Toon posts:

[Driver] Sony Vaio C2Z Vista > XP Audio Driver Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 3.407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn Sony Vaio C2Z-B Windows XP geinstaleerd ipv Windows Vista wat er standaard op zit. Sony heeft voor dit type laptop alleen Vista drivers ter beschikking gesteld. Nu heb ik alle drivers kunnen installeren doormiddel van drivers te download voor een oudere Vaio type waar wel standaard Windows XP op staat, behalve de Audio driver..

Het gaat hier om: Geluidskaart Realtek ALC262 @ Intel 82801GBM ICH7-M - High Definition Audio Controller [B-0]

Wat ik al geprobeerd heb:
- Audio drivers van een oudere versie van een Sony Vaio geinstalleerd
- Alle Realtek Drivers gedownload en geinstalleerd

Ik krijg bij m'n apparaatbeheer onder systeemapparaten een computer icoon met een geel uitroepteken bij: Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio. Bij eigenschappen van dit apparaat staat er: Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39) Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Alvast bedankt.

Verwijderd

Dat gebeuren waar de uitroepteken voor staat verwijderen en bij een restart kijken of XP toevallig zelf iets vind?

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan. XP vind zelf nieuwe hardware. Als ik het wil instaleren vraagt XP om het bestand hdaudbus.sys. Deze staat al in mijn system32/drivers folder, maar als ik dit bestand selecteer zegt de installer: Er is een probleem met de installatie van deze hardware. Vervolgens staat het gele uitroepteken weer tussen mijn apparaatbeheer.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost door het bestand hdaudbus.sys te downloaden

Verwijderd

Misschien late kick, maar wel van toegevoegde waarde:

Dit probleem wordt op de Vaio driver site ook genoemd en is op te lossen door Microsoft patch no. KB835221 te installeren. Deze zit in het "Original Drivers Package" die Sony beschikbaar stelt voor de VGN-C1 serie.

Hiernaast heb ik zelf ook een probleem. Ik heb mijn C2Z/B ook gedowngrade naar XP (en Ubuntu, wat een hele verademing is), maar krijg mijn touchpad niet aan de praat. Althans, deze werkt wel, maar het scrollen door rechts op het touchpad naar beneden te bewegen werkt niet. Ik heb geprobeerd het standaard Synaptics driver package te installeren, maar hierna werkt het toetsenbord niet meer. Kan de TS misschien posten welke driverpacks hij heeft gebruikt voor de downgrade? Zo kunnen we elkaar helpen bij het downgraden van deze serie.

Ik heb het driverpack gebruikt voor de C1-serie, deze is voor elke C1 gelijk en bevat drivers voor XP voor LAN, WLAN, Sound en Video.

Verwijderd

Beste tweakers,
heb net mijn C2ZB gedowngrade;
alleen de sneltoetsen zoals de brightness doen het niet meer.
Wie weet wat te doen...?
Mvg Jip

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:34

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat heeft dat te maken met audio drivers? Maak voor dit probleem een apart topic aan.
Voor je probleem, misschien moet je een extra programma hebben om dat te kunnen regelen. Ik vind het persoonlijk erg slecht als de fabrikant dat soort dingen door software laat afhandelen en niet hardwarematig oplossen. Dat is zo veel beter.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Hetzelfde probleem heb ik met mijn touchpad en ook dus met mijn hotkeys (contrast, volume etc)...kan iemand mij tippen aangezien sony weigert. MVG JIP

Hiernaast heb ik zelf ook een probleem. Ik heb mijn C2Z/B ook gedowngrade naar XP (en Ubuntu, wat een hele verademing is), maar krijg mijn touchpad niet aan de praat. Althans, deze werkt wel, maar het scrollen door rechts op het touchpad naar beneden te bewegen werkt niet. Ik heb geprobeerd het standaard Synaptics driver package te installeren, maar hierna werkt het toetsenbord niet meer. Kan de TS misschien posten welke driverpacks hij heeft gebruikt voor de downgrade? Zo kunnen we elkaar helpen bij het downgraden van deze serie.Ik heb het driverpack gebruikt voor de C1-serie, deze is voor elke C1 gelijk en bevat drivers voor XP voor LAN, WLAN, Sound en Video.
[/quote]
Pagina: 1