Dat is ook zo, div'jes zijn enorm handig, het lastige komt pas als jouw geweldig gemaakte design perfect werkt in alle browsers behalve IE5, 5.5, 6 en 7 en 90% van de beoogte doelgroep nu net gebruik maakt van deze browser.quote:blaatbhg schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:41:
Ik vind juist dat div's wel snel en gemakkelijk zijn. Gewoon divje hier divje daar! Bij tables moet je kolommen en rijen samenvoegen etc. Misschien wel makkelijk met dreamweaver, maar anders een gigantisch gedoe..
Dat kan je echt bizar veel tijd kosten om work-arounds te bedenken voor obscure bugs en het schrijven van verschillende CSS files voor iedere browser.
En het is niet alleen IE, ook de CSS zelf heeft zaken die open staan voor verschillende interpretaties en dus ook anders geimplementeerd worden.
Ikzelf heb laatst nog voor een hobby site een mooi ontwerp gemaakt, helemaal correct HTML/CSS met divjes en alles erop en eraan, zelfs in een tekst browser is de site nog goed te gebruiken enzo. Maar helaas onder Safari zit er een afwijking in die ik er niet uit krijg. (Na een paar uur maar opgegeven, mijn doelgroep gebruikt toch geen Mac)
De nieuwste CSS technieken zijn geweldig, helaas kun je ze niet gebruiken omdat er geen browsers zijn die ze ondersteunen.
Het is ook erg afhankelijk van het design, sommige designers weten niets af van websites en ontwerpen zomaar wat, dan kan je als front-end ontwikkelaar helemaal gek worden terwijl een stemmetje in je achterhoofd zegt: "Met tables was je eergister al klaar geweest"
Prof. Dr. Brian Cox is mijn held!
Boeiend dat ik een loser ben