Toon posts:

ATi Mobility X700 in Vista (Acer TM8100)

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer TM8100 met daarin een ATi Mobility X700. Deze heeft altijd goed gewerkt, tot ik Vista installeerde. 3d applicaties (directx of GL) doen het sinds dien niet meer, ondanks dat ik de laatste video drivers van Acer heb geinstalleerd.

Ati geeft geen support op laptop chips en Acer geeft geen support, omdat ik XP en geen Vista bij mijn PC geleverd heb gekregen. Kan iemand van jullie mij helpen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Legale Vista? Kun je ook Microsoft om hulp vragen.

probeer wat meer informatie te geven, zoals versie van Vista (32/64 bit), welke versie van de drivers, Catalyst drivers al geprobeerd, welke foutmeldingen, etc etc

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een snelle reactie! Het gaat om een 32bits versie van Vista Ultimate. De driver versie is 8.31.100.32q, catalyst heb ik ook geprobeerd, maar werkte niet.

De foutmeldingen verschillen per 3d programma, maar zijn altijd in de trand van "geen ondersteunde 3d hardware", "geen directx compatibele hardware", etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 09-10-2007 02:13 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 01:15:
Dat is een snelle reactie! Het gaat om een 32bits versie van Vista Ultimate. De driver versie is 8.31.100.32q, catalyst heb ik ook geprobeerd, maar werkte niet.

De foutmeldingen verschillen per 3d programma, maar zijn altijd in de trand van "geen ondersteunde 3d hardware", "geen directx compatibele hardware", etc.
Je kan kijken of directX wel geinstalleerd is.

[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 09-10-2007 02:14 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-06 21:07

Mojo

The Power Within

Je kan de Omegadrivers installeren. Die bieden wel ondersteuning voor mobile chips.

[ Voor 56% gewijzigd door Ultraman op 09-10-2007 02:14 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb (asus a6 met x700 erin) de beste ervaringen met de originele driver van ati.
Deze kan met dit tooltje aangepast worden zodat ook mobility radeons ondersteund worden.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de tips! Ik ga het morgen metteen proberen. Nog een vraagje: DirectX zit toch standaard in Vista? Of moet ik het nog ergens downloaden en installeren?

Ik zal jullie laten weten of het gelukt is!

Verwijderd

je moet directx 9.0c hebben via microsoft (of via google)
Windows vista heeft standaart geen directx 9 onbourd voor ouwe kaarten
Wel heeft vista directx10 voor de nieuwe kaarten .
Verder windows vista mag je 30dagen proberen zonder key
Daar is niks illigaal aan (wel als je een crack gebruikt)

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal super bedankt. Ik weet niet wat het was, maar het werkt!

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
heb je misschien alsnog een idee wat het was? ik kom er namelijk ook niet uit. ik heb de drivers wel goed geinstalleerd (en spellen draaien dus prima)

maar ik krijg de controlcenter met geen mogelijkheid aan de praat. hierdoor loop ik extra settings zoals tvout pal/ntsc instellingen mis. de tabbladen staan simpelweg niet in beeldscherm > geavanceerd

Verwijderd

gebruik ati tray tools
Ben je in een keer klaar en heb je extra functies die je anders niet zal hebben.
Dat je geen controlcenter heb komt omdat je geen ccc kan draaien.
Je heb netfix nodig van microsoft en de net2.0 installatie.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

abjeroen schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:57:
heb je misschien alsnog een idee wat het was? ik kom er namelijk ook niet uit. ik heb de drivers wel goed geinstalleerd (en spellen draaien dus prima)

maar ik krijg de controlcenter met geen mogelijkheid aan de praat. hierdoor loop ik extra settings zoals tvout pal/ntsc instellingen mis. de tabbladen staan simpelweg niet in beeldscherm > geavanceerd
Waarschijnlijk een kwestie van lezen van de mogelijke foutmelding en/of documentatie van de software.

Voor het Catalyst Control Panel wordt onder andere .NET Framework 2.0 als vereiste opgegeven. Deze kun je o.a. ophalen op de Windows Update website, volgens mij onder de noemer "Extra Onderdelen" of iets in die trant.

Maar met wat zoeken had je dergelijk informatie prima zelf kunnen vinden. En mocht er meer aan de hand zijn, dan zie ik graag wat meer info, inzet en een eigen draad aangezien je het hier niet over niet werkende 3D functies hebt maar enkel over een Control panel.

Hierboven gelijk even wat legal issues --te laat-- aangepakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 09-10-2007 02:22 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.