[Vista] Resume troubles

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:57
Ik heb net m'n nieuwe HTPC'tje in elkaar gezet en het draait als een trein één probleem krijg ik echter maar niet opgelost. Als ik Vista in Standby of Hibernate zet dan gaat het systeem netje in standby, vervolgens kan ik met ofwel het toetsenbord of de remote het systeem wakker maken.
Dit gaat ook prima, binnen 2 seconden heb ik beeld, vervolgens start ik ofwel IE of een ander appje op en dan hangt de riedel.

Dit gebeurt zowel op een schone vista install, zonder hotfixes als een volledig gepatchte Vista inclusief de Hibernate fixes die aangevraagd moet worden bij MS.

Ik heb van zowel de drivers als de Bios de nieuwste als een versie eerder getest beide geven het zelfde probleem. Als ik na de freeze in de eventlogs ga kijken dan kan ik daar helaas geen oorzaak van de freeze uithalen.

Specs:
AMD x2 4400+
Asus M2A-VM HDMI
2GB PC6400
Samsung T166 160GB
Lite-on DVD-Rom
Hauppauge PVR-150 MCE

Heeft er iemand goede tips?

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
Windows xp :X

Of de pc niet in standby zetten maar gewoon uitschakelen. Scheelt weer stroom ook :-)

[ Voor 76% gewijzigd door blablable op 28-09-2007 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 16:59
blablable schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:33:

Of de pc niet in standby zetten maar gewoon uitschakelen. Scheelt weer stroom ook :-)
Als je niets zinnigs hebt in te brengen, post dan niet.

On Topic:
Slaat ie direct vast als je een willekeurig applicatie opent, of doet het echt bij specifieke apps? En wat gebeurt er als je alleen de task manager opent?

Ik heb dit probleem met als ik mijn scherm dicht klap. Daarna gaat ie op zwart, en doet ie niets meer... Vervolgens met de powerbutton in hibernate zetten en weer starten lost het op. Vreemd, dus ik klap em gewoon nooit dicht. Maar geen hibernate kunnen gebruiken is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
Toolmaker schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:50:
[...]

Slaat ie direct vast als je een willekeurig applicatie opent, of doet het echt bij specifieke apps? En wat gebeurt er als je alleen de task manager opent?
Als ik IE7 open dan laadt de pagina, vervolgens loopt IE7 vast, IE7 is dan ook niet meer te sluiten.
Het MMC start helemaal niet op. Explorer, MediaCenter e.d. kan ik gewoon gebruiken.

Als er eenmaal een applicatie is vast gelopen dan is Vista niet meer af te sluiten.
Alleen een reset is dan de oplossing. Taskmanager is gewoon te openen maar laat geen applicatie of dergelijke zien welke het systeem op z'n knieën brengt.

[ Voor 8% gewijzigd door Johnny E op 28-09-2007 14:16 ]

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
Ik heb het probleem kunnen localiseren na de 3e installatie van Vista.
Het probleem werd veroorzaakt door de AHCI Driver van de ATI SB600 Southbridge Sata poorten.
Zodra ik de Sata poorten op IDE mode zet en Vista installeer dan werkt Standby en Resume heerlijk.

Hoewel er een KB artikel is welke beschrijft dat de installatie lang kan duren zijn er volgens mij nog geen echte compatibiliteits problemen bekend met de SB600.
( The Windows Vista installation process may take several hours on a system that uses an ATI SB600 Series chipset )

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
blablable schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:33:

Je windows xp opmerking snap ik niet helemaal, ts gebruikt vista.

Je 2e puntje ben ik het wel mee eens.
Zelf heb ik mijn HTPC ingesteld om elke avond uit te schakelen om 01:30 (slapend kijk ik niet zo veel en veel op te nemen is er ook niet, er komt ook een waarschuwing in beeld waar ik eventueel 30 sec de tijd heb om het uitschakelen te annuleren), elke middag om 16:30 gaat de PC dan weer aan (aangegeven in de BIOS), voor die tijd is toch alleen maar herhaling en ben ik niet thuis om te kijken (eventueel kan ik handmatig opstarten natuurlijk (of via WakeOnLan).

Hierdoor is de PC bijna altijd aan als ik m wens te gebruiken en spaar ik toch stroom :)

[ Voor 5% gewijzigd door itsme op 01-10-2007 09:20 ]

Nothing to see here

Pagina: 1