[7600GS] Gekleurde pixels en rare polygons

Pagina: 1
Acties:

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn XFX 7600GS graka en wellicht hebben jullie eerder dit soort grappen gezien.

Zie screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.nistrim.nl/~peter/grakastuk2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nistrim.nl/~peter/grakastuk4.jpg

1e is in FS2004. Deze gaat goed, tot na een tijdje (ca 10-20 mins) waarna er in textures gekleurde pixels tussendoor komen. Temperatuur van de kaart blijft overigens gelijk, zo rond de 76 graden (passief gekoeld).

2e is in Prey, hier is het meteen raak: polygons flapperen je om de oren. Ook in andere games zoals Virtua Tennis 3 heb ik er last van, maar wederom pas na een tijdje.

Ik vermoed zelf dat er geheugen van m'n graka defect is maar wil toch wel graag jullie mening horen! Zelf wilde ik al een nieuwe kopen maar kan ik deze veilig aan m'n broertje geven? :-)

Verdere specs: Pentium D 2.8Ghz, 2Gb mem, WinXP (zelfde problemen onder Vista). Oude en nieuwe nvidia drivers geprobeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door triet op 18-08-2007 22:58 ]

Verwijderd

Dat noemen ze Artifacts, kan komen omdat je graka te warm is, geheugen defect ( door te ver overclocken oid.) Het kan zelfs door verkeerde drivers komen !

Verwijderd

Ik denk dat je kaart gewoonweg te heet wordt, gezien je zelf al zegt dat pas na een 10 a 20 minuten je last gaat krijgen van artifacts. Dat komt omdat wanneer je aan een spel start de kaart nog geen temperatuur heeft bereikt van meer dan 75 graden.

Is er voldoende ventilatie in je case? Misschien een idee om eens te gaan gamen met je kast open, zodat de temperatuur daalt, dan weet je gelijk dat het aan de temperatuur ligt. ;)

Overclocked?

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ventilatie is voldoende en ook met case open blijft het probleem. De temperatuur van de gpu komt maximaal op 81 graden (gemonitord voor, tijdens en na het spelen). Daarnaast is het bij Prey bv. meteen raak terwijl het in FS2004 of VT3 minimaal 15 minuten duurt voordat er wat raars gebeurt.

In VT3 heb ik gemerkt dat als ik eenmaal last krijg van die artifacts zoals bij Prey te zien is ik even terug moet naar windows (alt-tab) en terug naar het spel en dan zijn ze even (1 minuut ofzo) weer weg.

Overigens is de kaart niet overgeclocked (gpu 450MHz, membus 300MHz).

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-07 15:27
Dit heb ik ook gehad met sommige game's na een paar driver versies geprobeert tehebben is het met een driver opgelost.

Dus probeer eens andere drivers.