Toon posts:

asus EN8800GTS past niet in pc !! :(

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb net een asus EN8800GTS videokaart gekocht maar hij past nie in mijn pc ...

ik heb een XP Professional
Dimension 8300, 510MB RAM

kan iemand mij raad geven alstublieft om hem er in te krijgen.. ?

Groeten

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Met een hamer?

Serieus, de 8800GTS past niet in elke kast. Als je even wat vooronderzoek had gedaan, had je kunnen zien hoe lang de kaart is en dit vergelijken met hoeveel ruimte er nog in de kast is.
Als het niet past dan past het niet, zo simpel is het.

Verwijderd

Denk dat je hem dan echt terug kan brengen tenzij je Dell hardware kan overzetten in een normale kast waar die wel in past.

ps. beter koop je ook 512MB / 1,5GB RAM bij.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb wel genoeg ruimte in mijn pc-kast , het alleen is het stuk waarin ik mijn videokaart moet zetten klopt niet ... kan ik daar geen stukje op zettn of dat veranderen ofzo.. ???

grtz!
RoD schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:19:
Met een hamer?

Serieus, de 8800GTS past niet in elke kast. Als je even wat vooronderzoek had gedaan, had je kunnen zien hoe lang de kaart is en dit vergelijken met hoeveel ruimte er nog in de kast is.
Als het niet past dan past het niet, zo simpel is het.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Afgezien van het feit dat je idd meer onderzoek had moeten plegen, moet jij je gaan schamen dat je 512mb ram wil combineren met Windows XP _en_ een 8800 GTS

Edit:

LOL je probeert een PCI-E kaart in een AGP slot te douwen :D Dat gaat niet werken :P

[ Voor 24% gewijzigd door Notna op 12-09-2007 15:22 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-07 15:57

Sebazzz

3dp

Uhh interpunctie enzo?

In een oude Dell zoals dat moet je hem zeker niet stoppen. Met 510mb ram kan je geen games spelen die een 8800GTS videokaart nodig hebben.

En waarschijnlijk probeer je nu een AGP slot (2 'scheidingen' in het slot) te combineren met een PCIe kaart (1 scheiding in hetc slot)

[ Voor 29% gewijzigd door Sebazzz op 12-09-2007 15:23 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:28
Wat bedoel je precies?

Is de aansluiting niet goed? Heb je een pci-e kaart die je in een agp slot probeert te duwen?

Iets meer info graag. Of een fototje.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:21:
maar ik heb wel genoeg ruimte in mijn pc-kast , het alleen is het stuk waarin ik mijn videokaart moet zetten klopt niet ... kan ik daar geen stukje op zettn of dat veranderen ofzo.. ???

grtz!

[...]
Heb je toevallig een moederbord zonder PCI-E slot? :X
Edit: Blijkbaar wel dus. Nouja, dan kun je er dus 0,0 mee.

Zoals hierboven ook gezegd, had je wel wat meer vooronderzoek moeten doen ja... Ik zou hem terugbrengen als dat nog kan.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 12-09-2007 15:24 ]

• Gietoo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-06 08:35
Het moederbord dat standaard in de Dimension 8300 zit, ondersteunt enkel AGP kaarten, geen PCI-Express interface zoals de Nvidia 8800 series die gebruiken. Ben je dus wel zeker dat er uberhaupt een PCI-express slot inzit?

Verwijderd

Topicstarter
kan ik echt niets doen ??? :(

bestaat er niets om om van AGP naar PCI-E tegaan ???

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:28
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:23:

Heel simpel: NEE!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 19:06
Inderdaad als het niet past, past het niet.

Ik zie dat je aangeeft dat je PC maar 512 MB RAM heeft, dit is sowieso niet genoeg om applicaties en games te spelen waar de GeForce 8800 GTS sowieso voor nodig is.

Als ik jou was zou ik voor dat systeem een AGP GeForce 6600 GT/7600 GT kopen, zels dan zou de 512 MB (en de processor waarschijnlijk) nog de bottleneck vormen. Tevens zal het niet meer lukken nieuwe games op "high" te kunnen spelen.

Edit: wat te laat op verstuur bericht geklikt.

[ Voor 41% gewijzigd door Jumpman op 12-09-2007 15:30 ]

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 06:22

McBoom

Broem

Een nieuw moederbord kopen... En een nieuwe cpu....

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Topicstarter
geen convertor ?

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 06:22

McBoom

Broem

The ramblings of an idiot

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07 16:28

Moederbord upgraden :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Omg :/ Ga eerst eens lekker jezelf up to speed brengen met nieuwe definities in de PC wereld en ga dan pas dingen upgraden.

• We zijn geen helpdesk
• Dit is een forum voor gevorderden. Als je geen verschil weet tussen AGP en PCI-E dan moet je toch of eerst gaan lezen of ergens anders gaan beginnen ;)
• Lees alvorens je eent opic opend/dingen koopt gewoon even de FAQ door. Scheelt een hoop geld en tijdverspilling ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, een nieuw moederbord kopen. Maar dan bestaat de kans dat je je processor en RAM ook moet upgraden. En aangezien je er totaal geen verstand van lijkt te hebben (niet lullig bedoeld) lijkt me dat niet aan te raden.
Bovendien is het raadzaam je af te vragen hoeveel winst je nog uit een verouderd systeem kan halen. Wellicht is een nieuw systeem een betere optie.

En mocht je dat willen doen, zul je je er wel in moeten verdiepen om niet weer voor dergelijke verrassingen te komen te staan :P

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met moederbord upgraden ? KAN HET DAN WEL ??

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Helaas voor jou is dat antwoord al gegeven.

Nee.

PCI-E en AGP zijn echt twee aparte dingen.
Net zoiets als je kamerbreed tapijt op willen hangen aan je gordijnrail: kan niet.

Spuit11.

Moederbord upgraden is in dit geval vervangen.
Je kunt niet opeens een PCI-E poort er bij verzinnen of er op plakken.

[ Voor 27% gewijzigd door Swaptor op 12-09-2007 15:28 . Reden: meer ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:26:
wat bedoel je met moederbord upgraden ? KAN HET DAN WEL ??

[...]
Alsin: Je oude moederbord eruit slopen, en er een nieuwe inzetten. Maar ik zou m'n vingers daar niet aan branden als ik jou was.

Verwijderd

Topicstarter
komaan ... heb er mijn geld voor gegeven :s

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:13

EMP

Krulloos!

Welkom op GoT Choechi,

Breng je kaart terug naar de winkel en vraag om een AGP videokaart.

Haal vervolgens gathering.tweakers.net uit je bookmarks (favorieten) en meld je dan aan bij het volgende forum: http://www.beginnersweb.nl/. Dit forum zal je beter advies kunnen geven dan GoT, waarschijnlijk ook voor je vervolgvragen de komende tijd.

Succes!

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-07 15:57

Sebazzz

3dp

Nqa upgrade van mobo kan het waarschijnlijk wel, als je het juiste neemt.

Om maar even te quoten ;)
Notna schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:25:
[...]

Omg :/ Ga eerst eens lekker jezelf up to speed brengen met nieuwe definities in de PC wereld en ga dan pas dingen upgraden.

• We zijn geen helpdesk
• Dit is een forum voor gevorderden. Als je geen verschil weet tussen AGP en PCI-E dan moet je toch of eerst gaan lezen of ergens anders gaan beginnen ;)
• Lees alvorens je eent opic opend/dingen koopt gewoon even de FAQ door. Scheelt een hoop geld en tijdverspilling ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 14:36

rCk

Moederbord upgraden betekent dat je een nieuw moederbord koopt :) Met een PCI-E slot, lijkt me wel zo handig. En dan moet je hoogstwaarschijnlijk nieuwe voeding, nieuwe processor, nieuw geheugen kopen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm .. dus het zou ng kunnen gaan ..
The Triad schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:28:
Nqa upgrade van mobo kan het waarschijnlijk wel, als je het juiste neemt.

Om maar even te quoten ;)

[...]

Verwijderd

Err, met moederbord upgrade word bedoelt, koop een nieuw moederbord, omdat dan waarschijnlijk de rest ook niet meer past, ook een niewe proc en nieuwe ram. Als je dit begrijpt dan snap je dat je beter die kaart kan terug brengen en een pc in elkaar laten zetten door mensen die dit kunnen....

Verwijderd

Koop een nieuwe moederbord MET PCI-e en processor, en 2 gb geheugen, en een GOEDE voeding en klar!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-07 20:25
Choechi, doe ons en een ander alsjeblieft een plezier en stel niet dit soort vragen.

Een Dell Dimension 8300 heeft een moederbord met AGP slot. Hier past geen PCI-e kaart in.
Het vervangen van je moederbord door een exemplaar met een PCI-e slot gaat je in jouw geval met deze computer alleen maar meer problemen opleveren.

Koop gewoon een hele nieuwe computer, afgestemd op jouw behoeften met goede componenten.

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:27:
Wat is er tegenwoordig mis met niet goed geld terug of 8 dagen bedenktijd :? Stuur/breng dat ding terug, haal een Ait 1950XT AGP en ga weer verder (owja en haal ff 512mb ram erbij :P )

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de snel cursus videokaarten ... zal zien wat ik doe ;)

groeten !
Notna schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:30:
[...]

Wat is er tegenwoordig mis met niet goed geld terug of 8 dagen bedenktijd :? Stuur/breng dat ding terug, haal een Ait 1950XT AGP en ga weer verder (owja en haal ff 512mb ram erbij :P )

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:22
Dit is toch zeker een kloon-grapje hoop ik? :')

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-06 20:21
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:27:
videokaart weer terugbrengen naar de winkel/rma sturen/verkopen.

je videokaart past niet in je dell. PUNT. Een nieuw moederbord wordt ook lastig, want een nieuwe moederbord kun je niet in je dell kast plaatsen. Je zult dus voor een agp videokaart moeten gaan. ati x1950 bijvoorbeeld.

Als je zo graag de 8800 wil houden, dan zul je gewoonweg een nieuwe computer moeten kopen. Daarnaast, als je iets met je dell gaat doen, upgraden, moederbordje vervangen, etc, ben je 9 van de 10 keer je garantie kwijt.

[ Voor 110% gewijzigd door Boyd op 12-09-2007 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
en ben je zeker dat die ati x1950 in mijn pc zal passen ?

grtz !
Gamepie56 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:33:
[...]

videokaart weer terugbrengen naar de winkel/rma sturen/verkopen.

je videokaart past niet in je dell. PUNT. Een nieuw moederbord wordt ook lastig, want een nieuwe moederbord kun je niet in je dell kast plaatsen. Je zult dus voor een agp videokaart moeten gaan. ati x1950 bijvoorbeeld.

Als je zo graag de 8800 wil houden, dan zul je gewoonweg een nieuwe computer moeten kopen. Daarnaast, als je iets met je dell gaat doen, upgraden, moederbordje vervangen, etc, ben je 9 van de 10 keer je garantie kwijt.

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-07 22:06
ehm je zou eventueel zelf ff wat zoekwerk kunnen doen? uitzoeken welke agp versie er op dat mobo zit en kijken of die 1950 er idd op past + gelijk even meten of het kwa grootte ook past en dit soort vragen horen dus niet op GOT thuis. En nogal onverstandig om zomaar een videokaart te halen zonder wat uit te zoeken van tevoren :')
En die PC is zoiezo te langzaam voor die kaart denk ik. 512 mb is zeer weinig wat voor processor heb je erin zitten? Onder de 3ghz p4 zou ik zoeizo geen 1950 erin zetten

[ Voor 20% gewijzigd door PainkillA op 12-09-2007 15:42 ]

Verwijderd

http://www.alternate.nl/h...file=BuildersInc&Level1=&
koop een nieuwe pc met de pc builder,heel makkelijk,heb ik ook gedaan

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:37:
en ben je zeker dat die ati x1950 in mijn pc zal passen ?

grtz !

[...]
Als je de AGP variant koopt wel als je een AGP slot hebt.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:35
rCk schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:28:
Moederbord upgraden betekent dat je een nieuw moederbord koopt :) Met een PCI-E slot, lijkt me wel zo handig. En dan moet je hoogstwaarschijnlijk nieuwe voeding, nieuwe processor, nieuw geheugen kopen.
Ja en dan een moederbord met socket 940, een processor socket 939, sd-ram en een pci videokaart en een isa geluidskaart :9

Maar goed conlcusie van dit verhaal. Breng de kaart terug en vraag om een AGP variant

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Breng je 8800GTS terug, en koop een X1950GT/pro AGP en 1GB geheugen. Ben je weer redelijk up-to-date en hou je nog geld over ook :)

Zelfs als die 8800 AGP was had je er niets aan gehad omdat je CPU veel te langzaam is voor deze kaart. Hij zal zelfs al een behoorlijke bottleneck geen vormen voor een X1950.

Anders zou ik gewoon een andere pc kopen, bespaard een hoop ellende. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Cpt.Iglo op 12-09-2007 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke , bedankt , zal nog zien

grtz!
Cpt.Iglo schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:45:
Breng je 8800GTS terug, en koop een X1950pro AGP en 1GB geheugen. Ben je weer redelijk up-to-date en hou je nog geld over ook :)

Anders zou ik gewoon een andere pc kopen, bespaard een hoop ellende. ;)

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Volgens mij is er al een aantal keren een ding verteld.

• Breng dat ding terug naar de winkel en ruil het om voor een AGP exemplaar.
• Als je het niet weet vraag het daar in de winkel bijv. en ga niet zelf knutselen. Dit veroorzaakt alleen problemen en misschien wel een kapot systeem.
• Lees een keer de faq door en kijk wat daar in staat. Zo zie je ook dat topics zoals deze beter niet gepost kunnen worden op dit forum.
• En lees eens een keer. Want er zijn zoveel dingen hier herhaald in dit topic dat de rest van de vragen die je later steld een beetje zinloos zijn.

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-02 03:15
Of zullen wij ruilen? Ik heb hier nog een 6800GT AGP liggen :P

Als je het niet meer terug kan brengen, moet je deze proberen te verkopen @ Vraag en Aanbod

Verwijderd

Topicstarter
aan ruilen doe ik niet mee :p
Chuckiej schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:47:
Of zullen wij ruilen? Ik heb hier nog een 6800GT AGP liggen :P

Als je het niet meer terug kan brengen, moet je deze proberen te verkopen @ Vraag en Aanbod

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TS: Welkom op GoT :)

We verwachten hier een beetje meer eigen inzet - daar hoort het van tevoren nagaan wat voor sloten er in je PC zitten en dan controleren of datgene wat je koopt dat ook heeft zeker ook toe. Fouten maken we allemaal wel eens, maar dat is geen reden voor een topic. GoT is er namelijk voor de vragen waar je met redelijke eigen inzet niet uit kunt komen. Hier kun je makkelijk uitkomen als je even diep ademhaalt en even de namen van slots en connectoren opzoekt.

Verder zijn we niet zo gediend van topictitels met onnodige leestekens en smileys, en verwachten we ook dat als andere mensen dingen posten die je niet gelijk snapt je ook daar eerst op zoek gaat voordat je blaat dat je het niet weet/begrijpt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.