Canon powershot g9

Pagina: 1
Acties:
  • 4.252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Heeft iemand al ergens ervaringen/reviews van deze nieuwe camera gelezen? Ik ben er erg benieuwd naar, maar kan weinig informatie vinden.

Wel zijn er wat sample foto's op dpreview beschikbaar. Ook daar de aankondiging dat de echte review nog wel even op zich kan laten wachten.

Verder zijn er op diverse fora wat discussies, die eigenlijk puur op specs gebaseerd zijn, niet op "hands on" ervaring. Sommige lieden lijken zich zorgen te maken over de grote hoveelheid pixels op een relatief kleine sensor, hetgeen wat ruis met zich mee kan brengen (vanwege de geringe hoeveelheid licht per pixel). Qua vormgeving is kan je voor het grootste gedeelte natuurlijk kijken naar de g7 (op het grotere schermpje na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-07 12:15
Ik heb die foto's al een tijdje terug bekeken, en ik moet zeggen, ze zien er echt enorm scherp uit. (als het 3:2 formaat foto's waren geweest zou ik denken dat het een dSLR was)

Echter ik ben er redelijk zeker van dat de ISO prestaties niet baanbrekend zijn.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 17:40

Sick Nick

Drop the top!

Bij de voorbeeldfoto's staat bijna rechts een ISO400 shot van een kind maar daar zit toch een behoorlijk pak ruis in. Dus wat dat betreft blijft het wel een compact camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-07 12:15
Ja ik zie het, moet je die foto van dat speelgoed eens bekijken in full reso. ->

Let vooral op de schaduwen die op het speelgoed zelf valt.
ISO 200 en dan al zo erg ruisen, jammer.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 17:40

Sick Nick

Drop the top!

Tja, maar dat kan ook niet anders natuurlijk als je 12 mpix uit een kleine sensor wilt halen. Zie trouwens dat ze wel weer de RAW functie terug hebben gestopt die in de vorige G7 eruit was gehaald. Al met al is het wel een mooie camera. Alles handmatig in te stellen, redelijk optisch bereik, stabilisatie, groot scherm en waarschijnlijk ook best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.usa.canon.com/templatedata/pressrelease/images/loRes/20070820_loRes_g9_back.jpg
Mooi schermpje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oef, ik merk wel dat ze wat beeldkwaliteit betreft een flinke stap terug zijn gegaan in vergelijking met de G7. Blijft toch lastig, zoveel mpix uit zo'n kleine sensor. Er lijkt ook een behoorlijk pak sharpening overheen te zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:/ die ruis :/ Kijk voor de lol even rechts van het witte dingetje, dat verwacht ik nog niet op ISO1600 die je vervolgens twee stops pushed.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-07 19:45
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:08:
Oef, ik merk wel dat ze wat beeldkwaliteit betreft een flinke stap terug zijn gegaan in vergelijking met de G7. Blijft toch lastig, zoveel mpix uit zo'n kleine sensor. Er lijkt ook een behoorlijk pak sharpening overheen te zitten.
Ik snap ook niet goed waar Canon mee bezig is. Megapixels zit niemand meer op te wachten. Waar blijven die 28mm-.... camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Er is gemeld dat G9 spatwaterdicht zou zijn. En door plaatsing knoppen is ie dan ook makkelijker voor onderwaterbehuizing die verkrijgbaar is.

De vierkantige behuizing zal wel ervoor zorgen dat het iets minder fijn in de handen zit. En ik zit ook niet te wachten op de krassen, zweet en vlekken omdat je met je neus tegen de scherm aankomt als je door de zoeker wil kijken.

De Gx serie is semi-pro camera. Daar gaan ze niet uit van 28mm, maar meer van mpixels...
De kleinere compact camera's juist wel meer voor normale mensen en daar komt 28mm vaker voor.

De kleine fout van S5 is dus weer te zien in G9: hogere resolutie, zelfde sensorgrootte = meer CA, ruis?
Ook highlight is iets minder goed, felle plekken worden erg wit.

En nog wat: 8 MP -> 10 MP is weinig verschil in detail in menselijk oog. Zo ook met 10MP->12MP
Dan kan je net zo goed G7 nemen. Het is hooguit circa 300 pixels erbij in hoogte en breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:32:
De Gx serie is semi-pro camera. Daar gaan ze niet uit van 28mm, maar meer van mpixels...
De kleinere compact camera's juist wel meer voor normale mensen en daar komt 28mm vaker voor.
Zou het juist andersom verwachten:

Op compact amateur camera's veel mpix om de onwetende consument te interesseren en weinig groothoek, op de semi-pro camera's meer groothoek en minder pixels om de semi-pro's te interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07 06:59
Oow daarom kan je er groothoek bij croppen. Met een 4MP of 6 MP dSLR elke compact outresolven kan trouwens wel met speels gemak. Van een semi pro camera wordt verwacht dat de fotograaf met zo min mogelijk naberwerking een fatsoenlijk resultaat naar een krant of tijdschrift op kan sturen. Grote bestanden, veel MP's, kleine DR en veel ruis werken je daar alleen maar tegen. De enige semi-pro compact (of in iedergeval een poging daar toe) die ik ken is de sony R1 met 24-120 lens en APS-C formaat sensor. (probleem daarbij was opwarming van de sensor bij gebruik van live view en dus voor een dergelijk grote sensor veel ruis)

Laten we maar kort door de bocht zijn: alles groter als 6MP in een compact is volslagen onzin en gaat alleen maar tenkoste van de foto kwaliteit. Semi Pro of niet je hebt er alleen maar last van, ik kan me in iedergeval niet voorstellen dat je zo ver wil gaan croppen dat je die 12MP echt nodig hebt.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn_tje schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:56:
[...]

Oow daarom kan je er groothoek bij croppen. Met een 4MP of 6 MP dSLR elke compact outresolven kan trouwens wel met speels gemak. Van een semi pro camera wordt verwacht dat de fotograaf met zo min mogelijk naberwerking een fatsoenlijk resultaat naar een krant of tijdschrift op kan sturen. Grote bestanden, veel MP's, kleine DR en veel ruis werken je daar alleen maar tegen. De enige semi-pro compact (of in iedergeval een poging daar toe) die ik ken is de sony R1 met 24-120 lens en APS-C formaat sensor. (probleem daarbij was opwarming van de sensor bij gebruik van live view en dus voor een dergelijk grote sensor veel ruis)

Laten we maar kort door de bocht zijn: alles groter als 6MP in een compact is volslagen onzin en gaat alleen maar tenkoste van de foto kwaliteit. Semi Pro of niet je hebt er alleen maar last van, ik kan me in iedergeval niet voorstellen dat je zo ver wil gaan croppen dat je die 12MP echt nodig hebt.
Dat is discutabel, bij bewerken en croppen heb ik vaak maar nét genoeg aan de 10mp van mijn 400D. Voor een compact blijft het natuurlijk een compromis tussen beeldkwaliteit en resolutie, toch had ik liever een camera met wat minder mpix gezien en een lens die begint bij 28mm oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
De vraag is hoe veel groot is het oplossend vermogen van de lens op de G9 en hoe vaak wordt er groter afgedrukt als 10x15 op 300 dpi (3MP). Maar op formaatje 50x75 is 100-150 DPI (maar dan wel scherp) ook al zat voor een meer dan gewoon mooie afdruk. Dat hele ik moet meer MP's hebben is vanaf ~4 of 5 MP nauwelijks van toepassing

Voor een 10x15 afdruk heb je echt heel erg veel crop ruimte. Zo veel cropruimte dan niet de pixels op de sensor maar het oplossend vermogen van de lens je parten gaat spelen.

En bij na bewerken is mijn ervaring dat tekort aan DR en ruis veel hinderlijker zijn als een ietsjes lagere resolutie. Of je voor een poster nou 100 of 300 dpi beeld informatie hebt maakt als je normaal kijkt toch geen drol uit, en voor op een beeldscherm of website is resolutie al helemaal van ondergeschikt belang.

Mijn mening:
Dus hoe vaak kijk je op je beeldscherm op 1600% of pak je er een microscoop bij om een poster te beoordelen? Die 12MP's in een compact (en in mindere mate ook in een dslr) gaan gewoon echt helemaal nergens over 8)7. (Het verschil is dat een echt goede lens op een dslr wel het oplossend vermogen kan bieden, maar dan heb je het over echt duur glas. Wat ik alleen denk is dat je het toch nooit gebruikt.)

[ Voor 45% gewijzigd door martijn_tje op 03-09-2007 13:35 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
ach, als je alles op ISO 50 schiet hou je nog aardig wat detail over in die 12mp shots, dus die resolutie is zeker niet waardeloos...
verder een leuk compleet toestelletje in een (mooie) compacte behuizing. Je moet zo te zien geen wonderen verwachten qua hoge ISO's zoals bij elke compact. Verklein deze bestandjes maar eens naar 4 of 6 megapixels, dan hou je ook niet zo veel ruis meer over :) (waarschijnlijk niet eens meer dan een 'native' 4 of 6Mp compactcamera)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Nu alleen DR nog. Want daar verlies je het zeker al zou er een compact zijn met een moderne 4 MP sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ehm. Sorry, het kan aan mij liggen maar hier kan ik echt totaal geen touw aan vastknopen.
Hoezo gaan ze bij semi-pro's niet uit van 28mm maar van meer mpixels? En hoezo "komt 28mm bij kleinere compact camera's vaker voor" ?

Als de G9 echt was ingezet als "semi-pro" dan hadden ze niet NOG meer pixels toegevoegd maar was de lens begonnen bij 28mm (of wijder). Niet bij 36mm, dat is zoooo 2006.

Het lijkt overigens wel of de complete lens-divisie van Canon op sabbatical is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Sabbatical.. lol.. maar ik denk dat ze bij Canon niet gek zijn.. en gewoon graag meer pixels op de sensor proppen (ten kosten van andere kwaliteiten blijkbaar).

Ondanks de vele redenen (hier al gegeven) dat de G9 eigenlijk
-meer groothoek,
-betere iso performance
-hogere DR
zou moeten hebben dan zijn voorgangers..

Tuurlijk.. maar zo kom je in het vaarwater van DSLR's en dat wil je blijkbaar niet als je Canon bent...Blijkbaar is de keuze van meer pixels logischer, marketingtechnisch (mensen willen graag meer pixels) gezien.
En btw lenzen op je compact .. wordt steeds meer de beperkend factor: ik zie toch vrijveel falloff en enigszins CA bij de sample shots van dpreview. Sabbatical .. weet ik niet.. het zijn keuzes die ze vrij bewust maken (goede lenzen doen ze alleen in L glas van Canon voor DSLR's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
henkleerssen schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:41:
Ondanks de vele redenen (hier al gegeven) dat de G9 eigenlijk
-meer groothoek,
-betere iso performance
-hogere DR
zou moeten hebben dan zijn voorgangers..
Ik zie nog steeds 35-210mm, dus "meer groothoek" ?
En ik zie 10MP (G7) -> 12MP (G9).. knap als ze daarmee een betere iso performance en hogere DR kunnen behalen...
Tuurlijk.. maar zo kom je in het vaarwater van DSLR's en dat wil je blijkbaar niet als je Canon bent...Blijkbaar is de keuze van meer pixels logischer, marketingtechnisch (mensen willen graag meer pixels) gezien.
Klopt. Megapixels sell.. helaas nog steeds. De tweede vraag van iedereen nadat ze een bevestigend antwoord op hun vraag "hee, heb je (weer) een nieuwe camera?" hebben gekregen is nog altijd "hoeveel megapixels heeft ie?"

Wat ik niet begrijp is dat Canon niet als de wiedeweerga een 18-200IS gaat maken... dat is toch DE travel-lens die ontbreekt? Nikon heeft een 18-200VR en Sigma een 18-200OS. Nee, wat doen ze bij Canon.. we gaan de plastic fantastic 18-55 en 55-200 van IS voorzien.
En btw lenzen op je compact .. wordt steeds meer de beperkend factor: ik zie toch vrijveel falloff en enigszins CA bij de sample shots van dpreview. Sabbatical .. weet ik niet.. het zijn keuzes die ze vrij bewust maken (goede lenzen doen ze alleen in L glas van Canon voor DSLR's).
Nouja, als je de FZ18 van Panasonic ziet: 28-504mm, dan lijken ze (Leica?) de lens prima voor elkaar te hebben blijkens de eerste reviews/samples. Het kan dus wel. Panasonic heeft dan weer andere problemen, die cripplen hun camera's met een fixed LCD, crappy movie-mode (om hun camcorder sales niet te boycotten?), geen hotshoe (om hun slecht verkopende dSLR niet helemaal om zeep te helpen?), ....

PS. DCresource gallery is online:
"Our review of this camera is coming later this month. In the meantime, enjoy these sample photos."
http://www.dcresource.com...t_g9-review/gallery.shtml

[ Voor 5% gewijzigd door catchingfire op 04-09-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Ik ben geïnteresseerd in de Powershot G9, maar al die ‘ruis-verhalen’ maken me toch een beetje onzeker. Daarom even de volgende vraag:
Ik begrijp dat ruis voornamelijk ontstaat door te veel megapixels op een te kleine sensor. Kun je dan niet gewoon op een iets lagere resolutie fotograferen? Die 12 MB is, zoals ik lees, meestal toch al meer dan genoeg. Ok, de camera is dan iets overgedimensioneerd wat betreft pixels, maar je hebt wel RAW en de andere pluspunten van deze camera.
En misschien nog een domme vraag: Is het ook mogelijk om op 12 megapixels te fotograferen en daarna te resizen naar een kleiner formaat? Raak je dan ook ruis kwijt? Welke methode (kleiner fotograferen, of groot fotograferen en daarna resizen) geeft dan het beste resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StatQ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 21:49
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:53:
Hallo
Ik ben geïnteresseerd in de Powershot G9, maar al die ‘ruis-verhalen’ maken me toch een beetje onzeker. Daarom even de volgende vraag:
Ik begrijp dat ruis voornamelijk ontstaat door te veel megapixels op een te kleine sensor. Kun je dan niet gewoon op een iets lagere resolutie fotograferen? Die 12 MB is, zoals ik lees, meestal toch al meer dan genoeg. Ok, de camera is dan iets overgedimensioneerd wat betreft pixels, maar je hebt wel RAW en de andere pluspunten van deze camera.
En misschien nog een domme vraag: Is het ook mogelijk om op 12 megapixels te fotograferen en daarna te resizen naar een kleiner formaat? Raak je dan ook ruis kwijt? Welke methode (kleiner fotograferen, of groot fotograferen en daarna resizen) geeft dan het beste resultaat?
Ik heb net vandaag mijn G9 gekocht en heb er zelf nog geen foto's mee genomen.(batterijtje moet nog laden :/) Ik zal de komende dagen het beestje zeker onderwerpen aan wat testjes. Ik denk dat 'ruis-verhalen' overdreven zijn. Ik ken geen enkele point-en-shoot camera die hier geen last van heeft. Je moet geen wonderen verwachten met hoge ISO's en ruis, G9 is hier even slecht als andere niet-spiegelreflexcamera's. Maar hij biedt wel RAW, HQ LCD, hot shoe, veel manuele instellingen. enz. Mijn huidige camera was een ixus50 en ik wilde meer manuele instellingen, maar een Spiegel-reflex vond ik een stap te ver. Vandaar mijn keuze. Super veel alternatief heb je ook niet. Alle camera's hebben hun cons.

edit:
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_g9-review/
dcresource volledige review.

[ Voor 3% gewijzigd door StatQ op 09-10-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor graag van je bevindingen StatQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 18:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:53:
Hallo
Die ruis ontstaat doordat de fysieke pixels op de sensor heel klein zijn (veel pixels op kleine sensor). Daardoor vangt elke pixel maar heel weinig licht en moet dat signaal dus versterkt worden om er iets aan te hebben. Dat versterken leidt tot ruis. Bij een camera met een grotere sensor (zoals een dSLR) vangt elke pixel veel meer licht en hoeft er dus minder versterkt te worden, dus minder ruis.

Als je je camera op een lagere resolutie instelt verandert dat niks aan dat verhaal. Het enige wat er gebeurt is dat de camera intern na het maken van de foto de boel resizet naar het ingestelde formaat. Dat kan je over het algemeen beter zelf achteraf op de computer doen. En ja, daarmee raak je dan wel wat ruis kwijt, aangezien ruis gewoon hele kleine details zijn in feite en juist die kleine details verloren gaan bij resizen. Maar een foto waar veel ruis in zat zal er ook al verklein je hem natuurlijk nooit zo mooi uit komen te zien als een foto waar oorspronkelijk al geen ruis in zat.

Maar voor foto's die je online plaatst (600 pixels breed ofzo, of iets meer) of kleine prints (10x15) heb je niet zo heel snel last van ruis.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 10-10-2007 10:30 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StatQ schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:16:
[...]

Ik heb net vandaag mijn G9 gekocht en heb er zelf nog geen foto's mee genomen.(batterijtje moet nog laden :/) Ik zal de komende dagen het beestje zeker onderwerpen aan wat testjes. Ik denk dat 'ruis-verhalen' overdreven zijn. Ik ken geen enkele point-en-shoot camera die hier geen last van heeft.
edit:
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_g9-review/
dcresource volledige review.
Als ik de eerste gebruikerservaringen (o.a. forum dpreview.com) mag geloven heb je een mooie aanschaf gedaan hoor! Ik ben benieuwd naar je resultaten!
Zelf ga ik deze week een Ixus 860IS aanschaffen waarover helaas echter ook nog weinig te vinden is :) Ik zal jullie daarover later deze week mijn ervaringen delen :*)
n.b. ik beschik reeds over 350D, maar voor die uitstapjes waarbij ik geen zin in slepen heb, lijkt mij dit een geweldige camera, mede dankzij zijn 28 mm, compactheid en performance in low-light situaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StatQ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 21:49
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:20:
Ik hoor graag van je bevindingen StatQ.
Wel mijn eerste ervaring viel wat tegen, immers ik wou vandaag van start gaan na het laden van de batterij en wat bleek? Mijn toestel was D.O.A. Het gaf geen kick, zelfs geen lampje. Nada. Dus het heeft me wat extra energie gekost maar ik ben deze morgen een nieuw toestel gaan halen. Echt gebruik/tests zullen voor het weekend zijn vrees ik, nogal een drukke week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StatQ schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:03:
[...]

Wel mijn eerste ervaring viel wat tegen, immers ik wou vandaag van start gaan na het laden van de batterij en wat bleek? Mijn toestel was D.O.A. Het gaf geen kick, zelfs geen lampje. Nada. Dus het heeft me wat extra energie gekost maar ik ben deze morgen een nieuw toestel gaan halen. Echt gebruik/tests zullen voor het weekend zijn vrees ik, nogal een drukke week.
Blijven lachen StatQ :)
En ik blijf nieuwsgierig.

Heeft iemand trouwens ook ervaringen met de groothoek voorzet lens van de G9? Geeft die acceptabele resultaten, of moet je voor meer groothoek naar een camera die dat 'echt' heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi StaQ,..

Ben erg benieuwd naar je bevindingen met je G9.
Heb je er al mee gewerkt?,...al foto's mee gemaakt?

Ik zit er ook aan te denken om een G9 te kopen.
Mijn oog was eerst gevallen op en Panasonic DMC-TZ3,..
mooi lens, Leica,..28mm wide, 10 x zoom,....8pmp en een mooie
grote display.
Maar een vriendin van mij heeft ereen en die was toch niet zo heel tevreden.
Ik mis vooral een gewone zoeker,...heb een coolpix zonder maar dat bevalt toch niet zo.

Ik ben nog een fotograaf uit de ''oude tijd'',...en heb altijd veel gewerkt met
Nikon SLR's,...stel dus graag zelf dingen in en voor sommige zaken is een 'gewone''zoeker
ook erg prettig.

Ik heb de discussies op dit forum gelezen en waar ik best van baal zijn de toch wat slechte resultaten op een hogere ISO.
Geloof dat jij het ook had over de ''belachelijk'' aantal MP van 12,5 bij de G9,..
helemaal niet nodig en het belemert dus andere zaken?

Ik had ook graag gezien dat de camera 8-10mp, had maar daarvoor in de plaats een 28 wide!!
En voor de prijs van een G9 kan je ook een mooie DMZ FZ50 kopen,...maar ja dat is weer een joekel
en ik wil het gewoon bij een compact houden.
Wil mt wel een Digi SLR kopen maar dan ga ik bijna zeker voor een Nikon kiezen.

Ben benieuwd naar je bevindigen!!

Ohja,…speciaal voor deze topic ben ik maar ff ´´lid´´ geworden!!
Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 10:33

Nulnulnix

BOFH

Ik heb de camera al een paar weken in bezit. Foto's volgen nog. Razend scherp, alleen op AI focus vraag ik mij af waar hij op focussed, niet op het obeject lijkt wel. Center lijkt vooralsnog de beste instelling...

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review op DPreview

Conclusie: highly recommended.
Ik heb na het lezen van deze review echter niet helemaal het gevoel dat ze hem zelf echt highly recommended vinden.

VB.
It's the biggest irony of the compact digital camera market: since the cameras all use very similar sensors (often the exact same sensor) and many even share the same lens assembly, the price difference between the entry-level models and range-toppers such as the G9 simply isn't reflected in a commensurate difference in output quality. And it doesn't matter how much you are prepared to spend; you can't buy your way out of the 'compact camera problem' - a small, noisy sensor is a small noisy sensor no matter what kind of tank you build around it or how many 'professional' features you build into the body.
Daarnaast heb ik mijn vraagtekens bij de timings van de shutter lag.
Pagina: 1