele dag bezig geweest met het calibireren met de hand maar ik krijg het niet in orde daar er 1001 combinaties zijn van kleuren en helderheid en contrast waarden. ik heb ook al een profile tool gedownload van de MS site en geprobeerd via het nvidia panel alles aan te passen maar ook hier krijg ik geen goede resultaten.

uiteindelijk kwam ik natuurlijk op hardwarematige calibiratie-ogen uit maar deze beginnen pas vanaf 90€ en dat is geld dat ik momenteel niet kan missen. Moest er iemand zijn die een goede softwarematige oplossing heeft of me een calibiratie oog zou kunnen lenen: ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn!

mvg

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 11:00
mischien te simple, maar staan op bijde schermen de kleuren temperaturen wel het zelfde. :P

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Verwijderd

Topicstarter
dat is het hem nou net. als ik dit doe komen da kleuren helemaal niet meer overeen ;)
is idd, spijtig genoeg wel, iets te simpel.

Verwijderd

mischien wel heel dom hoor, maar zijn ze beide via de zelfde aansluiting aangesloten? (DVI/VGA) en mocht het vga zijn is de kabel dan van ongeveer gelijkwaardige kwaliteit?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:43

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:41:
dat is het hem nou net. als ik dit doe komen da kleuren helemaal niet meer overeen ;)
is idd, spijtig genoeg wel, iets te simpel.
Ook gehad met 2 exact dezelfde Philips-schermen. Vaak is 't een net iets andere revisie.... Dus instellen op 't oog zou ik zeggen :)

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:45:
mischien wel heel dom hoor, maar zijn ze beide via de zelfde aansluiting aangesloten? (DVI/VGA) en mocht het vga zijn is de kabel dan van ongeveer gelijkwaardige kwaliteit?
zijn beide via dvi aangesloten, hebben beiden in windows hetzelfde kleurenprofiel toegewezen.
had dit vroeger ook met mijn medions maar toen vond ik het zo erg nog niet daar ik amper tot niet bezig was met foto's. ik be ondertussen al redelijk dicht bij het gelijkstellen van de kleuren maar het is nog verre van optimaal. het wit op het ene scherm is nog steeds helemaal anders (meer gebroken wit) dan het andere en krijg er niet echt verbetering in

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-07 07:01

Nik

Als je sowieso met foto's aan de slag gaat is caliberen gewoon een must :) Schaf er 1 aan, je gebruikt 'm een leven lang, en je kan het nog eens uitlenen voor leuk geld ;)

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 16:46
Als je een NVidia kaart hebt, kun je de kalibreerfunctie van het nvidia control panel gebruiken. Die is wel handig vind ik.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 22:24

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Als je zo'n hardware ding aanschaft moet je er wel even op letten dat by Spyder multi monitor pas mogelijk is vanaf de pro versie. Dit zal bij andere merken ook wel zo zijn dus met 100 euro ben je er nog niet.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
ach das ook weer leuk en geldafpersing.
nja dan denk ik toch maar datk eens op zoek ga naar iemand in de buurt die het me kan lenen want ik heb het geld er absoluut niet voor op het moment
Pagina: 1