Toon posts:

p2p programma voor een gesloten netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Momenteel draait alles hier nog op windows xp, maar ook hier doet windows vista zijn intrede. Nu gebruiken wij als groep momenteel een file sharing programma wat gebruik maakt van het p2p principe. Dit programma genaamd UWgo werkt helaas niet in windows vista. Ik ben nu al een tijd op zoek naar een goed alternatief. Ik kan helaas geen vinden. Het moet een programma zijn wat gewoon op het netwerk kan draaien en geen contact maakt met het internet.. en er moet tevens een zoekfunctie aan boord zijn zodat men files kan zoeken.

Ik kan vele p2p programma's vinden, alleen maken zij allemaal gebruik van een server, of men moet connecten via internet etc etc.... dat moet dus niet het geval zijn.... Heb momenteel al een scala van programma's geprobeerd ExoSee / Morpheus / etc

Heeft iemand van u een goed alternatief? alvast bedankt.....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat dacht je van direct connect? Werkt prima op lans of andere gesloten netwerken. Het enige dat er moet zijn is 1 systeem dat een DChub draait dat de rechten regelt (al stelt dat niet veel voor). Verder kun je makkelijk kijken naar files die gedeeld worden (alles wat je wilt delen gooi je in een gedeelde dir, of je voegt een bestaande dir aan je share toe) en een user kan alternatieven zoeken (stel 3 personen delen de rar, jij bent niet online, kan er gezocht worden naar files die precies hetzelfde zijn, zodat de persoon ze van een andere source kan downloaden).

Dit wordt veel gebruikt op lanpartys, omdat de manier van sharen erg makkelijk is en de snelheden ook heel aardig.

Voor een hub kun je kijken naar ptokax of ynhub die beide redelijk veel gebruikt worden en ook veel scripting e.d. supporten. Als client kun je kijk naar dc++, de meest gebruikte client (er zijn heel veel andere clients, maar DC++ is veruit de meest compatible).

[ Voor 16% gewijzigd door TERW_DAN op 24-09-2007 22:01 ]

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07 09:59
Is Waste niet een alternatief ?

http://waste.sourceforge.net/

Deze werkt wel client / server achtig, maar zou moeten functioneren binnen een lan.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ik zal deze 2 eens proberen, al is de eerste versie niet echt top....

Er moet dan altijd een pc blijven draaien......

Uwgo start je gewoon op en hij connecte en je kon zoeken en downloaden..... je had daar geen server voor nodig dat was juist het mooie er van.... maar toch bedankt voor de moeite, ik zal het proberen hier

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:10:
bedankt ik zal deze 2 eens proberen, al is de eerste versie niet echt top....

Er moet dan altijd een pc blijven draaien......

Uwgo start je gewoon op en hij connecte en je kon zoeken en downloaden..... je had daar geen server voor nodig dat was juist het mooie er van.... maar toch bedankt voor de moeite, ik zal het proberen hier
Ik weet niet of er een budget is, maar er zijn nog genoeg hosters die DChubs hosten voor een paar euro per maand. Het nadeel is wel dat je dan via je internet verbinding connect ipv over een lan, maar je hoeft geen losse machine te laten draaien.

Verwijderd

Topicstarter
nee er is geen budget en het mag absoluut niet via internet vanwege de vertrouwelijke info wie erop beschikbaar kan zijn

heb bijvoorbeeld zojuist powerfolder geprobeerd..... maar aan de gratis versie zitten weer limits, welke nu al ruim overschreden worden

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 22:26 ]

• urk_forever
  • Laatst online: 08-07 18:17
Het makkelijkste is, lijkt mij, om gewoon Windows File sharing te gebruiken icm het Guest account. Iedereen zit in dezelfde werkgroep en kan overal bij komen en je kan downloaden.

Verder maakt dat UWGo volgens mij ook gewoon onderwater een Gnutella server aan, wat dus eigenlijk erop neerkomt dat je ook iemand als DC++ hub/Shareaza server/EDonkey server of wat dan ook kan laten spelen en daar verbinding mee maakt.

Hail to the king baby!

Pagina: 1