Toon posts:

[TV-out] Cinemamodus (theatre mode) op Ati 9250

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn vorige videokaart (Geforce 4 MX440) kon ik vrij simpel full screen video kijken op mijn TV. Bij alle filmpjes die ik afspeelde (Windows Media/DVD/Quicktime/ed) ging m'n televisie automatisch fullscreen. Deze instelling werkte perfect bij Nvidia.

Nu heb ik een Ati Radeon 9250. TV aangesloten via S-Video, werkt in principe allemaal prima. Heb een verse Windows XP installatie met de nieuwste Ati Catalyst. Ook dit programma heeft een zogenaamde Cinemamodus (Theatre Mode), te vinden onder video->cinema mode. Echter, wat ik ook probeer, deze blijft grijs!

Het Ati Catalyst Control Centre staat in 'advanced mode', dus ik zou alle instellingen moeten zien. Heb alle combinaties van uitrekken/uitbreiden/klonen en verschillende S-Video kwaliteiten geprobeerd, maar de cinemamodus opties blijven grijs.

Iemand enig idee welke instelling ik moet veranderen, zodat ik de cinemamode kan activeren?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-06 21:07

Mojo

The Power Within

Het probleem is dus dat je geen widescreen signaal maar een 4:3 signaal kan outputten naar je TV, als ik het goed begrijp. Kan je eens met de overscan of underscan klooien? Als ik m'n TV op een 9600 Pro met overscan aansluit heb ik wat meer instelmogelijkheden. Weet verder niet of Cinema Mode er ook echt bij staat, heb op dit moment even geen tv ter beschikking, maar je zou het eens kunnen proberen.

Kan je verder ook niet met programma's als VLC media player je films een aspect ratio van 16:9 meegeven? Wanneer de output op 4:3 staat, maar de film 16:9 is wil hij wel eens worden uitgerekt, dan kan je met VLC in ieder geval de film op 16:9 zetten, dan staat die goed. Natuurlijk maar een halve oplossing, maar het zou voor films moeten werken.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Mojo schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:50:
Het probleem is dus dat je geen widescreen signaal maar een 4:3 signaal kan outputten naar je TV, als ik het goed begrijp. Kan je eens met de overscan of underscan klooien? Als ik m'n TV op een 9600 Pro met overscan aansluit heb ik wat meer instelmogelijkheden. Weet verder niet of Cinema Mode er ook echt bij staat, heb op dit moment even geen tv ter beschikking, maar je zou het eens kunnen proberen.

Kan je verder ook niet met programma's als VLC media player je films een aspect ratio van 16:9 meegeven? Wanneer de output op 4:3 staat, maar de film 16:9 is wil hij wel eens worden uitgerekt, dan kan je met VLC in ieder geval de film op 16:9 zetten, dan staat die goed. Natuurlijk maar een halve oplossing, maar het zou voor films moeten werken.
De Cinema Modus staat er dus wel bij, maar bij blijft in alle gevallen grijs (niet selecteerbaar). Ik heb het vermoeden dat ik een instelling moet veranderen om dit te activeren, maar kan er dus niet achter komen welke dat is. Overscan en Underscan hebben ook nog geen effect gehad.