Windows (XP) MUI, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.589 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik werk voor een international bedrijf en het ziet er naar uit dat ik binnenkort naast de NL en GE desktops/laptops, ook de Franse dekstops/laptops mag gaan voorzien van een image.

Op zich een leuke uitdaging, alleen is mijn Frans waardeloos... (Nog een grotere uitdaging dan! :P)

Nu had ik al gehoord van Windows XP MUI (Multilanguage User Interface) en heb heb ik er al het een en ander over gelezen, alleen vraag ik me het volgende af:

Als ik een Engelse basisinstallatie doe, en ik log vervolgens in als admin (engelse omgeving) of mezelf (dat zou dan een NL omgeving zijn) en ik installeer dan vervolgens andere applicaties die ik in het image wil meenemen, worden die dan ook in de taal weergegeven van de user die inlogt?

Ik weet dat Office een aparte MUI heeft, maar die wordt toch gepushed via een MSI en GPO, maar hoe zit het met de andere applicaties? (denk bv. aan Winrar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:06
Heel simpel, enkel applicaties welke meertalig worden geleverd en de weergegeven taal laten afhangen van de Windows taalinstelling doen wat je zoekt.

Dit zul je dus per applicatie na moeten gaan. Werkt een applicatie niet volgens dit principe dan moet je een andere oplossing gaan zoeken.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dus als ik Winrar installeer als een NL user (ik kies dus NL tijdens install van Winrar),
zal die nog steeds switchen naar de juiste taal als ik als een duitse user inlog?

Ik heb daar namelijk zwaar mijn twijfels over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:06
Geen idee of WinRAR met een MUI werkt. Dat zul je dus per applicatie moeten uitzoeken.

Voor Windows XP is het als volgt:
  • Installeer de XP WWE MUI versie (World Wide English).
  • Installeer de XP language packs welke je nodig hebt (NL, DE, FR) onder account dat WWE gebruikt.
  • Bepaal d.m.v. GPO's de taal (en overige internationale/culturele instellingen) voor een gebruiker.
  • Log in met een account wat d.m.v. GPO bijvoorbeeld een Nederlandse GUI moet krijgen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer