[excel] Geavanceerd sorteren (meerdere afdrukken op 1 vel)

Pagina: 1
Acties:

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een methode om een exceldocument te sorteren.

Het betreft een document dat gebruikt gaat worden voor het samenvoegen van document. Het is de bedoeling dat we een groot aantal bonnen maken (circa 2x4 cm), deze bonnen zijn genummerd.

Er komen dus meerdere bonnen op 1 vel papier. Nu wil ik het zo sorteren dat wanneer alle bonnen geprint zijn waarna de vellen papier gesneden worden, de stapeltjes op elkaar leg en dat ze dan van 1 tot x netjes genummerd zijn.

Dat betekend dat ik het aantal te printen vellen moet weten. Dat is namelijk de ophoog factor die tussen regel 1 en regel 2 moet komen. Echter moet dit pricipe zich herhalen net zo vaak als het aantal bonnen dat op 1 vel kan worden geprint.

Simpel voorbeeld:
In geval van 3 bonnen op 1 vel papier en een totaal van 12 bonnen moet de sortering er zo uit zien:
1,5,9,2,6,10,3,7,11,4,8,12

Maar hoe is dit nu makkelijk te maken voor verschillende printacties van aantallen tussen de 3000 en 5000 met een aantal bonnen van circa 30 tot 50 op 1 vel papier....

------------------

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen formuleren.
Het is dus uiteindelijk de bedoeling dat wanneer de printopdracht klaar is en wanneer de bonnen allemaal gesneden zijn. Dat ik dan de stapeltje op elkaar kan leggen zodat ze netjes op volgorde liggen....

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...