MSN Messenger 7.5 blijven gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 6.509 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gisteren ochtend toen ik de PC aanzette ging zoals altijd automatisch MSN aan. Echter ik kreeg het bericht dat ik MSN moest updaten naar Live Messenger. Voorheen kon ik altijd "herinner me lateren". Maar nu kon ik MSN dus niet gebruiken als ik niet update.
Omdat ik toch (weer) eens Live Messenger wilde proberen klikte ik met tegenzin op ''updaten". Nou toen Live Messenger downloaden, en na de installatie werd ik niet vrolijk dus ik wilde meteen terug naar MSN 7.5. Dus ik Live Messenger deinstalleren en opnieuw MSN 7.5 installeren. Dat ging allemaal goed, ik kon weer fijn gebruik maken van mijn oude vertrouwde MSN :)

Nu is het probleem dat ik vandaag weer de PC opstart en hetzelfde bericht krijg als gister ochtend. Ik moet weer upgraden naar WLM. :( Dit terwijl ik gisteren wel de hele dag gebruik heb kunnen maken van de oude MSN.
Nu zou ik graag willen weten of het op een manier mogelijk is om nog gebruik te blijven maken van de oude MSN: 7.5?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Niet echt, want er zijn serieuze protocolverschillen.

Wat is er mis met MSN 8.5. Heel mooi, strak afgewerkt! Kan je helemaal slopen van extra functies!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:20
Voor zover ik weet worden die oude protocollen niet snel gedeactiveerd op de server hoor.. Normaalgezien mag het geen probleem zijn om MSN Messenger 7.5 te blijven gebruiken.

Ik dacht een tijdje terug iets gelezen te hebben van een truc om dit probleem te omzeilen, en dat hield in dat je het versienummer van je MSN Messenger verhoogde met een tooltje à la ResHack.. Als je dat veranderd naar iets dat hoger is dan 7.5, dan zal je normaalgezien geen bericht meer krijgen dat je moet upgraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125122

Moet nog wel werken toch? Windows messenger, dat standaard in je windows install zit, doet het ook nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 08:34

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 125122 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:17:
Moet nog wel werken toch? Windows messenger, dat standaard in je windows install zit, doet het ook nog steeds...
True. En easymessage of tools als trillian krijgen ook nooit protocolupdates.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

Echt heel vervelend, die msn 8 is gewoon erg traag en crasht teveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb MSN 7.5 weer aan de praat gekregen door hem in Windows2000 compatibility mode te draaien, dan doet ie het weer perfect ;) (en ook niet meer zeuren over nieuwe versies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
7.5 draaien zonder updatemeldingen:

Anoniem: 130939 in "Windows Live Messenger - deel 2"
1) Download Resource Hacker (http://www.angusj.com/resourcehacker/)

2) Open msnmsgr.exe met ResHack.exe

3) Ga naar "Version Info => 1 => 1033"

4) Verander volgende waarde (ergens rond de 20e lijn):
VALUE "ProductVersion", "7.5.0324"

in

VALUE "ProductVersion", "99.9.9999"

5) Save. Job done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232654

ik krijg volgende crash en error bij opennen van msn 7.5 >> 0xc0000142
iemand die met zelfde probleem zit ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148409

Ik snap dat programma niet. Ik heb de waarde veranderd in 99.9.9999. Maar hoe moet ik het opslaan? Onder welke naam en extensie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madshark schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:54:
Ik heb MSN 7.5 weer aan de praat gekregen door hem in Windows2000 compatibility mode te draaien, dan doet ie het weer perfect ;) (en ook niet meer zeuren over nieuwe versies)
Dat werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Hm. Jammer dat deze hack niet werk met MSN messenger 6.2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Wat een hoop reacties, bedankt allemaal! :)

Ik las net ook even het Windows Live Messenger topic en daar vond ik de oplossing.
De compatibliteit naar Windows 2000 zetten dus. Krijg alleen dan wel een naar / Windows 2000 achtig icoontje in mijn taakbalk. :(

Ik ben in ieder geval blij dat ik weer vertrouwd gebruik kan maken van de fijne MSN: 7.5 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01
De reden van deze update is een kwetsbaar lek in MSN Messenger 6.2, 7.0, 7.5 en WLM 8.0.
Dit lek zou als 'kritiek' bestempeld moeten worden, aangezien het al negen maanden oud is. Ook zijn exploits om het lek te misbruiken publiek bekend, hoewel het lek (nog) niet actief misbruikt is. Wanneer een MSN-gebruiker een video-chat accepteert, kan een aanvaller via het lek volledige controle over het systeem krijgen. Direct patchen is daarom het advies...

Bron: http://www.livemsger.nl/msn-7,5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan luidt het advies toch geen vreemde video chat accepteren?

Ik zie dat de msn messenger folder een stuk groter is geworden door live messenger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Anoniem: 148409 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:49:
Dan luidt het advies toch geen vreemde video chat accepteren?

Ik zie dat de msn messenger folder een stuk groter is geworden door live messenger....
Dan downgrade je toch weer naar 7.5 ;)

Die lek in 7.5 laat me koud, video-chatten doe ik toch nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

monnick schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:10:
[...]

Dan downgrade je toch weer naar 7.5 ;)
already done it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220238

Hope dat ik goed doe te antwoorden met Quote:Wel wel voor dat ik hier terecht kwam was ik al uren in de weer om een oplossing te zoeken. Ik was blijkbaar niet de enige en moet ieder hier danken voor het hulpzaam onderhoud betreft het geluk nog een tijd veilig MSN Messenger netjes uitgekleed van reclame te mogen verder gebruiken. (http://www.angusj.com/resourcehacker/) Dit van (Iva) vond ik dan te ingewikkeld omdat ik het niet ken, tweede mogelijkheid: compatibiliteit veranderd naar 'Windows 2000' ... Of dat gezond is weet ik niet, maar inderdaad het werkt. Ik geloof niet dat dit hoofdstuk af is: Is het wel veilig om compatibiliteit 2000 te gebruiken?

Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137367

toevallig heb ik ook last van die update.. vrij vervelend van Live Messenger ziet gewoon niet uit!
Overigens was ik ook al niet te spreken vanaf 6.2, het werd gewoon onoverzichtelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ... zoals hier aangehaald kan je hem uitkleden met een A-Patch. heb het niet onmiddelijk bij de hand anders had ik de link ertussen gegooid. na wat ploegen, ik bedoel MSN 7.5 eraf gegooid dan alle bestanden en mappen betreft onder ander via (program files) enz werk ik met de "eerste" PC nu met de oude originele Windows, met de "tweede" inderdaad met de 7.5 in compatibiliteit met Windows 2000. Ik ben benieuwd of dat problemen gaat geven, opf het morgen gaat starten enz. In ieder geval is ook de oude hotmail email account verdwenen en moeten we verder met d" nieuwe look van LIVE. De compatibiliteit verandering brengt wel enig ongemak mede: om naar het email adres te gaan moet men zich telkens weer uit en inschrijven. Dat moeten we er dan maar bijnemen zeker? Of is daar ook een regeltje voor te vinden. Het kan natuurlijk ook zijn dat na het uitschakelen van de pc, het morgen automatisch word herkend ... geen Idee! Laatst die oude Windows is nog niet eens zo slecht maar ik vermoed dat het betreft video enz niet goed gaat werken met 'LIVE Messenger.

Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegamanXZero
  • Laatst online: 17-04-2020

MegamanXZero

Maverick Hunter X

Ik krijg hele tijd een soort Windows Installer window als ik MSN 7.5 wil opstarten na het zetten van de Windows 2000 compatiblity. Heeft iemand anders dit ook ?? Ik druk hele tijd op cancel want ik weet niet wat hij precies wilt gaan installen, na 30 seconden verdwijnt de window en dan start MSN 7.5 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 23:57
Heb hier nog altijd 6.2.0208 draaien en ben niet de enige.

Werkt nog altijd prima zonder al die poespas uit Live messenger enzo. Windows Messenger is me niet iets te eenvoudig.

MegamanXZero schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:54:
Ik krijg hele tijd een soort Windows Installer window als ik MSN 7.5 wil opstarten na het zetten van de Windows 2000 compatiblity. Heeft iemand anders dit ook ?? Ik druk hele tijd op cancel want ik weet niet wat hij precies wilt gaan installen, na 30 seconden verdwijnt de window en dan start MSN 7.5 op.
heb ik niet

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 12:11
Ik moest ook noodgedwongen updaten nadat ik altijd met Windows Live 8.0 heb gewerkt. Nu heb ik 8.1 Draaien en ik heb het idee dat mijn pc er trager van wordt en dus nu ook soms gewoon spontaan freezed. Die 7.5 crack is wel handig maar voor 8.0 live kan ik hem niet vinden

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• _Ernst_
  • Laatst online: 22:30

_Ernst_

Mark It Zero!

SeatRider schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:54:
[...]

Hm. Jammer dat deze hack niet werk met MSN messenger 6.2!
MSN 6.2 ftw! Ik kwam er vandaag ook achter dat ik alweer niet kon inloggen, dus maar weer gefixed, en het werkt weer :)

ik heb gewoon het versie nummer aangepast in het msnmsg.exe bestand in een hex editor. D'r staat op 3 plaatsen in de file een versie nummer genoemd. Deze alle 3 aanpassen naar iets nieuws (ik had hem eerst op 7.5.xx staan, had ik een tijd geleden al aangepast), en die heb ik nu op 8.5.xx gezet, en ik kan me weer aanmelden :)

Last.fm

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 7094 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:53:
Echt heel vervelend, die msn 8 is gewoon erg traag en crasht teveel
Je installatie/computer zuigt gewoon :) MSN 8 is hier zowel in Vista als XP nog maar 2 keer gecrashed in afgelopen jaar

eh ... Ja MSN doet het en blijkbaar herkend hij ook weer iedere mail account!

MEGAMANXZERO, Spyware verwijderen en alles eens leeg maken 'cookies' via extra - internet opties - tabblad algemeen - tijdelijke internet bestanden verwijderen, dan instellingen klikken - bij elk bezoek aan een pagina - bestanden weergeven en dan temporary internet files in bewerken alles selecteren en deleten. Nog geschiedenis en ga dan naar het bureaublad, links onderaan start en 'zoeken' vul daar *.tmp en go ... en delete wat word gevonden ... doe dat ook met *. chk en eventueel met *.log ... Al gaat dit veel vlotter via veilige modus. Nu nog via verkenner via Windows iets onderaan program files te vinden de mappen Prefetch en Temp leegmaken. Als je MSN Messenger voor al dit gedoe zou verwijderen dan ben je al een heel eind in de goede richting .... Rest in program files de betreffende map van MSN te verwijderen ... Hopelijk heb ik niets vergeten WEL zet CCleaner nu maar aan het werk en herstart jou PC. Wil je zeker spelen dan zijn er nog twee zaken te doen, UNWISE.EXE via zoeken of via REGEDIT maar de brief word echt te lang. Doe nog eens een test met CCleaner en ik denk dat echt alles is verdwenen betreft MSN Messenger! Terug Messenger installeren en ik ben er zeker van na dat je de compatiliteit 2000 hebt uitgevoerd er geen 'cancel meer zal moeten ingedrukt.

Heb ik me verkeerd uitgedrukt dames en heren, verbeter mij dan AUB;..Groeten Luc

_Ernst_ schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 00:19:
[...]

MSN 6.2 ftw! Ik kwam er vandaag ook achter dat ik alweer niet kon inloggen, dus maar weer gefixed, en het werkt weer :)

ik heb gewoon het versie nummer aangepast in het msnmsg.exe bestand in een hex editor. D'r staat op 3 plaatsen in de file een versie nummer genoemd. Deze alle 3 aanpassen naar iets nieuws (ik had hem eerst op 7.5.xx staan, had ik een tijd geleden al aangepast), en die heb ik nu op 8.5.xx gezet, en ik kan me weer aanmelden :)
Nu wil ik graag enig duidelijkheid: Wat bedoel je eigenlijk met (hex editor) IS HET WAT Iva Bigone bedoelde met Download Resource Hacker? Ik ken eigenlijk niets van Hacker bescherming ... Omdat ik nogal braaf de sites bewandel. Die Hacker programmas zijn meestal in het Engels heb ik me laten wijsmaken en enorm ingewikkeld ... eigenlijk voor de 'kenners'. Wat doet het programma ... Kun je het officieel via microsoft downloaden of moet je naar dubieuze sites vol met spyware en gevaarlijke venstertjes? Luc

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:59
Gewoon Miranda IM gebruiken.

Terug naar de goede oude tijd, dat je ICQ had, en er alles mee kon, en stabieler werkte dan MSN nu doet.

Vandaag de dag, ik heb nog nimmer een crash gehad met ICQ 2000b (beta), met MSN, ik kan het nog niet op de handen tellen van de mensen in mijn straat. Elke versie hoger, is een factor sneller waarin het crasht.

Als je stabiel iets van MSN wil draaien, installeer het niet, en update Microsoft Messenger naar 4.7.

Video chat mag dan misschien in het verleden gevoelig zijn voor buitenstaanders, die zo nodig het systeem over zouden kunnen nemen, een exploit is er nimmer voor verschenen, en Netmeating werkt vandaag de dag nog steeds zonder problemen. Dat kan je na MSN 6.2 niet meer zeggen.

Wil je met Miranda toch je webcam gebruiken, vraag je vrienden en kennissen netmeeting te gebruiken.

De wijze les: "Gemakzucht leidt tot crashes."

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Anoniem: 137316

Patch MSN Messenger is deze keer niet vrijwillig

Patch MSN Messenger is deze keer niet vrijwillig

Vrijdag 14 september 2007, 11:20 - Microsoft duwt alle gebruikers van MSN Messenger en Windows Live Messenger een update door de keel nadat er in de huidige versies een ernstig lek is ontdekt.
eKudos MSN Reporter NUjij.nl 25 reacties Door Edwin Feldmann

Gebruikers van MSN Messenger 6.2, 7.0 en 7.5 en Windows Live Messenger 8.0 zullen allemaal door een upgradeproces worden geleid tot de nieuwste versie van de chatsoftware Windows Live Messenger 8.1, zo laat Microsoft op een blog weten.

Aanleiding voor de verplichte upgrade is een lek die hackers in staat stelt om kwaadaardige code in chatconversaties te stoppen. Het lek kwam vorige maand aan het licht. De patch voor dit lek werd dinsdag tijdens de maandelijkse patchdag van Microsoft uitgebracht.

"Sommigen zullen de verplichte update misschien niet zo prettig vinden, maar we hebben hiervoor gekozen om de gezondheid van jullie en van ons netwerk te beschermen", aldus ene 'Anand' op het blog.

Wie de upgrade negeert of overslaat, zal elke keer als hij zich aanmeldt op het netwerk een waarschuwing krijgen. Mogelijk wordt de gebruiker dan ook geblokkeerd om gebruik te maken van de MSN Messenger- of Windows Live Messenger-dienst. [eind]

Anoniem: 97275

Zo zie je maar weer dat MSN een baggerpakket is.

Beter ga je IRC leren, dat is chill, zeikt niet om updates, is snel, en bevat geen br33z4h sletten.

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:59
Anoniem: 97275 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 02:38:
Zo zie je maar weer dat MSN een baggerpakket is.

Beter ga je IRC leren, dat is chill, zeikt niet om updates, is snel, en bevat geen br33z4h sletten.
IRC is met miranda ook mogelijk.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 18:25

RammY

Dát!

Done met versie 7.0.777 :)
Tnx voor de tip _/-\o_

Deze advertentieplaats is te huur!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

_Ernst_ schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 00:19:
[...]

We gaan weer even hacken ;)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 220238 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 02:03:
[...]

Nu wil ik graag enig duidelijkheid: Wat bedoel je eigenlijk met (hex editor) IS HET WAT Iva Bigone bedoelde met Download Resource Hacker? Ik ken eigenlijk niets van Hacker bescherming ... Omdat ik nogal braaf de sites bewandel. Die Hacker programmas zijn meestal in het Engels heb ik me laten wijsmaken en enorm ingewikkeld ... eigenlijk voor de 'kenners'. Wat doet het programma ... Kun je het officieel via microsoft downloaden of moet je naar dubieuze sites vol met spyware en gevaarlijke venstertjes? Luc
Hacker heeft een wat negatieve klank, maar is van 'oudsher' eigenlijk gewoon een term voor bijv. iemand die software zit te debuggen/coden/whatever.

Een hex editor is een tooltje om in programmacode te rommelen, en niet per definitie alleen op duistere sites te vinden (je kunt div. versies nl. gewoon van tucows.com en download.com downloaden).
En dat Resource hacker is (simpel gezegd) een wat uitgebreidere variant, en mogelijk 'iets' gebruiksvriendelijker dan de doorsnee hex-editor (en ook van download.com te halen).

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Anoniem: 220238 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 02:03:
[...]

Ik gebruik UltraEdit-32, helemaal geen vaag programma ofzo, is gewoon gratis te downloaden (trial versie geloof ik).

Last.fm

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Pff..de reden waarom ik lekker op msn 7.5 draaide nog was omdat Live messenger op de 1 of andere manier niet al mijn contacten online laat zien..met name als deze recent zijn toegevoegd..en al helemaal als ze zijn toegevoegd in live..nu wordt ik dus weer half verplicht te update naar deze crap..geinstalleerd valt het meteen weer op dat de helft minder lijst zichtbaar is door die bagger advertenties in je scherm..eerst dus maar weer allemaal verwijderd met nieuwste messpatch...mja..nu zo maar weer afwachten..of die crap weer werkt hier..deinstallaties & nieuwere versies hielpen de vorige keren iig niet..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Iva_Bigone schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 09:30:
[...]

Hacker heeft een wat negatieve klank, maar is van 'oudsher' eigenlijk gewoon een term voor bijv. iemand die software zit te debuggen/coden/whatever.

Een hex editor is een tooltje om in programmacode te rommelen, en niet per definitie alleen op duistere sites te vinden (je kunt div. versies nl. gewoon van tucows.com en download.com downloaden).
En dat Resource hacker is (simpel gezegd) een wat uitgebreidere variant, en mogelijk 'iets' gebruiksvriendelijker dan de doorsnee hex-editor (en ook van download.com te halen).
Iva,

hex editor: een tooltjes voor programmacode, te downloaden op - tucows.com / en download.com!
Resource hacker : is een wat uitgebreidere variant van en gebruiksvriendelijker dan - hex editor - ook op 'download.com' te vinden.

Bedankt voor deze tip, maar voor wat kan het Bv. nog gebruikt buitenom messenger tot veilig!

Nu is de vraag!

Is dat wel gezond, Bv. de versie code veranderen zoals bij MSN M 7.5? Word dat niet opgemerkt door 'Microsoft' ??? Werken alle componenten zoals voorheen? Heeft zo'n ingreep een corupte uitstraling naar het register toe?

Is het wel gezond om de compatibiliteit 'Windows 2000 aan te duiden' in verhouding het origineel register van Windows,

Luc

_Ernst_ schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 10:42:
[...]

Ik gebruik UltraEdit-32, helemaal geen vaag programma ofzo, is gewoon gratis te downloaden (trial versie geloof ik).
Bedankt, maar ik ben de duivel voor 'trial versies' Bedankt toch, dan maar de informatie van 'Iva' even van naderbij bekijken.

Luc

• MegamanXZero
  • Laatst online: 17-04-2020

MegamanXZero

Maverick Hunter X

Anoniem: 220238 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 01:46:
eh ... Ja MSN doet het en blijkbaar herkend hij ook weer iedere mail account!

MEGAMANXZERO, Spyware verwijderen en alles eens leeg maken 'cookies' via extra - internet opties - tabblad algemeen - tijdelijke internet bestanden verwijderen, dan instellingen klikken - bij elk bezoek aan een pagina - bestanden weergeven en dan temporary internet files in bewerken alles selecteren en deleten. Nog geschiedenis en ga dan naar het bureaublad, links onderaan start en 'zoeken' vul daar *.tmp en go ... en delete wat word gevonden ... doe dat ook met *. chk en eventueel met *.log ... Al gaat dit veel vlotter via veilige modus. Nu nog via verkenner via Windows iets onderaan program files te vinden de mappen Prefetch en Temp leegmaken. Als je MSN Messenger voor al dit gedoe zou verwijderen dan ben je al een heel eind in de goede richting .... Rest in program files de betreffende map van MSN te verwijderen ... Hopelijk heb ik niets vergeten WEL zet CCleaner nu maar aan het werk en herstart jou PC. Wil je zeker spelen dan zijn er nog twee zaken te doen, UNWISE.EXE via zoeken of via REGEDIT maar de brief word echt te lang. Doe nog eens een test met CCleaner en ik denk dat echt alles is verdwenen betreft MSN Messenger! Terug Messenger installeren en ik ben er zeker van na dat je de compatiliteit 2000 hebt uitgevoerd er geen 'cancel meer zal moeten ingedrukt.

Heb ik me verkeerd uitgedrukt dames en heren, verbeter mij dan AUB;..Groeten Luc
Ik ben er zeker van dat ik geen spyware of virussen op mijn PC heb, ik check dagelijks mijn PC met Spybot: Search & Destroy, Ad-Aware SE en AVG. En niet te vergeten ook nog eens een check met Windows Defender.
Het lijkt eerder op een rare message van Windows dat ik Windows 2000 niet heb ofzo, en dat hij daarom Windows 2000 wilt gaan installen, maar niets kan vinden omdat ik geen disc of floppy in de drives heb waarop het opstaat.
Ik heb ook geprobeerd om hem het te laten "Installen" maar er gebeurt niks, hetzelfde als op "Cancel" drukken. De window blijft gewoon 30 secs op het scherm, en dan verdwijnt het en dan start MSN 7.5 op.

RammY schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 03:38:
[...]

Done met versie 7.0.777 :)
Tnx voor de tip _/-\o_
Oooooo ja heb daar - 'Kurrado in "Windows Live Messenger - deel 2" - even opgeklikt, knappe uitleg! Goed ... mogelijk zijn de vragen voorheen gesteld wat vergezocht. Ik ga het downloaden en de gegevens eens aanpassen waarbij compatibitliteit 2000 hersteld kan denk ik.

Kein vraagje betreft; Windows messenger 4.7

Als men op 'postvak in klikt gaat men naar 'Outlook Express' ... Kan het geregeld zodat 'hotmail' tevoorschijn komt?
Modbreak:Offtopic vragen in andermans topic plaatsen wordt niet gewaardeerd

Luc

[ Voor 5% gewijzigd door Spider.007 op 16-09-2007 11:30 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

notepad++ ( http://notepad-plus.sourceforge.net/nl/site.htm ) is volledig gratis en open source en doet ook hex-editing. Download npp.4.2.2.Installer.exe uit de lijst ;)

MegamanXZero schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:46:
[...]

Ik ben er zeker van dat ik geen spyware of virussen op mijn PC heb, ik check dagelijks mijn PC met Spybot: Search & Destroy, Ad-Aware SE en AVG. En niet te vergeten ook nog eens een check met Windows Defender.
Het lijkt eerder op een rare message van Windows dat ik Windows 2000 niet heb ofzo, en dat hij daarom Windows 2000 wilt gaan installen, maar niets kan vinden omdat ik geen disc of floppy in de drives heb waarop het opstaat.
Ik heb ook geprobeerd om hem het te laten "Installen" maar er gebeurt niks, hetzelfde als op "Cancel" drukken. De window blijft gewoon 30 secs op het scherm, en dan verdwijnt het en dan start MSN 7.5 op.
Wel als ik iets kan en iemand kan helpen dan doe ik wat je hebt gelezen, anderzijds is een computer een vreemd ding waarover niemand is uitgepraat ... Ik denk toch heel veel mensen geholpen te hebben met het opkuis verhaal. Wat jij aanhaald is gewoon bestaande gratise software gebruiken en geloof me, wat ik je heb aangegeven gaat veel verder dan dat.

Luc

woekele schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:58:
notepad++ ( http://notepad-plus.sourceforge.net/nl/site.htm ) is volledig gratis en open source en doet ook hex-editing. Download npp.4.2.2.Installer.exe uit de lijst ;)
Ik moet er nog aan beginnen, wat is nu het beste, het eenvoudigste zonder al te veel poespas om de code van MSN Messenger te veranderen!
  1. Hex editor:
  2. Resource hacker:
  3. Notepad++
Luc 7(8)7
Modbreak:Doubleposten wordt niet gewaardeerd; wijzig in het vervolg je laatste bericht als je nog wat toe wilt voegen

[ Voor 10% gewijzigd door Spider.007 op 16-09-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 14:23
Ik heb de resource hacker gedownload (http://www.angusj.com/resourcehacker/) en bij VERSION INFO > 1 > 1033 er dit van gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
1 VERSIONINFO
FILEVERSION 8,1,0,178
PRODUCTVERSION 8,1,0,178
FILEOS 0x4
FILETYPE 0x1
{
BLOCK "StringFileInfo"
{
    BLOCK "040904B0"
    {
        VALUE "CompanyName", "Microsoft Corporation"
        VALUE "FileDescription", "MSN Messenger"
        VALUE "FileVersion", "8.1.0178"
        VALUE "InternalName", "msnmsgr"
        VALUE "LegalCopyright", "Copyright (c) Microsoft Corporation 1997-2004"
        VALUE "LegalTrademarks", "Microsoft(R) is a registered trademark of Microsoft Corporation in the U.S. and/or other countries."
        VALUE "OriginalFilename", "msnmsgr.exe"
        VALUE "ProductName", "MSN Messenger"
        VALUE "ProductVersion", "Version 8.1"
    }
}

BLOCK "VarFileInfo"
{
    VALUE "Translation", 0x0409 0x04B0
}
}

maar dat pakt ie dus mooi niet. Het gaat hier om versie 6.2. Iemand die zijn waardes even wilt posten want ik zou graag 6.2 blijven willen gebruiken. Ow, en stel dat het lukt om 6.2 alsnog te draaien, wat zijn de veiligheidsrisico's (concreet)?

Vind dit overigens wel weer een diep trieste actie van Microsoft dat iedereen verplicht moet upgraden maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik heb al meerdere keren gehad met 6.2 dat ik moest upgraden, jullie daar in het verleden geen last van gehad dan?

Maar hoe ik het dus heb gedaan met 6.2: Ik heb er nu versie 8.5.324.0 van gemaakt, en dat op 3 plaatsen in het msnmsgr.exe bestand aangepast. Welke 3 plaatsen? Even zoeken op je huidige versie nummer (6.2 of iets anders als je het al eerder een keer hebt veranderd) en dan vervangen (wel zorgen dat het aantal cijfers gelijk blijft volgens mij), en dan zou ie weer moeten werken.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

_Ernst_ schreef op zondag 16 september 2007 @ 10:03:
Ik heb al meerdere keren gehad met 6.2 dat ik moest upgraden, jullie daar in het verleden geen last van gehad dan?

Maar hoe ik het dus heb gedaan met 6.2: Ik heb er nu versie 8.5.324.0 van gemaakt, en dat op 3 plaatsen in het msnmsgr.exe bestand aangepast. Welke 3 plaatsen? Even zoeken op je huidige versie nummer (6.2 of iets anders als je het al eerder een keer hebt veranderd) en dan vervangen (wel zorgen dat het aantal cijfers gelijk blijft volgens mij), en dan zou ie weer moeten werken.
Lukt mij ook niet op die manier. Zou je eens een printscreen willen maken van jouw versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:31

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Madshark schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:54:
7.0 doet t ook :D (ik krijg alleen zo'n lelijk 16-kleuren msn-icoontje in de tray ipv. het "mooie" icoontje)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 14:23
SeatRider schreef op zondag 16 september 2007 @ 10:51:
[...]

Lukt mij ook niet op die manier. Zou je eens een printscreen willen maken van jouw versie?
Idem. Wat gekopieerde codes of een printscreen zou handig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mjah; dit topic hoeft natuurlijk geen complete handleiding te worden van hoe men Microsoft's updates omzeilt; al was het alleen maar omdat dit zo verschrikkelijk eenvoudig is dat het niet thuishoort op GoT; daarnaast is het ook nog eens dusdanig in het grijze gebied dat het niet binnen de policy valt die we hier proberen te hanteren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.