hd2600xt start niet, blijft starten en uit en starten en uit

Pagina: 1
Acties:

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
het verhaal, na niks dan problemen ,et mijn nieuwe pc vrees ik dat mijn videokaart er nu ook nog geweest is. de videokaart heeft een dag prima gedraait zonderproblemen 3dmark gerunned en windows geinstalleerd. na wat geklooi gaf ie zelfs nog beeld op mijn lcd tv (enige monitor)

nu zat ik net lekkr bioshock te installeren en opeens krijg ik no signal.

dus ik de dvi kabel eruit, hdmi kabel erin, en andersom, andere poorten proberen, tv uit en aan, pc uit en aan en zo voorts.

ik schroef dus e kast open en zet de pc aan.

nu hoor ik het geluid van de startende koeler van de videokaart, en dan weer zachter, en dan weer oplopend en weer zachter en dat blijft zo doorgaan

geen beeld natuurlijk dus ik kan niks instellen. hij zit in het onderste pci-e slot van het sli moederboard, ik heb een 450w voeding dus meer dan voldoende

wat kan dit in godsnaam zijn en wat kan ik er aan doen,hij heeft dus wel prima gedraait 1 a 2 dagen.

vast bedankt

Never really found a place that I call home...

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-07 18:02
ik zou de kaart ten eerste in je bovenste sli slot doen, som heeft een moederbord het bovenste slot op x16 en de 2e op x8. bovendien heeft ie dan meer ademruimte, dus zou heb sowieso boven doen, ik heb geen ervaring met de kaart, maar atikaarten schijnen lekker warm te worden. het zou helpen als je meer systemspecs zou geven

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• GWD
er staat bij de bovenste duidelijk dat het een sli switch slot is zit ook zon switchkaartje in, maar kan het altijd proberen, werken doet het namelijk toch niet :).

specs
amd 64 x2 6000+
em pc800 2048mb
hd2600xt 256mb ddr4 hdcp
asrock alivexfire-esata2
maxtor 160gb 8m sataII
450watt x-gear voeding
en een nec d111 brander

• GWD
bovenste slot even geprobeerd, niks.... meer opties?

• GWD
ah hij starte net weer ee keer op. geen beeld, maar hij starte door, en de koeler bleef normaa draaien.

nog ee keer gereboot en weer terug bij af....

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-06 21:07

Mojo

The Power Within

Zou ook goed het moederbord kunnen zijn hoor.. Probeer eens een bios-reset. :)

En heb je eventueel een andere (PCI) videokaart waar je mee kan booten?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 15:58
Ik vind het wel raar dat die videokaart ook diverse letters weg laat vallen. Meestal de laatste van het woord. Of zi i da allee e i mij videokaar kapo?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:26
Heeft deze kaart geen extra voeding nodig? Een PCI-e 12V lijn om wat amperes van te snoepen?

• GWD
Ik zit dit dus te schrijven door mijn telefoon daarom dus de fouten :)

iig, hij doet het nog steeds niet, als ik hem een dag stil laat staan en aanzet kan ik er weer een paar uur mee vooruit, en daarna valt ie weer uit, en begint het gezeik opnieuw, heb er 3dmark 5 keer meegedraaid, en niks, burn in test gedraait, ook niks gevonden.

Maargoed, hij start dus weer niet meer op. heb niks veranderd, soms doet ie het soms niet ....

Verwijderd

probeer eens een andere voeding, heb ik ook bij een kennis gezien. Hetzelfde probleem dat de pc af en toe geen beeld gaf.

• GWD
ja probleem is dat ik alleen een 350watt voeding heb liggen in den bosch (zit nu in amsterdam)

Pagina: 1